vreemde kat in huis
maandag 30 mei 2011 om 19:47
Hoi allemaal!
Ik heb een probleem waarvan ik niet helemaal weet hoe ik t moet aanpakken... Sinds 1 week sluipt er steeds een rooie buurtkat via t katteluikje naar binnen. Onze kat is een schijterd, ze gromt en blaast wel, maar ze doet niks om m weg te jagen.
Dit weekend waren mijn man en ik niet thuis, we hebben het kattenluikje open gelaten. Toen we terug kwamen zondagavond was het bakje kattenbrokjes leeg, terwijl ik m vrijdag avond had gevuld (en mijn kat doet 4 dagen met een vol bakje)
Net kwam die kat weer het balkon op (we hoorde onze kat al grommen) en ik ben rustig in de deuropening gaan zitten. Langzaam maar zeker kwam de kat steeds dichterbij de deur(onze kat zat te blazen en te grommen maar deed nog steeds niks) en toen heb ik die andere kat natgespoten met de plantenspuit.
Die kat sjeest weg, maar een paar minuten later staat ie er weer. Dus ik spuit m weer nat (wel een beetje zielig maar ik wil niet dat die kat zich welkom gaat voelen) en hij schoot weer weg.
Ik vraag me af: hoe zorg ik dat de kat wegblijft??
Alvast bedankt!
Ik heb een probleem waarvan ik niet helemaal weet hoe ik t moet aanpakken... Sinds 1 week sluipt er steeds een rooie buurtkat via t katteluikje naar binnen. Onze kat is een schijterd, ze gromt en blaast wel, maar ze doet niks om m weg te jagen.
Dit weekend waren mijn man en ik niet thuis, we hebben het kattenluikje open gelaten. Toen we terug kwamen zondagavond was het bakje kattenbrokjes leeg, terwijl ik m vrijdag avond had gevuld (en mijn kat doet 4 dagen met een vol bakje)
Net kwam die kat weer het balkon op (we hoorde onze kat al grommen) en ik ben rustig in de deuropening gaan zitten. Langzaam maar zeker kwam de kat steeds dichterbij de deur(onze kat zat te blazen en te grommen maar deed nog steeds niks) en toen heb ik die andere kat natgespoten met de plantenspuit.
Die kat sjeest weg, maar een paar minuten later staat ie er weer. Dus ik spuit m weer nat (wel een beetje zielig maar ik wil niet dat die kat zich welkom gaat voelen) en hij schoot weer weg.
Ik vraag me af: hoe zorg ik dat de kat wegblijft??
Alvast bedankt!
maandag 30 mei 2011 om 20:03
Tsja, kattenluikje met sensor lijkt de enige oplossing... of van je kat een binnen kat maken.. of de tuin (of een gedeelte ervan) zo afschermen dat er geen andere katten in- of uit kunnen!
Wij hebben een soort ren bij de achterdeur van 4x3m en daar zitten ze droog en veilig maar toch buiten! verder staat de stink kattenbak er ook!
Wij hebben een soort ren bij de achterdeur van 4x3m en daar zitten ze droog en veilig maar toch buiten! verder staat de stink kattenbak er ook!
maandag 30 mei 2011 om 20:15
Wij wonen hartje (oude) binnenstad, en aan de balkonkant zit een kattenluikje. Het balkon komt uit op de daken van de omgeving. Het balkon afsluiten is niet een optie, ik vind het juist fijn dat lekker kan buitenspelen. En voor zo'n luikje met sensor, het huidige luikje is zo'n hele goedkope, waar het magneetje van is afgesloopt. Want met magneetje durft ze m niet open te maken, t is nogal een psychisch katje gaat zo'n sensor luikje niet moeilijker open?
maandag 30 mei 2011 om 20:40
Ik had hetzelfde probleem. Toen het me elke maand een zak voer extra kostte en de visite ook nog op de bank ging piesen, was ik het zat. Heb een luikje met chiplezer gekocht en het is voer. Mijn kater is een enorme tut, dus het heeft 2 weken geduurd voordat hij er doorheen durfde, maar de aanhouder wint. En nu is het zalig, alleen mijn eigen kattenkop komt nog binnen!
maandag 30 mei 2011 om 20:44
Hier ook een luik met sensor. Werkt prima, maar de buurkater heeft er wat op gevonden! Hij wacht tot 1 van mijn katten naar binnen komt en die geeft-ie dan een pets tegen de achterpoten. Daardoor gaan ze net even wat sneller naar binnen en kan hij snel nog zijn kop door het deurtje steken voordat de vergrendeling erop springt.
Gelukkig is het een rustige bejaarde kater, dus mijn katten en ik hebben ons er maar bij neergelegd. De buurvrouw ook.
Gelukkig is het een rustige bejaarde kater, dus mijn katten en ik hebben ons er maar bij neergelegd. De buurvrouw ook.
maandag 30 mei 2011 om 21:20
quote:Missprincesa schreef op 30 mei 2011 @ 20:48:
[...]
Bestaat dat echt?
Ja dat bestaat
Ik heb deze met een goede aanbieding gekocht:
http://www.zooplus.nl/sho ... attenluik/petporte/145880
[...]
Bestaat dat echt?
Ja dat bestaat
http://www.zooplus.nl/sho ... attenluik/petporte/145880
Het Viva forum is papaja.
maandag 30 mei 2011 om 22:20
maandag 30 mei 2011 om 22:54
maandag 30 mei 2011 om 23:49
quote:NymphadoraTonks schreef op 30 mei 2011 @ 21:20:
[...]
Ja dat bestaat
http://www.zooplus.nl/sho ... attenluik/petporte/145880Ik heb die daar onder, de sureflap, werkt ook prima.
[...]
Ja dat bestaat
http://www.zooplus.nl/sho ... attenluik/petporte/145880Ik heb die daar onder, de sureflap, werkt ook prima.
“Don’t look back – you’re not going that way.”