Depressief door verhuizing

05-09-2010 14:27 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
quote:spaghetti08 schreef op 05 maart 2011 @ 00:44:

o ik ben blij dat ik samenwoonlol

had liever niet in dit huis gewoond, dat wel ....
quote:spaghetti08 schreef op 05 maart 2011 @ 00:58:

had liever niet in dit huis gewoond, dat wel ....Dan ga je verhuizen
it is in the planning ... maar ik moet eerst nog een aantal dingen voor elkaar krijgen om het mogelijk te maken
...
Leuk dat je komt updaten. Heftige ontwikkelingen, maar je klinkt een stuk strijdvaardiger dan bij t begin van dit topic.

(Misschien heb ik dit al verteld) Ik heb zowel in grote stad gewoond (als ik Utrecht groot mag noemen) als in een klein dorp waar de mensen elkaar kennen, waar ze in de (enige) supermarkt bij elkaar komen om bij te praten, waar gekletst wordt. Sommige mensen komen echt nauwelijks buiten het dorp en hun belevingswereld is heel anders dan van iemand in de stad.

Ik kan me wel voorstellen dat je je niet prettig voelt in zo'n dorp en weg wilt. En vooral als je man je daarin niet begrijpt, dan wordt het alleen maar erger.

Jammer dat er geen compromis mogelijk lijkt te zijn. (Bijvoorbeeld jij wilt naar Amsterdam en samen komen jullie uit op Amstelveen of de Zaanstreek)

Succes met alles!
Goed dat je eindelijk voor jezelf kiest !

En hoe moeilijk en pijnlijk een scheiding ook is; hij laat zich blijkbaar weinig aan jouw geluk gelegen liggen en dus is een scheiding op de langere termijn waarschijnlijk beter.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

...
Laat je niet gek praten door je man en zijn familie.

Het kan écht dat je je ongelukkig voelt in een dorp, puur door dat dorp. Dan hoeft er geen onderliggende stoornis te zijn, je woont er gewoon niet leuk, je man doet zijn best niet voor je, hij maakt je belachelijk bij familie en vrienden die (laat me raden) allemaal gezellig in het dorp wonen.

Heb je vriendinnen of kennissen elders? Voel je je daar prettiger, als je daar bent?

Kun je eigenlijk niet eerst eens lekker op vakantie zonder je man? Kijken of je je daar prettig voelt, of daar 'je problemen meeneemt'?

Als ik het dorp van mijn ouders binnen rijd, heb ik ook soms even zo'n naar gevoel in mijn buik. Als ik er ben gaat het wel, maar de eerste indruk en de sfeer die je dan weer voelt... brrr.
Hartstikke goed dat je op zoek gaat naar een baan én een huis. HIj luistert niet naar je en hij maakt je belachelijk bij vrienden en familie. Bah. Luister alsjeblieft naar jezelf en behoud je hervonden daadkracht.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
...
Waarom zijn jullie eigenlijk gaan samenwonen als je woonwensen zo ver uit elkaar liggen?

Zelf woon ik buiten het dorp. Voor mij ideaal. Zou dus niet samen kunnen wonen met iemand die persé in 'n drukke wijk/stad wil wonen. Dat werkt simpelweg niet.
quote:We kunnen in een buitenwijk van mijn stad een heel fijn huis kopen, beter dan wat we nu hebben, in een rustige, groene wijk, dichter bij onze vrienden, dichter bij alles eigenlijk. Maar hij wil daar niet wonen, vanwege allerlei vage redenen, het imago van die wijk speelt daarin een grote rol. We kunnen gewoon niet én in een groot (oud) huis én in een dure (witte) wijk én in een dure regio wonen. Waarom zouden we, we zijn niet rijk en zullen dat nooit worden. Ik wil zo fijn mogelijk wonen voor zo min mogelijk geld, en dat kan hier gewoon niet.In 'n dorp kun je toch vaak ruimer wonen dan in 'n stad voor 't zelfde geld. In 'n dorp heb je vaak minder tokkies/tuig e.d. dan in goedkopere stadwijken.
quote:dippy schreef op 29 maart 2011 @ 11:48:

Ik voel me zo gekwetst en gekleineerd. En ik schaam me om die mensen weer te zien. Ik wist niet dat ze zo over me dachten. Het doet zo’n pijn! Blijkbaar heeft hij een beeld van me neergezet van een verwend prinsesje. Wat ik echt niet ben!

Als tegenwicht dat mensen jou als een verwend prinsesje zien: ik vind jouw vriend een slappe zak hooi. Als je vrouw een probleem heeft, dan heb je dat probleem samen. Je deelt samen je leven en je moet dan je best doen om samen de weg te vinden die je wilt bewandelen. Dat doet je man niet. En daar zou hij zich voor moeten schamen.
Wat eten we vanavond?
Ik ben het eens met Makreel!

Er is een ziekte bij je geconstateerd, waardoor je je leven om moest gooien. Het is niet zo gek dat dat impact heeft op je. Je woont op een plek waar je je niet thuisvoelt. En dat kán gewoon. Dat je man er helemaal op zijn plek is, is leuk en aardig maar ik vind het echt van een totaal gebrek aan empathie getuigen dat hij zich niet kan )voorstellen dat andere mensen misschien wel niet in zijn dorp gelukkig worden. Jij wordt daar niet gelukkig. Je hebt vervolgens ook nog een man die je niet steunt, die telkens voorwaarden stelt ('we verhuizen pas als - jij gelukkig bent - jij een baan hebt - jij klaar bent met je studie), die geen begrip heeft voor jou, die beslissingen voor jou neemt....

Een mens wordt van minder depressief hoor.

Hij mag ook wel eens rekening houden met jou. Je probeert daar te aarden, het lukt niet.

Zijn familie en vrienden vinden dat raar, want die komen uit hetzelfde (ongetwijfeld achterlijke ) dorp.

Ik vind je niet raar. Je leven stond op zijn kop, je krijgt geen steun en je voelt je niet thuis in een dorp. Echt, ik vind het super dat je voor jezelf kiest en ik vind je géén prinsesje of aansteller. En ik vind je man wel een zak hooi .
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
laat je niks aanpraten hoor dippy... Wat je man ook zegt. Vind het ook echt raar dat hij jou belachelijk loopt te maken.. kan echt echt echt niet hoor... heb je dat tegen hem gezegd? Ik denk dat je een wijs besluit neemt om te gaan kiezen voor latten. Hoe ging het eigenlijk met je toen je een tijdje bij je ouders woonde, hoe was dat? Dan heb je alvast wat vergelijkingsmateriaal.
Andersom geldt trouwens ook. Sorry ik wil je niet nog wanhopiger maken maar hoop dat je er iets aan hebt.

Ik ben in oktober verhuisd. Leuk huisje, woon er alleen, voel me er prettig.

Sommige dingen gaan niet van een leien dakje op het moment, maar ik ben iedere dag blij dat ik in dit huis woon. Bepaalde dingen zitten tegen, maar ik heb een soort basis (leuk huis) en dat maakt dat ik me prettig voel. Nu het wat mooier weer is ga ik wat meer van de omgeving zien, die ik echt mooi vind, en dat maakt me blij. En als ik dan thuis kom en er zitten eenden in de tuin (al twee keer deze week) dan word ik gewoon vrolijk.

Ik heb in het verleden ook op plaatsen gewoond waar het niet zo leuk was en dat is heel anders thuiskomen. En dan kon ik nog geen dag thuis zitten. Nu kan ik dagen in huis zitten zonder het vervelend te vinden. (Mijn verstand zegt wel dat ik naar buiten moet, maar mijn gevoel vindt het prima in huis)

Dus, nogmaals, ik vind niet dat het tussen je oren zit.
...
...
...
Van dat laatste zou ik sowieso wanhopig worden. In welk huis dan ook.

Als je psychische klachten hebt kan studeren gewoon heel moeilijk zijn. Ik had laatst een week dat het niet zo lekker ging: toen kon ik t boodschappenspel van Max Geheugentrainer niet eens doen. Laat staan een studie.

(tv programma in de ochtend)

Als je zelf geen problemen hebt op dat gebied is het moeilijk te begrijpen maar dan nog zou hij kunnen proberen begrip op te brengen.
Met slaan gaat hij echt alle grenzen over. Waarschijnlijk heeft hij dat eerder al gedaan met woorden. Dat laat je toch niet toe! Deze vent heeft geen enkel respect voor jou. En jij verdient wel respect!! Deze vent is jou niet waard.

Kun je niet nu naar je ouders, vrienden of andere familie? Kun je echt niet per direct opstappen? Gewoon koffers pakken en nie meer terug?
Precies: mijn vriend hoeft me maar 1 mep te verkopen en dat zou dan ook meteen de laatste zijn! Ik zou nog dezelfde minuut vertrekken om nooit meer terug te keren!

Slaan gaat veel te ver! Zoek een plekje voor jezelf, maar laat een man je nooit zo vernederen dat je het toestaat dat hij je slaat...

'Sla jezelf door deze periode heen en laat je man zichzelf maar voor zijn kop slaan'...
Ik lees net je verhaal en ik vind het best wel een beetje schokkend dat je man zo weinig rekening houdt met jou wensen en je dan ook nog mept.

Jij kan er niets aan veranderen dat je ziek bent geworden en dat je leven daardoor is veranderd. Het lijkt me dat je er het beste van probeert te maken, maar soms komt ook het moment dat je misschien voor je zelf moet kiezen.

Kun je niet proberen om tijdelijk ergens te logeren en misschien relatietherapie?
lieve dippy,

... echt niet goed hoor.

Als ik jou zo hier is het niet alleen / zozeer het huis dat je depressief maakt, maar ook jouw relatie...

Get out of that place! Is nu echt het beste. Jouw vriend zal moeten inzien dat hij jou met respect dient te behandelen en al helemaal nooit jou mag aanraken (slaan). Dit mag je echt niet toelaten hoor, dat is echt niet normaal...! Ik weet eigenlijk niet of je er goed aan doet om bij hem te blijven, heeft hij uberhaupt spijt dat hij jou heeft geslagen? Ziet hij dat hij alleen maar jouw problemen erger maakt? Pas ajb heel erg goed op jezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven