Aloe Vera Drink

24-02-2011 19:38 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik als slechte drinker (max 1 liter per dag, ja ik weet dat het slecht is!) lastig iets kan vinden wat ik een beetje naar binnen kan klokken drink ik tegenwoordig (klein jaartje) Aloe Vera Drink. Niet voor de gezondheid maar omdat ik dat eigenlijk best lekker vind en redelijk makkelijk weg krijg. Toevallig staat er op de verpakking dat het vet verbrand en goed is voor de spijvertering, maar daar gaat het mij eigenlijk helemaal niet om. Ik moet gewoon vocht innemen.

Nu sprak laatst iemand me aan op het feit dat deze persoon had gehoord dat het zwaar kankerverwekkend zou zijn. Dat lijkt me stug, want dan zou het in mijn beleving niet verkocht mogen worden. Een beetje googlen levert daar in ieder geval niets over op, en alleen maar veel positiefs van de nodige gezondheidsgoeroe's.

Iemand anders toevallig bekend met dit drankje en eventuele slechte eigenschappen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou het niet weten, ik drink het ook vrij veel en zou het zonde vinden als je er inderdaad ziek van kan worden.. Maarja, waar wordt je tegenwoordig niet ziek van??
gedver, die vlokken die er in zitten:S

kreeg er spontaan kokneigingen van! haha
Wat zou er dan kankerverwekkend aan zijn? Zit er aspartaam in? Want dan was het misschien iemand van de anti-aspartaam maffia
quote:floreat schreef op 24 februari 2011 @ 19:43:

gedver, die vlokken die er in zitten:S

kreeg er spontaan kokneigingen van! hahaHa, ja, die stukjes, mijn dochter gruwelt er ook van en noemt het kikkervisjes! Lekker ding dat ze is
quote:Star schreef op 24 februari 2011 @ 19:44:

Wat zou er dan kankerverwekkend aan zijn? Zit er aspartaam in? Want dan was het misschien iemand van de anti-aspartaam maffia

Nope, de ingredienten zijn;

Aloe vera gel en poeder

mineraal water

vruchtensuiker

citroenzuur en druivenaroma

Meer niet.
Tja klinkt niet bijster ongezond inderdaad.
Nooit van gehoord, maar ik stel me er dan iets bij voor dat smaakt naar zeep uit zo'n pompje die je op het fonteintje in de wc hebt staan
668, the neighbour of the Beast
quote:Fame schreef op 24 februari 2011 @ 19:49:

[...]

Ha, ja, die stukjes, mijn dochter gruwelt er ook van en noemt het kikkervisjes! Lekker ding dat ze is ik geef dat lekkere ding van je helemaal gelijk
O, vergeet nog de rest;

per 100 ml

38 kcal

0 gr vet

0 gr eiwitten

48 mg vitamine c

12 mg calcium.

Lijkt me toch ook geen kwaad te kunnen dacht ik zo.
Ik weet alleen dat ik het een lekker drankje vind.

Maar best calorierijk. Het wordt veel is sportcentra verkocht. Dat iets kankerverwekkend zou zijn dat wordt te pas en te onpas geroepen.
en het is eng groen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Fame schreef op 24 februari 2011 @ 19:38:

Nu sprak laatst iemand me aan op het feit dat deze persoon had gehoord dat het zwaar kankerverwekkend zou zijn. Dat lijkt me stug, want dan zou het in mijn beleving niet verkocht mogen worden.dan moet je je belevingswereld wel een beetje aanpassen

Ja, nee, ik bedoel ook zonder die overbekende waarschuwing natuurlijk!
quote:Marels schreef op 24 februari 2011 @ 19:56:

Nooit van gehoord, maar ik stel me er dan iets bij voor dat smaakt naar zeep uit zo'n pompje die je op het fonteintje in de wc hebt staan het klinkt in elk geval niet echt lekker....
Ha, weer iets wat kankerverwekkend zou zijn!

Spreek je diegene nog die dat zei? Kan die dan precies vertellen welk deel van het drankje kankerverwekkend is?

Ha ha Star, de antiaspartaanmaffie
Ik heb wel gevraagd hoe en wat , maar dat wist hij niet meer natuurlijk.
Wazig.

Het is altijd met dit soort dingen dat 1000 mensen zeggen dat het gezond is en 1 dat het ongezond is, dat diegene dan toch wordt gelooft.
Nou, aan de hand van de ingredienten geloof ik het dus niet, maar ik vroeg me dus af of er meer mensen waren die ook vaag wel wisten dat het slecht zou zijn. Verder blijf ik het gewoon lekker drinken hoor. Geen probleem! ;-D
Aloe Vera remt maagzweren en heeft een anti carcinogene werking. Het is dus een stof die kanker helpt voorkomen.

Let op: Aloe Vera kan miskramen veroorzaken. Ook kan je jezelf ermee vergiftigen; Aloe Vera wordt acuut giftig bij 1 gram Aloe Latex (werkzame stof).
Volgens de gezaghebbende Mayo kliniek kan Aloe Vera bij langer dan 1 jaar gebruik inderdaad het risico op slokdarmkanker vergroten...
Brrr, alleen al zoals dat drankje er uitziet met die 'dingetjes' erin.... Heb het nog nooit geprobeerd overigens, maar BRRRR, van kijken alleen al naar dat spul word ik inderdaad ziek!!
Geen idee of het goed of slecht is, die van de Action is in elk geval lekker. En het spul zelf is niet groen, alleen het flesje.

Ik koop 't wel eens bij de ah xl, jumbo of De Tuinen: lekker en lijkt me geen gezondheidsrisico, tenzij je veertien liter per dag zou drinken of zo

(Ligt zoals met vrijwel alles aan de dosis)
Sja, van teveel water ga je ook dood.

Aloë vera werkt juist tegen allerlei kwaaltjes . Maar teveel is nooit goed.

Ik heb weleens pure aloë vera geproefd (ik was nieuwsgierig) en djeez wat is dat ontzettend smerig. De drankjes trekken me dus niet echt aan .
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven