Geld & Recht alle pijlers

Cadeautje

25-05-2011 13:09 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik jullie mening eens horen over het volgende:

Stel je bent net jarig geweest en flink verwend met allerlei cadeaus. Maar... een aantal cadeaus is niet jouw smaak. Nu is binnenkort een collega jarig en jij bent gevraagd om deze keer voor een cadeau te zorgen. Je weet toevallig dat de betreffende collega wel houdt van het soort cadeaus wat bij jou nu net niet in de smaak valt. Een mooie gelegenheid om iemand anders blij te maken met de cadeaus die nu bij jou in de kast staan. Het is op je afdeling echter de gewoonte dat er geld bij elkaar gelegd wordt (10 euro p.p./3 personen) zodat daar iets van gekocht kan worden. Wat doe je, geeft je de gekregen cadeaus en laat je het geld zitten. Of vraag je je collega's om om die 10 euro??

Ben benieuwd!
Ik zou sowieso mijn gekregen kado niet doorgeven...

Vind het idee gewoon niet leuk een tweedehands kadootje.

Ben zelf meer van: Oh vind je dat leuk neem maar mee hoor...

Dus geen antwoord op jou vraag eigenlijk
Ik zou gewoon geld vragen (en niet per se melden dat het een doorgegeven cadeau betreft).

Als jij geld op je verjaardag had gekregen, geef je dat toch ook niet zomaar weg?

Omdat iets je gegeven is, hoef je het nog niet gratis weg te geven. Zeker niet wanneer het dus een verjaarscadeau betreft.
eens met saeva, ik zou het geld gewoon vragen.

Het is toch een nieuw, ongebruikt cadeau. Wat maakt het dan uit?
Maar wat als het geld de waarde van het kado overstijgt? Pak je dan 30 euro aan, terwijl het kadootje mss 15 euro gekost heeft?

Ik zou mijn gekregen kadootjes niet doorgeven. Iemand heeft toch de moeite gedaan op pad te gaan en iets voor je uit te zoeken.
Nope
Als jij dit kado zo leuk vind voor je collega zou ik het haar zelf geven en voor het geld wat collega's bij elkaar leggen een algemeen kado kopen en geven. Zeker ook om de situatie die machutookeenbeetjemeerzijn beschrijft.
quote:mariap schreef op 25 mei 2011 @ 13:21:

eens met saeva, ik zou het geld gewoon vragen.

Het is toch een nieuw, ongebruikt cadeau. Wat maakt het dan uit?Eens. Wat maakt het uit. Heeft weing zin om hetzelfde "ding" te gaan kopen als je het splinternieuw hebt staan.
Niet doen zonder 100% overleg met de betrokken collega's.

Als je het zelf besluit en ze komen erachter....

Ik ga er helemaal vanuit, dat jij ter goeder trouw bent, maar er hoeft maar 1 zeikerd op de afdeling te lopen en je hebt hier nog jaren last van.
quote:lilalinda schreef op 25 mei 2011 @ 13:30:

Niet doen zonder 100% overleg met de betrokken collega's.

Als je het zelf besluit en ze komen erachter....

Ik ga er helemaal vanuit, dat jij ter goeder trouw bent, maar er hoeft maar 1 zeikerd op de afdeling te lopen en je hebt hier nog jaren last van.

En waarom is dat dan een zeikerd? Ik zou het niet leuk vinden als ik 10 euro geef aan mijn collega voor een kadootje en die collega steekt de helft in haar/zijn zak om dan een goedkoper "gekregen" cadeau door te geven.

Dan zou ik dus die zeikerd zijn, maar wel een zeikerd die op de centjes let, haar eigen, dat dan weer wel.
Nope
Ik zou het cadeau gewoon doorgeven, maar voor het resterende bedrag er nog iets bijkopen... Anders zou ik er het gevoel aan overhouden er geld aan over te willen houden. Collega's hoef je niet te informeren... Het is toch nieuw!
Ik zou gewoon zeggen dat ik het nog had liggen en dat dat een goede optie zou zijn voor het kado. Ik persoonlijk zou er geen geld voor vragen want het ligt toch maar in de kast. Toch?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Even voor de duidelijkheid ik ben niet de gever maar de ontvanger. Ik heb onlangs voor mijn verjaardag van de collega's een cadeau gehad waarvan ik nagenoeg zeker weet dat de collega die voor het cadeau gezorgd heeft het voor haar verjaardag een paar weken eerder heeft gehad. En ik hoorde dat ze de andere collega's om hun bijdrage vroeg.

Mij persoonlijk maakt het niet uit hoor, ik ben erg blij met het cadeau(het zal niet in de kast belanden:) en in zo'n geval moet ieder voor zich weten of ie er geld voor vraagt of niet. Ik was gewoon even nieuwsgierig wat jullie zouden doen in zo'n geval.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 25 mei 2011 @ 13:34:

[...]

En waarom is dat dan een zeikerd? Ik zou het niet leuk vinden als ik 10 euro geef aan mijn collega voor een kadootje en die collega steekt de helft in haar/zijn zak om dan een goedkoper "gekregen" cadeau door te geven.

Dan zou ik dus die zeikerd zijn, maar wel een zeikerd die op de centjes let, haar eigen, dat dan weer wel.

Ik bedoel: TO doet het 100% eerlijk, weet wat het kado waard is, en weet wat ze doorberekend. Ga ik 100% vanuit.

Maar als iemand haar niet geloofd, krijgt ze daar gezeur mee.

Ik vind, dat je met dit soort dingen helemaal open kaart moet spelen, anders krijg je de schijn van oneerlijkheid.
quote:lilalinda schreef op 25 mei 2011 @ 13:48:

[...]

Ik bedoel: TO doet het 100% eerlijk, weet wat het kado waard is, en weet wat ze doorberekend. Ga ik 100% vanuit.

Maar als iemand haar niet geloofd, krijgt ze daar gezeur mee.

Ik vind, dat je met dit soort dingen helemaal open kaart moet spelen, anders krijg je de schijn van oneerlijkheid.

Okee, daar heb je gelijk in. Ik zou ook wel instemmen met zo'n voorstel als het van een ander komt. Ik persoonlijk zou nooit mijn gekregen kado doorgeven. Simpel omdat iemand de moeite heeft gedaan iets voor me uit te zoeken. En dat telt meer dan het "ding."

Daarom vind ik kadobonnen ook zo'n teleurstelling om te krijgen en geef ik ze zeker nooit kado. Of iemand moet wel zo ver van me af staan. Net zoiets als een nietszeggend bossie blommen...
Nope
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Toch heeft het wel iets raars.

Tuurlijk, als het toevallig zo is, dat de vrager een kado vraagt dat de gever echt heeft staan, dat kan.

Maar ik denk toch, dat de gever (met kast vol ongewenste spullen) al snel denkt "dit vind ontvanger ook wel leuk"
Ben ik nu gek dat ik dit eigenlijk niet vind kunnen?

Je steekt gewoon 30 euro extra in je zak!

Het heeft jou niets gekost, want je hebt het gekregen en nu krijg je nog eens 30 euro op de koop toe
Frankly my dear, I don"t give a damn
ik ben het helemaal met je eens hoor Calvijn
quote:calvijn1 schreef op 25 mei 2011 @ 14:21:

Het heeft jou niets gekost, want je hebt het gekregen en nu krijg je nog eens 30 euro op de koop toeben het met je gevoel eens, maar je redenatie klopt niet helemaal, want je bent het kado kwijt (ter waarde van 30 euro)
quote:rosanna08 schreef op 25 mei 2011 @ 14:28:

ik ben het helemaal met je eens hoor Calvijn

Ok, gelukkig.

Begon al aan mijzelf te twijfelen

Snap niet dat het merendeel hier vindt dat het maar gewoon kan.

Onvoorstelbaar!
quote:lilalinda schreef op 25 mei 2011 @ 14:30:

[...]

ben het met je gevoel eens, maar je redenatie klopt niet helemaal, want je bent het kado kwijt (ter waarde van 30 euro)Een cadeau wat je niet eens wilde/niet mooi vond/niet gebruikt
Prima om het cadeau te geven hoor, maar vraag er dan geen geld voor
quote:calvijn1 schreef op 25 mei 2011 @ 14:21:

Het heeft jou niets gekost, want je hebt het gekregen en nu krijg je nog eens 30 euro op de koop toeVolgens mij is TO juist degene die het "tweedehands" kado kreeg.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:lilalinda schreef op 25 mei 2011 @ 14:30:

[...]

ben het met je gevoel eens, maar je redenatie klopt niet helemaal, want je bent het kado kwijt (ter waarde van 30 euro) een cadeau wat toch maar in de kast staat en de ontvanger niet eens blij mee is. Die is dus a. van het cadeau af en b. 30 euro rijker

TO is de ontvanger van het doorgegeven kado, zij is niet de persoon die een gekregen kado doorgeeft! (staat al een paar berichten terug).

Ik heb ook wel eens iets doorgegeven, kan het beter weggeven dan het in de kast zetten. Maar er geld voor vragen? Nou nee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven