Mei 2009

06-03-2011 20:00 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Hier kunnen we voorlopig weer even lief en leed en aankopen met elkaar delen!!

Ik heb wel de tabel aangepast, hoop dat jullie dat geen probleem vinden!

Nick Kindje Verjaardag Rozerood Thirza17 aprHelemi Ishan25 aprKaatje_82 Lukas27 aprSnok Binck27 aprSanne069 Tess30 aprilChicaa Jolijn5 meiDoggie Tim14 meiVisje1 Norah14 meiHippiechickNYC Tess14 meiJanets Watse15 meiElza35 Joy-Anna18 meiSuzzel Lucas19 meiPotsiedikkie Mieke24 meiJulia1979 Eline25 meiBarakuda Nick2 juniBobbie Sofie2 juniKosmic Emily3 juni
RR, het is dus goed gekomen met je bikini!! Jullie genieten echt volop, heerlijk hoor!

Hip, oudste dochter gaat na de vakantie naar groep drie, in de vakantie wordt jongste dochter 4 dus het is alleen met het wennen (5 ochtenden) dat ze bij elkaar zitten.

Hier s' ochtends nog een fles pap, puur gemakzucht hoor, Watse protesteert ook steeds vaker ,maar heb nog 1 pak staan die moet nog op en dan krijgt hij ook gewoon een boterham s' ochtends.

Verder drinkt hij altijd uit een gewone beker, gaat eigenlijk al 3 a 4 maanden goed.
HIp. Tim krijgt heel soms 's morgens een fles pap als ik echt heel erg haast heb. En 's avonds alleen als hij al een paar dagen heel slecht eet. Maar hij krijgt het dus niet vaak, maar hij wordt er wel heel blij van, gek kind. Roept ie heel blij Pap eten!

RR, wat goed dat je toch nog hebt kunnen zwemmen. Lief mannetje die Chris, valt gewoon in slaap in een druk zwembad met al die geluiden.

Janets, succes met dochters afzwemmen! Hopelijk haalt ze haar C.

Druk met inpakken vandaag, laatste wassen en strijk. Morgen geen tijd voor, moet dan de hond naar schoonzus brengen aan (bijna) de andere kant van het land.........
Hierperdepiep HOERA voor Eline!!!! En voor Julia en vriend natuurlijk. Dit weekend dus het grote feest, gaan jullie vandaag ook nog wat leuks doen?

En Potsie, nog gefeliciteerd met Mieke gister! Lees je nog mee?

He ja RR, een klusprogramma! En dan die griezel van een John Williams over de vloer zeker, brrr. Nou zo wanhopig ben ik nog niet hoor, geloof ook niet dat ik dat ooit ga worden. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik momenteel wel regelmatig naar dat soort programma’s kijk: dan zie ik weer dat het bij ons allemaal wel meevalt Ach, wij hebben ook nooit ruzie ofzo. Het is gewoon veel werk, maar we vinden het nog steeds erg leuk.

Hier nog 2 flessen per dag: ’s ochtends een papfles en ’s middags bij de lunch een fles melk. Nick drinkt dus echt geen koude melk uit de beker en eet geen pap van een bord, haha. Prima dan, zal vast nog wel veranderen voor hij 18 is.

Doggie, succes met inpakken, straks lekker genieten op vakantie! Lekker trouwens, dat Tim al bezig is zindelijk te worden. Vroeger waren kinderen gemiddeld een jaar eerder zindelijk dan nu, dus het moet best kunnen! Maar ja, die luiers van tegenwoordig zijn zo comfortabel.

Janets, hoe is het met je dochter, die was gister toch niet lekker? Is het dezelfde dochter die ook mag afzwemmen vandaag?

RR klinkt heerlijk, jullie vakantie!

Kunnen jullie kinders eigenlijk al kleuren onderscheiden? Nick is daar al een tijdje mee bezig, kan al groen, rood, blauw, oranje uit elkaar houden.

Ik zit nog in dubio: zal ik een driewieler of een fietsje kopen voor Nick’s verjaardag? De kleinste maat fietsjes zijn nog wel een beetje te groot, maar gister waren we in de fietsenwinkel om te kijken, en na een paar keer proberen lukte het Nick al om zelfstandig op het zadel te komen. De trapbeweging heeft hij nog niet helemaal door, maar het begin is er. Hij is er ook zo gefascineerd door, dat ik verwacht dat hij het snel leert. Maar ik zou wel willen dat hij meteen wat aan zijn cadeau heeft, een driewieler is natuurlijk makkelijker. Pff, ik blijf nog wel even twijfelen…
HIEPERDEPIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAAAA!!!!

ELINE VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 2E VERJAARDAG EN DAT JE HET AANKOMENDE JAAR IETS MINDER DRAKENSTREKEN UIT MAG GAAN HALEN EN LEKKER GAAT (UIT)SLAPEN

Juul en Juulman ook van harte !!!

Heb net bijgelezen maar geloof niet dat alles is blijven hangen

Janets, hoe is het zwemmen gegaan van dochter?

RR, jullie vakantie klinkt heerlijk relaxt zo met een goed vermakende Tirza en een makkelijke Chris.

Haha, toen ik borstvoeding gaf had ik geloof ik ook wel 2 cupjes meer. Maar wel knap dat je man toch een leuke bikini had gescoord. Ik zou hier wel 's de proef op de som willen nemen.

Over zindelijk....er staat hier een potje in de badkamer maar we doen er nog niet veel mee. Tess gaat er wel's op zitten maar gewoon met kleren aan en leest er dan een boekje op

Ik denk straks bij de peuters dat het vanzelf gaat....de kindjes in haar groep zijn zindelijk (aan het worden) en ze werken met een stickersysteem als beloning. Tess ziet straks ook al die kinderen op het potje gaan daar dus dat zal wel aanstekelijk werken.

Hier nog 2 flessen. Opvolgmelk 's morgens en 's avonds een fles pap. Ze vind het nog heerlijk en gaan schoon leeg.

Ze krijgt 's morgens de fles tussen ons in op bed en krijgt daarna nog een cracker of een boterham. Meestal laat ze die liggen of neemt een paar hapjes.

Ik vind die fles wel makkelijk 's morgens, als ik nog uitgebreid moet ontbijten mag ik de wekker wel om kwart over 6 gaan zetten.

Ja Hip, kom gezellig hier zwemmen dan kun je Tess hier brengen...kunnen de meiden lekker spelen en hoeft ze ook niet mee naar het zwembad. Gedoe lijkt me dat.

En dan kun je als de kids in het zwembad liggen hier ff een bak koffie komen drinken.

Wat zijn er trouwens veel mensen op vakantie! Is dat toeval? Visje zit ook al op Tenerife las ik op Hyves.

Dog, succes met inpakken...gaan jullie morgen weg of vrijdag?

Bara, Tess kan wel redelijk kleuren onderscheiden denk ik. Bij het stoplicht weer ze precies wanneer het rood of groen is.

Wat betreft driewieler of fietsje....ze staan hier allebei maar sinds een week vind ze het fietsje wel heel erg interessant en klimt er ook zelf op. Ze is alleen te klein om helemaal het rondje te kunnen trappen maar dat zal geen maanden meer duren denk ik...eigenlijk net wat jij zegt, het fascineert haar enorm. Kun je niet een niet al te dure driewieler kopen en een 2hands fietsje anders. Op het allereerste fietsje fietsen ze volgens mij maar heel kort dus misschien zonde om dan helemaal nieuw te kopen. Ik heb hem van mijn neefje staan hier, een rode, opgepimpt met een roze bel en van de gekleurde staafjes tussen de spaken

De leverancier van het picknicktafeltje heeft gemailt en ze kunnen de HK parasol los bestellen dus hij komt onze kant op. Ben er wel erg blij mee haha...klinkt mss stom maar hij hoort gewoon bij dat tafeltje en op internet was geen kinderparasol te krijgen, zelfs geen uni roze, alleen die dingen voor aan de kinderwagen.

Ik zou eigenlijk volgende week vrij zijn (mijn 1e vrije dagen dit jaar) maar ik zit in dubio of ik ga werken, sowieso gezien de situatie op het werk nu en Tess gaat toch naar het kdv want die heeft haar wendagen. Als ze die wendagen niet had gehad had ik haar thuisgehouden...even een weekje vakantie tussendoor....heeft ze eigenlijk ook nooit. Zit nog te twijfelen maar omdat ik toch de wo, do en vrijdag al vrij ben zou ik niet weten wat ik ma en di ook nog 's thuis moet doen. Hmmm, ik weet het nog niet.

Eerst maar 's aan de strijk....
Doggie, jippie, bijna vakantie!! Dus vanavond moet het meeste klaar staan??!

Succes nog even.

Dochter vond het vanochtend zoooo spannend om naar de basisschool te gaan, ging allemaal prima, ze deed ook al mee met alles.

De juf van zoon belde net nog, ik was even bij haar geweest omdat zoon het te makkelijk heeft op school en als hij door zijn pluswerk is merk ik dat meteen thuis, dan heeft hij heel raar gedrag. Nu gaan ze hem toetsen van groep 4 afnemen en als dit goed gaat (ze verwachten dat wel) dan gaat hij van groep 3 naar groep 5. De stof die hij nog niet helemaal beheerst moet hij dan de komende weken doen, ook moeten we thuis het spellingsboek van groep 4 doorwerken. Verder qua leesniveau zit hij al op het nivo van groep 6 dus dat is allemaal gen probleem. Ben benieuwd, hij heeft er zin in gelukkig!!
vAN HARTE GEFELICITEERD ELINE!!!!!!! Julia en juliman, jullie ook gefeliciteerd!!
Sanne, super dat je een nieuwe parasol kunt krijgen!!

Bara, knap hoor dat hij kleuren kan onderscheiden, kan hij ook al rood aanwijzen en zeggen dat het rood is???

Hier echt nog niet zoiets, ben al blij met een woordje!!
GEFELICITEERD Eline.....fijne dag!! Ben benieuwd naar je taart juul!!
Hiep hiep hoera voor Eline!!!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!
Bedankt voor alle felicitaties gister, ik lees nog trouw me!
Hiep hiep hiep hoera voor Eline!!!!!!
HIERPERDEPIEP HOERAAAAAAAAAAA VOOR ELINE!!!!!

Inmiddels is de dag alweer voorbij.... zaterdag feest!
Janets, zoon had toch een jaartje extra op de kleuterschool doorgebracht? Dus zou betekenen dat hij weer in zijn 'eigen' klas komt?

Janets, Rick wijst inderdaad iets roods aan en benoemt dat dan, ook spontaan. Hij begint nu pas goed met praten, maar is er lang niet zo snel mee als de meeste kindjes hier hoor.
Eline van harte meid!! Hopelijk heb je een leuke dag gehad!!

Janets> jeetje, dat is ook wat met je zoon. Hij was altijd al wat voor toch? Maar wat voor vreemd gedrag heeft hij dan thuis? Wel fijn dat er oog voor is op zijn school! En je jongste dochter ook alweer wennen op de basisschool. Strak heb je geen kinderen meer thuis!

Barakuda> hier ook interesse voor kleuren (en tellen) maar gaat nog niet altijd goed.

Sanne> ben je er al uit wat betreft je vakantie? En fijn dag de parasol nog leverbaar is. Duur grapje of valt het mee!?

Hippie> lekker dat je van de flessen af bent toch? Hier al sinds 1 jaar niet meer ofzo. Ze kreeg natuurlijk lang de borst en daarna had ik alleen een tijdje een middagfles dus dat was zo klaar.

Verder weet ik het even niet meer. We zijn naar de dierentuin in Emmen geweest vandaag. Even op kraamvisite bij zeeleeuw Laura. In Emmen hebben de dieren wel even mooiere verblijven dan in Artis! En er was ook een superleuke speeltuin. Tirza was er niet uit weg te slaan. Ze klimt trouwens heel behendig overal op en in. Ook in van die netten. Stond er best van te kijken. Meisje wordt groot...
RR, een leuke dag gehad weer!! Dierentuin is altijd leuk! Het klimmen had ze natuurlijk afgekeken van de aapjes daar.

Bara, Watse is echt niet snel hoor met zijn woordjes, soms komt er een heel (niet voor de hand liggend) woord en dat horen we vervolgens niet meer.

Ik vind het echt knap dat hij dat nu al kan!

En idd zoon had groep 2 twee keer gedaan, dat was omdat hij sociaa/emotioneel nog echt jong was, dit is nog wel zo maar w.s. is hij toch echt wat begaafder.

Het gedrag is dat hij zegt dat hij een rotleven heeft, hij zegt dat hij graag dood wil en alles vervloekt hij dan. Hij is dan echt dood ongelukkig. Nu hij weet wat er speelt (dus die toetsen en w.s. groep 4 overslaan) wordt hij al helemaal gelukkig van, heeft er echt zin in. Heb wel gezegd dat hij zijn best wel moet doen met die toetsen, hij zei dat het helemaal goed komt en dit wel lukt. Dat is dus al heel positief!!
Jeetje Janets, dat is wel heftig met je zoon! Hopelijk gaat hij beter in zijn vel zitten als hij meer uitdaging krijgt.

RR tellen vindt Nick ook leuk. Ik tel bijvoorbeeld de schepjes pap die in de fles gaan, en dat zegt hij dan na. Laatst telde hij zelf de treden van de trap die we opliepen, maar dat lukte natuurlijk nog niet heel goed. Grappig was het wel.
Meiden, bedankt voor de felicitaties.

Draakje ligt diep in slaap in haar bedje met een k3 boekje.

We zijn vandaag met haar en het gezin van mijn broertje naar de Apenheul geweest. Het was super. Echt een verjaardag! Ze was vanmorgen erg blij met haar tuinhuisje en van vrienden heeft ze nog een bezem gehad (top cadeau ze vindt het geweldig) een vogelhuisje en een tuinschort met tuinhandschoenen.

Sorry, ik heb helemaal niet bijgelezen en ik duik ook zo mijn bed in. Morgen ga ik kijken of ik weer even bij kan lezen

Truste
RR, leuk de dierentuin...was ook heerlijk weer vandaag natuurlijk! Ik sta ook te kijken hoe Tess overal opklimt....ze is echt nergens bang voor. Hebben jullie geboekt tot vrijdag of blijven jullie lekker tot zondag?

Parasol is waarschijnlijk gratis maar dat horen we nog. Betalen alleen de verzendkosten...goed service hoor want parasol is eigenlijk niet los te krijgen, die hoort bij het setje.

Bara, Tess is ook geen snelle hoor met praten. Hoewel het steeds beter gaat en ik soms versteld sta van wat ze allemaal begrijpt heeft ze nog niet echt een hele grote woordenschat.

Maar kleuren kan ze dan wel weer benoemen en fruit bijv. ook.

Nou Janets, dat is zeker heftig zeg van je zoon en lastig om goed mee om te gaan lijkt me!!

Hopelijk wordt zijn gedrag snel beter als hij die toetsen kan doen en een klas over kan slaan!! Gelukkig is hij er zelf heel positief over.

Juul, klinkt als een heerlijke verjaardag voor Eline...vond ze de aapjes niet eng? En zaterdag dus nog groot feest. Tuinhuisje? Even een foto natuurlijk

En die andere cadeaus, wat origineel!
Janets, dat is heftig gedrag van je zoon en ook moeilijk voor jullie om mee om te gaan lijkt me. Maar voor hem is dat ook moeilijk, zo jong al en zulke heftige gevoelens al. Ik hoop echt dat hij die klas over mag slaan. Toch zie je wel vaker dat kinderen met een hoog IQ emotioneel wat achter lopen. Zoals dat je zoon de kleuterklas nog een jaar heeft gedaan om sociaal-emotionele redenen. Het brein kan maar 1 ding te gelijk ontwikkelen. Vaak is de motoriek ook wat minder, maar ik weet niet of jouw zoon dat ook heeft. Hopelijk vindt hij zijn leven in groep 4 een stuk leuker.

(sorry hier kwam de pedagoog in mij weer even boven. )

Juul, wat fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad in de apenheul!! En dat ze het speelhuis en de cadeaus zo leuk vond.

Heeft ze wel goed geslapen na zo'n drukke dag of werd ze veel wakker? Tim werd de dag van zijn verjaardag niet wakker maar 2 dagen erna kwam alles er uit 's nachts.

RR, hoe is dat nou op dat park? Als ik de site mag geloven is het een centerparks voor juppen. Duur ook, zag een midweek voor 995 euro en dat was niet eens het duurste huisje.

Bara, de kleuren gaan hier ook redelijk goed. En tellen doet hij van 6, 7, 8 , 9 10, De eerste slaat hij over hahaha. Verder wel al hele grote woordenschat, je kan nu echt een gesprekje met hem voeren. Maar vriendin haar even oude kind zegt nog heel weinig maar is motorisch weer zoveel beter dan Tim. Die trapt al zo weg, wat Tim dus echt niet snapt. Dus ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo.

Janets, Watse zegt straks hele zinnen in 1 x! Die is gewoon lui, zijn broers en zussen doen vast toch wel alles voor hem.

Tim zegt thuis meer dan op de creche, net als dat hij thuis wel wil plassen en daar soms niet. De groepsdruk van het samen plassen doet hem dus niets. Laten we hopen dat dat in de puberteit nog zo is. (maar dan met drugs, drank en sigaretten natuurlijk)
Was ik nou echt de eerste???
Goedemorgen !

Eline en Mieke nog van harte gefeliciteerd ! Dikke knuffel van Sofie !

Bara, Sofie kan al goed op een gewone fiets fietsen (met zijwieltjes uiteraard). Ik had thuis wat 2e-hands driewielertjes staan en daar fietst ze nog op, maar zo'n grote fiets vindt ze veel leuker. Ik zou zelf eerder voor een grote fiets gaan. En wat Sanne zegt, mss kijken voor een leuke 2e-hands fiets en / of driewieler ? Ze zitten er toch relatief maar kort op denk ik. Ik zelf twijfel juist tussen een groot fietsje en een loopfiets maar ga voor de loopfiets. Die krijgt ze voor haar verjaardag. Als ze daar op kan, kan ze ook heel snel op een gewone fiets zonder zijwieltjes zie ik bij mijn nichtjes.

En Sofie is helemaal into de kleuren ! Blauw, groen, rood, geel, maar ook paars, roze, aranje (oranje ), ze kan ze echt goed uit elkaar houden en benoemt ze ook zelf als ze een boekje zit te lezen of gekleurde stickers zit te plakken !

Hier ook nog 2 flessen melk, ze vindt het erg lekker en vraagt er zelf om (mama flesje melk maken). Oei, zal wel lastig worden om het af te leren vrees ik ..

Spannend vandaag Janets voor dochter ! Maar zal vast goed gaan als ze er zoveel zin in heeft ! En lastig hoor voor zoon ! Mijn middelste nichtje is ook errug bijdehand. Ze is net 5 geworden maar zit op het niveau van minimaal 5,5 of hoger. Ze verveelt zich nu al in de klas, dus daar heeft schoonzus wat van gezegd.
Ow en Janets, dat zijn wel heftige woorden uit de mond van zo'n klein mannatje ! Ik hoop zo dat het beter gaat als ie meer uitdaging krijgt !
Bobbie, ik vind het zo knap dat Sofie gewoon al wegfietst! Tim snapt daar dus helemaal niets van.
Nou, IK vind het knap dat jullie kindjes allemaal al kleuren kunnen onderscheiden!! DAar snapt tess echt nog niks van. Ze zegt wel vaak blauwe auto (vaak is ie dan ook wel blauw trouwens) maar dat is geluk denk ik. Mijn oudste was ook zo vlot met kleuren.

Tess praat daarentegen wel weer heel goed vind ik.

Ik ben blij dat ik nog een klein loopfietsje heb gekocht voor tess. Ze past echt nog niet op die andere met haar korte beentjes en dat zou toch heel frustrerend voor haar zijn denk ik. Ik wil dan zo'n groter loopfietsje voor kerst ofzo geven als ze er dan op past. We hebben hier nog wel een gewoon fietsje met zijwieltjes staan. Driewielers heb ik nooit aan gedaan eigenlijk.

Janets, jee ben benieuwd hoe dat gaat met je zoon! Doe je thuis dan ook extra dingen om hem uit te dagen? Lastig lijkt me!

best veel kindjes met flessen nog vind ik! Idd als ze het zo lekker vinden dat kan het lastig worden om af te leren.... vrienden van ons geven hun oudste ook nog een fles melk voor het slapen gaan (met speen er in) en ze is net 6 geworden....!!! Sorry maar dat vind ik echt belachelijk! ach ze vindt het zo lekker zeggen ze dan.... ja daag. maargoed. die van ons zijn nog maar net 2... ander verhaal he!

Julia, lekker dagje gehad dus. Fijn dat Eline het zo naar d'r zin had. Ze was vast helemaal uitgeput!

Sanne, hoe is het vandaag? Ik heb net nog even naar je gezwaaid! Reed bij jou door het dorp, ging naar een grote speciaalzaak die opheffingsuitverkoop had. Er was alleen bijna niks meer. Maargoed. De boel is lekker opgebroken daar zeg!
Over fietsjes, Tess is tegenwoordig weer helemaal gek van haar wishbonebike...gisteren heeft ze er een heel end op "gefietst"....ze gaat echt retesnel dan op dat ding.

Maar ze had ook haar gewone fiets en haar driewieler uit de schuur gepakt dus hier wordt eigenlijk alles wel gebruikt.

Vind het ook knap hoor dat Sofie al kan fietsen maar ik denk als Tess langere benen zou hebben ze ook zo wegfietst.

Dat ze ook al die kleuren al kan zeggen. Hier wel rood, blauw en groen maar dan houdt het zo'n beetje op.

Valt me ook nog mee ja hoeveel kinderen hier aan de fles zijn nog. Dacht dat Tess zo'n beetje de enige was.

Ik wil het straks wel afbouwen als ze helemaal over is naar de peuters. Ze krijgt nu bijv. om 10 uur fruit op het kdv maar dat eet ze niet en omdat ze ook niet echt veel brood eet 's morgens krijgt ze de fles nog zodat ze genoeg binnen heeft tot lunchtijd. Op de peutergroep krijgt ze om 10 uur een cracker, ontbijtkoek of rijstwafel dus als ze dan 's morgens weinig brood eet dan krijgt ze tussendoor tenminste nog wat.

's avonds afschaffen wordt een stuk lastiger denk ik, ze vind die papflessen echt heerlijk. Ach, we zien wel...

Oh Hip, was jij dat Ben benieuwd welke winkel dat was dan...Het is hier vreselijk, het halve dorp is 1 grote bouwput. Al een hele tijd en het duurt ook nog wel even. Ze zijn bezig met een hele nieuwe provinciale weg met de nodige viaducten en fietsbruggen en met een hele nieuwe busbaan.

Het gaat hier wel ok, mijn collega is gelukkig vrij relaxed en doet gewoon zijn werk dus dat is voor mij wel erg prettig.

Ik neem volgende week toch maar vrij, nu kan het nog makkelijk omdat mijn collega er nog is en ben er ook wel ff aan toe eigenlijk.

En had vandaag even wat anders aan mijn hoofd want mijn kleine meisje ging voor het eerst wennen bij de peuters en vond ik toch wel heel erg spannend.

Heb net toch even gebeld en het is helemaal goed gegaan!

Ze gingen meteen in de kring liedjes zingen en dat vind ze altijd geweldig dus het begon al goed. Daarna gingen ze aan tafel en kreeg ze een rijstwafel ipv fruit dus dat vond Tess helemaal prima als niet-fruit-eter. Na het eten heeft ze nog buiten gespeeld en dat deed ze bij de baby's alleen 's middags. Nu zit ze weer op haar eigen groep en gaat ze as maandag weer een paar uurtjes langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven