Mode & Beauty alle pijlers

Welke geur draag jij vandaag?

03-11-2010 10:44 3044 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier gezellig mee over parfum!

Een aantal leuke links:

Poederachtige parfum

Top-3 van jullie favoriete geuren

Veel plezier!

Toevoeging Viva Angel3 op 07-12-2010 23:45u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een niche-geuren topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.

Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.

Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Dalida ja ruik ik ook wel in Red Aoud, een zoetige ondertoon. Heerlijke geur. Zal mijn fles weer eens te voorschijn halen Leuk compliment van je buurjongen.

Alien ruikt in 1e instantie erg sterk (je hebt er ook maar weinig van nodig) maar daarna wordt ie errug lekker en zoet, zalig.
Red Aoud van Montale is zalig!

Ik ben in een proefje Rose Barbare van Guerlain: prachtig!
Goedemiddag,

Vandaag in No.5 Eau Première - Chanel.

Fijne dag!

Lanvin Rumeur Eau de Parfum
Annick Goutal Mon Parfum Chéri ~ new fragrance.

Annick Goutal will launch Mon Parfum Chéri, par Camille, this September, with a preview at Harrods in early July.

The new perfume for women is described as a "very feminine, elegant and mesmerizing fragrance, inspired by Hollywood glamorous actresses."

Mon Parfum Chéri was developed by perfumer Isabelle Doyen; the notes include patchouli, sweet plum, iris, violet and heliotropin.

Annick Goutal Mon Parfum Chéri, par Camille will be available in 50 and 100 ml Eau de Toilette and 100 ml Eau de Parfum.

Nobile 1942 Chypre 1942 and Muschio Nobile ~ new fragrances.

Italian niche line Nobile 1942 has launched two new fragrances, Chypre 1942 and Muschio Nobile.

Chypre 1942: dedicated to Italian actress Anna Magnani; "Her lioness attitude and her scent mixed with cigarette smoke left a deep impact on those around her."

Featuring notes of bergamot, mandarin, orange blossom, tuberose, jasmine, damask rose, benzoin, patchouli, vanilla, amber, tonka bean and sandalwood. In 75 ml Eau de Parfum.

Muschio Nobile: a unisex musk; notes feature bergamot, black pepper, white tea, carrot seed, iris, jasmine, white flowers, red fruit, powdery musk, amber, benzoin and sandalwood. In 100 ml Eau de Toilette.

Réminiscence Sea Rem ~ new fragrance.

This month, Réminiscence launches Sea Rem, a new fragrance in the Rem series of marine fragrances.

Sea Rem was inspired by the island of Mykonos.

Sea Rem was developed by perfumer Céline Rippert; the notes include violet, thyme, licorice, muguet, red algae, May rose, patchouli, benzoin, vanilla, white musk, boxwood and sandalwood.

Reminiscence Sea Rem will be available in 100 ml Eau de Toilette.

Hoi hoi,

Ik ben er nog en binnenkort hier ook weer wat vaker :-) Alles goed verder :-)

Ik ga deze week even alles bijlezen en uitgebreid reageren

Ik ben vandaag in Iris Silver Mist van Serge Lutens

Tot gauw
Goedemiddag,

Berteke, leuk om je weer even te zien!

Plom, fijn weekend gehad?

Vandaag in Intrigant Patchouli - Parfumerie Générale.

Fijne middag/avond!

Goedemorgen,

Hier ben ik ook weer eens.

Na een hele tijd wachten heb ik eindelijk van Fragrancex m'n flesje Tea Rose Amber gekregen. Dit is echt een heerlijke zachte ambergeur. Ik ruik de roos er niet in. Het is een soor Ambre Sultan light (erg licht).

En hij is helemaal niet duur.

Fijne dag !
Hoe lang heb jij moeten wachten??? ik wacht al een maand! pff wat kan wachten lang duren he! hoop dat ik hem nog wel krijg!!
Hoi allemaal,

Grappig Dalida ,complimentjes krijgen is altijd erg leuk ! Ziet er weer goed uit ,omschrijving nieuwe geuren

Taylor,nog steeds geen bestelling gedaan hoor ,erg bezig met andere dingen en ga weer een weekendje weg boeken .Het was super geslaagd .Alien is zalig trouwens .

Berteke,leuk je weer te zien ,horen ,ruiken hier!!

Emma ,gefeliciteerd met je nieuwe geur ,klinkt goed .

Girl Girl Girl [sorry zit met een tekst van Anouk in mijn koppie en nu op de radio ] hoe gaat het ?

Dit weekend heb ik Womanity van Thierry Mugler[lekker maar niet mijn geur ]gedragen en

laatste restje Fantasy van BP dankzij Taylor !!!

Vandaag in Montana EDP,

Fijne dag allemaal ,

Groetjes

Plom
Hopeful, het heeft ook ongeveer een maand geduurd. Maar het komt echt wel hoor. Het heeft bij mij ook wel eens langer geduurd. Het komt ook van verschillende adressen volgens mij.
Goedemiddag,

Emma, klinkt goed, je nieuwe geur! Geniet ervan!

Plom, heerlijk he, die weekendjes weg! Ik ben ook aan het rondkijken, maar weet nog niet precies hoe of wat, wil nu eens iets nieuws.

Vandaag in M/Mink - Byredo Parfums.

Fijne dag!

Ja, hij zal uiteindelijk wel verschijnen! duurt even maar dan heb je ook wat!!
Sorrieeeeeeeeeeeeeeeeeeee, dat ik even niet ben geweest

Plommm, whahahha dat nummer speel en zing ik maare op je vraag... het gaat wel goed, maar Miep is zo zielig! oke haar schurft is bijna weg vrijdag krijgt ze haar laatste prikje! Maar haar goede oog is nu ook ontstoken, het kind ziet geen barst, ik moet haar 4 keer per dag druppen. Nu heeft de dierenarts gezegt als het niet over is a.s. vrijdag dan krijgt ze andere druppies, maar och het is zo zielig !

Ik heb daarom even geen parfum de laatste dagen opgedaan, want ik nem haar veel bij mij, en mischien kan parfum haar oogjes irriteren ? geen idee maar ik neem geen enkel risico.

Ik kom dus zo nu en dan langs even geen parfum in huize girl.

Ik blijf hier niet weg hoor, maar iets minder dan.

Liefs allemaal

XX
Hoi hoi

Girl, vervelend dat Miep ziek is! Sterkte, ik hoop dat ze gauw helemaal is opgeknapt! Kun jij ook weer je geuren dragen!

Emma, klinkt goed je nieuwe geur! En voor een leuk prijsje is altijd mooi meegenomen!

Plom, heerlijk he, kijken voor een weekendje weg. We gaan 8 juli een weekendje weg, naar Prince En die dag erna naar Lianne Tio en ws nog even langs een goede vriendin. Ik heb er erg veel zin in!

Hier verder alles goed, ik heb een nieuwe baan erbij, ik ga lesgeven voor 1 dag in de week. Ben er superblij mee, ik hoop de studenten ook met mij straks

Ik was vandaag in Tubéreuse van Annick Goutal, prachtige geur vind ik!

Fijne avond nog!
Hoi hoi

Girl, vervelend dat Miep ziek is! Sterkte, ik hoop dat ze gauw helemaal is opgeknapt! Kun jij ook weer je geuren dragen!

Emma, klinkt goed je nieuwe geur! En voor een leuk prijsje is altijd mooi meegenomen!

Plom, heerlijk he, kijken voor een weekendje weg. We gaan 8 juli een weekendje weg, naar Prince En die dag erna naar Lianne Tio en ws nog even langs een goede vriendin. Ik heb er erg veel zin in!

Hier verder alles goed, ik heb een nieuwe baan erbij, ik ga lesgeven voor 1 dag in de week. Ben er superblij mee, ik hoop de studenten ook met mij straks

Ik was vandaag in Tubéreuse van Annick Goutal, prachtige geur vind ik!

Fijne avond nog!
Girl, sterkte!

Berteke, ik had je natuurlijk al gefeliciteerd, maar nogmaals van harte met je nieuwe baan erbij! Geweldig!

Jullie weekendje Rotterdam klinkt goed!

Ik ga binnenkort ook weer naar Lianne, ik wil Patchouli Leaves of Blue Amber van Montale kopen.

Vanavond in Diaghilev - Roja Dove (proefje).

Fijne avond!

hallo allemaal,

door een overlijden in de naaste familie even niet geweest.

ook raar qua geuren, want het gaat om de vader van mijn man, en mijn man associeert geuren altijd met gebeurtenissen/evementen....dus ik doe nu moeite lekkere, nietszeggende geuren te gebruiken.. Virgin Island Water moet even wachten.

Volgende week 5 dagen Barcelona, even beetje tot rust komen.

Geurtechnisch weinig nieuws dus, ben wel benieuwd naar de Sea Rem.

Maar het vakantiegeld komt eraan!!!

Allemaal een fijne dag/nacht, Girl, sterkte met je "Miep"!
Goedemiddag,

Enigma, gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader. Veel sterkte de komende tijd!

Hoop dat jullie lekker genieten in Barcelona, het is een prachtige stad!

Vandaag in Musc et Freesia - E.Coudray.

Musc et Freesia: aldehydes, raspberry leaves, lily, peony, freesia, cyclamen, white leather, teak, musk.

Fijne dag!

Goedemiddag allemaal,

Enigma,gecondoleerd met je schoonvader ! Triest .Gaat het een beetje met jullie? Lekker genieten in Barcelona,hoop dat je de warmte van deze mooie stad gaat voelen ,ook door het lekkere weer .

Berteke ,super naar Prince ,ben jaloers !

Die studenten lopen vast met je weg hoor ,gefeliciteerd!!. Het is nu mijn nieuwe verslaving ja ,bieden op weekendjes weg via vakantieveiling .

Dalida,zag op internet een weekendje weg op een boot .Lijkt ons super leuk ,nog nooit eerder gedaan .Maar hebben allebei geen vaar -ervaring ,dus twijfelen nog .

Girl ,hahaha grappig dat je juist dit nummer van Anouk ook zingt of is dat de reden dat je deze nickname hebt gekozen ? Ik hoop dat het niet nodig is dat je vrijdag naar de D.A moet voor je Miep .Maar als je wel moet vraag even of het dragen van parfum nou zo 'n invloed heeft ...tenzij je misschien de halve fles over je leegspuit .Logisch dat je voor nu even afkickt .

Vandaag in good old Cassini EDP .

fijne dag allemaal !

liefs Plom

Tresor in love

Mijn favo´s zijn

1) Tresor in Love (lancome)

2) Diamonds (armani)

3) Bright Crystal (versace)
Hoi hoi

Enigma, gecondoleerd met het verlies van je schoonvader, veel sterkte! Ik hoop dat jullie een beetje tot rust kunnen komen in Barcelona. Wij gaan misschien niet op vakantie dit jaar omdat mijn schoonvader ook terminaal is. We bekijken het in augustus even aan.

Plom, ik hoop het dat ze met me weg lopen. Nog even doorzetten en dan hopelijk over een paar jaar UhD, dat zou wel prettig zijn

We zijn idd erg blij met de kaartjes voor Prince, we hebben er 4.5 uur voor gezeten achter de PC, wat een drama, die site viel er elke keer uit, maar we hebben geluk gehad

Weekendje op de boot weg ken ik wel, maar dan zeilen. We gaan elk jaar een weekend zeilen met de familie. Is erg leuk. Meestal naar een van de waddeneilanden. Een cruise is natuurlijk iets heel anders

Girl, hoe is het met Mien??

Ik was vandaag in Shem-el-Nessim van Grossmith

bergamot, neroli, geranium, jasmijn, roos, ylang-ylang, iris, musk, patchouli, ceder, sandelhout, heliotroop en vanille

Kreeg veel complimentjes op het werk vandaag, altijd prettig

Fijne avond!
Plom, lijkt me heel erg leuk, een weekend weg met de boot!

Berteke, ik hoop dat je schoonvader nog een tijdje bij jullie mag zijn. Sterkte de komende tijd!

Shem-el-Nessim is mooi he, doet me erg denken aan L'Heure Bleue (de parfum de toilette versie, die heb ik vroeger vaak gedragen).

Hoop morgen een pakketje te krijgen met twee geuren, ongeroken besteld. Ben benieuwd!

Nu lekker slapen in L'air de Rien, welterusten!

anoniem_11555 wijzigde dit bericht op 13-11-2011 21:49
Reden: privacy
% gewijzigd
Hoi Hoi allemaal,

Dalida ,daar heeft mijn man ook last van ,althans op zee :puke: .Wel een keer gevaren met vrienden en geen last gehad .Lijkt mij ook heel erg leuk ,ben nog even verder aan het zoeken .Heb je het pakketje al binnen ?

Berteke,sterkte vanuit hier toegewenst ,dikke knuf ! Zeilen lijkt mij ook erg leuk ,jeetje de zee over en niet zeeziek geweest ? Je geur klinkt erg lekker ,gaaf he ,complimentjes krijgen .

Vandaag heb ik Casmir op van Chopard EDP.

fijne dag !

Plom

Goedemiddag,

Plom, nog geen pakketje helaas, misschien komt het pas morgen (het komt uit Duitsland).

Vandaag in Clair de Musc - Serge Lutens.

Fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven