Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
woensdag 16 januari 2008 om 15:06
Zucht... vooruit dan maar.
Sommige showbizzfiguren menen hun kinderen met heel unieke namen op te moeten zadelen. Zo heet de dochter (!) van Jules Deelder Ari en heeft Jan Rot zijn dochter (!) Elvis genoemd. Gelukkig zijn er ook ouders die met de zorgvuldig gekozen naam gewoon aan willen geven wat hun kind typeert. Welke naam heeft Martijn Krabbé daarom voor zijn zoon gekozen?
Sommige showbizzfiguren menen hun kinderen met heel unieke namen op te moeten zadelen. Zo heet de dochter (!) van Jules Deelder Ari en heeft Jan Rot zijn dochter (!) Elvis genoemd. Gelukkig zijn er ook ouders die met de zorgvuldig gekozen naam gewoon aan willen geven wat hun kind typeert. Welke naam heeft Martijn Krabbé daarom voor zijn zoon gekozen?
woensdag 16 januari 2008 om 15:31
quote:Poezewoes schreef op 16 januari 2008 @ 15:12:
Iets specifieker: hij verongelukte op de set.
Yep, sterker; hij werd neergeschoten op het moment dat hij in de film ook neergeschoten werd.
Of het stukken losse flodder waren die hem geraakt hebben, of dat het opzet was, daar doen de wildste verhalen nog steeds over de ronde. Er gaan hele moordtheorieën rond, maar niemand weet precies hoe het heeft kunnen gebeuren.
Iets specifieker: hij verongelukte op de set.
Yep, sterker; hij werd neergeschoten op het moment dat hij in de film ook neergeschoten werd.
Of het stukken losse flodder waren die hem geraakt hebben, of dat het opzet was, daar doen de wildste verhalen nog steeds over de ronde. Er gaan hele moordtheorieën rond, maar niemand weet precies hoe het heeft kunnen gebeuren.
668, the neighbour of the Beast