Mode & Beauty alle pijlers

onzeker over kapperbezoek

10-05-2011 12:44 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke nu wil ik dus straks eindelijk naar de kapper gaan. Wil al lang wat anders maar twijfelde vaak.

Nu wil ik een pony die tot mijn ogen komt laten knippen maar heb geen plaatjes ervan.

Een schuine pony vind ik het mooiste maar dit was niet mogelijk met mijn haar zij de kapster. Wel geprobeerd maar het lukte niet mijn haar viel gewoon verkeerd.

http://t0.gstatic.com/ima ... u9KqIokwPa8i35TjPXOVDWOhU

Die 2 vond ik dus erg mooi maar bleek niet te vallen bij mijn haar.

Ik wil niet zoiets als dit:

Vind ik niet mooi geknipt/afgesneden en veel te recht.

Nu weet ik niet hoe precies ik dat wil. Ik denk aan de zijkanten langer en bij je ogen korter maar kan er geen foto van vinden.

Ook kan ik geen foto mee nemen naar de kapper wat het ook moeilijk maakt met uitleggen wat ik ongeveer wil.

Iemand tips want zit met mijn handen in het haar ? Ik wil vandaag nou eindelijk toch echt even naar de kapper gaan.
quote:nozzel schreef op 10 mei 2011 @ 13:31:

Ik vind de pony van Ellen ten Damme leuk, ik wilde zelf mijn haar zo laten knippen, maar heb erg dik haar met -afhankelijk van het weer enorme pluis of slag...Maar goed, zij ook wel wat slag.

http://www.bostonteaparty.nl/EllenTenDamme/die is inderdaad ook erg mooi !!quote:Kaya07 schreef op 10 mei 2011 @ 13:31:

Bij een goede kapper hebben ze meestal wel fotoboeken liggen met haartrends, ik zou daar even inkijken, of inderdaad gewoon een plaatje meenemen.

Ik heb ook slag van mezelf, maar je kunt je pony toch stylen? Juist met krultang en/of stijltang kun je je haar elke keer weer net iets anders in model brengen.

Ja dat klopt alleen mijn scheiding of iets dergelijks en al is niet goed voor een rechte pony waardoor het niet mooi valt. Ook de kapster kreeg er niets moois van gemaakt.

Edit: weet niet of je rechte pony bedoeld , maar denk dat dat wel zou kunnen lukken.
Ben mijn haar aan t laten groeien en ga zo ook naar de kapper. Al weken terug een afspraak gemaakt, maar je kan er nooit snel terecht ( kapper staat heel goed aangeschreven). Ik ben zooooooooooo gespannen, bang dat het toch niet wordt wat ik wil, of te kort. Ik wil gewoon ff een beetje een modelletje, zodat ik het makkelijker kan laten groeien. Duimen jullie mee, haha?
quote:Danayla schreef op 10 mei 2011 @ 13:51:

Ben mijn haar aan t laten groeien en ga zo ook naar de kapper. Al weken terug een afspraak gemaakt, maar je kan er nooit snel terecht ( kapper staat heel goed aangeschreven). Ik ben zooooooooooo gespannen, bang dat het toch niet wordt wat ik wil, of te kort. Ik wil gewoon ff een beetje een modelletje, zodat ik het makkelijker kan laten groeien. Duimen jullie mee, haha?

ik duim met je mee.

Ik ben ook echt gespannen er om, het liefst loop ik drek de zaak binnen en vraag of ik die dag nog geknipt kan worden.

Ik wil iets nieuws maar de stap aarggh zo moeilijk en ik durf ook niet te zeggen als ik in de stoel zit "Nee dit vind ik niet mooi". Sowieso zie ik het eigenlijk toch thuis pas wat ik er van vind. Na een keer wassen zelf en het hebben laten drogen..
We gaan maar weer eens de stad in, hopen dat ik nu naar binnen ga en niet weer twijfel en voor bij loop :$
Het enige advies dat ik je kan geven is eerst even checken of je een kruintje hebt. Hierdoor zou het kunnen dat je pony "open gaat vallen" op een plaats waar je dit niet wilt. Maar je kapper zal dit normaal gezien snel zien. Ik heb dit ook en ik heb de grootste moeite om mijn schuine pony in model te krijgen.
Maar waarom kies je niet gewoon de pony die je zelf het liefst wil en dan stylen met de stijltang?
quote:judith29 schreef op 10 mei 2011 @ 17:05:

Maar waarom kies je niet gewoon de pony die je zelf het liefst wil en dan stylen met de stijltang?

ik weet niet precies wat ik wil en zon lok/schuine pony gaat met mijn haar niet :{

Tot tig keer geprobeerd bij de kapper maar mijn haar valt daar niet voor.

Alleen een rechte pony zal altijd kunnen neem ik aan ? alleen dan kun je alleen dat doen en niet veel anders daarom twijfel ik ook nog een beetje.

Helaas de kapper zat btw vol voor vandaag.. Naja kan ik nog even na denken voor morgen.
Oke ik baal er wel van.

heb dus een pony, een rechte. Alleen de kapster kreeg hem ook niet goed in model dus eindelijk zat het goed, ik naar huis en het zat al niet meer leuk. Hij springt alle kanten op en bij de puntjes buigt het omhoog. Echt afschuwelijk dus.

Ook heb ik mijn haar in laagjes laten knippen want het zou hierdoor nog meer gaan krullen. Nou niet dus.

Ik had eerst mooie krulletjes, mijn haar zat leuk nadat ik het even gespoeld had met water, maar nu is het gewoon niet mooi.

Wil er geen mousse en al in doen, dat beschadigt mijn haar zo veel. Maar ik baal hier dus echt van. Heb ik een geluk dat ik de pony nog kan "verbloemen" met klipjes in mijn haar. Maar vind het jammer dat de kapster niet in zag dat dit met mijn haar niet zou gaan lukken.

Want vroeg nog om advies enzo of dat ging, leuk stond bij mijn haar. Nou niet dus :(

iemand hier nu tips voor mij?
Hoi zwitsal nijntje,

balen joh, dat je niet blij bent met je haar! :( Misschien heb je niet het juiste haartype voor een rechte pony. Wel raar dat de kapster dat niet heeft gezien, zij moet jou advies geven en als zij het al niet goed in model kan krijgen is het echt vervelend. Misschien volgende keer naar een andere kapper?

Maar nu proberen om er wat moois van te maken!

Mousse beschadigt je haar in principe niet. Dit gebruik je juist om je haar te beschermen tegen de hitte van de föhn. Als je je haar niet föhnt en er dan mousse in doet wordt het inderdaad een beetje hard of slierterig. Weet niet of je het föhnt?

Ik heb zelf ook slag in mijn haar, het krult best wel als het korter is. Ik gebruik dan meestal andrelon krul en slag mousse en daarna föhn ik mijn haar op de kop evt. met een diffuser. Pony probeer ik meestal stijl te föhnen maar als dit niet lukt, gooi ik de stijltang erin. Als ik geen tijd/zin heb doe ik het met een speldje of haarband uit mijn gezicht.

Hoe lang is je haar en pony geworden? Is het eventueel mogelijk om hem alsnog schuin te knippen zodat je een soort lok krijgt?

Lang verhaal en behoorlijk pro-haarmousse maar ik hoop dat je er wat aan hebt!
quote:hamster85 schreef op 11 mei 2011 @ 19:45:

Hoi zwitsal nijntje,

balen joh, dat je niet blij bent met je haar! :( Misschien heb je niet het juiste haartype voor een rechte pony. Wel raar dat de kapster dat niet heeft gezien, zij moet jou advies geven en als zij het al niet goed in model kan krijgen is het echt vervelend. Misschien volgende keer naar een andere kapper?

Maar nu proberen om er wat moois van te maken!

Mousse beschadigt je haar in principe niet. Dit gebruik je juist om je haar te beschermen tegen de hitte van de föhn. Als je je haar niet föhnt en er dan mousse in doet wordt het inderdaad een beetje hard of slierterig. Weet niet of je het föhnt?

Ik heb zelf ook slag in mijn haar, het krult best wel als het korter is. Ik gebruik dan meestal andrelon krul en slag mousse en daarna föhn ik mijn haar op de kop evt. met een diffuser. Pony probeer ik meestal stijl te föhnen maar als dit niet lukt, gooi ik de stijltang erin. Als ik geen tijd/zin heb doe ik het met een speldje of haarband uit mijn gezicht.

Hoe lang is je haar en pony geworden? Is het eventueel mogelijk om hem alsnog schuin te knippen zodat je een soort lok krijgt?

Lang verhaal en behoorlijk pro-haarmousse maar ik hoop dat je er wat aan hebt!

Hallo hamster!

Eindelijk na een lange tijd kreeg ik mijn pony toch hoe ik het wilde, en mijn vriend vind het mooi. Ja ik heb er ook nadrukkelijk om gevraagd bij de kapper. Ze zei dat het alleen lukte met stijlen en de troep erin. Dit deed ik eerst maar het zat voor geen ene ruk, men haar weer uitgespoeld en aan de lucht drogen (ik fohn mijn haar nooit) in een haarklem, hierdoor kreeg ik altijd mooie krulletjes (daarstraks niet dus ik hoop echt dat ik dezelfde krullen terug krijg) anders baal ik nog meer omdat de kapster zei dat je door laagjes meer krulletjes krijgt.

Naja ik kan hem ook op zij dragen dus dat is een voordeel. Haar mousse wil ik niet gebruiken en fohn ook niet. Maar ik krijg het nu redelijk goed voor elkaar, dus dat is al een voordeel. Nu nog hopen dat morgen de krulletjes terug zijn dan ben ik helemaal tevreden! Naja nog een paar goede maskers zoeken. Heerlijk om elke avond nachtconditioner of masker in te doen, werkt goed voor mijn haar en dan zit het volgende dag perfect. Maar zoek er een paar die lekker ruiken en waar mijn haar ook zacht van word. (Heb aantal maskers gebruikt waar dit niet het geval bij was)

Dankje voor je lange reactie!
Oke fijn echt vanaf nu haat ik al die kappers.

Ik heb totaal geen krul meer in mijn haar. Mijn haar zit niet meer mooi, en die pony is scheef. Alleen gistere avond zat hij om de een of andere reden mooi. Ik baal hier dus echt van want de kapper maar zeggen ja dan behoud je je krullen en krijg je meer krullen. Nou niet dus.

:
Nijntje, ik krijg juist mooie krullen van laagjes, fohn ook nooit en doe altijd mousse in mijn haar. Van mousse worden de krullen juist mooier, minder pluis. Dus ik vind het kappersadvies niet zo gek.

Overigens, waarom durf je in de stoel niet te zeggen als je iets niet mooi vindt?
quote:aikidoka schreef op 13 mei 2011 @ 03:13:

Nijntje, ik krijg juist mooie krullen van laagjes, fohn ook nooit en doe altijd mousse in mijn haar. Van mousse worden de krullen juist mooier, minder pluis. Dus ik vind het kappersadvies niet zo gek.

Overigens, waarom durf je in de stoel niet te zeggen als je iets niet mooi vindt?

Ja ik kreeg toen ook wel krullen behalve toen ik naar huis toen fietste, thuis was het ontploft, toen was het dus niet meer mooi.

ik kreeg eerst ook geen pluis en nu juist wel.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-05-2011 22:28
Reden: spam
% gewijzigd
S'morgens kan ik al niet meer douchen dan is er geen houden meer aan om mijn haar fatsoenlijk te krijgen ..

Het pluist alleen maar, opgezet ipv de mooie krulletjes die ik eerst had :(

Spijt maar die laagjes gaan niet snel weg natuurlijk ?
quote:zwitsal_nijntje schreef op 18 mei 2011 @ 15:04:

S'morgens kan ik al niet meer douchen dan is er geen houden meer aan om mijn haar fatsoenlijk te krijgen ..

Het pluist alleen maar, opgezet ipv de mooie krulletjes die ik eerst had :(

Spijt maar die laagjes gaan niet snel weg natuurlijk ?

Je hebt het telkens over "krulletjes".

Ik zie dan een poedelkapsel voor me, met van die kleine strakke krullen..... wat bedoel je nou precies want als je werkelijk "krulletjes" hebt, zou ik niet eens nadenken over een pony. Lang haar, met een scheiding aan de zijkant is dan veel mooier.....
--
ik zie helemaal niets op die foto, maar uit je beschrijving van drogen in een klem krijg ik het gevoel dat je vroeger vooral golven maakte in je haar? Mijn natuurlijke krul droogt alleen los aan de lucht mooi op, maar om te veel pluis te voorkomen doe ik er in handdoekdrooghaar wel schuimversteviger in of een leave in conditioner. Ik fohn nooit, want dat vind ik ook geen mooie krullen maken. En niet te veel aan je haar zitten bij het opdrogen. Hoe meer ik frut en doe hoe meer pluis.

Ik raad je aan om een beetje te experimenteren om een product te vinden dat pluis voorkomt en waar je krullen mooi van worden. Bij mij werkt ook niet alles. Overigens, krulhaar is vaak een beetje droger, dus elke dag wassen wordt ook afgeraden. Ik was ongeveer 2 keer per week, spoel het wel elke ochtend uit.

Een alternatief is om terug te gaan naar de kapper, je problemen voor te leggen en om hulp en advies te vragen, voor de styling, of voor een ander kapsel.
Bij sterk krullend haar kan je toch ook geen pony? Lijkt me logisch dat je puntjes dan ook gaan krullen.

Gebruik je speciale shampoo voor krullen? Ik hou ook niet van mousse, ik gebruik Curling Spray van John Frieda. Misschien is dat ook wat voor jou.
Thanks voor je tip. Ik pluk er juist altijd erg veel aan.

Is spoelen ook niet slecht? Vind het heerlijk s'avonds voor het slapen hoofd onder de koude kraan te doen en gaan slapen.

Het is inderdaad meer golvend in plaats van krulletjes. Maar mijn vriend vind het heel leuk en noemt het continue krulletjes dat ik het ook zo ben gaan noemen.

Mijn haar is al wat meer mijn kant op aan het gaan. Ik heb andrelon leave in conditioner voor gekruld haar gehaald en die werkt eigenlijk goed. Ook als mijn haar nat is, mijn pony gaat er juist niet van krullen (hoeft ook niet, maar ik had het er ook zonder bij na te denken daar in gekneed, mijn haar kreeg ik weer precies zoals ik het altijd wilde, en mijn pony bleef ook mooi. Overigens doe ik hem niet meer recht maar schuin. Gek genoeg lukt het nu wel dus denk dat er de vorige keer misschien op een andere manier geknipt is.

Dankje voor je reactie over die spray van John Frieda! Dacht dat een vriendin van mij mij die tip ook gaf, maar nu er nog iemand over begint, kan ik kijken of dat ook nog bij me werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven