uiterlijke betaaldatum salaris
zaterdag 28 mei 2011 om 10:30
Hallo Allemaal!
Mijn vriend heeft dinsdag zijn ontslag gekregen bij een bedrijf.
Hij heeft inmiddels ander werk weer en kan maandag starten!
Nou wordt normaal altijd zijn salaris betaald op de 24ste.. maar tot op heden heeft hij geen salaris ontvangen.
Hij heeft zijn baas al gebeld en deze neem steeds niet op... hebben toen met een vaste telefoon gebeld en toen nam hij wel op..Hij vertelde dat ze nog bzig waren met het verrekenen van zijn loon en vakantiegeld...
Voor wanneer moeten ze betaald hebben.. voor de 1e van de volgende maand dus? dus dat zou betekenen dat het uiterlijk dinsdag op zijn rekening staat?
Erg vervelend, want alle vaste lasten gaan er al weer af...
Mijn vriend heeft dinsdag zijn ontslag gekregen bij een bedrijf.
Hij heeft inmiddels ander werk weer en kan maandag starten!
Nou wordt normaal altijd zijn salaris betaald op de 24ste.. maar tot op heden heeft hij geen salaris ontvangen.
Hij heeft zijn baas al gebeld en deze neem steeds niet op... hebben toen met een vaste telefoon gebeld en toen nam hij wel op..Hij vertelde dat ze nog bzig waren met het verrekenen van zijn loon en vakantiegeld...
Voor wanneer moeten ze betaald hebben.. voor de 1e van de volgende maand dus? dus dat zou betekenen dat het uiterlijk dinsdag op zijn rekening staat?
Erg vervelend, want alle vaste lasten gaan er al weer af...
zaterdag 28 mei 2011 om 10:42
zaterdag 28 mei 2011 om 10:50
zaterdag 28 mei 2011 om 10:57
quote:marloesje22 schreef op 28 mei 2011 @ 10:50:
Hij heeft ontslag gekregen...
Maar zijn gewone salaris horen ze wel te betalen van de maand mei! deze vind altijd plaats op de 24ste
lijkt me dus niet reëel dat ze daar mee wachten tot eind volgende maand!!!
Overal ook te lezen dat dit niet reeél is.
Er zal berekend moeten worden of er nog wat terugbetaald moet worden (al opgenomen vakantie terwijl hij niet voldoende vakantiedagen heeft opgebouwd, studie, andere dingen) en daar is wat tijd voor nodig.
Als zou blijken dat hij geld terug moet betalen, dan is het logisch dat niet eerst het normale salaris wordt betaald, en de baas later moet zien om de rest weer terug te krijgen.
Hij heeft ontslag gekregen...
Maar zijn gewone salaris horen ze wel te betalen van de maand mei! deze vind altijd plaats op de 24ste
lijkt me dus niet reëel dat ze daar mee wachten tot eind volgende maand!!!
Overal ook te lezen dat dit niet reeél is.
Er zal berekend moeten worden of er nog wat terugbetaald moet worden (al opgenomen vakantie terwijl hij niet voldoende vakantiedagen heeft opgebouwd, studie, andere dingen) en daar is wat tijd voor nodig.
Als zou blijken dat hij geld terug moet betalen, dan is het logisch dat niet eerst het normale salaris wordt betaald, en de baas later moet zien om de rest weer terug te krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 28 mei 2011 om 11:12
29 februauri was mijn laatste werkdag bij mijn oude werkgever, voorafgaande aan mijn ontslag etc zijn al heel wat juridische geschillen geweest met dezelfde werkgever. Ik heb zwart op wit hoeveel mijn salaris en eindafrekening is, in mijn arbeidsovereenkomst staat dat hij betaald voor de laatste dag van de maand. Het is nu 3 maart en ik heb mijn salaris en eindafrekening nog steeds niet binnen. Heb al al meerdere keren gebeld en zegt dat er iets is fout gegaan en dat ik het zsm krijg. Ondertussen staat het er nog steeds niet op en ben ik bang dat ik het helemaal niet krijg.
Antwoord:
Uw (ex-)werkgever behoorde het loon van februari 2008 uiterlijk op 29 februari 2008 te betalen terwijl het vakantiegeld, de uitbetaling van vakantiedagen en eventuele andere onderdelen van de eindafrekening in de maand na de einddatum moeten worden betaald. In geval van te late betaling kunt u wettelijke verhoging (max. 50%) en wettelijke rente vragen. Als u echt bang bent dat uw werkgever niet meer zal betalen, kunt u (conservatoir) beslag laten leggen.
Bron: website advocaat
Antwoord:
Uw (ex-)werkgever behoorde het loon van februari 2008 uiterlijk op 29 februari 2008 te betalen terwijl het vakantiegeld, de uitbetaling van vakantiedagen en eventuele andere onderdelen van de eindafrekening in de maand na de einddatum moeten worden betaald. In geval van te late betaling kunt u wettelijke verhoging (max. 50%) en wettelijke rente vragen. Als u echt bang bent dat uw werkgever niet meer zal betalen, kunt u (conservatoir) beslag laten leggen.
Bron: website advocaat
zaterdag 28 mei 2011 om 11:20
zaterdag 28 mei 2011 om 11:21