Stalken?

28-05-2011 18:51 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer vinden jullie iets stalken?
Ik wil niemand hiermee beledigen hoor, maar TO, heb je en vorm van autisme?

Je geeft aan dat 'ze' misschien wel gezegd hebben dat je aan het stalken was (in je eerdere posts), dus het lijkt me dat je al vaker met dit bijltje gehakt hebt.

Ieder mens reageert anders op een ongewenste benadering. Of het nou per sms, mail, fax of postduif is. Daar moet je je dus van bewust zijn. Als je geluk hebt, zal ze reageren met 'ik heb geen interesse', zodat je weet waar je aan toe bent en haar verder met rust kunt laten. Als zij ervoor kiest om niets van zich te laten horen (en dat mag ze, dat is haar recht), is dat ook een teken dat ze geen interesse heeft.

Scenario's dat ze een week geen internet had, zodat ze haar mail niet heeft kunnen lezen, of dat ze haar telefoon kwijt was of dat de PTT haar brief op het onjuiste adres heeft bezorgd, zijn nogal vergezocht.

Op basis van jouw summiere info en mijn levendige speculatie, stel ik voor dat je deze dame uit je hoofd zet. Als je in de toekomst een andere dame tegenkomt die je net zo leuk vindt, moet je een gesprekje aanknopen en als er een klik is, stel je voor om eens een drankje te gaan drinken.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:12twister schreef op 28 mei 2011 @ 20:43:

En in mijn geval heb ik overigens aangegeven dat ik geen contact wil, meerdere keren heb ik gevraagd met rust gelaten te worden, en nog krijg ik mails met 'als je geen contact wil dan moet je het maar zeggen hoor'.

Mamalief, je plaatje is wat onduidelijk, ik denk meer aan:

[afbeelding]Ik weet haar email adres helemaal niet
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 20:54:

[...]

Ik weet haar email adres helemaal niet

Je geeft antwoord op vragen die niet gesteld worden en geen atwoord op vragen die wel gesteld worden.

Doe je dat met een reden?
Ano, jij hebt totaal geen inlevingsvermogen. Anders zou je begrijpen dat:

- Jij je af vraagt of een dood normale uitnodiging stalken is

- Iemand niet verplicht is een brief van jou te beantwoorden

- iemand die ooit gestalkt is, hier niet hoeft uit te leggen, waarom zij dit stalken vond. Jij hoeft niet eens te weten waarom dit stalken werd genoemd, omdat dit nooit te vergelijken is met je eigen situatie.

- Jij geen enkel idee hebt van omgangsnormen met een vrouw, anders zou je hier niet zulke simpele vragen stellen

- Jij ooit beschuldigd bent van stalken, maar geen idee hebt waar dit vandaan komt (vraag daar dan naar bij degene die je daar van beschuldigen, was het toevallig de dame in kwestie?)

En dan mijn vraag: jij kent haar via haar werk. Niet via jouw werk dus. Ben jij misschien een cliënt/patiënt/ leerling o.i.d. van haar? Dan zou ik zeggen: niet doen!
En hoe vaak heb je op een andere manier geprobeerd contact te zoeken en is daar niet op gereageerd?

Ik heb geen Hyves, geen Facebook of ander iets, ben ook niet te vinden via Google, heb meermaals mijn mobiele nummer en emailadres veranderd, allemaal om van mijn stalker af te komen (wat helaas dus nog steeds niet gelukt is!).

Misschien moet jij je eigen vraag eens beantwoorden: wat vind jij stalken?

Dan kunnen wij daar onze mening over geven?

Overigens reageer je precies zoals mijn stalker doet: op één irrelevant punt waardoor je blijkbaar alle andere signalen mist??
quote:Purty schreef op 28 mei 2011 @ 20:54:

Waarom meteen met diagnoses smijten als verzachtende omstandigheid?
quote:12twister schreef op 28 mei 2011 @ 21:00:

En hoe vaak heb je op een andere manier geprobeerd contact te zoeken en is daar niet op gereageerd?

Ik heb geen Hyves, geen Facebook of ander iets, ben ook niet te vinden via Google, heb meermaals mijn mobiele nummer en emailadres veranderd, allemaal om van mijn stalker af te komen (wat helaas dus nog steeds niet gelukt is!).

Misschien moet jij je eigen vraag eens beantwoorden: wat vind jij stalken?

Dan kunnen wij daar onze mening over geven?

Overigens reageer je precies zoals mijn stalker doet: op één irrelevant punt waardoor je blijkbaar alle andere signalen mist??

Ik ben haar helemaal niet tegengekomen op hyves enzo, ze vertelde toen ook dat ze helemaal geen hyves had. Ik heb haar email adres, mobiele nummer nooit gehad.

Waarin kom ik dan overeen met je stalker?

Ik vind stalken verkeerd als het ook echt stalken is.
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:04:

[...]

Waarin kom ik dan overeen met je stalker?

Ik vind stalken verkeerd als het ook echt stalken is.

Dat zégt ze toch??

En vind je het verkeerd als het echt stalken is of als jij het echt stalken vindt?
@laela

Een stalker adviseren om bij zijn slachtoffer te informeren wat zij onder stalken verstaat?!? Wat denk je nou zelf?!?
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:04:

Ik vind stalken verkeerd als het ook echt stalken is.En wat is volgens jou dan 'echt stalken'?
quote:mamalief schreef op 28 mei 2011 @ 21:03:

[...]

Waarom meteen met diagnoses smijten als verzachtende omstandigheid?Stempels zijn inderdaad niet meteen nodig, maar ik snap de vraag van purty wel. Mensen met een vorm van autisme kunnen soms ook helemaal niet begrijpen wat er mis gaat in hun contact met anderen. Het is dan ook vast niet bedoeld als verzachtende omstandigheid, maar misschien waar het mis gaat. Het gaat hier immers al mis. De vragen worden niet beantwoord of op een manier die wij hier niet begrijpen.
@annoOO

Het is heel simpel: als een vrouw geen interesse in jou heeft, dan houdt het op. Ga haar niet lastig vallen met brieven of wat dan ook, laat haar gewoon met rust.
quote:nummerzoveel schreef op 28 mei 2011 @ 21:07:

@laela

Een stalker adviseren om bij zijn slachtoffer te informeren wat zij onder stalken verstaat?!? Wat denk je nou zelf?!?Ik zeg toch niet dat hij bij zijn slachtoffer moet informeren.
quote:Purty schreef op 28 mei 2011 @ 20:54:

.De ontwijkende reacties van TO, zijn gedachtengang en -logica, getuigt van het feit dat TO over de karaktereigenschappen beschikt die gezien worden bij stalkers. Wil niet zeggen dat mogelijk ook sprake is van autisme, maar dat is niet wat het stalker-gedrag veroorzaakt. Oftwewel: als TO enige (lichte) vorm van autisme zou hebben dan is dat bijzaak, en niet hetgeen we hier ons op moeten richten.
quote:12twister schreef op 28 mei 2011 @ 21:07:

[...]

En wat is volgens jou dan 'echt stalken'?Dat iemand echt belemmerd wordt ik haar leven, dan denk ik aan mensen op het werk opzoeken, snachts gaan bellen, steeds brieven versturen (ik bedoel niet een keer) gaan dreigen, bij iemand voor de deur steeds aanbellen. ect en de ander heeft aangegeven dat niet te willen.
quote:laela schreef op 28 mei 2011 @ 20:58:

- Jij ooit beschuldigd bent van stalken, maar geen idee hebt waar dit vandaan komt (vraag daar dan naar bij degene die je daar van beschuldigen, was het toevallig de dame in kwestie?)Euhm, zo las ik hem ook hoor!
quote:mamalief schreef op 28 mei 2011 @ 21:03:

[...]

Waarom meteen met diagnoses smijten als verzachtende omstandigheid?

Rustig maar, heb ik een gevoelige snaar geraakt?

Wie zegt dat ik het als verzachtende omstandigheid zie?

Ik ken twee mensen met Asperger en zijn manier van redeneren /reageren deed me er heel sterk aan denken. Vandaar dat ik het vroeg. Aan TO.
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 21:11:

[...]

Dat iemand echt belemmerd wordt ik haar leven, dan denk ik aan mensen op het werk opzoeken, snachts gaan bellen, steeds brieven versturen (ik bedoel niet een keer) gaan dreigen, bij iemand voor de deur steeds aanbellen. ect en de ander heeft aangegeven dat niet te willen.Dat is meteen de ergste vorm van stalken. Er zijn gradaties Ano.
Wat laela zegt dus.
quote:laela schreef op 28 mei 2011 @ 21:13:

[...]

Dat is meteen de ergste vorm van stalken. Er zijn gradaties Ano.Maar niet een of twee brieven versturen.
@laela

Wat bedoel je dan met de zin achter het laatste - in je post?
Ano, waarom geef je geen concreet antwoord op de de vraag die al heel vaak is gesteld:

WAAROM vraag jij je af wanneer sprake is van stalken?
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 19:40:

[...]

Andere volgens mij wel een keer, wat ik me kan herinneren.

nummerzoveel en 12twister: Ik reageerde hierop.

Hij vertelde dat anderen hem daar eens van beschuldigd hadden dus.
quote:Purty schreef op 28 mei 2011 @ 21:12:

[...]

Rustig maar, heb ik een gevoelige snaar geraakt?

Ja.

Dit hele topic raakt een gevoelige snaar.

En al helemaal als er dan een verklaring voor het stalkgedrag wordt gezocht buiten een zielig bekrompen gedachtengangetje om dan plof ik bijna ja.

Sorry hoor.
quote:laela schreef op 28 mei 2011 @ 20:58:

....

- Jij ooit beschuldigd bent van stalken, maar geen idee hebt waar dit vandaan komt (vraag daar dan naar bij degene die je daar van beschuldigen, was het toevallig de dame in kwestie?)

Het waren andere dames.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven