Burnout! Het vervolg

09-02-2011 17:27 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Burnout? Het begin.

Hier kunnen we verder. Verder met onze verhalen, verder met troostende woorden, verder met goede adviezen, verder met 'klagen', verder dingen van ons afschrijven. Kortom verder met het schrijven over ons leven met een burnout en het herstel daarvan.
Ik ben met mijn boek bezig. Indrukwekkend he, hoe druk ik me toen maakte... Dat stomme project dat zo belangrijk voor me was.
ai ai...jullie hebben de schade alweer ingehaald, heb weer veel bij te lezen. Ik ben weer lekker bezig met vanalles en we hebben ook leuke plannen in het vooruitzicht. Gaat best goed hier dus!

Ben m'n dans/muziekhobby weer uitgebreid aan het oppakken (ben muziek aan het uitzoeken vooral en wil dansbeschrijvingen gaan maken omdat ik de dansen niet alleen wil leren maar ook op den duur wil overbrengen met lesgeven) en verder zijn we van plan om deze week onze vakantie te boeken (we hadden nog steeds niet besloten waarheen haha) en we willen het zowiezo vervroegen naar juni ipv augustus. Ook heb ik definitief besloten dat ik mee ga doen aan de dansweek in aug. dus ga me hier ook voor opgeven, jippie, echt super veel zin in!

haha sorry, moest het even kwijt! Verder voel ik me best goed eigenlijk, niet te moe, en verder de bekende dingen.
Bijzonder om te lezen, hè. Het verschil is echt zo groot. Dat zag ik vanmorgen ook van mezelf (en ook wel van jullie, maar ik lees niet alles, dat kost te veel tijd). We hebben zoveel geleerd, we zijn zo veranderd. En toen (ik was in februari bezig vanmorgen) vonden we soms ook al van onszelf dat we er bijna waren.

Heb jij donderdag je eerste zelfbeeld therapie sessie? Heb je al in dat boekwerk gelezen? Ik las vanmorgen een post van Zon die tegen jou zei dat je zo'n laag/slecht zelfbeeld had en dat therapie in die richtig misschien wel iets voor je zou zijn. Vond ik echt bijzonder om te lezen.
Fijn dat het zo goed gaat, 5x5. Heeft je besluit om te stoppen met werken veel positieve invloed gehad?
Heeft zeker veel positieve invloed gehad, want sinds ik het besluit genomen heb (eigenlijk al de week nadat ik het hoorde dat m'n baan wegbezuinigd zou worden), sindsdien heb ik zoveel rust! Ik geniet van alles wat ik doe, maak me niet te druk en ben bezig met hobby's oppakken en klusjes wegwerken (die nu echt niet meer vervelend zijn, gewoon omdat ik de ruimte in m'n hoofd er weer voor heb).
Jeetje, wat is er veel bijgeschreven zeg! Is het heel erg als ik het bijlezen nu even oversla? Ben een beetje ego de laatste tijd, wil heel graag op de rest reageren, maar als ik bij lees vergeet ik ook direct (meer dan) de helft weer

Abc, ik las dat je een dip had, maar de meiden hebben je goed geholpen zo te lezen!

5x5, klinkt leuk allemaal! Neemt het niet te veel van je 5x5 tijd in beslag?

De rest ben ik echt weer vergeten, sorry!
Je klinkt heel goed, 5x5. Houden zo, lekker genieten van alle tijd die je hebt voor jezelf en voor je gezin. Zonder vervelende Moetjes.

Geeft niks hoor, Choco. Zulke tijden hebben we allemaal wel gehad.
haha, choco, nee want dit is juist 5x5 tijd voor mij. Voel me helemaal in m'n element als ik met de muziek en dans bezig ben.

Hoe gaat het met jou choco?
Het winkelen gisteren was toch nog leuk. Had toen ik de auto was ingestapt eigenlijk al nergens meer last van. Paar leuke dingen gekocht, maar helaas geen schoenen waar ik eigenlijk naar op zoek was. Was eind van de dag niet eens echt moe, gaf me een goed gevoel.

Vandaag rare dag gehad op het werk. Vanwege een behoorlijke fout van de teamchoach zou ik bijna morgen mijn laatste werkdag hebben. Is een lang verhaal, maar iets te herkenbaar om hier neer te zetten. Was vooral erg boos vanwege die fout. Heb alleen nog maar met mijn lg gesproken, die zou het met de teamcoach bespreken maar hij was er zeker van dat ik tot 30 juni kon blijven werken.

Vanmiddag alsnog nieuwe schoenen gekocht, had ze al een tijdje op het oog maar kon ze gisteren in de stad waar ik was niet vinden. Vandaag in het dorp heb ik ze alsnog gekocht :-)

Morgenochtend weer midnfullness, moet eerlijk toegeven dat ik echt veel te weinig oefen. Ik vergeet het gewoon. En ik voel me daar (ook al mag en hoeft het niet) enorm schuldig over. Voel me zwak, geen doorzetter. Ik leer daar juist om zulke dingen niet zo te voelen, maar toch doe ik het nog. Donderdagmiddag is er een stilte-training. 3 uur lang in stilte mediteren en yoga-oefeningen doen. Poeh, wat zie ik daar tegenop!

Verder ben ik straks 10 dagen alleen thuis, ouders zijn dan op vakantie. Kan ik dan mooi testen of ik het allemaal weer zelf kan redden! Heb er eigenlijk wel vertrouwen in.
1x is genoeg.
Ik ben weer terug van het etentje, was erg lekker en gezellig, maar man wat heb ik darmkrampen! Lang geleden dat ik zo'n last heb gehad. Hoop dat ik wel kan slapen, moet er morgen vroeg af ivm therapie voor mn rug en nek. Truste allen!
Geniet er van abc!! Hopelijk kan je je hoofd weer lekker legen, net als laatst.
Balen van je darmkrampen Maris. Wel fijn dat het gezellig was, hopelijk kun je goed slapen en voel je je morgen weer beter. Ik zal naar je zwaaien als ik langs rijd .

Ik wil naar bed, maar vriend en schoonvader zijn nog steeds in de tuin bezig. Ik heb net al wel gedoucht, mijn schoonmoeder vermaakt zich wel. Ik mag van haar ook wel naar bed, maar dat vind ik dan weer niet heel relaxed.

Ze komen binnen... Misschien kan ik naar bed.
Nee, ze zijn niet klaar. Mijn schoonvader heeft ranja nodig (lage suikers).
Ze zijn klaar! En het is een stuk beter en steviger dan het was.

Welterusten!
Heb van half drie tot vijf uur wakker gelegen van de buikpijn, nu dus gesloopt en zoooooo geen zin om mn bed uit te gaan... Maar goed, here we go....!

Fijne dag allemaal en tot vanmiddag, dan zal ik ook even bijlezen.
Jeetje, tot zo laat in de tuin werken! Moet die vent van jou niet ook af en toe een beetje uitrusten?quote:abc schreef op 24 mei 2011 @ 15:28:

...als gevolg van die overstimulatie, die zijn moeilijk. Ik weet namelijk niet wanneer het over is, er is geen duidelijke tijdslijn, ik ken/voel mijn huidige grenzen niet en ik weet niet wanneer het weer 'normaal' is. En dan normaal voor mij, met alle beperkingen die ik heb en die ik zal houden. ...

Ik vergelijk mezelf niet met een gezond persoon. Dat zou namelijk een oneerlijke vergelijking zijn en een onrealistisch doel wat ik toch nooit zal bereiken. En een onbereikbaar doel nastreven levert alleen maar teleurstelling, tranen, verdriet en boosheid op. Daar heeft niemand wat aan.

Ik kan het niet goed onder woorden brengen. Ik wou jou in ieder geval niet kwetsen of je met de neus op de feiten drukken hoor .

Je hebt me niet gekwetst hoor! Ik herkende het, hoewel net iets anders dan hoe het nu bij jou zit. Ik ken mijn 'normale' grenzen (nog) niet. Jij wel? Ik bedoel, ik ben nog steeds op zoek naar wat ik wel en niet aan kan, voordat ik de energie die ik heb goed ga verdelen. Ik heb geen idee waar dat evenwicht ligt tussen dingen doen en rust nemen. Of ik wil het (nog) niet weten. Ik krijg van jou de indruk dat je dat wel al weet? Dat vind ik knap.

Ik ben wel al zover dat ik aan mezelf toegeef dat ik niet zoveel meer kan als vroeger, maar dat concreet in plannen ombuigen, dat lukt me nog niet. En dat hoeft ook nog niet voor mezelf, eerst maar eens uitgebreid voelen. Ik vind het knap dat jij wat dat betreft al een stuk verder bent.

En ja, nu dat gedoe met die overstimulatie, ik snap het wel ja. Je bent net zo lekker op weg, krijg je dit...

Veel plezier vandaag, met wie ga je?

Oh ja, en ik moet inderdaad donderdag naar die zelfbeeldgroep en als ik érgens geen zin in heb... Het komt zo onhandig uit! Lg begon ook al te sputteren, dat hij met de urenregistratie (UR) om de tafel wil. Wilde de exacte tijd weten dat ik erheen moet. Ik had een maand terug voorgesteld dat ik een dag thuis zou werken, maar mijn werk is daar nu niet zo geschikt voor. Ik gaf dus aan dat ik wel na de sessie naar het werk kan komen, maar daar reageerde hij bijna allergisch op. Zo van: Neenee, ik moet het met de UR bespreken en jij bent er gewoon donderdag niet.

Ik ben er maar niet teveel op in gegaan. Zal vandaag eens gaan bedenken wat ik wil en wat handig is.

Fijne dag allemaal!
Hé nog een vroege vogel! Goedemorgen!

Maris, ik zag op nu.nl iets over vernieuwde richtlijnen staan voor PDS, misschien interessant voor jou?
Ik bedenk me nu ineens dat ba ook al zo liep te trutten over dat thuis werken. Of ik daar dan de discipline wel voor zou kunnen opbrengen ofzo... De arrogántie!
Ik denk dat ik mijn grenzen door mijn chronische ziektes wel ken inmiddels, maar 100% zeker ben ik daar niet van hoor , de valkuil blijft altijd. Ik ben me er in ieder geval bewust van en dat is al een hele vooruitgang.

Mijn ba was (is) ook erg tegen thuiswerken. Thuis ga ik volgens hem nu veel te lang door omdat daar geen controle op mijn werktijden is .

Balen van de buikpijn Maris, misschien toch een reactie op een combi van vreemd eten en diclofinac?

Ik ga met mijn moeder, ze komt me zo ophalen. Fijne dag allemaal.
quote:lief_29 schreef op 25 mei 2011 @ 07:58:

Jeetje, tot zo laat in de tuin werken! Moet die vent van jou niet ook af en toe een beetje uitrusten?

Die vent van mij is een beetje eigenwijs. Dat net moest nog 'even' gemaakt worden. Zijn tijdsinschatting is niet altijd even realistisch .
Abc, veel plezier vandaag in de sauna.

Maris, hoe is het gegaan? Hopelijk is je buikpijn gezakt. Komt dit door de spanning of doordat het weer de tijd is?

Lief, ben erg benieuwd naar je zelfbeeldgroep en wat je daar kan gaan leren en wat je er uiteindelijk zelf van vind. Het lijkt me zelf wel fijn om daarna even vrij te zijn. Even uitwaaien en verder niks...

Vandaag heerlijk een dag vrij. Had eigenlijk plannen om vanmiddag bij fam.op bezoek te gaan maar dat gaat helaas niet door. Dan ga ik maar heerlijk genieten van het mooie weer
Grappig, zo spraakzaam als iedereen gisteren was, zo stil is iedereen vandaag Heeft vast ook met het weer te maken, bij mij in ieder geval wel. Ik heb eigenlijk een hele leuke dag gehad. Vanmorgen moest ik naar therapie voor mn rug/nek, dat was behoorlijk pijnlijk maar toch voel ik het daarna al heel snel opknappen. Vanmiddag kwam er een 'vriendin' langs (ken haar nog niet zo lang, zij woont sinds een half jaartje samen met een vriend van me, dus zodoende leer ik haar nu wat kennen, klikt wel onwijs goed trouwens) en dat was harstikke gezellig. Hebben van 12u tot 18u zitten kletsen in de achtertuin, de tijd vloog om. Zij is zo anders dan ik, en dat intrigeert me wel wat ofzo. Zo... onbevangen, relaxed, leeft echt van dag tot dag. Zo ben ik helemaal niet... (maar zo zou ik wel wat meer willen zijn!)

Mn buikpijn is trouwens zo goed als over. Het waren echt mn darmen, we gingen ook pas laat aan tafel omdat we te lang aan de bar bleven hangen Het was ongeveer half 9 toen we aan ons voorgerecht zaten, en dat is gewoon niet goed met spastische darmen, ik heb echt behoefte aan regelmaat. Eigen schuld dus, ben nu ook echt weer genezen om er zo laconiek mee om te gaan, want ik lag echt te huilen van de pijn, pfffff.....

Zon, genoten van je vrije dag?

En Abc genoten in de sauna? Ik was er maandag, het was er heeerlijk rustig. Helaas deden de bubbelbaden en het voetenbad het niet... had je ook nog een behandeling?

Lief, dankje, ik ga even naar nu.nl!
Jammer dat je dan meteen zo moet boeten voor een avondje onbezorgd genieten. Je dag klinkt goed, het was heerlijk weer om in de tuin te hangen.

De sauna was heerlijk. We hadden een arrangement geboekt met hotstone-massage en uitgebreide gezichtsbehandeling. En dat in combinatie met heerlijk weer. Die baden heb ik dus niet zo gemist. Ik ben nu compleet gesloopt (maar ontspannen), viel net al bijna in slaap op de bank. Ik lig er dus vroeg in vanavond.

Morgen heb ik weer de hele dag tijd om gezellig te doen hier .

Ik denk dat mijn nichtje (aan het) bevallen is. Ze is al heel lang stil op twitter en mijn neefje had in zijn www op hyves staan dat hij snel naar *haar woonplaats* ging. Hij werkt aan de andere kant van het land en is normaal alleen in het weekend thuis.

Lief, heel veel succes morgen bij je eerste sessie. Ga je nu nog werken na die tijd of heb je gewoon weer wat extra Lief-tijd?

Maris, jij had morgen toch pva gesprek? Jij ook succes daarmee.

Zon, heb je lekker genoten van het mooie weer? Jij ook succes morgen bij je gesprek met pl

Choco, fijn dat je toch nog schoenen hebt gevonden. Zie je ertegen op om straks zo lang alleen te zijn? Heb je al weer een andere kamer op het oog?

5x5, sterkte morgen bij je onderzoek. Ik zal aan je denken . Is er al een beetje vooruitgang bij je dochter?

Toffe, Annemie, hoe gaat het met jullie?

Als ik mezelf terug lees dan denk ik dat het hier morgen overdag rustig zal zijn. Jullie hebben allemaal spannende/enge afspraken .
Ze is inderdaad bevallen. Om zeven uur heeft ze een zoon gekregen. Alles is goed gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven