Moordvrouwen - Net5
maandag 9 mei 2011 om 21:44
In de vierdelige portretserie Moordvrouwen staan Nederlandse vrouwen centraal die iemand hebben vermoord. Elke aflevering vertelt een vrouw haar kant van het verhaal van de moord die ze heeft gepleegd en via reconstructiebeelden is te zien hoe het zover heeft kunnen komen. De reeks is gemaakt door Jessica Villerius. Zij maakte eerder indringende reportages over anorexia (Vel over probleem), eerwraak (Code Rood: Eerwraak) en de vraagtekens die er rond het verhaal van Maria Mosterd ontstonden (Het exclusieve verhaal van een loverboy).
In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.
Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.
Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?
Ieder maandag op Net5, 22:25.
In de eerste aflevering vertelt Willeke M. haar verhaal. In haar turbulente jeugd belandde ze op zevenjarige leeftijd in een ongekend horrorscenario. Ze spreekt over hoe ze zowel geestelijk als lichamelijk werd mishandeld door haar moeder en later door haar werd ‘verkocht’ aan pedofielen. Haar jeugd levert Willeke een levensgroot trauma op. Ze belandt van de ene gewelddadige relatie in de andere en kan de cirkel van geweld niet doorbreken.
Als haar oudste dochtertje wordt verkracht is voor Willeke de maat vol. Ze wil niet het risico lopen dat deze man haar dochter ooit weer zal aanraken en dus brengt ze hem om het leven met vele messteken. Ze krijgt hiervoor twaalf jaar gevangenisstraf. Inmiddels is Willeke weer vrij.
Lijkt mij een bijzondere serie, gaan jullie kijken?
Ieder maandag op Net5, 22:25.
maandag 30 mei 2011 om 23:26
maandag 30 mei 2011 om 23:31
Nou Votesforleo, het zou een docu zijn over vrouwen die een moord hebben gepleegd. Dus deze dwaling snap ik niet en de vrouw die deze docu heeft gemaakt is helemaal laag gezakt. In mijn ogen totaal het doel misgeschoten, op alle vlakken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 30 mei 2011 om 23:41
Ben ik met je eens MV, maar ja, naarstig op zoek naar de link kan ik enkel hierbij uitkomen. Of dat ze wel getuige is geweest van moord maar het er niet uitgekomen is. Dat laatste is een beetje wat ik vermoed. Zoals de voice-over ook al zei: ze praat veel maar zegt niets. Wellicht uiteindelijk gedacht door redactie: laten we van het materiaal dat we hebben dan maar een aflevering maken want anders hebben we helemaal niets
maandag 30 mei 2011 om 23:48
Ik geloof dat niet, en al zou het zijn dat ze een getuige was, het ging om wat vrouwen bezielde om een man om te brengen. Dus als getuige ben je redelijk onschuldig. Niet dat zij een rondje boven haar hoofd heeft maar dat is nog niet hetzelfde als iemand omleggen of daaraan meedoen. Als ik het goed heb gezien heeft ze toch ook geen straf gehad?
Nee in mijn ogen past deze aflevering er helemaal niet tussen.
Had dan de moeder van Rowena geinterviewd, dat is een zaak die ik denk ik nooit zal begrijpen maar waarvan ik wel de zaak had willen horen.
Nee in mijn ogen past deze aflevering er helemaal niet tussen.
Had dan de moeder van Rowena geinterviewd, dat is een zaak die ik denk ik nooit zal begrijpen maar waarvan ik wel de zaak had willen horen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
dinsdag 31 mei 2011 om 08:53
Nou jaaaaaa zeg. Wat een afsluiter. Dit ging idd he-le-maal nergens over.
Dit was het verhaal van een bekende vrouw uit de onderwereld over Klaas Bruinsma. Het ging bijna meer over hem, dan uberhaupt over Thea Moear. Ergens had ik dit er ook wel van verwacht, toen ik dat voorstukje zag, dat het meer over Klaas B zou gaan. Dit past totaal niet in het geheel. Had dan een aparte documentaire gemaakt over Klaas B en zijn omgeving.
Thea is natuurlijk ook zo ervaren en zo bedreven in de wereld van criminaliteit, dat ze precies weet wat ze wel en niet kan zeggen. Ze zal nooit teveel loslaten over een evt moord of haar aandeel ergens in. Ze vertelt ook dat ze heel bewust de 'schuld' verdeelden, zodat ze niet alledrie tegelijk achter de tralies kwamen. Zij is zo gewiekst geweest om de mannen steeds voor de straffen op te laten draaien en zelf altijd net te ontkomen. In Panama werd ze gepakt voor drugshandel, niet voor moord.
En dan nog zegt ze in het interview dat ze dat eigenlijk niet eerlijk vond, want ze had niets bij zich en ze deed er niets meer mee. Alsof zij zo onschuldig is geweest.
Ik vond die moeder van haar dan wel weer grappig. Onwijs foute zaken aan het doen, met hoertjes verkopen en ruilen voor drugs. Maar dan toch ook op haar manier wel op haar dochter passen en er nu ook over vertellen alsof het niks was. Ook een gehaaide tante!
Jammer dat ze er dit van gemaakt heeft. Een grote tegenvaller.
Ik blijf er bij dat ze dit zelf grotendeels zo in elkaar heeft gezet en het op haar manier heeft gedaan. Natuurlijk zal Net5 ook haar mening hebben gegeven en eisen hebben gesteld, maar het past ook in de andere docu's van Jessica. Alleen heeft ze hier compleet de plank misgeslagen.
Dit was het verhaal van een bekende vrouw uit de onderwereld over Klaas Bruinsma. Het ging bijna meer over hem, dan uberhaupt over Thea Moear. Ergens had ik dit er ook wel van verwacht, toen ik dat voorstukje zag, dat het meer over Klaas B zou gaan. Dit past totaal niet in het geheel. Had dan een aparte documentaire gemaakt over Klaas B en zijn omgeving.
Thea is natuurlijk ook zo ervaren en zo bedreven in de wereld van criminaliteit, dat ze precies weet wat ze wel en niet kan zeggen. Ze zal nooit teveel loslaten over een evt moord of haar aandeel ergens in. Ze vertelt ook dat ze heel bewust de 'schuld' verdeelden, zodat ze niet alledrie tegelijk achter de tralies kwamen. Zij is zo gewiekst geweest om de mannen steeds voor de straffen op te laten draaien en zelf altijd net te ontkomen. In Panama werd ze gepakt voor drugshandel, niet voor moord.
En dan nog zegt ze in het interview dat ze dat eigenlijk niet eerlijk vond, want ze had niets bij zich en ze deed er niets meer mee. Alsof zij zo onschuldig is geweest.
Ik vond die moeder van haar dan wel weer grappig. Onwijs foute zaken aan het doen, met hoertjes verkopen en ruilen voor drugs. Maar dan toch ook op haar manier wel op haar dochter passen en er nu ook over vertellen alsof het niks was. Ook een gehaaide tante!
Jammer dat ze er dit van gemaakt heeft. Een grote tegenvaller.
Ik blijf er bij dat ze dit zelf grotendeels zo in elkaar heeft gezet en het op haar manier heeft gedaan. Natuurlijk zal Net5 ook haar mening hebben gegeven en eisen hebben gesteld, maar het past ook in de andere docu's van Jessica. Alleen heeft ze hier compleet de plank misgeslagen.
dinsdag 31 mei 2011 om 09:51
dinsdag 31 mei 2011 om 09:57
quote:Boarn schreef op 31 mei 2011 @ 09:51:
Idd Thea Moear past niet in deze serie, ze heeft geen moord begaan. Ze was gewoon een slim vrouwtje in de criminele scene. Wel een raar mens hoor, t was net alsof ze de hele tijd dronken was.
Overigens is Thea Moear de moeder van Amanda Balk, die van de gouden kooi en echte meisjes in de jungle.Dat is volgens mij helemaal niet zeker Boarn. Of heb je een bron?
Idd Thea Moear past niet in deze serie, ze heeft geen moord begaan. Ze was gewoon een slim vrouwtje in de criminele scene. Wel een raar mens hoor, t was net alsof ze de hele tijd dronken was.
Overigens is Thea Moear de moeder van Amanda Balk, die van de gouden kooi en echte meisjes in de jungle.Dat is volgens mij helemaal niet zeker Boarn. Of heb je een bron?
dinsdag 31 mei 2011 om 13:09
Aan de andere kant als zij de moeder is van Amanda Balk zou dat hier ook wel vermeld staan toch?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thea_Moear
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thea_Moear
dinsdag 31 mei 2011 om 14:16
dinsdag 31 mei 2011 om 14:31
Dat vond ik ook. Als er geen ondertiteling was geweest, was het helemaal niet te volgen geweest.
Haar verhaal vind ik op zich best interessant, heb ook wel de boeken gelezen over deze kliek, maar het past hier niet bij.
Volgens mij was Chantal Janszen idd een soort Thea Moear, maar haar rol was veel kleiner. Ik denk om de focus op Klaas B te laten.
De actrice van gisteren vond ik wel heel goed passen trouwens.
Dat vond ik ook. Als er geen ondertiteling was geweest, was het helemaal niet te volgen geweest.
Haar verhaal vind ik op zich best interessant, heb ook wel de boeken gelezen over deze kliek, maar het past hier niet bij.
Volgens mij was Chantal Janszen idd een soort Thea Moear, maar haar rol was veel kleiner. Ik denk om de focus op Klaas B te laten.
De actrice van gisteren vond ik wel heel goed passen trouwens.
dinsdag 31 mei 2011 om 16:38
Overigens is Thea Moear de moeder van Amanda Balk, die van de gouden kooi en echte meisjes in de jungle.
Hoe kom je daarbij ?.
Je kunt veel zeggen van deze dame, maar ze is beslist NIET de moeder van Amanda.!!
Sterker nog, ze heeft geen kinderen.
Overigens is Thea Moear de moeder van Amanda Balk, die van de gouden kooi en echte meisjes in de jungle.
Hoe kom je daarbij ?.
Je kunt veel zeggen van deze dame, maar ze is beslist NIET de moeder van Amanda.!!
Sterker nog, ze heeft geen kinderen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
dinsdag 31 mei 2011 om 17:16
http://misdaadjournalist. ... 7/09/vrijdag_28_sept.html
Dit is wat ik vind op internet , dus zal het idd haar kind niet zijn.
Dit is wat ik vind op internet , dus zal het idd haar kind niet zijn.
dinsdag 31 mei 2011 om 19:16
De afleveringen waren echt fascinerend, hoewel de vierde aflevering een beetje het gevoel gaf van 'er zijn vier woorden en een hoort niet in dit rijtje thuis'. Maar Thea Moear was natuurlijk wel echt een top-crimineel en ook haar moeder was niet helemaal zuivere koffie. Maar ze komen allebei wel over als gezellige mensen, met hun Amsterdamse accent.
dinsdag 31 mei 2011 om 19:20
Ikzelf voelde me trouwens na de vorige aflevering hiervoor 'vervelend', omdat ik het gevoel had dat er nogal wat werd afgelogen. Sowieso de aflevering met Troeta W., ik had daarvoor de aflevering van 'Van God Los' gezien over deze zaak en sindsdien kan ik niet goed geloven dat wat Troeta W. zegt ook maar enigszins in de buurt van de waarheid komt.
woensdag 1 juni 2011 om 11:38
LOl @ foto
Sowieso lijkt het me niet dat áls zn vrouw die zo diep in de onderwereld zit, erg veel ruchtbaarheid geeft aan het feit of ze kinderen heeft of niet. Kinderen zijn natuurlijk wel de zwakke plek om je op te pakken en dat zal in die wereld ook vast wel geoorloofd zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat er wel kinderen kúnnen zijn.....
Sowieso lijkt het me niet dat áls zn vrouw die zo diep in de onderwereld zit, erg veel ruchtbaarheid geeft aan het feit of ze kinderen heeft of niet. Kinderen zijn natuurlijk wel de zwakke plek om je op te pakken en dat zal in die wereld ook vast wel geoorloofd zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat er wel kinderen kúnnen zijn.....
vrijdag 3 juni 2011 om 08:31
Die laatste afleering, moehohahaha!
Dat mens kan nauwelijks uit d'r woorden komen, zó oerdom, niet te geloven.
Het is werkelijk geen moment spannend geweest.
Wát een sof, ongelooflijk.
Die zinnen van die vrouw.... Ze zégt niet eens wat.
Het enige leuke was dat Michael van Buuren er in zat, als acteur, die de moordenaar van Bruinsma speelde.
Dat mens kan nauwelijks uit d'r woorden komen, zó oerdom, niet te geloven.
Het is werkelijk geen moment spannend geweest.
Wát een sof, ongelooflijk.
Die zinnen van die vrouw.... Ze zégt niet eens wat.
Het enige leuke was dat Michael van Buuren er in zat, als acteur, die de moordenaar van Bruinsma speelde.