Cadeautje
woensdag 25 mei 2011 om 13:09
Graag zou ik jullie mening eens horen over het volgende:
Stel je bent net jarig geweest en flink verwend met allerlei cadeaus. Maar... een aantal cadeaus is niet jouw smaak. Nu is binnenkort een collega jarig en jij bent gevraagd om deze keer voor een cadeau te zorgen. Je weet toevallig dat de betreffende collega wel houdt van het soort cadeaus wat bij jou nu net niet in de smaak valt. Een mooie gelegenheid om iemand anders blij te maken met de cadeaus die nu bij jou in de kast staan. Het is op je afdeling echter de gewoonte dat er geld bij elkaar gelegd wordt (10 euro p.p./3 personen) zodat daar iets van gekocht kan worden. Wat doe je, geeft je de gekregen cadeaus en laat je het geld zitten. Of vraag je je collega's om om die 10 euro??
Ben benieuwd!
Stel je bent net jarig geweest en flink verwend met allerlei cadeaus. Maar... een aantal cadeaus is niet jouw smaak. Nu is binnenkort een collega jarig en jij bent gevraagd om deze keer voor een cadeau te zorgen. Je weet toevallig dat de betreffende collega wel houdt van het soort cadeaus wat bij jou nu net niet in de smaak valt. Een mooie gelegenheid om iemand anders blij te maken met de cadeaus die nu bij jou in de kast staan. Het is op je afdeling echter de gewoonte dat er geld bij elkaar gelegd wordt (10 euro p.p./3 personen) zodat daar iets van gekocht kan worden. Wat doe je, geeft je de gekregen cadeaus en laat je het geld zitten. Of vraag je je collega's om om die 10 euro??
Ben benieuwd!
woensdag 25 mei 2011 om 16:06
Ik zou denk ik nooit een cadeau doorgeven, behalve als het om een verre kennis gaat.
Ik vind het echt niet kunnen om er geld voor te vragen! En ja 'dan ben je het cadeau kwijt', maar dat cadeau had geen waarde voor jou. Die 30 euro dan in je zak steken vind ik nogal laag.
Maar to, (weet niet of je dat overweegt) ik denk niet dat het slim is er iets over te zeggen tegen je collega's. Ik zou het alleen niet vergeten als zij aan de beurt is voor het cadeau. (Misschien kun je het cadeau weer teruggeven )
Ik vind het echt niet kunnen om er geld voor te vragen! En ja 'dan ben je het cadeau kwijt', maar dat cadeau had geen waarde voor jou. Die 30 euro dan in je zak steken vind ik nogal laag.
Maar to, (weet niet of je dat overweegt) ik denk niet dat het slim is er iets over te zeggen tegen je collega's. Ik zou het alleen niet vergeten als zij aan de beurt is voor het cadeau. (Misschien kun je het cadeau weer teruggeven )
woensdag 25 mei 2011 om 16:44
Nee, dat kan echt niet. Als iemand heel ver van je afstaat en er is echt geen kans dat ze erachter komen, dan zou ik het in tijsnood overwegen om een gegeven cadeau door te geven... Maar jij bent er blijkbaar achter gekomen dat ze het eerder heeft gekregen en dat voelt toch echt niet lekker... Zeker niet omdat je andere collega's wel dachten betaald te hebben voor het kopen van een cadeau....
Niet tof van je collega dit.
Niet tof van je collega dit.
woensdag 25 mei 2011 om 17:04
quote:rosanna08 schreef op 25 mei 2011 @ 14:54:
[...]
een cadeau wat toch maar in de kast staat en de ontvanger niet eens blij mee is. Die is dus a. van het cadeau af en b. 30 euro rijker
maakt niet uit, de waarde van het kado is 30 euro.
Dat jij het niks vindt, maakt het voor jou waardeloos, maar het product blijft 30 euro waard
[...]
een cadeau wat toch maar in de kast staat en de ontvanger niet eens blij mee is. Die is dus a. van het cadeau af en b. 30 euro rijker
Dat jij het niks vindt, maakt het voor jou waardeloos, maar het product blijft 30 euro waard
woensdag 25 mei 2011 om 17:08
quote:lilalinda schreef op 25 mei 2011 @ 17:04:
[...]
Dat jij het niks vindt, maakt het voor jou waardeloos, maar het product blijft 30 euro waard maar dat is toch niet door de laatste gevers er voor betaald?
Ik vind het lullig tegenover de collega's die er voor betaald hebben en voor de orginele gever
[...]
Dat jij het niks vindt, maakt het voor jou waardeloos, maar het product blijft 30 euro waard maar dat is toch niet door de laatste gevers er voor betaald?
Ik vind het lullig tegenover de collega's die er voor betaald hebben en voor de orginele gever
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 25 mei 2011 om 17:09
Ik vind het niet kunnen om geld te innen en de schijn op te houden dat je een cadeau gaat kopen terwijl je iets uit je eigen kast gaat geven. Sowieso vind ik een doorgeefcadeau al niet nieuw meer. Al is het ongebruikt en zo goed als nieuw, in feite is het tweedehands. Als je bijvoorbeeld een prijs wint en die verkoop je op Marktplaats, krijg je er ook niet de volle mep meer voor.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 25 mei 2011 om 17:11