Depressief door verhuizing

05-09-2010 14:27 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Had je vriend voor de reuma op zich eigenlijk wel begrip? Toen je nog niet had gezegd dat je het huis niet prettig vond?

Als een man je niet steunt bij ziekte vind ik dat wel heel erg. Ik ben zelf niet zo heel sterk lichamelijk (snel darmklachten bijv) en vind dat een man daar wel begrip voor moet kunnen hebben.

Als hij alleen van je houdt als je 40 uur per week werkt, altijd lacht en er tip top uit ziet, dan lijkt mij dat niet prettig.
Dippy, meen je dat nou, slaat je man je?

Het leven dat je nu leidt maakt je ziek. Wegwezen daar. Je weet wel wat jou een stuk gelukkiger maakt.

Ik ben je topic gaan lezen omdat ik mij ook niet thuis voel op de plek waar ik ben ingetrokken bij mijn vriend - al zijn de omgeving, het huis en de tuin werkelijk prachtig. Deze streek is gewoon mijn plek niet, ik voel me hier niet thuis. Ik mis mijn vrienden en familie. Het huis staat nu te koop en we moeten afwachten tot het verkocht is voor we verder kunnen - dat willen we allebei graag. Het verschil is dat ik wel een goeie vent heb met wie ik graag samenleef.

Vind je kracht weer en trek zo snel mogelijk je plan, zou ik zeggen. Nogmaals: diep vanbinnen weet je wat je wilt. Misschien moet je even iets minder wonen (bij familie, kan dat?), of een kamer nemen, maar je zult je vast snel beter voelen als je je gevoel volgt.
Hoe is het met je dippy? Ik hoop dat het weer beter gaat.
...
Wel een goede stap om er hulp bij te halen! Ik hoop ook voor je dat het allemaal beter zal gaan, zet hem op!
Dippy, kun jij je goed uiten in deze therapie? Kun je alles, dus ook het slaan de het control freak, zijn bespreken met de therapeut? Dus als je man erbij zit? Hebben jullie ook gesprekken los van elkaar?

Ik hoop dat dit werkt voor je. Dat dit jullie de goede inzichten geeft.
...

Wat goed om te horen joh!!!

Lekker bezig !!

Ik ben trots op je!!
ps is het slaan ook wel besproken bij de therapeut? Dat kan niet meer gebeuren natuurlijk.
Dat aan aantal van jullie vindt dat de relatie gewoon verder kan als hij haar geslagen heeft, verbaast me echt enorn!!! Als mijn man me met 1 vinger zou aanraken, komt ie er nooit meer in!
ik ken de details niet pipootje. Het is moeilijk oordelen dan. Inderdaad, een man die structureel slaat moet wegwezen. Als het 1 x gebeurd is en bijvoorbeeld meer een wegduwen was of iets dergelijks, dan vind ik het anders. Als het 1 x was maar echt een harde klap dan vind ik het ook ernstig. Maar nogmaals, ik ken de details niet. En wat ik goed vind, is dat dippy wel haar problemen actief aanpakt. Maar ik wil haar wel benadrukken ook het slaan (en dan de details daarvan, die ik niet ken) met de therapeut te bespreken. Vanaf een beeldscherm, zonder enige detail, heb ik niet gelijk mijn oordeel klaar. Ze is nu bij een professional met wie ze haar problemen bespreekt. Dan lijkt het me het meest wijs om dippy te adviseren dit onderwerp met haar te bespreken, ipv dat ik hier zonder enige kennis van details of specifieke achtergrondinformatie ongenuanceerd uitspraken ga roepen over wat ze zou moeten doen betreffend dit onderwerp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven