Goede dag, slechte dag .. Deel 3

21-05-2011 11:44 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder!
slaap lekker chocootje!
Chat

Ik denk dat mensen vaak handelen uit onweten. eerst dacht ik vaak dat mensen gewoon stom waren of evil ofzo. Maar ik heb het genuanceerd tot ; ze begrijpen het niet. Dat is ook heel pijnlijk, maar er zit denk ik geen kwade wil achter.

For what it's worth: ik vind het heel knap van je dat je vroeger zulke goede rapporten had
Herkenbaar ook. Afscheid, rouw, enz, en maar blijven doorgaan, en denken dat je het allemaal wel aankunt... tot je instort inderdaad.

Toen ik 18 jaar was, werd bij mijn moeder kanker geconstateerd; een half jaar later is ze overleden.
Nou dat vind ik niet slim aangepakt om jouw goede rapport dan niet te prijzen. Kan me voorstellen dat dit soms nog steekt.
Panter, das ook al zo jong. Woonde jij ook nog thuis? Klote ziekte ook die kanker!
Panter het is allemaal niet makkelijk geweest voor je he lieverd
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 27 mei 2011 @ 00:27:

Nou dat vind ik niet slim aangepakt om jouw goede rapport dan niet te prijzen. Kan me voorstellen dat dit soms nog steekt.Ja ben ik met je eens. Toch kan ik ze het niet kwalijk nemen. Het is ook onwetendheid geweest. Dat ervaar ik nu zelf ook. Bij dochter komt alles aanwaaien en zoon moet zijn uiterste best doen. Dus ik prijs zoon uitbundig. Het doet wel zeer..dat wel ja.
Ik ben blij dat jullie zoveel herkenning bij elkaar vinden wat betreft het missen van dierbaren.

Ik heb (misschien als enige hier) het nog niet meegemaakt. Ik weet dat ik me daarmee heel gelukkig mag prijzen. (Ik reken mensen boven de 80 niet mee want daarvan weet je dat ze op een gegeven moment zullen overlijden).

Ik weet niet wat het met me zou doen als er iemand zou overlijden die dicht bij me staat. Zonder dat ben ik al niet zo stabiel, dus het zou me flink uit balans kunnen brengen.

Dat is ook één van de redenen dat ik niet meer drink. Nadat opa overleden was heb ik nog een maand flink gezopen en toen dacht ik: ik kan toch niet bij iedereen die nog gaat overlijden depressief worden en aan de zuip gaan?

Dus ik hoop het niet drinken ook te kunnen volhouden als er iemand doodgaat.

Maar ik hoop gewoon dat er geen jonge mensen dood gaan in mijn leven. Alleen bejaarden.

En in jullie leven ook, vanaf nu.
quote:panter308 schreef op 27 mei 2011 @ 00:26:

Herkenbaar ook. Afscheid, rouw, enz, en maar blijven doorgaan, en denken dat je het allemaal wel aankunt... tot je instort inderdaad.

Toen ik 18 jaar was, werd bij mijn moeder kanker geconstateerd; een half jaar later is ze overleden.Jezus meisje Als je 18 bent kun je toch helemaal geen moeder missen....
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 27 mei 2011 @ 00:29:

Panter, das ook al zo jong. Woonde jij ook nog thuis? Klote ziekte ook die kanker!Ja idd! Ik woonde nog bij mij moeder, nadat ze is overleden op mijzelf gaan wonen
Ah moon wat schattig die laatse zin met dat hopen wat ben je toch een lieverd
*ego call*

natuurlijk weten we allemaal dat het afscheid nemen van dierbaren eenmaal bij het leven hoort. Maar met name na het overlijden van mn moeder ben ik meermaals op mijn bek gegaan wat betreft vriendschappen/werk/relaties. Ook afscheid moeten nemen v bepaalde mensen, soms iets te ruw en/of op een voor mij oneerlijke wijze dat ik er moeilijk mee kon omgaan. Daardoor heb ik denk ik ook een soort van verlatingsangst ontwikkeld. Wanneer dat enorm gaat opspelen, of een relatie met iemand (in welke vorm dan ook) loopt niet lekker, neig ik om bijv. abrupt mijn muur op te trekken en abrupt een punt erachter te zetten.

Bij bepaalde 'vriendschappen' is dat ook gewoon de beste optie, dan zijn het bijv. personen bij wie ik mij niet happy voel, en het beter is het contact te verbreken; dat heb je bijv. soms met bepaalde vriendinnen, je ontgroeit elkaar ofziets. Dat is iets normaals en dat hebben alle mensen wel eens lijkt me.

Maar als ik dusdanig in een relatie/vriendschp sta dat ik heel veel van die persoon ben gaan houden, dan loop ik gevaar.. Ik heb de neiging me teveel te binden (nee ff voor de duidelijkheid, ik ben niet stalkerig aangelegd; bijv. met smsjes elke dag, wat doe je, waar ben je etc; daar hou ik dus niet van) met gevolg een soort van verlatingsangst. En dat wil ik niet, ik moet een middenweg zien te vinden. Maar ik voel dat ik nu eindelijk goed op weg ben...
quote:Moonlight82 schreef op 27 mei 2011 @ 00:34:

Maar ik hoop gewoon dat er geen jonge mensen dood gaan in mijn leven. Alleen bejaarden.

En in jullie leven ook, vanaf nu.Wat lief gezegd thanks Moon
Panter, ik heb precies hetzelfde als jij beschrijft in je ego call ....
quote:_yellowlove_ schreef op 27 mei 2011 @ 00:53:

Panter, ik heb precies hetzelfde als jij beschrijft in je ego call ....

serieus? verrot is dat he!

ik las laatst ook iets van jou wat ik herken: dat met verjaardagen oid.. Dat je dan van die vragen krijgt, goh wat doe jij dan voor werk en goh, waarom heb je nu geen werk, en goh hoe zit t met je familie, en goh... "Dat je je dan zo enorm lomp voelt en dom en het liefst wil dat die mensen optiefen met die vragen.. En dan probeer je rustig te antwoorden, en snel maar iets terug vragen oid...
Panter, fijn dat je nu goed op weg bent.

Ik ben ook een rare, met mensen waar ik om geef. Want als ik kwaad op ze ben ga ik echt bedenken dat ik ze niet nodig heb en dat het beter is contact te verbreken en dat is in mijn ogen dan ook het beste op zo'n moment.

Ik heb nu geen vrienden waar ik echt heel close mee ben. Een aantal mensen die ik met enige regelmaat zie en een aantal mensen met wie ik vroeger dagelijks contact had maar nu na verhuizingen nog maar eens in de zoveel tijd.

Dan heb je niet zo snel ruzie.

Maar verder heb ik mn eigen gebruiksaanwijzing nog niet geheel ontrafeld.
quote:panter308 schreef op 27 mei 2011 @ 00:56:

[...]

serieus? verrot is dat he!

ik las laatst ook iets van jou wat ik herken: dat met verjaardagen oid.. Dat je dan van die vragen krijgt, goh wat doe jij dan voor werk en goh, waarom heb je nu geen werk, en goh hoe zit t met je familie, en goh... "Dat je je dan zo enorm lomp voelt en dom en het liefst wil dat die mensen optiefen met die vragen.. En dan probeer je rustig te antwoorden, en snel maar iets terug vragen oid...

Ik overval die mensen met 20 vragen nog voordat ze mij iets kunnen vragen. Iedereen denkt dat ik zo geïnteresseerd ben maar dat is het helemaal niet

Maar vermoeiend dat dat is.....
......En die verlatingsangst gaat samen met bang iemand te verliezen, niet altijd zozeer dat iemand mij afwijst/verlaat, maar meer dat iemand uit mn leven wegvalt aan wie ik zo gehecht ben - afhankelijk van de situatie, een complex gedoe is het maar
quote:Moonlight82 schreef op 27 mei 2011 @ 00:57:

Ik ben ook een rare, met mensen waar ik om geef. Want als ik kwaad op ze ben ga ik echt bedenken dat ik ze niet nodig heb en dat het beter is contact te verbreken en dat is in mijn ogen dan ook het beste op zo'n moment.

Ik heb nu geen vrienden waar ik echt heel close mee ben. Een aantal mensen die ik met enige regelmaat zie en een aantal mensen met wie ik vroeger dagelijks contact had maar nu na verhuizingen nog maar eens in de zoveel tijd.

Dan heb je niet zo snel ruzie.

Maar verder heb ik mn eigen gebruiksaanwijzing nog niet geheel ontrafeld.Precies, dat ook. Ik denk dat het ook een soort van zelfbescherming is ofzo, je wilt niet meer gekwetst worden door iemand dus gooi je zelf maar die handdoek in de ring
Ja, kan me voorstellen als je dat al eens meegemaakt hebt, dat je bang bent dat dat met anderen ook gebeurt.

Zeker zo plotseling.
Ik heb denk ik wel ook dat ik die angst heb verlaten te worden, en dan ben ik niet goed genoeg. EN het ontregelt mijn hele leven, want ik heb structuur nodig, moet weten waar ik aan toe ben enzo.

Aha moon, dus je bent helemaal niet geinteresseerd in mij?! Nou je kunt Kafka en ribbroeken op je BUIK schrijven
Ja en ik heb dan ook het idee dat ik 'gewonnen' heb als ik die ander afwijs.

En dat die dan met een rotgevoel blijft zitten en ik alleen maar blij ben dat ik van diegene af ben.

(op dat moment)
quote:Moonlight82 schreef op 27 mei 2011 @ 01:04:

Ja en ik heb dan ook het idee dat ik 'gewonnen' heb als ik die ander afwijs.

En dat die dan met een rotgevoel blijft zitten en ik alleen maar blij ben dat ik van diegene af ben.

(op dat moment)

Ik ook.

We worden een drieling zo
Haha Yellow, bij jou hoef ik niet te lullen als brugman om mijn situatie mooier te maken. Je weet alles al want op het forum ben ik eerlijk

Dus ga er maar vanuit dat ik echt geïnteresseerd ben
quote:Moonlight82 schreef op 27 mei 2011 @ 01:05:

Haha Yellow, bij jou hoef ik niet te lullen als brugman om mijn situatie mooier te maken. Je weet alles al want op het forum ben ik eerlijk

Dus ga er maar vanuit dat ik echt geïnteresseerd ben Weet ik toch daarom ben jij ook mijn witte chocopasta

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven