Stalken?

28-05-2011 18:51 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer vinden jullie iets stalken?
quote:ano00 schreef op 29 mei 2011 @ 11:54:

[...]

Mijn conclusie is dat Nederlandse vrouwen over het algemeen, slecht zijn en dat er bij die vrouwen iets mis is.Juist ja...heel normaal allemaal...
Tuurlijk zijn vrouwen slecht. Zodra ze jou zien houden ze immers altijd de knietjes bij elkaar. Toch?

Maar wat denk je daar aan te gaan doen, TO? Intimideren? Bedreigen? Verkrachten? In de rondte knallen met een mitrailleur?

Leef er maar mee dat je niks, maar dan ook echt niks kunt doen aan je ondergeschikte en volstrekt machteloze positie ten opzichte van vrouwen.
quote:panter308 schreef op 29 mei 2011 @ 12:38:

[...]

Ok. Ik vind daar helemaal niets mis mee! Als je nog behoefte hebt de brief te geven (je schreef dat je twijfelde of je de brief wel/niet wil geven), dan zou ik het precies op de manier doen zoals je nu zegt.

Als je na een maand nog niets hebt teruggehoord, dan is haar antwoord dat ze geen contact wilt. Vervelend dat het antwoord dan in stilte is gegeven, maar daar moet je je dan bij neerleggen. En dan zou ik haar gewoon vergeten hoor.

Heel veel succes met je beslissing!

Dank je wel

Deze en de reactie die je erna gaf , kan ik me in vinden. Misschien zitten we toch best wel op een lijn.
TO, ik heb ook alleen jouw reacties gelezen (ik wil ook nog wat aan mijn zondag hebben ) en heb de indruk dat je erg vanuit jezelf redeneert. We kunnen het wel hebben over definities van stalking, maar uiteindelijk bepaalt alleen de persoon zelf of het als stalking voelt.

Of het juridisch stalking is, of de politie iets met aangifte zou doen en dergelijke, lijkt me van minder belang. Het punt is dat als het voorwerp van je liefde zich ongemakkelijk of onder druk gezet voelt door jouw liefdesuitingen, je niet je doel bereikt, namelijk haar voor je te winnen. Alle kwaadheid en onbegrip van jou daarover verandert daar niets aan. Als het een vrouw die, zoals jij het ziet, geen respect heeft voor jouw gevoelens, waarom wil je haar dan nog per se de liefde verklaren?

Ik denk dat het nogal van de inhoud van de brief afhangt of die als stalking wordt gezien. Als ik één brief krijg van iemand die ik al ruim een jaar niet heb gezien, waar bijvoorbeeld in staat: "ik kan al die tijd aan niemand anders denken, ik lig elke nacht wakker en fantaseer erover hoe het is met je te zijn, ik weet dat jij de enige vrouw voor me bent en dat we samen gelukkig zullen worden, als je me niet wilt gooi ik me voor een trein", dan zou ik dat zeker als stalking ervaren. Ook al is het dan maar één brief.
Ga in therapie!
quote:ano00 schreef op 29 mei 2011 @ 14:40:

[...]

Dank je wel

Deze en de reactie die je erna gaf , kan ik me in vinden. Misschien zitten we toch best wel op een lijn.In geval van een panter betekent 'op 1 lijn zitten' weinig goeds voor je, ben ik bang.
Trouwens, wat ik zou doen als ik iemand mee uit zou willen vragen (lijkt me een betere eerste stap dan meteen de liefde verklaren) die ik niet zelf weet te bereiken, is contact opnemen met iemand die dat wel kan. Haar oude werkgever bijvoorbeeld. Je kan dan zeggen dat je contact met haar wilt opnemen en jouw telefoonnummer achterlaten. Zij kunnen dit aan haar doorgeven en dan is het aan haar om jou te bellen.

(Misschien mosterd, ik heb niet het hele topic gelezen.)
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 29 mei 2011 @ 14:43:

......

Ik denk dat het nogal van de inhoud van de brief afhangt of die als stalking wordt gezien. Als ik één brief krijg van iemand die ik al ruim een jaar niet heb gezien, waar bijvoorbeeld in staat: "ik kan al die tijd aan niemand anders denken, ik lig elke nacht wakker en fantaseer erover hoe het is met je te zijn, ik weet dat jij de enige vrouw voor me bent en dat we samen gelukkig zullen worden, als je me niet wilt gooi ik me voor een trein", dan zou ik dat zeker als stalking ervaren. Ook al is het dan maar één brief.Ik vind het geen stalken als iemand zoiets schrijft, ik vind het wel manipuleren als je dreigt , jezelf voor de trein dreigt te gooien als iemand je niet wilt. Ik vind wel dat je iemand de keuze moet geven om wel of niet voor je te kiezen, zonder met iets te dreigen.
Beste TO,

Als ik onderwerp van jouw affectie zou zijn, dan zou ik het wel als beangstigend ervaren. Dat zou ik hebben, omdat jouw basis gevoelens jegens vrouwen erg negatief zijn en ik zou me bedreigd voelen.

Als je er al vanuit gaat dat ik slecht zou zijn en/of dat er iets mis is met me EN ik zou toch een liefdesverklaring krijgen op een adres die ik jou niet heb laten weten, dan gaat bij mij inderdaad de knip op de deur.

Misschien ben je wat te jong nog en ik hoop dat je inziet dat je met deze instelling in elk geval niet gaat krijgen wat je wil - een leuke vrouw- en dat je jezelf daar alleen maar meer van verwijderd door de schuld bij vrouwen neer te leggen.
quote:ano00 schreef op 29 mei 2011 @ 14:59:

[...]

Ik vind het geen stalken als iemand zoiets schrijft, ik vind het wel manipuleren als je dreigt , jezelf voor de trein dreigt te gooien als iemand je niet wilt. Ik vind wel dat je iemand de keuze moet geven om wel of niet voor je te kiezen, zonder met iets te dreigen.

Zo zie je maar, iets wat jij geen stalking vindt, kan door de ontvanger nog wel als stalking worden ervaren. Dat is het hele eiereneten met stalking. Ik denk dat een aantal stalkers helemaal niet de bedoeling heeft te stalken en dat de meeste, zo niet alle stalkers zichzelf niet zien als stalkers. Dat zien alleen anderen zo.

Daarom is het wel goed dat je dit topic geopend hebt, zodat je meningen van vrouwen hoort over hoe zij stalking zien. Dat blijkt toch vaak heel anders te zijn dan jij.
Ga in therapie!

[...]

Ik vind het geen stalken als iemand zoiets schrijft, ik vind het wel manipuleren als je dreigt , jezelf voor de trein dreigt te gooien als iemand je niet wilt. Ik vind wel dat je iemand de keuze moet geven om wel of niet voor je te kiezen, zonder met iets te dreigen.Wat vind je van de rest van de brief, zonder die laatste zin met de zelfmoorddreiging?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 29 mei 2011 @ 15:09:

[...]

Wat vind je van de rest van de brief, zonder die laatste zin met de zelfmoorddreiging?Als die vrouw, die brief zonder die zelfmoorddreiging als stalken ervaart, dan is er iets mis met die vrouw en niet met de briefschrijver.

[...]

Ik vind het geen stalken als iemand zoiets schrijft, ik vind het wel manipuleren als je dreigt , jezelf voor de trein dreigt te gooien als iemand je niet wilt. Ik vind wel dat je iemand de keuze moet geven om wel of niet voor je te kiezen, zonder met iets te dreigen.TO, misschien is 1 brief schrijven en daarin zeggen dat je aan niemand anders kan denken, dat zij de enige vrouw is, dat je iedere nacht wakker ligt en dat je denkt dat je samen gelukkig kunt worden nog niet direct stalken, maar dat het geen stalken is betekent nog niet dat het leuk, charmant of aantrekkelijk is. Het is nog steeds ongepast en de kans is groot dat de vrouw zich ongemakkelijk zal voelen.
quote:borderwalk schreef op 29 mei 2011 @ 15:15:

[...]

TO, misschien is 1 brief schrijven en daarin zeggen dat je aan niemand anders kan denken, dat zij de enige vrouw is, dat je iedere nacht wakker ligt en dat je denkt dat je samen gelukkig kunt worden nog niet direct stalken, maar dat het geen stalken is betekent nog niet dat dat het leuk, charmant of aantrekkelijk.

Zo hoeft ook geen relatie met die persoon aan te gaan, ze wordt niet gedwongen.

Maar beschuldigingen van stalken na een zo'n brief is te belachelijk voor woorden, zo'n vrouw vind ik ook slecht en een valse beschuldiger.
Ano ik heb het idee dat je nu de dingen die hier gezegd zijn en de dingen die de briefontvanger misschien zou kunnen doen of denken door elkaar haalt.
Ano, wat vond je van mijn eerdere post?

Nogmaals, ik zou het zelf erg bedreigend vinden als ik een brief van jou zou krijgen op een adres die ik jou niet heb verteld.

Daarnaast voelen heel veel vrouwen haarfijn aan dat je eigenlijk denkt dat er veel mis is met vrouwen.

Dat is best eng. Waarom zou je in hemelsnaam een liefdesbrief verzenden aan iemand waarvan jij nu al denkt dat er iets mis mee is? Dat is toch een enge gedachte?
Ano. wat heb je zo in grote lijnen in die brief gezet?

Een beetje wat er standaard in een liefdesbrief staat?

Geloof ons (vrouwen) nou maar dat als we niet geïnteresseerd zijn in de brievenschijver dit best wel gezien kan worden als stalking.

En geloof ons (vrouwen) nou ook maar als we zeggen dat deze dame niet geïnteresseerd is, anders had ze zelf wel aangegeven op een of andere manier in contact te willen blijven.

Dan had ze bijvoorbeeld haar telefoonnummer gegeven of iets dergelijks.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn postings beginnen op stalken te lijken, maar ik zou graag een antwoord willen, net zoals jij antwoord verwacht op een liefdesbrief, zo verwacht ik ook antwoord, is wel zo fatsoenlijk en respectvol. Want waarom moet iemand wel reageren op een liefdesbrief waar die persoon niet om heeft gevraagd, maar mag jij gewoon postings waar jij niet om hebt gevraagd negeren? Ik stop mijn tijd en energie in een conversatie met jou en jij negeert me. Eigenlijk vind ik dat wel respectloos en onacceptabel hoe verwaand en arrogant jij omgaat met inmenging in jouw topic van mensen waar jij helemaal niet op zit te wachten.

Dus voor de derde keer mijn vragen:

quote:ano00 schreef op 29 mei 2011 @ 00:47:

[...]

Ik weet niet hoe ze in elkaar zit, maar vind het wel respectloos en onacceptabel hoe verwaand en arrogant ze met de liefde van sommige mannen omgaat.En mensen 'nooit meer een liefdesbrief of een man die je leuk vindt' toewensen omdat ze een andere kijk hebben, dat vind je respectvol en acceptabel? Is een uitspraak als:quote:ano00 schreef op 28 mei 2011 @ 23:42:

[...]

Misschien zie ik wel de ware aard van sommige vrouwen, maar zien ze dat niet van zichzelf.niet het toppunt van verwaandheid en arrogantie?
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Als vrouwen 'respect' moesten gaan opbrengen voor de 'gevoelens' van mannen jegens hen, dan waren ze een soort Ploempie.

Wat is Ploempie?

Ik kwam bij een vijver en zag daar een breed grijnzende kikker zitten. Ik vroeg waarom hij er zo gelukkig uitzag. 'Het leven is hier goed' zei hij, 'Ploempie in ploempie uit!' Zo kwam ik nog vier lachende kikkers tegen, die op mijn vraag precies hetzelfde antwoordden. Daarna zag ik een zielig, in elkaar gedoken kikkertje aan de waterkant, dat zachtjes huilde. 'Waarom ben jij niet blij?' vroeg ik verbaasd. 'Het leven is hier toch goed? Ploempie in ploempie uit, enzovoort?' Treurig keek het kleine kikkertje naar me op en zei: 'Ik ben Ploempie.'
quote:xantippe schreef op 29 mei 2011 @ 15:26:

Mijn postings beginnen op stalken te lijken, maar ik zou graag een antwoord willen, net zoals jij antwoord verwacht op een liefdesbrief, zo verwacht ik ook antwoord, is wel zo fatsoenlijk en respectvol. Want waarom moet iemand wel reageren op een liefdesbrief waar die persoon niet om heeft gevraagd, maar mag jij gewoon postings waar jij niet om hebt gevraagd negeren? Ik stop mijn tijd en energie in een conversatie met jou en jij negeert me. Eigenlijk vind ik dat wel respectloos en onacceptabel hoe verwaand en arrogant jij omgaat met inmenging in jouw topic van mensen waar jij helemaal niet op zit te wachten.

Dus voor de derde keer mijn vragen:

[...]

En mensen 'nooit meer een liefdesbrief of een man die je leuk vindt' toewensen omdat ze een andere kijk hebben, dat vind je respectvol en acceptabel? Is een uitspraak als:

[...]

niet het toppunt van verwaandheid en arrogantie?

Nee het ging me bij de liefdesbrief niet erom dat ze de man niet leuk vonden, maar hoe ga je met respect met de gevoelens van anderen om. Ook al vind je de ander niet leuk en daar ontbreekt het bij sommige vrouwen aan respect.

Ik kan ook een ander voorbeeld geven, stel je hebt tegen een vrouw gezegd dat je haar leuk vind en ze lacht je dan uit. (dat zou je dan verdedigen van die vrouw)
Zou je hier ook nog even op willen reageren.quote:Summerdance schreef op 29 mei 2011 @ 15:24:

Geloof ons (vrouwen) nou maar dat als we niet geïnteresseerd zijn in de brievenschijver dit best wel gezien kan worden als stalking.

En geloof ons (vrouwen) nou ook maar als we zeggen dat deze dame niet geïnteresseerd is, anders had ze zelf wel aangegeven op een of andere manier in contact te willen blijven.

quote:ano00 schreef op 29 mei 2011 @ 15:40:

Ik kan ook een ander voorbeeld geven, stel je hebt tegen een vrouw gezegd dat je haar leuk vind en ze lacht je dan uit. (dat zou je dan verdedigen van die vrouw)

Maar daar zou ik dan persoonlijk ook niet echt door geraakt zijn eerlijk gezegd

Dat noemt men een blauwtje lopen

En ok, er zijn nettere manieren, maar om daar nou een hele heisa van te maken als man...

Ik ben ook wel eens minzaam toegelachen toen ik eindelijk de euvele moed had om een man te benaderen en hem te vertellen dat ik hem meer dan leuk vond..

Je hebt het dan geprobeerd en het is niet gelukt

Jammer maar helaas
quote:Summerdance schreef op 29 mei 2011 @ 15:24:

Nee ik ga hier niet neerzetten, wat ik in de brief heb verteld. (is persoonlijk voor haar bedoeld)

citeer " Geloof ons (vrouwen) nou maar dat als we niet geïnteresseerd zijn in de brievenschijver dit best wel gezien kan worden als stalking."

Als de brievenschrijver dat niet weet en een brief heeft gestuurd, vind ik dat je als vrouw iemand vals beschuldigd en zwart maakt.
quote:ano00 schreef op 29 mei 2011 @ 15:12:

[...]

Als die vrouw, die brief zonder die zelfmoorddreiging als stalken ervaart, dan is er iets mis met die vrouw en niet met de briefschrijver.En met zo'n vrouw waar wat mis mee is, zou jij daar nog iets mee willen? Of zou het meteen klaar zijn?
Ga in therapie!
Wat wil je van vrouwen als ze zo gemeen zijn? Ik vind mannen ook gemeen, maar denk maar niet dat ik iets van ze wil.

'Vrouwen zijn gemeen'. Waarom? Omdat ze zich niet laten bestelen? Die attitude van mannen is dus de lijm tussen mijn knieen. Bekijk 't ff, misfits.

Ben jij verwaand als jij telemarketeers afpoeiert? Afpoeieren van mannen is net zoiets. Vergeet niet dat jij de vragende partij bent - en blijft zolang je geen George Clooney heet.
quote:Summerdance schreef op 29 mei 2011 @ 15:45:

[...]

Maar daar zou ik dan persoonlijk ook niet echt door geraakt zijn eerlijk gezegd

Dat noemt men een blauwtje lopen

En ok, er zijn nettere manieren, maar om daar nou een hele heisa van te maken als man...

Ik ben ook wel eens minzaam toegelachen toen ik eindelijk de euvele moed had om een man te benaderen en hem te vertellen dat ik hem meer dan leuk vond..

Je hebt het dan geprobeerd en het is niet gelukt

Jammer maar helaas

citeer " Ik ben ook wel eens minzaam toegelachen toen ik eindelijk de euvele moed had om een man te benaderen en hem te vertellen dat ik hem meer dan leuk vond.." Ik vind dat als een man of vrouw zoiets doet, iemand geen knip voor de ogen waard is en totaal geen respect voor je gevoelens heeft.

Wat ik bedoel is ook al vind je iemand niet leuk of bent niet verliefd, om dat toch met respect met iemands gevoelens om te gaan en een respectvolle manier duidelijk maken dat je geen gevoelens hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven