Huidige partner

26-05-2011 14:20 82 berichten
Vanaf welke leeftijd zijn jullie met je huidige partner samen en hoe oud zijn jullie nu?

Ben benieuwd op welke leeftijd de partner gemiddeld gevonden wordt
Alle reacties Link kopieren
ik ken vanaf dat ik 20 was hij 22...nu ben ik 31 en hij 33, maar we zijn pas sinds kort echt bij elkaar.
Ik was net 20 toen ik mijn vriend leerde kennen, hij was bijna 29. Het is nu op een paar maanden later 15 jaar later. We zijn een jaar of 6 getrouwd en ik ben zwanger.

Je kunt ook prima iemand vinden bij wie je past als je nog studeert hoor. Sommigen weten gewoon eerder al wat ze willen en voor anderen werkt het juist weer goed om samen volwassen te worden.
We waren 18, zijn nu 42.
Ik was 20 (net geworden), hij 24. Nu ben ik 25 en hij is 29 (wordt 30 dit jaar :-))
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik was 19 toen we verkering kregen, nu 11 jaar samen.

(En in het kader van je andere topic: Wij hebben nog nooit gedacht: "Is dit het nou". Terwijl wij ook veel tijd samen thuis doorbrengen.)
Ik 29 en hij 35, nu 33 en 39.

Mijn zus en haar man (nu 38 en 39) zijn al samen sinds ze 15 en 16 waren.
We waren 16 17, zijn nu 40 en nog steeds zielsgelukkig samen
quote:knagertje schreef op 26 mei 2011 @ 14:27:

[...]

Ja dat klopt. Ik had het er met iemand over, en zij was van mening dat als je een partner vind voor je 22e laten we zeggen, dat het dan geen kans van slagen heeft en dat het een hele kleine kans is dat dat de persoon is met wie je oud zal worden. Ik was het daar niet mee eens, dus ik was even benieuwd naar de ervaringen hier. Zij is van mening dat je pas iemand kan vinden die bij je past als je klaar bent met studeren en en tijdje werkt, omdat je dan pas weet wat je wilt.

klinklare onzin.

De een vindt de ware liefde al op z'n 16de, de ander pas na drie echtscheidingen als ze 46 is.

Hoe goed je relatie is, is een kwestie van mazzel hebben en hard werken.
quote:knagertje schreef op 26 mei 2011 @ 14:27:[/ Zij is van mening dat je pas iemand kan vinden die bij je past als je klaar bent met studeren en en tijdje werkt, omdat je dan pas weet wat je wilt.

in deze periode leer je jezelf en de ander inderdaad wel kennen, en maak je allebei ook best een verandering door, maar het kan toch ook zo zijn dat je 'toevallig' al wel de 'ware' hebt gevonden, waarmee je als puber én als jong-volwassene matcht?

Onzin-theorie, wat mij betreft.

Edit: Hoewel het bij mij wel een beetje klopt, eerste relatie was van mijn 15e tot m'n 18e (hij 4 jaar ouder), daarna waren we toch min of meer uit elkaar gegroeid. Tweede lange relatie, vanaf m'n 20e, heeft ook geen stand gehouden (4 jaar). Huidige vriend heb ik leren kennen op m'n 29e.
Ik was 20, hij 19. Inmiddels 37 en 36 jaar, 1 kind en eentje op komst.

Ik vind het zelf trouwens erg prettig dat wij al zo jong tegen elkaar aan zijn gelopen. We zijn samen door onze studententijd heengegaan, samen eerste huis, eerste baan. Eigenlijk zijn we samen volwassen geworden, met alle veranderingen die daarbij horen. Dat vind ik een aardige testcase voor je relatie, zo door de jaren heen. Maar je groeit er samen in, waardoor je veel minder moet aanpassen of eventueel zelfs opgeven voor de ander. Dat lijkt me een stuk ingewikkelder als je al van alles voor jezelf hebt opgebouwd en ontwikkeld, zowel praktisch (werk, huis, vriendenkring) als gevoelsmatig (zelfstandigheid enzo) en dan een relatie begint. Dan is het een stuk moeilijker om die twee levens samen te voegen.

Dat is tenminste wat ik om me heen zie aan vriendinnen die later een vriend vinden. Lijkt me wel logisch trouwens, maar ook ingewikkeld.
ow kreeg laatst de opmerking dat je niet voor je relatie hoeft te vechten of te werken...moest allemaal maar komen aanwaaien
en dan nog...wij kregen verkering toen ik 19 was en hij 20. Nu 15 jaar later zijn we nog steeds bij elkaar, maar wie garandeert dat we over 5 jaar niet uit elkaar zijn?

En als dat zo is...is onze relatie dan mislukt, ook al zijn we 15-20 samen gelukkig geweest en hebben we twee kinderen voortgebracht? Is een relatie alleen geslaagd te noemen als je door de dood gescheiden wordt?
Waren 17. Nu 26 en getrouwd.
Ik 20, hij 25, nu ik 22 hij 27
Ik 18, hij 19 toen

ik 41, hij 42 nu

the love of my life
quote:Starshine schreef op 26 mei 2011 @ 14:56:

en dan nog...wij kregen verkering toen ik 19 was en hij 20. Nu 15 jaar later zijn we nog steeds bij elkaar, maar wie garandeert dat we over 5 jaar niet uit elkaar zijn?

En als dat zo is...is onze relatie dan mislukt, ook al zijn we 15-20 samen gelukkig geweest en hebben we twee kinderen voortgebracht? Is een relatie alleen geslaagd te noemen als je door de dood gescheiden wordt?Ook dat!
Als je met iemand iets serieus hebt, ga je er toch vanuit dat het voor langer termijn is, dus wat maakt leeftijd in vredesnaam uit?

En stel dat je vriendin gelijk heeft, zou dat een reden zijn om het dan maar uit te maken, want je zult toch niet samen oud worden?

Zal wel aan mij liggen, maar ik snap het doel van het topic niet helemaal.

Ow ja, ik was 23, hij 28, nu 33, hij 38..
quote:knagertje schreef op 26 mei 2011 @ 14:27:

[...]

Ja dat klopt. Ik had het er met iemand over, en zij was van mening dat als je een partner vind voor je 22e laten we zeggen, dat het dan geen kans van slagen heeft en dat het een hele kleine kans is dat dat de persoon is met wie je oud zal worden. Ik was het daar niet mee eens, dus ik was even benieuwd naar de ervaringen hier. Zij is van mening dat je pas iemand kan vinden die bij je past als je klaar bent met studeren en en tijdje werkt, omdat je dan pas weet wat je wilt.Wij waren beiden 20, nu 35. Inmiddels getrouwd en 2 kinderen en samen een bedrijf. Voorlopig ga ik er maar vanuit dat wij samen oud worden
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Binti schreef op 26 mei 2011 @ 14:55:

Ik was 20, hij 19. Inmiddels 37 en 36 jaar, 1 kind en eentje op komst.

Ik vind het zelf trouwens erg prettig dat wij al zo jong tegen elkaar aan zijn gelopen. We zijn samen door onze studententijd heengegaan, samen eerste huis, eerste baan. Eigenlijk zijn we samen volwassen geworden, met alle veranderingen die daarbij horen. Dat vind ik een aardige testcase voor je relatie, zo door de jaren heen. Maar je groeit er samen in, waardoor je veel minder moet aanpassen of eventueel zelfs opgeven voor de ander. Dat lijkt me een stuk ingewikkelder als je al van alles voor jezelf hebt opgebouwd en ontwikkeld, zowel praktisch (werk, huis, vriendenkring) als gevoelsmatig (zelfstandigheid enzo) en dan een relatie begint. Dan is het een stuk moeilijker om die twee levens samen te voegen.

Dat is tenminste wat ik om me heen zie aan vriendinnen die later een vriend vinden. Lijkt me wel logisch trouwens, maar ook ingewikkeld.Hier kan ik me wel in vinden. Vriend en ik maken op dit moment alles samen mee. Samen afstuderen, eerste baan vinden en daadwerkelijk werken, samen eerste huis huren etc. Ik vind het erg prettig dat ik dit met iemand kan delen die precies hetzelfde meemaakt.
Ik was 17 toen ik hem leerde kennen en ben inmiddels 37 en nog steeds gelukkig met hem.
@Starshine

Dat vind ik een mooi uitgangspunt! Waarom inderdaad zou een relatie alleen maar gelukt zijn als je voor 'altijd' bij elkaar gebleven bent? Mensen veranderen en als je niet samen verandert en besluit uit elkaar te gaan, dan kan de relatie toch nog steeds heel succesvol zijn geweest? Ok, niet oneindig, maar absoluut geen mislukking of weggegooide tijd.

Verder niets bij te dragen, want nu single. Sorry voor het off-topic!
Geeft als single geen echt hoop om dit te lezen

Ben nu 24 en nog geen relatie.
Het gras aan de overkant is niet groen.
26 (beiden) en nog steeds 26. Ik ga er vanuit dat we voor altijd bij elkaar blijven (anders hoef je er ook niet aan te beginnen toch). Hij is iig de eerste met wie ik überhaupt over samenwonen na durf te denken.
Iedereen is er inderdaad heel vroeg bij geweest, een enkele uitzondering daargelaten!

Ach, iets met potjes en dekseltjes toch?

Ik wanhoop met mn 28 in ieder geval nog helemaal niet. Correctie: meestal niet!
We waren toen alletwee 37 en nu 45.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven