Is dit raar?

27-05-2011 01:45 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit met een heel apart gevalletje van liefdesperikelen op dit moment nu. 3 maanden geleden is het uitgegaan met mijn vriend van 2 jaar, ik maakte het uit, omdat ik het gevoel miste en in de laatste 2 maanden gevoelens begon te krijgen voor een andere man, waar ik de dag nadat ik het uitmaakte mee naar bed ben gegaan en 2 maanden 'wat' mee gehad heb. Maar na 2 maanden begon deze nieuwe man hufterige trekken te vertonen en besefte ik me wat voor een vergissing ik heb gemaakt, heb er vrij resoluut een punt achter gezet en na een maand lang aarzelen mijn vriend weer gebeld. Deze reageerde zeer enthousiast en vanavond hebben we samen wat gedronken om het 1 en ander uit te praten, ik besef me nu pas wat ik heb laten gaan en ik wil hem terug. De avond verliep vlotjes, totdat hij me vroeg of ik in de tussentijd een ander heb gehad en ik heb hem alles verteld en hoeveel ik nog van hem hou.

Hij reageerde zeer aangeslagen en zei dat dit voor hem voelt als 'bedrogen worden ook al was het strict genomen uit op dat moment'. Zelf begrijp ik dat het heel naar voor hem is, maar ik heb het wel uitgemaakt dus strict genomen heb ik hem ook niet bedrogen. Hij vertelde dat hij er kapot van is geweest toen het uit was, dag en nacht aan me gedacht heeft en naar mij verlangde en zegt dat hij de gedachte dat ik ondertussen met een ander was terwijl zich ellendig voelde niet kan verdragen. Na dat ellendige gezeik (sorryhoor maar dat was het ook echt) over hoe hij mij onmogelijk terug kon nemen omdat ik een ander heb gehad, kwam hij met de oplossing. Hij kan en wil mij pas terugnemen als hij zelf eerst een scharrel heeft gehad en als dat niet lukt desnoods een paar keer een prostituee bezoekt omdat dan 'de balans is hersteld en wij een gelijkwaardige basis hebben voor een toekomstige nieuwe relatie met elkaar.' Hij vindt dat ik dezelfde pijn moet ervaren als hij heeft ervaren en dan pas is er een basis volgens hem. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet, enerzijds hou ik van hem en ik wil hem terug, anderzijds vindt ik ondanks hoe naar het voor hem is geweest dat ik een ander heb gehad een onacceptabele eis dat ik dezelfde pijn moet ervaren (want ik gruwel van de gedachte van hem met andere vrouw, een prostituee al helemaal), ik wil dat hij me vergeeft en me terugneemt ondanks wat ik gedaan heb, het was immers uit, ik heb hem niet bedrogen, maar van de andere kant kan ik me wel voorstellen hoe moeilijk het voor hem is mij terug te nemen, nu hij het zo schetst en op dit moment hebben we niets. Bah wat een rotsituatie, wat vinden jullie hiervan? Is het standpunt van mijn (ex)vriend acceptabel? Wat zouden jullie doen?

Zijn eis is vier keer naar de hoeren.

Dit is een grap van hem.

Toch?

Dit moet een grap zijn....
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Werd net gesmst door vriendlief, ga helemaal kapot hier. Schrijft ie ''Ik ben zo klaar met werken en ga richting de wallen, heb een date voor vanavond gepland staan met een leuke collega van me en je hebt een 2 uur de tijd om te beslissen : 1 keer een hoer naaien, dan kom ik vanavond naar je toe en is het weer aan tussen ons, als ik voor 19.00 stipt niks meer van je hoor, ga ik een leuke date hebben met mijn collega en valt optie hoeren met 100% garantie weg, dus zul het moeten laten afhangen van een maand scharrelen met mijn collega zonder enige garantie, en als je dit niet pikt ben je me voorgoed kwijt. Je hebt een kleine 2 uur om te beslissen, kies maar wat je wilt, alle opties zijn nog open. Ik hou ontzettend van je, maar dit is de enige manier voor mij, ik hoop en wil dat je dat begrijpt. Ik hou je van je, liefs en kusjes"

Wat moet ik hiermee, wil hem zo graag terug, maar dit vind ik vreselijk. Toch maar terugsmsen dat eenmalig een prostituee hebben ok is? Vreselijk dit
Mijn liefde zou accuut verdwijnen bij zo'n voorstel.

Als hij dit echt doorzet..........heeft jullie relatie geen enkele kans!!!!!!
misschien bluft hij wel...weet jij veel
Sms hem maar dat het over is, dat hij vrij is om alle prostituee's en colega;s te bespringen die hij wil.

Dit gaat niet meer werken to
Ik hoop maar dat hij bluft, want met iemand die zijn problemen echt op deze manier oplost wil je toch geen relatie hebben.
geen idee, deze relatie is toch al gedoemd te mislukken op deze manier (is al mislukt, als ik het zo lees)
Hoe langer dit topic aan de gang blijft hoe minder ik ervan ga geloven. Een sms van 6 kantjes? Dan had hij net zo goed even kunnen bellen........... Sorry maar ik heb het gevoel dat dit hele verhaal niet op waarheid berust.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Gatver ik had mn telefoon door de kamer gesmeten en die kerel nooit meer geSMSt.

Wat een lul, dit wil je toch niet?
Bizar.... Als hij je echt zo gemist heeft en het zo dramatisch vindt dat jij zo gemakkelijk met een ander gaat, dan zou hij dit toch helemaal niet over zijn hart moeten kunnen verkrijgen? Tegenover zichzelf bedoel ik dan, he.

Hij komt wel heeeeeel zuur en bitter over. Leuke start van een nieuwe relatie zeg. Er zou geen haar op mijn hoofd zijn die er überhaupt over na zou denken om aan deze vertoning mee te doen.
TO, hier moet je niet op antwoorden. Jij moet hier niet aan mee gaan werken. Jij hebt aangegeven dat jij dit een belachelijke gang van zaken vindt.

Op dit moment is het uit tussen jullie. Dus hij heeft jouw toestemming niet nodig om naar de hoeren te gaan of met collegae te viezelevozelen. Jij maakt dus geen beslissing in dezen. Als hij beslist om dit te gaan doen is dat zijn keuze en verantwoordelijkheid alleen, en niet de jouwe. Jij kunt hierna eventueel zelf nog beslissen dat je met hem door zou willen (of je dat moet willen is een tweede). Maar hij heeft nu aan jou aangegeven dat hij nu nog een maand geen relatie met jou wil. Dus deze maand moet je hem even met rust laten. Wat hij doet is zijn eigen verantwoordelijkheid, en jij kunt daar zelf de gevolgen aan verbinden die jij redelijk vindt.
Het is te hopen dat hij bluft om een reactie uit te lokken, anders is het wel een heel vaag figuur dat hij denkt dat de relatie zo nog een kans van slagen heeft. Ik vraag me af wat hij wil dat jij antwoordt. Als je namelijk zegt dat het wel oke is als hij naar die hoer gaat, getuigt dat dan van liefde? Ik vind het maar raar, ik had persoonlijk gezegd dat ie vooral zn gang moest gaan en een punt achter het hele gebeuren gezet.
Vind het ook steeds bizarder worden dit verhaal... evengoed wel vermakelijk.

Maar kom op TO, je laat je toch niet zo gigantisch onder druk zetten? Ik zou helemaal niks meer van me laten horen. Laat hem inderdaad maar lekker alle hoeren naaien en scharrels met of zonder 'garantie' blablabla. Alleen een man die al met dit soort termen smijt, laat staan dit serieus overweegt, is het niet waard om je nog één seconde druk over te maken. Wil je werkelijk een man terug die zich zo kinderachtig en respectloos gedraagt? Wat een idioot.
quote:gember999 schreef op 27 mei 2011 @ 17:37:

Als hij beslist om dit te gaan doen is dat zijn keuze en verantwoordelijkheid alleen, en niet de jouwe. Jij kunt hierna eventueel zelf nog beslissen dat je met hem door zou willen (of je dat moet willen is een tweede). Maar hij heeft nu aan jou aangegeven dat hij nu nog een maand geen relatie met jou wil. Dus deze maand moet je hem even met rust laten. Wat hij doet is zijn eigen verantwoordelijkheid, en jij kunt daar zelf de gevolgen aan verbinden die jij redelijk vindt.Héél goed gezegd.
Tja TO; wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten :-D
Het lijkt net een lost episode van Seinfeld.
komt ie uit NOorwegen? die vriend?
quote:zonnebloempje_88 schreef op 27 mei 2011 @ 17:17:

Werd net gesmst door vriendlief, ga helemaal kapot hier. Schrijft ie ''Ik ben zo klaar met werken en ga richting de wallen, heb een date voor vanavond gepland staan met een leuke collega van me en je hebt een 2 uur de tijd om te beslissen : 1 keer een hoer naaien, dan kom ik vanavond naar je toe en is het weer aan tussen ons, als ik voor 19.00 stipt niks meer van je hoor, ga ik een leuke date hebben met mijn collega en valt optie hoeren met 100% garantie weg, dus zul het moeten laten afhangen van een maand scharrelen met mijn collega zonder enige garantie, en als je dit niet pikt ben je me voorgoed kwijt. Je hebt een kleine 2 uur om te beslissen, kies maar wat je wilt, alle opties zijn nog open. Ik hou ontzettend van je, maar dit is de enige manier voor mij, ik hoop en wil dat je dat begrijpt. Ik hou je van je, liefs en kusjes"

Wat moet ik hiermee, wil hem zo graag terug, maar dit vind ik vreselijk. Toch maar terugsmsen dat eenmalig een prostituee hebben ok is? Vreselijk dit
Only dead fish go with the flow

Wat je hiermee moet? Doe toch normaal, laat hem lekker in de stront zakken, zo ga je toch niet met elkaar om?

Ga lekker even lekker een poosje single zijn en je komt vanzelf weer een leukerd tegen. Kom op zeg.
Euhm, dit is wel een heel straf verhaal. Heb zelf iets soortgelijks meegemaakt.

Dus TO maakte een einde aan haar relatie die duidelijk niet meer goed zat, vond iemand anders maar beging achteraf hierin een vergissing.

Eerst en vooral: jij hebt op zich niets verkeerd gedaan. Heel pijnlijk voor je ex, maar tja, daar kan je weinig tegen in brengen.

Daarna wou je hem terug en heb je alles opgebiecht wat je hebt uitgespookt? Dat moet niet simpel geweest zijn, en toont aan dat je er echt wel terug voor wilt gaan.

Maar: er is een reden waarom je relatie uit is gegaan. Bovendien speelt jouw ex nu spelletjes met jou door zo'n dingen te vertellen/ sms'en. Kinderachtige reactie.

Gewoon niet op ingaan, laat hem doen, dit is niet de manier om dingen op te lossen. Als hij zelf niet inziet dat zijn reactie totaal verkeerd is, is het toch niet de moeite terug met hem een relatie te beginnen? Laat hem maar eerst wat 'mediteren'!
Zit te denken, nog een uur pfffff, ben verdrietig :( blufte hij maar, ken hem al 2 jaar, hij is bloedserieus.....

Wat moet ik hiermee, wil hem zo graag terug, maar dit vind ik vreselijk. Toch maar terugsmsen dat eenmalig een prostituee hebben ok is? Vreselijk ditZo,........ in hoeveel SMS'jes kwam deze tranentrekker bij je binnen? Die jongen zit meteen over zijn limiet heen. Die kan geen hoer meer betalen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Door in te gaan op zijn voorstel laat je jezelf vernederen, zet je jezelf in een zeer zwakke positie.

Als hij je echt graag ziet, dan meent hij niet wat hij zegt, en doet hij zo'n dingen echt niet!

Zeer pijnlijk voor jou, maar op zulke voorstellen mag je nooit ingaan. Doe zelf iets leuks vanavond en negeer die GSM!
Ik zou SMS'en dat je vanavond gaat gangbangen met zijn vader, broer én beste vriend en dat je hem een leuke avond wenst.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik snap echt niet waarom je hier nog over na moet denken.

De liefde spring er wel vanaf zeg..

Ik zou er meteen klaar mee zijn, zou de stap alleen maar makkelijker maken als iemand werkelijk waar zo kinderachtig reageert.

Zoals ik al zei keur ik jouw acties ook af TO.

Waarom reageer ik hier ook?

Ik geloof er eigenlijk geen snars van, niemand met een normaal verstand zou ooit zoiets debiels verzinnen om vervolgens lekker romantisch door te gaan met een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven