Aanspreken.

30-05-2011 09:53 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag beste Viva leden.

Ik zit met een probleempje.

Ik wil graag iemand beter leren kennen, maar durf hem absoluut niet aan te spreken. Oftuel ik ben erg verlegen.

Hij loopt zo af en toe langs me heen op de sportschool maar verder dan een 'hallo' en een 'glimlach' komt er niet.

Hoe zouden jullie het oplossen of wat is de beste oplossing?

M.v.g,

Motormouse89
Brrrr.
Niet denken, doen.. Hij is instructeur dus praat wel ;)

En dan komen de verdere ideeen vanzelf. Je merkt snel genoeg of hij geinteresseerd is in je denk ik toch?

Succes! En voel je niet opeens wat pijn in je linkerschouder, hihi
Laatste 2 waren niet voor jou bedoeld pp.

Er was nog iemand die zich zo druk maakte.... 1 nalaatste voor haar , laatste algemeen. Maar als jij je graag belangrijk wilt voelen..... Prima hoor!
Ik ga er heen en zie het wel gebeuren.

Tot later iedereen!
quote:motormouse89 schreef op 30 mei 2011 @ 10:33:

Moet eerlijk zijn dat ik praten best moeilijk vind. Gesprekken voort zetten.

Oke, dus je vraagt hulp aan hem bij de beenoefening...

Hij legt het je uit en jij zegt: Waaaauw! Ja nu voel ik hem wel!

Bedankt joh! Hoe lang werk je hier eigenlijk al?

*tussendoor: Doe ik het zo goed? dan blijft'ie tenminste bij je staan*..

Oh wat leuk! Heb je hiervoor ook bij andere sportscholen gewerkt?

Goh wat grappig.. Daar sport een kennis van mij.. Ik sport toch liever hier ..
quote:fourssss schreef op 30 mei 2011 @ 10:36:

Laatste 2 waren niet voor jou bedoeld pp.

Er was nog iemand die zich zo druk maakte.... 1 nalaatste voor haar , laatste algemeen. Maar als jij je graag belangrijk wilt voelen..... Prima hoor!
Thanks. Wish me luck. Or just let me do my thing. :-)
TO: Mag ik je iets vragen?

Object of affection: Natuurlijk!

TO: Nou ik wil al heel lang mijn bilspieren strakker krijgen (laat ondertussen even je billen zien) en ik begrijp dat ik dan squats moet doen of lunges ofzo? Wat zou jij aanraden?

OOA; Nou, gezien jouw billen hoeft er niet veel te gebeuren maar als je graag wilt, zou ik squats doen.

TO: Okee, dat wil ik wel proberen! Kun je me dat uitleggen?

OOA; maar natuurlijk, daar ben ik voor!

Het is zo simpel...
This is not kosher!
Ben er geweest. Heb hem gevraagt hoe het zit met de been oefening. Hij nam het serieus op. Ik klapte dicht toen de gedachte in me op kwam om te vragen alleen al hoe het met hem is.. IK BAAL IK BAAL IK BAAL! Voor de rest niet gesproken. Wel een glimlach, meer ook niet. Pff.
Hmm.. gelukkig zie je hem volgende keer weer en kun je ff moed verzamelen.. Nu heb je gewoon te hard getraind met je benen ;)
Als je hem echt zo leuk vind, ga er dan voor. Tip: Let eens op lichaamstaal... Zegt ook veel wat woorden niet zeggen. Succes, go for it!
Vraag hem advies, tijdens een kopje koffie aan de bar, na afloop.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
MMuis,

Als het helpen kan, hier een reactie van een man.

Laat gewoon merken dat je hem 'leuk' vind. Al dat geanalyseer en strategietjes bedenken...not good.

Wat is het ergste dat kan gebeuren?
Bedankt. Ik zal er zeker wat mee doen. Het is en blijft moeilijk. Alleen sloeg ik dicht op de momenten dat ik de kans had. Het had zo veel makkelijker zijn geweest als hij het inniatief nam. Maar feiten wijzen naar andere momenten.
TIP: In de kantine van een sportschool, liggen er meestal fitness vakbladen. Lees erin en stel een vragenlijstje op aan de hand van wat artikelen die jou in het oog springen.

Bijvoorbeeld de lancering van een nieuwe fitness apparaat. Je kan het vakblad bij de hand houden en daarop voort borduren.
Jaja007: Ik ben voor het eerst dat ik daar sport, wezen zitten en in motor bladen wezen lezen. Eerlijk gezegt wel mijn interesse. Hij liep langs, glimlachde maar voor dat ik me er aan kon bedenken was hij al weer verdwenen achter de deur. Had genoeg ideën om een gesprek te starten. Alleen om dit te realiseren en binnen de paar miliseconden te bedenken welk van het 'lijstje' wordt dat wel erg moeilijk! Maar er is zowiezo een overwinning toen ik op hem af stapte en vroeg of hij me kon helpen. Zucht, de rest heb ik toch eerlijk gezegt wel verprutst door ja en amen te roepen en niet door te vragen op persoonlijk gebied.
Hou je er rekening mee dat hij je ook alleen maar als een klant van de sportschool kan zien? Dat hij gewoon gedag zegt, omdat hij dat tegen iedereen doet die daar sport?

Misschien kun je je 'praatje klets' beter oefenen met de niet-bijzondere vakkenvuller in de supermarkt (om maar iets te noemen) zodat je bij een écht leuke man niet zo dichtslaat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Motorbladen? Begin maar eerst met sport gerelateerde vragen en dan kom je er in de loop van de tijd wel achter of jullie ook dezelfde interesse delen in motoren.

BTW, sport onder begeleiding heeft veel meer effect. Reden genoeg om hem diverse vragen te stellen over de oefeningen.

Laat per ongeluk je bidon/handdoek vallen in zijn bijzijn. Kijk hoe hij reageert.
Ik grapte in gedachte al dat elke keer wanneer hij langs zou lopen ik me bidon zou laten vallen. Werkt niet? Mijn handoek, dan mijn haar band. Wat nou niet werken?!! Dan maar mijn sport schoenen. NOG NIET?! Mijn broek. Hahahaha ok deze gedachte ging te ver maar moest er wel even om lachen. Ag ja, hij zei me wel 'ik hoor het wel wanneer het beter met de been gaat.' en over zijn houding betreft. Niet afwijkend, niet te geintereseerd. Zeg maar een open houding.
quote:himalaya schreef op 30 mei 2011 @ 20:39:

Hou je er rekening mee dat hij je ook alleen maar als een klant van de sportschool kan zien? Dat hij gewoon gedag zegt, omdat hij dat tegen iedereen doet die daar sport?

En dit. Sportinstructeurs horen klantvriendelijk te zijn en de meesten zijn van nature charmeurs en houden van een beetje flirten. Dat hoort erbij.
Jaja007: Klopt, dit houd ik ook in gedachte. Zou het ook graag op persoonlijk gebied uit willen proberen. Wat velen ook zeggen, wat kan er voor het ergst gebeuren? Hooguit een nee of een ja. Zei ze vreesloos.
quote:motormouse89 schreef op 30 mei 2011 @ 20:43:

Ik grapte in gedachte al dat elke keer wanneer hij langs zou lopen ik me bidon zou laten vallen. Werkt niet? Mijn handoek, dan mijn haar band. Wat nou niet werken?!! Dan maar mijn sport schoenen. NOG NIET?! Mijn broek. Hahahaha ok deze gedachte ging te ver maar moest er wel even om lachen. Ag ja, hij zei me wel 'ik hoor het wel wanneer het beter met de been gaat.' en over zijn houding betreft. Niet afwijkend, niet te geintereseerd. Zeg maar een open houding.Hahaha, tijdens het springen (zumba o.i.d) kan je je broek iets laten zakken zodat het net lijkt alsof hij te groot is en af en toe ff omhoog trekken.
quote:Jaja007 schreef op 30 mei 2011 @ 20:46:

[...]

Hahaha, tijdens het springen (zumba o.i.d) kan je je broek iets laten zakken zodat het net lijkt alsof hij te groot is en af en toe ff omhoog trekken. Ik wiebel af en toe met de kont op de hardloop band. Maar goed wanneer je roept dat er iets met je been aan de hand is kan je niet spontaan gaan hardlopen. Verkeerd onderwerp gekozen om een gesprek uit te lokken he.
.
En, heb je hem nog gesproken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven