rare 'zwervende' tandpijn
maandag 30 mei 2011 om 16:48
Ik heb al een week of twee last van een vreemde zeurderige tandpijn, aan de linkerkaak achterin mijn mond. Het voelt niet als de pijn van een gaatje of ontstoken kies: bij kauwen of druk voel ik niet méér pijn, wel wat meer bij warm of koud eten maar erg veel invloed lijikt dat ook niet te hebben. Het raarste is dat de pijn lijkt te 'zwerven', nu eens bij de bovenste kiezen, dan weer bij de onderste, dan weer in mijn kaak. Heel bizar.
Het gekke is dat ik op dit moment wekelijks bij de tandarts zit voor het afwerken van twee wortelkanaalbehandelingen, maar die gebeuren aan heel andere tanden aan de andere kant van mijn mond. Daar heb ik helemaal geen last van.
Ik moet er morgen weer heen en zal het aankaarten,maar ik vroeg me af of iemand dit ooit meegemaakt heeft en enig idee heeft wat het kan zijn?
Het gekke is dat ik op dit moment wekelijks bij de tandarts zit voor het afwerken van twee wortelkanaalbehandelingen, maar die gebeuren aan heel andere tanden aan de andere kant van mijn mond. Daar heb ik helemaal geen last van.
Ik moet er morgen weer heen en zal het aankaarten,maar ik vroeg me af of iemand dit ooit meegemaakt heeft en enig idee heeft wat het kan zijn?
maandag 30 mei 2011 om 16:51
Vraag het sowieso aan de tandarts morgen. Ik heb het ook gehad wanneer er nog dingen (op een ander plaats in mijn mond) moesten gebeuren. Mijn tandarts dacht aan zenuwpijn. Bij mij is het vaak een indicatie dat er iets moet gebeuren, vaak volgt dan al snel een wortelpuntonsteking of iets dergelijks.