Marokko

27-05-2011 23:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aankomende zomer ga ik met mijn vriend op vakantie naar Marokko. Wie heeft er tips?
Waar in marokko?

Vliegen?

Strandvakantie, doe vakantie of rondreizen?
Ik zou de koningsteden aandoen en daarna heerlijk luxe aan het strand van Agadir liggen en lekker de souks aandoen als je daar zin in hebt.
Niet naar Casablanca gaan. Geen reet an.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2011 00:58
Reden: provoceren
% gewijzigd
We hebben 2 nachten in Marrakech geboekt. Verder ligt er niks vast. We willen gaan rondtrekken.
Langer in Marrakech blijven, naar Essaouira rijden voor een aantal dagen. Is een leuk plaatje met mooi strand en lekkere vis. De bergen in bij Marrakech, ourika heet het daar. En ik vind Casablanca wel leuk, de moskee is echt heel bijzonder. Hoe lang gaan jullie?
Hoelang wil je gaan rondtrekken, aantal jaar geleden 8 dagen in marokko geweest en prima vermaakt in marrakech, nar essaoura gereden, aantal uitstapjes naar de bergen gemaakt. Alemaal met uitgangsbasis Marrakech. Heerlijk. Dus weet niet hoelan je gaat?
Hallo,

Hoelang wil je blijven Marrakech en omgeving is een hoop te doen.

Ourika, Ouzoud of de Sahara zijn zeker een aanrader. Als je Tips nodig hebt in Marrakech zelf mail gerust ik heb een hele lijst met restaurants, hotels en dingen die je kan bezoeken.

Groetjes,

Kim
Dank jullie wel voor de reacties! We blijven 2 weken in Marokko. We gaan sowieso naar Fes. In de eerste instantie wilden we ook de woestijn in, maar volgens mij is dat qua temperatuur bijna niet te doen in juli. Iemand ervaring?

Hebben jullie trouwens met de trein door Marokko gereisd?
Geweldig dat je naar Marokko gaat. Het is echt een prachtig land. Ik vond de Hoge Atlas en de woestijn onwijs mooi, maar ik kan me voorstellen dat het in juli heel heet is in de Sahara. Wij waren er in mei en overdag was het echt intens heet. De bergen zijn een stuk koeler.

Marrakech en Fes vond ik prachtige steden. Het is heerlijk om te (ver)dwalen in de medina. Essaouira vond ik ook geweldig. Een lekker kustplaatsje met een geweldige vismarkt. We zijn ook een paar dagen in Taghazout geweest, een klein stranddorpje vlakbij Agadir. We kwamen daar om te surfen en er hangt een heerlijk sfeertje.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2011 22:30
Reden: spam
% gewijzigd
Vorig jaar in Juli in de Erg chebbi woestijn gezeten en het was inderdaad erg erg heet. De kinderen lagen de hele dag en savonds in het zwembad. We zijn toch 2 nachten gebleven omdat de kinderen een tochtje op de dromedaris wilde doen. Was erg leuk alleen rond die tijd steekt er meestal een zandstorm op. Maar ik vond het een van de leukste dingen van onze marroko vakantie. Let op met eten! Omdat het in Marokko dan overal wel warm is. Ga verder niet naar de kust, heel veel franse, spaanse, nederlandse en belgische marokaanen keren dan naar huis of familie en is het heel erg druk en vies op de stranden.

In Fes is het makkelijker zelf rond te lopen, omdat daar route borden aangegeven staan. Als je die verlaat, verdwaal je geheid. Je zou dus ook met een taxi kunnen gaan dan maakt het niet meer uit welke poort je naar buiten gaat en kun je weer een taxi aanhouden terug naar waar je vandaan kwam.
Afgelopen april in Marokko geweest. Rondreis gemaakt vanaf Marakech door de hoge atlas naar de vallei van de kasbash en daarna naar de vallei van de palmbomen. Vervolgens via zandwoestijn en de rotswoestijn en de lage atlas weer terug naar Marakech. De reis heette kasbash en oases. Hebben geweldig genoten en elke dag een ander landschap gezien. Hoogte punten voor mij waren de palmbomenvallei, de woestijn en marakech zelf
quote:lauwe40 schreef op 28 mei 2011 @ 13:39:

Vorig jaar in Juli in de Erg chebbi woestijn gezeten en het was inderdaad erg erg heet. De kinderen lagen de hele dag en savonds in het zwembad. We zijn toch 2 nachten gebleven omdat de kinderen een tochtje op de dromedaris wilde doen. Was erg leuk alleen rond die tijd steekt er meestal een zandstorm op. Maar ik vond het een van de leukste dingen van onze marroko vakantie. Let op met eten! Omdat het in Marokko dan overal wel warm is. Ga verder niet naar de kust, heel veel franse, spaanse, nederlandse en belgische marokaanen keren dan naar huis of familie en is het heel erg druk en vies op de stranden.

In Fes is het makkelijker zelf rond te lopen, omdat daar route borden aangegeven staan. Als je die verlaat, verdwaal je geheid. Je zou dus ook met een taxi kunnen gaan dan maakt het niet meer uit welke poort je naar buiten gaat en kun je weer een taxi aanhouden terug naar waar je vandaan kwam.

Als ik het goed begrijp zijn jullie naar een van die 'resorts' gegaan aan de rand van de woestijn? Ik neem aan dat TO ook echt de woestijn ingaan bedoelde (dus slapen bij bedoeïen)? Als het in juli al warm is in zo'n resort (niet echt ín de woestijn naar mijn mening) dan is het in de woestijn overdag echt niet te houden, MAAR... toen ik in Marokko was (eind sept.) gingen we aan het eind van de avond (ca. een uur voor zonsondergang) de woestijn in (met dromedarissen) en sliepen we alleen daar. 'S ochtends (erg vroeg) stonden we op om de zonsopgang te gaan kijken en iets te eten in de herberg (niet het resort) en toen vervolgden we onze reis. Als dit is wat TO wil, lijkt me dat nog wel te doen. Want in de nacht is het in de woestijn zelf (in zo'n nomadentent) erg afgekoeld.

En om Fés (en dan m.n. de soeks) zonder een gids te doen, is ons afgeraden. Je raakt er (bijna) gegarandeerd de weg kwijt. En dat is ook wat mijn indruk was toen ik er met gids rondliep. De soeks van Marrakech (minder sfeer maar ik vond het 'winkelen' er tig keer leuker) daarentegen kun je prima zonder gids bezoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven