Stalken?

28-05-2011 18:51 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer vinden jullie iets stalken?
Als iemand je, ondanks dat je duidelijk je grens hebt aangegeven, blijft lastigvallen
quote:VotesforLeo schreef op 28 mei 2011 @ 18:53:

Als iemand je, ondanks dat je duidelijk je grens hebt aangegeven, blijft lastigvallen

Waarom wil je dat weten?

Wanneer is die grens duidelijk?

Stel je vind iemand meer dan leuk, maar het is je niet duidelijk of die ander dat ook vind. Je hebt geen enkele gegevens van die persoon

(behalve de stad waar die persoon woont)

, maar wilt een brief geven. Wat dan doen, gewoon doorgaan met je leven of toch proberen diegene toch te bereiken?

Denk je dat je gestalkt wordt of denk je dat je zelf stalkt?

Volgens mij had VotesforLeo het juiste antwoord
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 18:56:

[...]

Stel je vind iemand meer dan leuk, maar het is je niet duidelijk of die ander dat ook vind. Je hebt geen enkele gegevens van die persoon

, maar wilt een brief gevenDie grens is duidelijk als jij of iemand dat duidelijk aangeeft om geen contact te willen. Maar of het bij jou stalken is, is het handiger om iets meer openheid van zaken te geven. Met jouw "stel dat"kan ik niet zoveel
Stalken kan het ook worden als iemand geen duidelijke grens aangeeft. Stel, je stuurt iemand een brief om die persoon te laten weten dat je interesse hebt, en daar wordt niet op gereageerd, dan mag je er vanuit gaan dat de interesse niet wederzijds is. En moet je het daar dus bij laten. Doorgaan is dan ook stalken.

[...]

, maar wilt een brief geven. Wat dan doen, gewoon doorgaan met je leven of toch proberen diegene toch te bereiken?Eenmalig iemand vragen of hij/zij een keertje wil daten is geen stalken, anders zou je niemand uitkunnen vragen. Waarom wil je een brief geven, dan kan je het hem/haar ook face to face vragen?

[...]

, maar wilt een brief geven. Wat dan doen, gewoon doorgaan met je leven of toch proberen diegene toch te bereiken?

Post aan Sinterklaas kan gewoon naar

Sinterklaashof 1

5670 NA Nuenen

Ik hoop dat je krijgt waar je om vraagt meid.

Vergeet je de postzegel niet?
persoon opzoeken op hyves of facebook? Ik neem toch aan dat je zijn naam tenminste wel kent....

Dan een berichtje sturen en als hij negatief of helemaal niet reageert, je er bij neerleggen.

Dit dus.

En wanneer is het duidelijk, vraag jij? Als jij duidelijk zegt tegen iemand nee, dat en dat wil ik niet, bijv. ik wil je niet spreken, ik wil je niet zien, ik wil geen smsjes van je. Dat soort dingen, en dat diegen tegen wie jij dat zegt toch die dingen blijft doen waarvan jij hebt gezegt, nee dat wil ik niet!!

En... wordt jij gestalkt of ben jij de stalker?
Iemand voortdurend lastig vallen, achtervolgen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
En als iemand zegt absoluut geen contact met je te willen, op welke manier dan ook, dan is dit de vertaling:

niet bellen/sms-en/faxen/brieven schrijven/aanspreken als je elkaar tegenkomt/achtervolgen/ etc

Duidelijk genoeg?
quote:panter308 schreef op 28 mei 2011 @ 19:11:

[...]

Dit dus.

En wanneer is het duidelijk, vraag jij? Als jij duidelijk zegt tegen iemand nee, dat en dat wil ik niet, bijb. nee ik wil je niet spreken, nee ik wil je niet zien, nee ik wil geen smsjes van je. Dat soort dingen, en dat diegen tegen wie jij dat zegt toch die dingen blijft doen waarvan jij hebt gezegt, nee dat wil ik niet!!

En... wordt jij gestalkt of ben jij de stalker?

Dat soort dingen heeft ze niet gezegd, wat ik me kan herinneren.

Dat kan ook niet, want ik heb helemaal geen gegevens van haar, als ik wist waar ze woonde duwde ik de brief in de brievenbus en was het klaar of het email adres gewoon een email sturen. Als ze dan zou zeggen geen contact te willen, laat ik haar met rust. Daar kan ik wel mee leven, maar als het zo onduidelijk is.
Het wetsartikel luidt: “Hij, die wederrechtelijk stelselmatig opzettelijk inbreuk maakt op eens anders persoonlijke levenssfeer met het oogmerk die ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen wordt, als schuldig aan belaging, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie”.

[...]

Een brief nog wel!

Waarom wil je haar perse een brief geven?

Om haar ergens van te overtuigen?

Hem is haar dus
Ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom je het vraagt? Ben je in het verleden beschuldigd van stalken? Jouw voorbeeld klinkt namelijk heel erg onschuldig.
quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 19:15:

[...]

Dat soort dingen heeft ze niet gezegd, wat ik me kan herinneren.

Dat kan ook niet, want ik heb helemaal geen gegevens van haar, als ik wist waar ze woonde duwde ik de brief in de brievenbus en was het klaar of het email adres gewoon een email sturen. Als ze dan zou zeggen geen contact te willen, laat ik haar met rust.Wat heeft ze wel gezegd? Heeft ze enige interesse in je getoond. Met je geflirt? Waarom heb je toen niet gevraagd of ze interesse had in een date. Denk je dat ze jou nog wel herinnert. Ik zou het wel vreemd vinden om opeens een brief in mijn bus te vinden van iemand die ik ooit een keer heb gesproken.
quote:borderwalk schreef op 28 mei 2011 @ 19:06:

[...]

Eenmalig iemand vragen of hij/zij een keertje wil daten is geen stalken, anders zou je niemand uitkunnen vragen. Waarom wil je een brief geven, dan kan je het hem/haar ook face to face vragen?Dat lukt me niet, maar een brief geven denk ik wel.
je wil n brief schrijven, maar hebt geen gegevens

best kansloos dan...?

zou zeggen ga door met je leven, zoals je zelf ook opperde

en mocht je die persoon nog tegenkomen dan spreek je diegene aan om eerst nader kennis te maken, of overhandig je alsnog de 'brief'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven