Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ja we zakken voortdurend weg momenteel! Ik heb besloten om voor de Opwindvogelkronieken te gaan, dankjewel voor de tip Sasati! Ik ga 'm pas volgende maand kopen hoor, maar toch, ik ben blij dat ik al voorbereid ben...

quote:Fiorah schreef op 24 mei 2011 @ 17:32:

Ja we zakken voortdurend weg momenteel! Ik heb besloten om voor de Opwindvogelkronieken te gaan, dankjewel voor de tip Sasati! Ik ga 'm pas volgende maand kopen hoor, maar toch, ik ben blij dat ik al voorbereid ben...

Oei, daar kwam ik nou niet doorheen, door dat boek. Terwijl ik 1q84 geweldig vond.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het enige boek van Murakami waar Ik doorheen kwam was Norwegian wood. Vond ik zelfs heel mooi. Daarna tegelijkertijd Kafka en die vogelkronieken aangeschaft. Zonde van het geld. Voor mij niet te volgen. Vissen die uit de lucht komen vallen. Toen was ik er klaar mee. Kan ik iemand er blij mee maken soms?
@Chatterly - Hihi ja mij! Wil je het ruilen voor een boek? Ik weet niet of ik iets heb wat je leuk vindt, maar anders moet je maar zeggen hoeveel je ervoor wilt hebben. Opwindvogelkronieken dan, Kafka heb ik al (en vond ik juist prachtig).
Fiorah, wat heb je in de aanbieding . Onze smaak komt redelijk overeen. Wat moet ik gelezen hebben?

Tegen verzendkosten mag je de opwindvogel hebben hoor.
Dat is leuk! Ik zal gauw eens de boekenkast door om te kijken of ik iets voor je heb staan :-).
Lees je ook in het Engels, Chatterly? Ik heb nog wel een aantal Engelse titels staan... En wat voor genre zou je leuk vinden?

Ik heb sowieso nog een paar waargebeurde verhalen liggen en 2 thrillers, maar weet niet of je daarvan houdt. Daarnaast 'Alleen maar nette mensen' en 'Het boek Dina', 'Geluksvogel' van Alice Sebold, 'De helaasheid der dingen', 2 boeken van Rita Spijker...

Of wil je een nog een keer Murakami proberen, maar dan een realistische? Ik heb bijvoorbeeld ook 'Ten Zuiden van de Grens' (dat is wel een pocket).

Je mag me ook mailen, bella _ fiorah apestaartje hotmail punt com.
Heb je gemaild Fiorah!
dubbel
Ritueel heb ik uit, viel me echt tegen. Jammer, want Mo Hayder kan ook superspannend schrijven.

Nu moet ik nog twee Tess Gerritsen lezen, die ik van mijn zusje geleend heb. Dan kunnen die weer terug. Mefisto Club en Alarmfase Rood.

De Mefisto Club is met Rizzoli en Isles - is daar een link met die tv-serie?

Edit; ja, daar is een link (men googled..;)). Blijkt dat ik de meeste uit die serie ook al gelezen heb. Fijn, zo'n goed geheugen!
quote:Chatterly schreef op 25 mei 2011 @ 23:04:

Heb je gemaild Fiorah!

Ik jou ook!

Ik ga nu beginnen in Verwelken, het eerste deel van een nieuwe jeugdtrilogie. Geen idee of het wat is, maar volgens vriendinnen is het een pageturner.
Kom even wat advies vragen. Ik heb een bookreader en woon niet in NL maat hoop wat NL'se boeken te kunnen downloaden. Hoewel advies over Engelse boeken ook altijd welkom zijn.

Ik hou van boeken met een verhaal dat echtgebeurd kan zijn. Een van mijn favorieten is: The boy in the blue striped pajamas.

Als iemand mij kan helpen aan wat goede titles, alvast heel erg bedankt!
Optimist tot in de kist!
Heeft iemand al eens iets gelezen van Arnaldur Indridason?

Lees alleen maar lovende woorden over deze schrijver, dus ben toch wel nieuwsgierig geworden. Maar voordat ik hals over kop al zijn boeken ga kopen, ben ik benieuwd of jullie hem kennen...
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 27 mei 2011 @ 00:37:

Ik hou van boeken met een verhaal dat echtgebeurd kan zijn. Een van mijn favorieten is: The boy in the blue striped pajamas.

Als iemand mij kan helpen aan wat goede titles, alvast heel erg bedankt!Ollifantje, eeb verhaal dat echtgebeurd kan zijn of dat echt gebeurd is?

In het eerste geval denk ik dan aan: Haar naam was Sarah (Tatjana de Rosnay). Gaat ook over de 2e wereldoorlog.

Een keukenmeidenroman (zo heet het boek echt) van Kathryn Stockett: rassendiscriminatie in de VS.

Weg van Lila van Patrick van Rhijn/Djon Maas. Een vader die zijn kind niet meer mag zien na een scheiding.

Waargebeurde verhalen zijn er over een heleboel onderwerpen; sektes, incest, kindermishandeling, vrouwen en Islam, (reis)verhalen (over Afrika of het Midden-Oosten), ontvoering door vaders, belevenissen van mensen die een dierentuin kopen, mensen die in een wildpark gaan wonen in Afrika, een gezin dat in Papoea-Nieuw Guinea gaat wonen en al hun belevenissen, een gezin dat moet vluchten in Vietnam en ga zo maar door.

Waar liggen je interesses?
@iebee. The boy in the striped pyjama's is een soort 'la vita e bella' maar dan Amerikaans. Is nu een film van gemaakt waar veel reclame voor gemaakt wordt. Niet echt gebeurd dus.

@olifantje Anna Hannah en Johanna van Marianne Fredrikson? Het lot van de familie Meijer van Lewinsky? uhm.. The curius incident with the dog in the nighttime van Mark Haddon? Al eens iets van Philippe Claudel gelezen?

Tja, wat echt gebeurd zou kunnen zijn... dat zijn veel boeken natuurlijk, maar ik zou niet aan Murakami beginnen
Olifantje, Het Familieportret van Jenna Blum is prachtig! En kan heel goed echt gebeurd zijn Hey speelt zich (gedeeltelijk) af in WOII.
Mensen, ik moet het ook nog even hier kwijt. Ik ben zo blij met Chatterly!

Ik kreeg van haar het boek Opwindvogelkronieken, omdat zij het niks vond en ik er waarschijnlijk wel van hou. Elke keer als ik het boek zie staan, word ik zo blij...! Vanwege het boek, maar ook gewoon vanwege het superlieve gebaar...!

Chatterly, dank, dank dank! Jouw pakketje komt er ook aan hoor... wil alleen voor de zekerheid toch even langs het postkantoor en dat is maandag pas open, voor het geval het toch niet door de brievenbus zal passen.

En nu ga ik met een boek in bed. Niet met Opwindvogelkronieken, want die is voor de vakantie... maar wel met Voor ik ga slapen. Ben benieuwd!
Bedankt allemaal. Ik ga binnenkort, ik zit nu midden in de examens, ze allemaal bij langs. Ik ben, in tegenstelling tot de rest vh gezin hier, niet zo gek op fantasie. Ik fantaseer liever zelf dan dat ik een andermans wilde fantasieen volg

Maris, jouw onderschrift heeft als antwoord mijn "naam"
Optimist tot in de kist!
quote:Fiorah schreef op 28 mei 2011 @ 22:00:

Mensen, ik moet het ook nog even hier kwijt. Ik ben zo blij met Chatterly!

Ik kreeg van haar het boek Opwindvogelkronieken, omdat zij het niks vond en ik er waarschijnlijk wel van hou. Elke keer als ik het boek zie staan, word ik zo blij...! Vanwege het boek, maar ook gewoon vanwege het superlieve gebaar...!

Chatterly, dank, dank dank! Jouw pakketje komt er ook aan hoor... wil alleen voor de zekerheid toch even langs het postkantoor en dat is maandag pas open, voor het geval het toch niet door de brievenbus zal passen.

En nu ga ik met een boek in bed. Niet met Opwindvogelkronieken, want die is voor de vakantie... maar wel met Voor ik ga slapen. Ben benieuwd!

Ik wil je er even aan herinneren dat heel je vakantie naar de haaien is als je geen leuk boek bij je hebt!
Ja shit hee... en dan zit ik daar in mijn luie stoel me dood te vervelen en te denken: waarom LUISTER ik nou nooit?!

De kleine vriend van Donna Tartt. In 2002 toen het uitkwam ook gelezen, maar ik merk dat ik er echt niks meer van weet. De verborgen geschiedenis vond ik beter, dat weet ik nog wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Fiorah schreef op 29 mei 2011 @ 17:41:

Ja shit hee... en dan zit ik daar in mijn luie stoel me dood te vervelen en te denken: waarom LUISTER ik nou nooit?!

Neem voor de zekerheid nóg een paar boeken mee!

Ik ben bezig met het beluisteren van een audioboek. Nooit eerder gedaan. Vind het prachtig. Een schitterend gebrek van Arthur Japin. De voorlezer heeft een prettige stem en houdt er het tempo in! Heerlijk achterover in de tuin, oordoppies in...
Hij is verstuurd hoor, Chatterly! Laat je het even weten wanneer hij is aangekomen?

En ik neem een hele krat met boeken mee, dus dat komt helemaal goed.

Ik heb Voor ik ga slapen uit. Vond 'm goed, maar niet heel eng. Nu lees ik De Weldoener. Moet mezelf wel even motiveren voor de poëtische taal van Thomese.
Fiorah en Chatterly, wat leuk dat jullie boeken geruild hebben. Geniet van de Opwindvogelkronieken, Fiorah.

Gisteren een pakket uit Nl gekregen en daar zaten oa ook boeken in. Dus ik lees nu This body of death, de laatste van Elizabeth George. Heb ik lang naar uitgekeken en ik wil er eigenlijk zo lang mogelijk over doen.
Oh leuk Fiorah. Tuurlijk laat ik het weten!

Ben nog steeds met mn luisterboek bezig. Aparte ervaring hoor. Gaat toch niets boven zelf lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven