Is dit raar?

27-05-2011 01:45 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit met een heel apart gevalletje van liefdesperikelen op dit moment nu. 3 maanden geleden is het uitgegaan met mijn vriend van 2 jaar, ik maakte het uit, omdat ik het gevoel miste en in de laatste 2 maanden gevoelens begon te krijgen voor een andere man, waar ik de dag nadat ik het uitmaakte mee naar bed ben gegaan en 2 maanden 'wat' mee gehad heb. Maar na 2 maanden begon deze nieuwe man hufterige trekken te vertonen en besefte ik me wat voor een vergissing ik heb gemaakt, heb er vrij resoluut een punt achter gezet en na een maand lang aarzelen mijn vriend weer gebeld. Deze reageerde zeer enthousiast en vanavond hebben we samen wat gedronken om het 1 en ander uit te praten, ik besef me nu pas wat ik heb laten gaan en ik wil hem terug. De avond verliep vlotjes, totdat hij me vroeg of ik in de tussentijd een ander heb gehad en ik heb hem alles verteld en hoeveel ik nog van hem hou.

Hij reageerde zeer aangeslagen en zei dat dit voor hem voelt als 'bedrogen worden ook al was het strict genomen uit op dat moment'. Zelf begrijp ik dat het heel naar voor hem is, maar ik heb het wel uitgemaakt dus strict genomen heb ik hem ook niet bedrogen. Hij vertelde dat hij er kapot van is geweest toen het uit was, dag en nacht aan me gedacht heeft en naar mij verlangde en zegt dat hij de gedachte dat ik ondertussen met een ander was terwijl zich ellendig voelde niet kan verdragen. Na dat ellendige gezeik (sorryhoor maar dat was het ook echt) over hoe hij mij onmogelijk terug kon nemen omdat ik een ander heb gehad, kwam hij met de oplossing. Hij kan en wil mij pas terugnemen als hij zelf eerst een scharrel heeft gehad en als dat niet lukt desnoods een paar keer een prostituee bezoekt omdat dan 'de balans is hersteld en wij een gelijkwaardige basis hebben voor een toekomstige nieuwe relatie met elkaar.' Hij vindt dat ik dezelfde pijn moet ervaren als hij heeft ervaren en dan pas is er een basis volgens hem. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet, enerzijds hou ik van hem en ik wil hem terug, anderzijds vindt ik ondanks hoe naar het voor hem is geweest dat ik een ander heb gehad een onacceptabele eis dat ik dezelfde pijn moet ervaren (want ik gruwel van de gedachte van hem met andere vrouw, een prostituee al helemaal), ik wil dat hij me vergeeft en me terugneemt ondanks wat ik gedaan heb, het was immers uit, ik heb hem niet bedrogen, maar van de andere kant kan ik me wel voorstellen hoe moeilijk het voor hem is mij terug te nemen, nu hij het zo schetst en op dit moment hebben we niets. Bah wat een rotsituatie, wat vinden jullie hiervan? Is het standpunt van mijn (ex)vriend acceptabel? Wat zouden jullie doen?
uhh... jullie standpunt is allebei raar
zeg hem dat je fout zat en spijt hebt maar dat je zijn tegengas niet accepteerd en dan ondanks jou fout ook jij niet meer in samen gelooft. Wat een onzin dat hij eerst ook 1 of een paar anderen wil. Wat is dan de liefde voor elkaar nog waard.
ik vind de hele situatie raar. Natuurlijk steek je je vriend een dolk in de rug als je de dag nadat je het uitmaakt met een ander het bed instapt. Dat valt wat mij betreft onder de noemer vreemdgaan. Je maakt het uit met voorbedachte rade, want je had die man al op het oog. En je liegt daarover tegen je vriend. Kijk als je een beetje fatsoen had gehad, dan was je het gesprek met je vriend aangegaan en had je niks met die andere man gedaan. Het is ook een slechte reden om je relatie te verbreken als je een keer jeuk in je broek krijgt van een ander.

Dus jouw vriend is beter af zonder jou. Hij wil naar de hoeren omdat hij denkt dat hij daar gelijkwaardigheid mee kan creeeren, maar dat is schijn.

Kortom, uithuilen en de volgende keer beter nadenken voordat je je slip uitdoet
Eens met pluis.

Dat je ex er moeite mee heeft dat je na een maand al een nieuwe lover had kan ik me wel voorstellen. Zijn voorstel lijkt ook meer een wraakactie. Ik pijn, jij pijn.
Ik vind dat jullie alle twee raar handelen. Wat te doen? Lekker uit elkaar blijven. Je hebt het niets voor niets uitgemaakt. Je kwam iets tekort bij hem en wilt hem nu terug, omdat die ander tegenviel. Dit gaat toch niet meer werken?
Ik lees nu pas dat je de dag na het uitmaken al de koffer in dook met verse lover. Als ik je ex was mocht je gaan wieberen!
.
als er nog liefde is moet je samen knokken en niet te snel nokken. Maar idd. Met die kriebel van jou heb je het behoorlijk verneukt. Zie maar dat je hem kan overtuigen van jou liefde. Wat je niet doet door de sexgodin uit te hangen.
ook heel bijzonder hoe je je misstap rechtpraat door steeds maar te herhalen dat "het uit was". Wat een onzin. Jouw vriend was niet op de hoogte van de werkelijke motieven van de breuk. Voor hem was het als donderslag bij heldere hemel, terwijl jij de zaaddodende pasta al in de aanslag had.
Heel bijzonder. Ik zou er verdriet van hebben als degene van wie ik hou pijn zou hebben.

Maar hij wil je dus graag expres pijn doen? Apart...

Gaan jullie zo de komende 30/40 jaar met elkaar om dan. Als de een de ander (per ongeluk) pijn doet, mag de ander dat terug doen.

Dat deed ik op de kleuterschool ook op die manier kan ik mij herinneren.....
.
nu je reactie uitblijft denk ik, wat zwak. Ik denk ook hij is waarschijnlijk beter af zonder jou.
Na dat ellendige gezeik (sorry hoor maar dat was het ook echt)

Fijn ook, dat je zijn gevoel zo serieus neemt.
Oh, dus jij had gedacht dat je wel ff een vergelijkend warenonderzoekje kon gaan doen. Maar als de nieuwe prins uiteindelijk een kikker blijkt te zijn, verwacht je met 1 telefoontje die jongen wel weer even om je vingertje te winden. Ik denk dat hij je helemaal niet terug wil. En gelijk heeft hij, als ik je OP zo lees.

En wat kan jou het schelen dat hij naar de hoeren gaat, het is toch uit?
Ja precies, het is uit, al zou hij een gangbang met cougars willen, het mag want het is lekka uit.
Waarom wil je je ex terug?

Omdat je neukertje waar je een dag nadat je het uitgemaakt had al mee de koffer indook tegenvalt en je niet alleen wilt zijn?
quote:zonnebloempje_88 schreef op 27 mei 2011 @ 01:45:

Hij vertelde dat hij er kapot van is geweest toen het uit was, dag en nacht aan me gedacht heeft en naar mij verlangde en zegt dat hij de gedachte dat ik ondertussen met een ander was terwijl zich ellendig voelde niet kan verdragen. Na dat ellendige gezeik (sorryhoor maar dat was het ook echt) over hoe hij mij onmogelijk terug kon nemen omdat ik een ander heb gehad, kwam hij met de oplossing.Zo dame, weet hij dat jij zijn gevoelens zo serieus neemt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het eerste deel kan ik in komen (dat hij pijn had). Het tweede deel (dat jij dat dan ook maar moet voelen) is BS.
jullie gaan elkaar alleen ellende brengen.

dus of uit elkaar blijven of bij elkaar gaan want het lijkt erop dat jullie qua rare dingen als volkomen lak hebben aan elkaars gevoelens volkomen op 1 lijn zitten
En doooooor!
Jullie doen allebei zo raar dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen met reageren.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
BWitched, 2 minuten geleden

Jullie doen allebei zo raar dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen met reageren.

Dit dus. Scheelt weer typen.
Om even een antwoord op je vraag te geven: JA
quote:BWitched schreef op 27 mei 2011 @ 07:34:

Jullie doen allebei zo raar dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen met reageren.Idem. Kan hier wel een heel verhaal neerzetten maar ik vind jullie beider gedachtegang al erg vreemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven