Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
quote:amphere schreef op 21 mei 2011 @ 19:59:

Ik zelf heb een donor via internet gevonden.

Kun je iets meer vertellen over hoe je dat hebt aangepakt? Ik ben helaas nog niet bij met lezen. Maar wilde al wel vast meeschrijven. Ben heel benieuwd waar te beginnen als je zelf op zoek gaat naar een donor. Of kende je hem al? Wat dat betreft zou ik niet weten wie ik zou moeten vragen.

@Lizlizzyliz: wat grappig zeg. Waarschijnlijk had jij dezelfde dame aan de telefoon, dan. Vond je haar niet ook een klein beetje kortaf. Ik kreeg echt het idee dat ik een nummer was (ben ik natuurlijk ook) hoe ze me te woord stond. Maar goed, dat kan ook tussen mijn oren zitten.

@Chilles: ik ga je mailen. Fijn dat het 's avonds is en ik er ook bij kan zijn. Zijn er trouwens nog meer mensen die uit Amsterdam moeten komen. Is misschien leuk/handig qua samen reizen.
Tjee wat is er de laatste weken weer veel geschreven.

Zelf heb ik nu niet veel te melden dus ik lees gewoon lekker mee.

Toch heb ik nu wel een vraag voor Jive, je bent nu gestart met je eerste inseminatie via KID, mag ik vragen wanneer jij je hebt ingeschreven en wanneer jij je intake hebt gehad?

Omdat ik daar ook ingeschreven sta ben ik best benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren.

Ik moet trouwens even kwijt dat ik erg moet lachen om je inseminatie perikelen. :-D

Iedereen weer veel succes...

groetjes,

Chantal
Nee dat gevoel had ik ook, alsof ze haar dag niet had. Beetje snibbig was ze. Hoe dan ook: doel is bereikt, sta op de wachtlijst! Nu maar kijken wat sneller is.. Zwolle of Arnhem. Spannend....
Sjonge Innova... ik vind de strekking: "Nee natuurlijk mis je geen eisprong, want je bent alleenstaand dus zonder ons word je sowieso niet zwanger" een stuk erger en botter dan "Waarom laat je je niet bezwangeren door iemand uit de kroeg". Dat laatste vind ik overigens niet eens zo erg, het is nou eenmaal ook een optie, waar ik verder niet voor kies. En het zou voor de assistente van Geertgen goed zijn haar te realiseren dat je als alleenstaande best een one night stand kunt hebben en dus zwanger kunt raken zonder dat zij je helpen.

Maar goed, het punt is niet of je wel of niet zwanger kunt raken buiten de hulp van Geertgen om, maar dat je een eisprong mist en gewoonweg liever geen cyclus overslaat als dat niet hoeft.

En nog liever sla je het hele IVF over en lukt het met poging 9... Kan net zo goed als bij poging 1.

Doe het plaatje maar mee in de schrijverij Inmiddels moet het zaadje het eitje gevonden hebben en zoniet dan helpt niet niezen ook niet meer, dus ik kan weer voluit. Maar nu hoef ik natuurlijk helemaal niet meer de niezen!

En ja, ik krijg twee inseminaties, op de dag van de positieve LH test en de dag erna.

Chantal, ik had al eens een gesprek gehad 2 jaar geleden bij het centrum voor seksuele gezondheid. Maar dat centrum ging dicht.

Afgelopen augustus ingescheven bij het nieuwe KID centrum, als oud client. In december het intake gesprek gehad en nu dus de eerste poging. Al met al, duurt het dus wel een tijdje. Ik denk dat je inmiddels wel een jaar moet rekenen tussen aanmelden en starten.
Ik moest vandaag wel even glimlachten om mijn moeder.

Zoals ik hier al geschreven heb, heb ik haar al van mijn plannen op de hoogte gesteld. Ondanks haar eigen ideën erover, staat ze erachter, en wil ze me terzijnertijd steunen waar ze kan.

Tegelijkertijd heeft ze wel een houding van: loop niet op de zaken vooruit. Niet in de zin van: je moet nog maar zien of het lukt, maar meer in de zin van: het duurt allemaal nog een hele tijd, en bepaalde randvoorwaarden moeten ook nog beter (ik ben een hele tijd ziek geweest en moet helemaal inderdaad nog gezonder worden). Ze is dus wel bang en dat heeft ze ook uitgesproken dat ik te hard van stapel loop.

Belde ze vanochtend dat ze een hele stapel tijdschriften had liggen met betrekking tot babies, kinderen, opvoeden en of ik die wilde hebben. "Als je het tenminste niet te snel vindt..." zei ze.

Maar ik vind het alleen maar fijn dat ze zo meedenkt.
@ decatur: ik heb mijn donor gevonden via een website; verlangennaareenkind.nl. ik heb na lang wikken en wegen twee mannen aangeschreven. een ervan heeft terug gereageerd. Die heb ik ontmoet. Dat klikt direct. Ik was dus echt superblij dat ik mijn donor zo vlot heb gevonden. Eind november hebben we elkaar ontmoet. Eind feb hebben we de eerste ronde gedaan. nu ronde 3. Deze keer hebben we het ook gehad over 'wat na een half jaar'. Hij blijft me gelukkig gewoon helpen. Dat scheelt weer! Een hele opluchting dus.

maar goed, er zijn niet zoveel mannen via deze site, dat is wel jammer. Kijk vooral uit bij je schrijft. Als je er geen goed gevoel over hebt, niet doen dus. Neem ook altijd iemand mee naar zo'n ontmoeting.

Mss je moeder, lekker voortvarend als ze is :-)

Woon in amsterdam, vanaf Amsterdam Zuid WTC vertrek ik met de auto naar de meet. Wil iemand meerijden?
@ Amphere: ik rij graag met je mee, gezellig!
meiden zit zo eens op het forum wat te lezen en kwam hier terecht. Ben zelf helemaal niet bezig met een kind in mn uppie te krijgen maar wilde alleen even kwijt dat ik het heel moedig en stoer van jullie vind dat jullie dit doen en ik wens jullie allemaal een heel mooi kindje toe!
@ Kraaltje: wat een lieve woorden! Dank je!! Leuk zo'n bericht!!

Net gebeld voor de uitslag van het CMV virus....Het was nog niet binnen in Zwolle. Op zich bijzonder, want vrijdagochtend vertelden ze mij dat het binnen was en ik aan het einde van de dag terug kon bellen voor de uitslag. Terugbellen kon toen ff niet, dus vandaag ff gebeld.

Dus heb ik naar Nijmegen gebeld (daar had ik laten prikken), wilden ze het op mijn verzoek niet faxen naar Zwolle. Dat moest de aanvrager (Zwolle doen). Dus weer gebeld naar Zwolle.. die waren te druk om te bellen volgens mij, want ze verzocht mij in het midden van de week een keer terug te bellen, want de uitslag kwam toch met de post...

He.. ik had gehoopt het al te weten (ivm wachtlijst), maar helaas...nog ff een paar daagjes geduld hebben... :(
.
anoniem_123158 wijzigde dit bericht op 23-05-2011 12:14
Reden: 1x plaatsen was genoeg ;)
% gewijzigd
Hoi Emma, (en de rest natuurlijk ook!)

Ik wilde mij heel even 'melden'. Ik ben momenteel bezig bij Geertgen. In zoverre dat ik morgen ga starten met de hormonen. Via de wederkerigheid (eiceldonatie) ga ik bij Geertgen aan de slag.

Ik woon ook in omgeving Rotterdam en werk in het onderwijs. Mijn directeur moet mij morgen dus een dag ziek melden. Heel lastig voor hem, maar omdat ik de afgelopen 4 jaar niet ziek ben geweest voel ik mij sowieso niet schuldig. Ook weten mijn collega;s en directeur wat ik ga doen. Sommige reageren super enthousiast en andere zeggen weinig. Wel wensten ze me allemaal vandaag succes, wat wel heel lief was toch?

Morgen dus de eerste inwendige echo en dan starten met de hormonen om mijn eigen cyclus stil te leggen. In de komende weken dus ook hormonen spuiten om een boel follikels te laten rijpen. Na het oogsten (wat bij sommige vrouwen pijn doet en bij andere schijnbaar minder volgens Geertgen) worden de eitjes verdeeld voor mij en een andere vrouw. Ik mocht zelf voorwaarden aangeven aan wat voor vrouw/stel ik wil doneren. De eitjes worden voor ons in een petrischaaltje bevrucht en dan na z'n vier dagen terug geplaatst. Een deal-IVF wordt dat dus.

Voordelen voor mij:

* ik word snel geholpen

* ik help ook een ander

* ik mag gebruik maken van de zaadbank (kosten 600 euro, de rest wordt door de verzekering betaald.)

* eerste poging is IVF en vervolgens IUI als de eerste poging niet raak is, dus de kans is wat groter om zwanger te raken.

Nadelen voor mij:

* Ik ga morgen beginnen met hormonen spuiten. Oei oei, als ik de komende tijd een beetje labiel ben weten jullie waardoor...

Ik blijf voor jullie allemaal duimen, jullie de komende tijd ook voor mij?
Succes Zoeter!
Dank je! Mijn eitje was nog niet gesprongen dus ik begin zaterdag pas met het eerste hormoon te spuiten. Spannend allemaal!

Voor wie er naar vroeg (sorry het gaat soms zo snel dat ik niet meer weet wie wat zei) is hier nog die site waar alle informatie over KID en de donorbanken etc op staat: KIDINFORMATIE
Hallo dames,

Jeetje, wat wordt er veel geschreven de laatste tijd! En wat een hoop nieuwe 'gezichten'. Geweldig toch dat zoveel vrouwen de moed hebben om deze stap te zetten. En dat er een forum als deze is waar je je hart zo nu en dan luchten kan!

Zoals sommigen misschien gemerkt hebben, ben ik iets minder op het forum aanwezig. De afgelopen periode is vrij hektisch geweest. Door de nieuwe liefde in mijn leven, is er wel even het een en ander veranderd. Aanvankelijk ben ik doorgegaan met mijn donor. Hier kon mijn vriend ook goed mee omgaan. Hij wist vanaf onze eerste afspraak dat ik hier mee bezig was. Maar naarmate we langer bij elkaar waren, werd dit toch lastiger. Hij heeft ook nog een kinderwens en we hadden het ook al gehad over de optie om samen een kind te krijgen. Maar we waren nog maar pas bij elkaar...dat ging zo snel...!!! Toch merkten we dat het gevoelsmatig steeds lastiger werd. We hadden het over eventueel samen een kind, terwijl ik iedere maand kans had om zwanger te worden van een donor.

Vorige week dan ook de knoop doorgehakt. Ik stop (voorlopig) met de donor en we gaan uitzoeken of we samen een kind kunnen krijgen. Is erg snel binnen onze relatie, maar goed, soms blijken dingen zo te lopen en moet je er gewoon voor gaan. Probleem alleen is dat hij gesterilliseerd is, dus we moeten eerst kijken wat daar de mogelijkheden voor zijn. Schijnt een methode te zijn dat ze zaad uit de bijbal halen, waarna we het IVF traject in kunnen gaan. Over twee maanden hebben we een afspraak in het ziekenhuis om dit te bespreken. Merk dat ik aan de omslag nog erg wennen moet. Ben al jaren met het alleenstaand moederschap bezig, al een jaar aan het insemineren en ineens veranderd alles. Die knop is ook niet zomaar om merk ik. Ik laat iets los waar ik erg voor gevochten heb. Gelukkig staat er iets heel positiefs tegenover.

Hoe dan ook: ik ga nu een heel ander traject in. 'Pas' dan ook niet meer binnen dit forum omdat ik niet meer een kind in mijn 'uppie' ga krijgen. Zal het forum nog wel met veel belangstelling volgen. Ben zoooo nieuwsgierig hoe het jullie allemaal zal vergaan:-) Voor iedereen die eraan denkt om alleen een kind te krijgen. of er al mee bezig is: heeeeel veel sterkte, geluk, plezier en moed toegewenst.

Jeetje Malaika, wat een moeilijke keus lijkt me dat, maar ook zo natuurlijk! Ik geef je helemaal gelijk en ik wens jullie heel veel geluk!
Wat zijn we allemaal op zulke verschillende manieren bezig met hetzelfde... heel bijzonder.

Zoeter, je bent de enige die eiceldonatie doet. Ik vind het een heel mooi gegeven! Hoop dat de IVF poging direct raak is!

Ha Malaika, jij maakt er ook een apart verhaal van Jammer dat we je minder zullen 'zien', maar leuk dat het zo goed gaat in de liefde. Hopelijk gaat het qua kind ook goed komen voor jullie!

Ik ga een stuk vliegen en verder op een zonnig strand afwachten. Op zich wel een fijn wachtbankje. En afleiding. Dat lijkt me wel lekker na iedere poging eigenlijk.

Dus ik meld me daarna weer...
Succes Zoeter! En alle anderen die al actief bezig zijn ook natuurlijk!

Ik vroeg me af, als je via een spermabank (in Nederland) een donor kiest, op basis van welke gegevens doe je dat? Wat weet je dan van deze donor? Uiterlijke kenmerken, of ook innerlijke kenmerken?

Bedankt!
@Eli: Bij Geertgen wordt de donor gematched met jouw uiterlijk, je mag natuurlijk aangeven of je wel/niet een negertje of Chineesje wil, maar deze zijn erg schaars in de bank. Innerlijke kenmerken weet je niet.
@malaika...wat een verhaal en wat een beslissingen! Ik wens je al het geluk. En ik ken trouwens een stel dat via die bijbal-manier 2 kids via ivf hebben gekregen. Via een kliniek in Belgie. Dus het kan. Heel veel succes. Je houd ons hoop ik wel op de hoogte ?

@zoeter, succes.
Bedankt emmetjebee, ik vind dat eigenlijk toch wel vreemd. Het is toch minstens zo belangrijk dat een kind en moeder elkaar herkennen in karakter, en ook intelligentieniveau vind ik niet onbelangrijk. Je weet dus ook niets over het beroep van de donor?

@Malaika: veel geluk met je nieuwe liefde
@Eli: die vragen heb ik ook gesteld tijdens de gesprekken met de psychologe in Geertgen. Haar antwoord vond ik wel aannemelijk. Zei vertelde dat de donoren ook door de psycholoog en de arts gezien worden. De donoren weten waar ze aan beginnen. Beroep en uiterlijke kenmerken zijn bekend, maar die mag het kind opvragen op 12-jarige leeftijd en vanaf 16 mogen ze persoonsgegevens opvragen. Jij kan dit dus zelf niet opvragen. Ik denk dat als een donor beneden gemiddeld intelligent is, wordt deze niet gematcht aan een bovengemiddelde intelligente wannabe-moeder.

Je kan natuurlijk ook je vraag mailen naar Geertgen.
Zooo, ik hou het niet bij hoor, zoveel als er wordt geschreven en alles wat er overal gebeurt!!!

@decatur: die postbode, suf is dat he... Ik heb een tijdje een tank met sperma thuisbezorgd gekregen (groot lelijk zwaar ding met grote letters: Non infectuous, non hazardous human semen). Was toch raar als de DHL man zo neutraal mogelijk vroeg of ik even wilde tekenen ... Een keer was het afgegeven bij de buren toen ik niet thuis was ...

@malaika: JEUMIG!! Hoop dat je wel af en toe wat laat horen hoor!

@ eli: als je in denemarken bestelt online en dat hierheen laat verschepen, kun je zelf heel gedetailleerd kiezen op allerlei factoren. Ik vind het ook raar dat je in Nederland niet zoveel ruimte hebt, al kun je er van uit gaan dat er wel naar gekeken wordt. Als je in Belgie wordt geholpen, geldt dat weer niet trouwens, dan kiezen zij voor je, ook als het om de Denen gaat.

@zoeter: ik vind dit heel bijzonder van je! Kom je naar de meet? Ik hoor er graag meer over namelijk. Ik ben er te oud voor, en ik weet eerlijk ook niet of ik het zou 'kunnen', maar heb veel respect voor wie dat wel doet! Petje af.

@jive: fijne vakantie!

Voor mezelf: net een testje gedaan, was negatief, maar het is nog iets aan de vroege kant. Ik verdiep me in ivf, maar merk dat ik er zo erg tegenop zie, dat ik het nog niet de komende cyclus wil gaan doen. Brrr ... Eerst maar de meet!

Doeg!
Help! WEER een vervroegde eisprong op komst! Twee dagen eerder dan verwacht, dus mijn donor heeft nog doodleuk zitten sjorren gisterenavond... Mijn test is NU positief (smiley), dus mijn donor komt zo zijn potje brengen!!! En dan zaterdag nog een keer!

Duim voor me! Dit wordt de allereerste poging....
Ik duim voor je

En misschien leuke documentaire voor ons allemaal:

http://www.tv-corner.be/2 ... olland-doc-donor-unknown/

op 2 juni wordt ie uitgezonden, daarna nog een week online te bekijken. Feel good-documentaire volgens de VPRO
quote:amphere schreef op 22 mei 2011 @ 19:08:

Neem ook altijd iemand mee naar zo'n ontmoeting. Mss je moeder, lekker voortvarend als ze is :-)

Ik sta steeds meer te kijken van mijn moeder. Van haar enthousiasme over mijn plannen. Ze beziet het allemaal nog wel rationeel, in de zin van: we zien wel wat de toekomst brengt, maar ze komt wel al heel leuk en betrokken uit de hoek. Ik was gister bij haar en toen kwam ze met een klein babymutjes met bijpassende slofjes. Niet speciaal gekocht, maar ze dacht aan mij en ik mocht ze - als symbool - alvast hebben. Het is wel specifiek voor een meisje, dus als ik als de tijd daar is een jongetje zou krijgen, kan ik één van jullie misschien blij maken :-)

Ik sta nu inmiddels ook op de wachtlijst van een kliniek bij mij in de buurt. Vanwege privacy hou ik nog even in het midden waar dat is.

In beide gevallen mag ik rond februari 2012 op gesprek.

@Malaika: misschien een hele moeilijke vraag en als je niet wilt antwoorden begrijp ik dat heel goed, maar ben je niet diep in je hart bang dat je uiteindelijk met lege handen staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven