Wat moet ik doen?

25-05-2011 12:04 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds kort ken ik een kerel die mijn interesse heeft gewekt. En ik had de indruk: ik ook de zijne. Ik heb hem leren kennen via een wederzijdse vriend, let wel: tevens mijn ex-vriend. Ik hoorde dat hij nogal verlegen was, dus ik trok te stoute schoenen aan en vroeg of hij zin had om wat te drinken. Ja zei hij, en hij leek het oprecht leuk te vinden dat ik dat vroeg. Maar vervolgens, niks meer. Ik dacht dus, hij is niet geinteresseerd en dat is dat.

Echter, volgens een goede vriend van hem is het niet dat hij niet geinteresseerd is, maar dat hij vindt dat hij dat niet kan maken tegenover mijn ex. Maar ja, die is alweer een half jaar gelukkig getrouwd met een vrouw waar hij stapel op is.

Laatst zag ik hem weer op een feestje en hebben we weer een tijdje leuk zitten vertellen. Ondertussen begin ik hem steeds leuker te vinden, maar durf ik niets meer te zeggen over het voorval, waarom hij er niet op in is gegaan, omdat ik bang ben dat ik dan dwingend overkom ofzo of dat hij me misschien toch niet leuk vindt....Wat moet ik doen? Het er maar bij laten en afwachten tot hij misschien iets onderneemt of recht op de man afvragen waarom hij niks heeft laten horen?

Groetjes,

Anna
Slappe hap!
Zou er gewoon een volwassen gesprek over hebben met die man. Desnoods praat je met ex (als je daar een goede band mee hebt) dat je niet wilt dat jullie geschiedenis met elkaar nieuwe relaties in de weg staat. Hij is immers al getrouwd. Niet dat je zijn goedkeuring nodig hebt, maar als het in de weg staat zou je er een normaal gesprek over kunnen hebben. Weten jullie allemaal waar je aan toe zijn.

Waarom moeilijk doen?
Gewoon even zeggen dat de vlieger dat je niet aan de ex van een vriend zit niet opgaat

Of beter laat je ex dat even tegen hem zeggen
Of je ex-vriend vragen of hij er problemen mee heeft als je wat met hem gaat drinken. Waarschijnlijk niet, gezien het feit dat ie getrouwd is, maar dan hoeft die vriend zich in ieder geval niet schuldig te voelen.
Wat je moet doen moet je natuurlijk zelf weten, maar mijn keuze zou het niet zijn om als een puppy achter iemand aan te lopen.

Moet ook zeggen dat ik hele verlegen mannen al slecht trek en een man die geen eigen mening heeft en dus liever luistert naar wat andere mensen hem influisteren spreekt hier ook niet echt tot de verbeelding
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik begrijp het niet zo goed. Je hebt van een vriend van hem (dus niet van je ex) gehoord dat hij vindt dat hij dat niet kan maken tegenover je ex? En die goede vriend heeft dat tegen jou gezegd (waarom, heb je ernaar gevraagd)?

Ik vind het maar ingewikkeld hoe jullie communiceren, zo via-via. Zo wordt er nooit iets duidelijk. Kun je hem niet eens mailen? Dan kun je het rechtstreeks vragen maar is wat minder confronterend dan in een face-to-face gesprek. Die goede vriend of jouw ex heeft vast wel een emailadres van hem.

Succes!
Ik zou er gewoon voor gaan en met hem en je ex samen proberen te praten, zodat die vriend ook weet dat hij er achter staat!

Succes!
Hoe lang geleden is de relatie met je ex beeindigd? En op welke leeftijden zaten jullie toen?
quote:zomer28 schreef op 25 mei 2011 @ 12:39:

Ik zou er gewoon voor gaan en met hem en je ex samen proberen te praten, zodat die vriend ook weet dat hij er achter staat!

Succes!En dit idd, het gaat tenslotte om jouw geluk, niet om dat van je ex...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven