Geld & Recht alle pijlers

uiterlijke betaaldatum salaris

28-05-2011 10:30 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

Mijn vriend heeft dinsdag zijn ontslag gekregen bij een bedrijf.

Hij heeft inmiddels ander werk weer en kan maandag starten!

Nou wordt normaal altijd zijn salaris betaald op de 24ste.. maar tot op heden heeft hij geen salaris ontvangen.

Hij heeft zijn baas al gebeld en deze neem steeds niet op... hebben toen met een vaste telefoon gebeld en toen nam hij wel op..Hij vertelde dat ze nog bzig waren met het verrekenen van zijn loon en vakantiegeld...

Voor wanneer moeten ze betaald hebben.. voor de 1e van de volgende maand dus? dus dat zou betekenen dat het uiterlijk dinsdag op zijn rekening staat?

Erg vervelend, want alle vaste lasten gaan er al weer af...
ik dcacht dat het 2 weken na de normale datum gestort moet zijn..

bel even naar het juridisch loket!
Wat vaag...Balen zeg!

Kan je niet echt helpen..google wellicht wel?

Sterkte met de dames van de Spaarbrigade hier... (er zijn mensen die vinden dat je voor dit soort dingen altijd een buffer moet hebben!)
laat die dames van de spaarbrigade maar komen!

Zijn net verhuisd naar ons koophuis en hebben hier onze spaarcentjes voor gebruikt!

t is gewoon vervvelend dat er nu salaris niet betaald wordt.. heb't idee dat 't met opzet langer wordt vastgehouden...
erg kinderachtig, dus!

ze moeten betalen hoe dan ook..

maar jullie vaste lasten gaan door!

kijk even op de site van het juridisch loket!

heb er net wat over gelezen!

succes!
verwijderd wegens toon van TO
Hij heeft ontslag gekregen...

Maar zijn gewone salaris horen ze wel te betalen van de maand mei! deze vind altijd plaats op de 24ste

lijkt me dus niet reëel dat ze daar mee wachten tot eind volgende maand!!!

Overal ook te lezen dat dit niet reeél is.
juridisch staat ook op, dat 't voor de 1e van de volgende maand moet betaald zijn...
quote:marloesje22 schreef op 28 mei 2011 @ 10:50:

Hij heeft ontslag gekregen...

Maar zijn gewone salaris horen ze wel te betalen van de maand mei! deze vind altijd plaats op de 24ste

lijkt me dus niet reëel dat ze daar mee wachten tot eind volgende maand!!!

Overal ook te lezen dat dit niet reeél is.

Er zal berekend moeten worden of er nog wat terugbetaald moet worden (al opgenomen vakantie terwijl hij niet voldoende vakantiedagen heeft opgebouwd, studie, andere dingen) en daar is wat tijd voor nodig.

Als zou blijken dat hij geld terug moet betalen, dan is het logisch dat niet eerst het normale salaris wordt betaald, en de baas later moet zien om de rest weer terug te krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:marloesje22 schreef op 28 mei 2011 @ 10:55:

juridisch staat ook op, dat 't voor de 1e van de volgende maand moet betaald zijn...de eindafrekening niet.Had hij een tijdelijk contract?
HIj had een tijdelijk contract...
29 februauri was mijn laatste werkdag bij mijn oude werkgever, voorafgaande aan mijn ontslag etc zijn al heel wat juridische geschillen geweest met dezelfde werkgever. Ik heb zwart op wit hoeveel mijn salaris en eindafrekening is, in mijn arbeidsovereenkomst staat dat hij betaald voor de laatste dag van de maand. Het is nu 3 maart en ik heb mijn salaris en eindafrekening nog steeds niet binnen. Heb al al meerdere keren gebeld en zegt dat er iets is fout gegaan en dat ik het zsm krijg. Ondertussen staat het er nog steeds niet op en ben ik bang dat ik het helemaal niet krijg.

Antwoord:

Uw (ex-)werkgever behoorde het loon van februari 2008 uiterlijk op 29 februari 2008 te betalen terwijl het vakantiegeld, de uitbetaling van vakantiedagen en eventuele andere onderdelen van de eindafrekening in de maand na de einddatum moeten worden betaald. In geval van te late betaling kunt u wettelijke verhoging (max. 50%) en wettelijke rente vragen. Als u echt bang bent dat uw werkgever niet meer zal betalen, kunt u (conservatoir) beslag laten leggen.

Bron: website advocaat
Hoi Marloesje,

vervelende situatie en ik hoop dat het snel opgelost wordt. Ik begrijp niet helemaal je vraag, omdat je zelf het antwoord al geeft. Waarmee kunnen wij /kan ik dan helpen? (is niet onaardig bedoeld trouwens)
ja ik zat het ff uit te zoeken.. maar kom verschillende dingen tegen op google...
quote:marloesje22 schreef op 28 mei 2011 @ 10:55:

juridisch staat ook op, dat 't voor de 1e van de volgende maand moet betaald zijn...Kortom, je weet het beter dan nummerzoveel, een hoog gekwalificeerde HR-professional. De vraag die dan rest: wat wil je met dit topic zo ongeveer?
zie mijn antwoord hierbooooooven
http://www.jobcircle.nl/wiki/Eindafrekening
@ Feeks,

Daar maak ik uit op dat 't salaris wel tijdig moet worden betaald..

Als dat ook maar gebeurd, het vakantiegeld e.d. mag volgende maand.. das geen probleem!
pas vanaf de 4e werkdag van de nieuwe maand zou je rentevergoeding kunnen eisen
Ja oke, maar 't moet dus voor de 1e betaald zijn eigenlijk...
@ Nummerzoveel staat op meerdere sites wat ik gevonden heb, met name mensen die werken in de advocatuur, die dit uitgezocht en geantwoord hebben.
Kortom, je neemt met geen enkel antwoord genoegen behalve met dat wat jijzelf in je hoofd hebt. Zoiets???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven