Weekendje Parijs. Tips?
dinsdag 24 mei 2011 om 22:43
Ik ga over een paar weken een weekendje Parijs in mijn eentje en ik heb er erg veel zin in. Maar omdat het een weekendje is ben ik een beetje aan het bekijken wat ik echt gezien en gedaan moet hebben en wat ik kan overslaan. Op dit moment staan alleen de Eifeltoren, het Louvre, Notre Dame en een stadswandeling langs wat mooie gebouwen die ik wil bekijken op het lijstje maar voor de rest kom ik er niet echt uit. Parijs staat bekend om de mooie musea en galerieën, maar ik houd daar persoonlijk niet zo van, dus heeft iemand tips qua bezienswaardigheden?
Omdat het ook een beetje low budget moet en ik geen zin heb om naar de KFC, Mac en dergelijke te gaan ben ik ook nog op zoek naar leuke eettentjes waar je voor weinig heel lekker kunt eten. Wel het liefst eentje met een menukaart waar het ook in het Engels erop staat.
Omdat het ook een beetje low budget moet en ik geen zin heb om naar de KFC, Mac en dergelijke te gaan ben ik ook nog op zoek naar leuke eettentjes waar je voor weinig heel lekker kunt eten. Wel het liefst eentje met een menukaart waar het ook in het Engels erop staat.
dinsdag 24 mei 2011 om 23:50
De Tuilerieen, de tuinen die voor het Louvre liggen. Leuk om doorheen te lopen, bij een vijver te gaan zitten of wat te drinken of eten op een terrasje.
Nog iets heel toeristisch en massaals, een rondvaart over de Seine. Ik was blij dat ik even niet hoefde te lopen en vond het toch wel leuk, maar echt goedkoop is het niet.
Nog iets heel toeristisch en massaals, een rondvaart over de Seine. Ik was blij dat ik even niet hoefde te lopen en vond het toch wel leuk, maar echt goedkoop is het niet.
woensdag 25 mei 2011 om 00:19
Ja, aan die rondvaart zat ik ook te denken maar ik kan er net zo goed zelf een deel langs lopen denk ik. Ik ben ook van plan om een Paris Visite pas aan te schaffen zodat ik niet alles hoef te lopen als de afstanden toch wat groter zijn dan gedacht en mijn voeten pijn gaan doen.
Dat Montparnasse zal ik eens opzoeken want ik ga juist naar de Eifeltoren voor het uitzicht wat je bovenin hebt.
Dat Montparnasse zal ik eens opzoeken want ik ga juist naar de Eifeltoren voor het uitzicht wat je bovenin hebt.
woensdag 25 mei 2011 om 01:14
De laatste keer dat ik in Parijs was, hemelvaartsweekend 2007, ben ik NIET op de Eiffeltoren, in het Louvre of in de Notre Dame geweest, omdat er zulke lange rijen waren. Ik weet niet of dat alrijd zo is, maar misschien is het handig om alternatieven achter de hand te hebben.
Langer geleden heb ik de Arc de Triomphe beklommen. Ook daar heb je een mooi uitzicht.
Drinken op een terrasje is erg duur. ¤4,50 voor een colaatje, dat werk. (Dat was in de buurt van de Notre Dame, erg centraal dus.) Ik zou eerder ergens een flesje kopen en een leuk plekje aan de Seine / voor het Centre Pompidou / op Montmartre zoeken om het daar op te drinken.
In de buurt van de Sacre Coeur en Pigalle heb je volgens mij wel betaalbare restaurantjes.
Veel plezier!
Langer geleden heb ik de Arc de Triomphe beklommen. Ook daar heb je een mooi uitzicht.
Drinken op een terrasje is erg duur. ¤4,50 voor een colaatje, dat werk. (Dat was in de buurt van de Notre Dame, erg centraal dus.) Ik zou eerder ergens een flesje kopen en een leuk plekje aan de Seine / voor het Centre Pompidou / op Montmartre zoeken om het daar op te drinken.
In de buurt van de Sacre Coeur en Pigalle heb je volgens mij wel betaalbare restaurantjes.
Veel plezier!
Ik moet helemaal niks!
woensdag 25 mei 2011 om 03:10
Ik ben in maart in m'n eentje een paar dagen in Parijs geweest en ben met een kaart in m'n hand en goeie wandelschoenen aan overal naartoe gelopen vanaf m'n hotel. De eerst dag naar Montmartre, Les Halles, Pompidou, Marais, Notre Dame. Dag 2 ben ik naar Pere Lachaise geweest (met de auto) en dag 3 de metro genomen naar de Arc de Triomph en gelopen: Champs Elysees, Rive Gauche, Tuillerieen, Louvre, Brug met de slotjes, St Germain, Jardin de Luxembourg, Quartier Latin.
Erg leuk en goed voor de conditie! Overdag heb ik gewoon op straat gegeten. Fallafel in de Marais en een sandwich in de Tuillerieen. 's avonds was ik te moe om nog uit eten te gaan, dus een salade gehaald in de supermarkt. De buurt waar ik sliep (Bonne Nouvelle) had enorm veel restaurantjes die niet duur waren.
Veel plezier!
Erg leuk en goed voor de conditie! Overdag heb ik gewoon op straat gegeten. Fallafel in de Marais en een sandwich in de Tuillerieen. 's avonds was ik te moe om nog uit eten te gaan, dus een salade gehaald in de supermarkt. De buurt waar ik sliep (Bonne Nouvelle) had enorm veel restaurantjes die niet duur waren.
Veel plezier!
woensdag 25 mei 2011 om 08:34
Wij zijn eind april naar Parijs geweest. We hadden een hotel met uitzicht op de Sacre Coeur. Vanaf de SC heb je ook (gratis!!) een fantastisch uitzicht over Parijs. Ook leuk, aan het einde van de middag komen er 'artisten' die muziek spelen of andere kunsten vertonen. Dit is trouwens ook bij de Arc de triomphe.
woensdag 25 mei 2011 om 08:53
Als je uitzicht wil, de Sacre Coeur, kan je die enorme wachtrij die vaak bij de Eifel toren staat overslaan. Als je daar bent zit je meteen bij Montmartre, waar een paar hele leuke en goedkope restaurantjes zitten. Als je vanaf de Sacre Coeur weer naar beneden gaat en dan naar links, zit er in een klein straatje een hele lekkere en hele kleine pizzeria bijvoorbeeld. Aanradertje!
Ook leuk om te doen is een wandeling door de Catacombes (tenminste, partner en ik vonden het leuk) Erg indrukwekkend.
Ook al houd je niet van musea, Museum National d'histoire Naturelle et Grande Gallerie de l'Evolution is een bezoekje waard. Vooral de Grande Gallerie vond ik erg apart en interessant.
En ook als je van wandelen houd maar op een gegeven moment moe wordt, de metro is echt geweldig. Heel makkelijk en snel, en niet duur.
Ook leuk om te doen is een wandeling door de Catacombes (tenminste, partner en ik vonden het leuk) Erg indrukwekkend.
Ook al houd je niet van musea, Museum National d'histoire Naturelle et Grande Gallerie de l'Evolution is een bezoekje waard. Vooral de Grande Gallerie vond ik erg apart en interessant.
En ook als je van wandelen houd maar op een gegeven moment moe wordt, de metro is echt geweldig. Heel makkelijk en snel, en niet duur.
woensdag 25 mei 2011 om 15:50
Ik zou echt naar Sacre Coeur gaan, mooi uitzicht!
Dit is een leuk restaurantje http://www.cafelepavillon.com/
En ook Le Hangar
Verder thee drinken bij La duree aan de rive gauche zoo leuk en mooie salon de thé.
Dit is een leuk restaurantje http://www.cafelepavillon.com/
En ook Le Hangar
Verder thee drinken bij La duree aan de rive gauche zoo leuk en mooie salon de thé.
zondag 5 juni 2011 om 00:30
dit is ook leuk als je bij montmartre bent
le mur des je t' aime
http://www.lesjetaime.com/punbb/viewtopic.php?id=34
le mur des je t' aime
http://www.lesjetaime.com/punbb/viewtopic.php?id=34