Gezondheid alle pijlers

Teennagel half eraf..

01-06-2011 14:14 12 berichten
Aaaauch!

Ben ik net lekker aan de poets in huis..kom ik per ongeluk tussen mijn dweil en badkamerdeur terecht met mijn grote teen (klinkt een beetje vreemd, ik vraag me nog steeds af hoe ik dit voor elkaar heb gekregen).

Resultaat: Een megadikke teen en mijn nagel bijna er helemaal af..

Wat kan ik nu het beste doen? Koelen? Voet omhoog?

En ik baal..want ik heb eigenlijk nog genoeg te doen vandaag..
uhm... de huisarts bellen en om advies vragen?

Ik zou zeggen voet omhoog en koelen, maar goed ik kan zo via de website niet zien of er nog iets met die nagel moet gebeuren en of er misschien iets stuk zou kunnen zijn.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Gets, je teennagel er half af... Ik zou ook de huisarts bellen en om advies vragen. Misschien kan je teen gaan zweren ofzo als je het niet goed behandeld..
Als de teennagel er af gescheurd is, dan is een bezoekje aan de huisarts verstandig. Een losse nagel kan heel lang veel pijn doen, dan kan hij er beter vakkundig (deels of helemaal) afgehaald worden.
Gatver..als er iemand er al naar kijkt dan doet het zeeer..pfff, krijg de kriebels bij het idee als ze hem er helemaal af moet halen. Misschien toch maar even bellen dan..
quote:Ienimimi schreef op 01 juni 2011 @ 14:25:

Gatver..als er iemand er al naar kijkt dan doet het zeeer..pfff, krijg de kriebels bij het idee als ze hem er helemaal af moet halen. Misschien toch maar even bellen dan..Als je HA geen sadistische neigingen heeft, verdooft hij het eerst een beetje.
Sorry voor de volkomen zinloze reactie maar:

Ik had ooit een keer mijn teen min of meer aan gort nadat m'n paard erop was gaan staan.. Toen heeft mijn tante (met ehbo-diploma...) er een koolblad omheen gebonden...

Dat kan k je in ieder geval niet aanraden al was het maar vanwege de geur!

Heb er verder trouwens niks aan gedaan maar bij mij was de hele nagel er al af, als er nog een stuk nagel zit is het misschien beter dat weg te laten halen?

Succes ermee!
Ik ben ook een keer met de nagel van een vinger achter mijn tas blijven haken toen die van mijn fiets viel. Verkeer opvangen enzo.

Nagel was voor de helft los, zat nog wel vast bij de nagelriem. Bij de huisarts geweest, die heeft er een pleister geplakt, en gezegd dat het wel goed zou komen.

Uiteindelijk groeit de losse nagel uit, kun je er iedere keer een stukje meer vanaf knippen, en groeit er een nieuwe nagel onder. Die is in het begin nog zacht, en wordt na verloop van tijd hard.
in 1 ruk eraf trekken die nagel

Heb het ooit gehad. Nagel stond recht omhoog Heb hem er zelf afgetrokken maar achteraf had ik beter naar de HA kunnen gaan. Kan lelijk gaan ontsteken.
Pleister erover, hij laat vanzelf helemaal los.

Wat Tieger zegt dus.
Morgen naar de huisarts om hem helemaal eraf te laten halen. Scheelt pijn en het geneeat sneller. Een half losse teennagel kan heel lang pijn doen, uiteindelijk moet de nagel er vaak toch af, dus bespaar je de moeite dat het 'vanzelf wel goed komt'..
Bedankt voor de reacties!

Heb mijn teen 2x 10 minuutjes gekoeld met ijs, gespoeld..lichtjes ingebonden en lig nu met pootje omhoog..

Ik weet niet of ik het durf om naar de HA te gaan..brrr..moet meteen aan die ranzige lamisil reclame denken

Maarja..ik heb ook geen behoefte aan een ontsteking.

Ennuh Wionn..Helemaal niet zinloos!

Weet ik in elk geval wat ik ZEKER NIET moet doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven