Gezondheid alle pijlers

rare 'zwervende' tandpijn

30-05-2011 16:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een week of twee last van een vreemde zeurderige tandpijn, aan de linkerkaak achterin mijn mond. Het voelt niet als de pijn van een gaatje of ontstoken kies: bij kauwen of druk voel ik niet méér pijn, wel wat meer bij warm of koud eten maar erg veel invloed lijikt dat ook niet te hebben. Het raarste is dat de pijn lijkt te 'zwerven', nu eens bij de bovenste kiezen, dan weer bij de onderste, dan weer in mijn kaak. Heel bizar.

Het gekke is dat ik op dit moment wekelijks bij de tandarts zit voor het afwerken van twee wortelkanaalbehandelingen, maar die gebeuren aan heel andere tanden aan de andere kant van mijn mond. Daar heb ik helemaal geen last van.

Ik moet er morgen weer heen en zal het aankaarten,maar ik vroeg me af of iemand dit ooit meegemaakt heeft en enig idee heeft wat het kan zijn?
Vraag het sowieso aan de tandarts morgen. Ik heb het ook gehad wanneer er nog dingen (op een ander plaats in mijn mond) moesten gebeuren. Mijn tandarts dacht aan zenuwpijn. Bij mij is het vaak een indicatie dat er iets moet gebeuren, vaak volgt dan al snel een wortelpuntonsteking of iets dergelijks.
Aangezichtspijn?
Bij mij bleek het ook het begin van een wortelkanaalontsteking. Heel pijnlijk, dus ik zou zeker morgen checken met de tandarts. Dmv een foto kan hij dit wsch wel zien. Sterkte!
Het lijkt erop dat je gebit wat overgevoelig is geraakt doordat er recentelijk twee kiezen zijn ontzenuwd.

Gaat wel weer over
anoniem_109511 wijzigde dit bericht op 30-05-2011 17:02
Reden: zo
% gewijzigd
quote:Vilma schreef op 30 mei 2011 @ 17:00:

Het lijkt erop dat je gebit wat overgevoelig is geraakt doordat er twee kiezen zijn ontzenuwd.

Gaat wel weer over Maar de ontzenuwde tanden zitten aan de andere kant, hoe kan dat dan?
Fotootje laten maken, kan een wortelkanaalontsteking zijn, die gaat langzaam over in steeds meer pijn.

Zulke pijn kan ook komen door 's nachts knarsetanden, door nagelbijten of door vaak kauwgom kauwen.

Je kaakspieren zijn dan als het ware een beetje overwerkt.
Ik heb dit ook: Dit heeft bij mij 2 oorzaken: Verkoudheid op komst (holtes verstopt) of tandvleesontsteking.
Eens met Java; kan slijtage van het kaakgewricht betreffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven