Sicilie, wie ook?

24-05-2011 14:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar op vakantie naar Sicilie (Cefalu). Wie is hier al eerder gewest en wat moeten we absoluut niet missen?

Alvast dank!
De Etna! Zeer indrukwekkend, wel duur wat betreft entree en vervoer naar de top maar echt de moeite waard.
Thaormina, leuk plaatsje!
Sicilië is echt prachtig! Ik hoop dat je nog voor de zomer gaat, zodat alles nog fris en groen is. De Etna is geweldig, je kunt met een kabelbaantje en terreinwagen naar boven en dan rondlopen tussen de lavastromen. Taormina is een prachtig dorpje. Er staan verspreid over het eiland schitterende ruines van Griekse tempels, veel mooier bewaard gebleven dan in Griekenland zelf. Ik herinner we een Romeinse villa met een prachtig bewaard gebleven mozaiekvloer. En een beeldschoon barokdorpje. Palermo is wel aardig maar niet heel spectaculair. Corleone was verder niets te beleven dus daar hebben we alleen een foto gemaakt bij het plaatsnaambordje.

Ik was er een jaar of 8 geleden, toen waren er nog heel weinig toeristen. Ik zal nog eens nadenken over de namen van dorpjes en bezienswaardigheden enzo, die ben ik vergeten. Een eindje onder Taormina lag ook nog een leuke, wat grotere stad.

Ik vond Sicilië echt een pareltje, ik wens je heel veel plezier!
Ben benieuwd! we gaan in september, hopelijk is het dan nog een beetje mooi weer, maar ga er vanuit van wel!
Even gauw opgezocht: de allermooiste Griekse tempel was Segesta, deze ligt op een beeldschone plek in de natuur (er was toen alleen een parkeerplaatsje bij, verder helemaal niks) en staat nog grotendeels overeind. Het barokdorpje was Ragusa. Romeinse mozaiek: Piazza Armerina. In Palermo herinner ik me een schitterende oud kerk met prachtige gouden decoraties, in een soort half byzantijnse, half islamitische stijl, in mijn herinnering lag die kerk bovenaan een trap. En een leuke, zeer levendige markt.

In september zal alles waarschijnlijk geel en bruin en verdord zijn na een warme zomer. Maar op mooi weer zal je wel kunnen rekenen, Sicilië ligt zo zuidelijk.
Vriend en ik zitten er ook over te denken om naar Sicilie te gaan, maar ik hoor van veel mensen dat het eiland nu overstroomd door vluchtingen uit Libië. Weet iemand daar iets meer over dan alle geruchten die ik nu hoor?
Er is al veel genoemd, maar ook Agrigento, Erice, Syracuse, Castelbueno, de zoutvlakten zijn ook de moeite waard.

De kerk waar Pampadour het over heeft is de Kathedraal van Palermo en deze mag je echt niet missen.

En in Cefalu kan je goed (en betaalbaar) eten in restaurant Duomo, La Botte, le Brace, Chat Noir en Ti Vitti.

D-tje, dat is een verhaal van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. De vluchtelingen komen aan op Lampedusa. Kijk maar even op internet waar dat ligt. Het is een eiland bij Sicilie. Ik ben net 9 dagen op Sicilie geweest en ik heb geen vluchteling gezien. Niet dat ik dat erg gevonden zou hebben, de vluchtelingen zijn al triest genoeg.
Oh, Sicilië, daar wil ik zo graag nog eens naartoe!

De mozaïekvloeren vind je in Villa Cassale, in het plaatsje Piazza Armorina.

Taormina vond ik zelf wel héél erg toeristisch, Syracusa vond ik een boeiender plaatsje.

De mooie kerk in Palermo het de Capella Palatina; en als je dan toch in Palermo bent, ga dan ook naar Monreale (ligt daar vlak bij) naar de Noormannenkerk, heel indrukwekkend.

En het meest bizarre in Palermo is wel de Catacombe di Cappuccini: daar zijn duizenden gemummificeerde lijken opgesteld, ze 'staan' met kleding aan in de nissen en langs de muren. Heel macaber!
klinkt allemaal super! dank voor de tips!
Ik ben jaren geleden naar Sicilie geweest. Een mooi stukje Italie. En Pompadoer, volgens mij bedoel je Catania. Dat is een grote stad die ten zuiden van Taormina ligt. Je kunt ook met de boot naar de Eolische eilanden. Die liggen ten noorden van Sicilie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven