Goede dag, slechte dag .. Deel 3
donderdag 2 juni 2011 om 23:17
Mika, pc is niks mee toch of is het er een van de eerste generatie pc's?
Ik heb een laptop maar heb een muis erbij gekocht, en dat is ideaal! Ben idd ook niet zo handig in het scrollen met touchscreen, of ben er te lui voor missch (kwestie van oefenen natuurlijk)
Haha Sanne kan je lekker velletjes trekke
Ik heb een laptop maar heb een muis erbij gekocht, en dat is ideaal! Ben idd ook niet zo handig in het scrollen met touchscreen, of ben er te lui voor missch (kwestie van oefenen natuurlijk)
Haha Sanne kan je lekker velletjes trekke
donderdag 2 juni 2011 om 23:25
Nee, topless ben ik ook niet van. Maar blijkbaar besloot bikini iets anders dan ik in gedachten had.
Toch nog op de serieuze toon: was in ander topic mee aan het praten over dat je kritischer kijkt naar je partner als je nadenkt over het krijgen van kinderen. En toen kwam ik na een tijdje op het punt dat mijn vriend zeer onzeker is en geen passie heeft. Nu levert dat in onze relatie niet veel problemen op, maar als ik het zo zwart op wit zet vind ik het toch wel treurig voor vriend. Weet alleen niet of ik er iets mee moet, wat vinden jullie?
Toch nog op de serieuze toon: was in ander topic mee aan het praten over dat je kritischer kijkt naar je partner als je nadenkt over het krijgen van kinderen. En toen kwam ik na een tijdje op het punt dat mijn vriend zeer onzeker is en geen passie heeft. Nu levert dat in onze relatie niet veel problemen op, maar als ik het zo zwart op wit zet vind ik het toch wel treurig voor vriend. Weet alleen niet of ik er iets mee moet, wat vinden jullie?
donderdag 2 juni 2011 om 23:30
Als ik hem vraag waar hij enthousiast van wordt is zijn antwoord altijd 'jou'. Vraag ik door, dan komt er niks.
Hij weigert in de spiegel te kijken (en bedoel niet als geintje, maar serieus al sinds ik hem ken) omdat hij zichzelf lelijk vindt. En zijn baan houdt binnenkort op, maar hij solliciteerd niet, omdat hij bang is dat hij te weinig kan.
Hij ziet dit zelf ook allemaal wel, maar doet er niks aan. Onzekerheden komen al uit zijn jeugd. Hij heeft schatten van ouders, maar in dit soort opvoeden waren ze niet zo goed.
Hij weigert in de spiegel te kijken (en bedoel niet als geintje, maar serieus al sinds ik hem ken) omdat hij zichzelf lelijk vindt. En zijn baan houdt binnenkort op, maar hij solliciteerd niet, omdat hij bang is dat hij te weinig kan.
Hij ziet dit zelf ook allemaal wel, maar doet er niks aan. Onzekerheden komen al uit zijn jeugd. Hij heeft schatten van ouders, maar in dit soort opvoeden waren ze niet zo goed.
donderdag 2 juni 2011 om 23:30
Sanne, op welke manieren / in welke situaties is je vriend onzeker? En in hoeverre heeft hij er zelf last van? En wat betreft een passie hebben, hij heeft misschien geen hobby, maar dat wil niet zeggen dat hij geen passie heeft of kan voelen. En heeft hij zelf het idee dat hij iets mist, dat is nl. het belangrijste, of hij het zelf als een last of iets treurigs ervaart..
donderdag 2 juni 2011 om 23:33
hmm ja dat is wel dusdanig vervelend dat het zijn leven kan beinvloeden. Misschien een stomme vraag maar wat zijn werk betreft heeft hij daar gelijk in? Ik bedoel heeft hij een beetje goed CV en heeft hij weinig klachten van zijn werkgever? Want als dat niet het geval is dan kun je hem hier natuurlijk best op wijzen. Ik weet niet maar het hebben van een baan lijkt me wel van belang financieel maar ook emotioneel. Waarom moet hij stoppen bij zijn huidige werkgever?
donderdag 2 juni 2011 om 23:39
Nou dit had ik een half uur geleden ofzo getypt maar had niet op verzenden gedrukt. Handig
Gelukkig stond het nog in de PC
Ik las een stuk terug en zag dat er telkens voor ik een post af had ook alweer stukken waren geschreven. Heb inmiddels alles gelezen
Niet veel meer toe te voegen.
Mijn vader zou morgen misschien komen klussen, was beetje vage afspraak. Ik dacht misschien belt ie nog. Had zelf geen zin om te bellen.
Ik heb t idee dat ie er niet zoveel plezier in heeft nu, in klussen. En dan heb ik eigenlijk liever iemand anders die het leuk vindt. Dat ik dingen in mijn huis heb die met enthousiasme in elkaar gezet zijn, niet met zuchten en steunen.
Toen ik verhuisde zat op een gegeven moment mijn broertje een bureau in elkaar te schroeven en mijn vader op een stoel ernaast, zich ermee te bemoeien. Nou toen t bureau af was mochten ze wel gaan van mij want dat werkt niet prettig natuurlijk.
Ze hadden toen al veel gesjouwd hoor, er was dus wel wat gebeurd. En mijn vader had door zijn werk teveel aan zijn hoofd en kon denk ik daardoor niet bedenken wat ie moest doen.
Maar als het morgen weer zo mooi weer is, heb ik eigenlijk geen zin om te klussen. Dus ik begin er maar niet over.
Gelukkig stond het nog in de PC
Ik las een stuk terug en zag dat er telkens voor ik een post af had ook alweer stukken waren geschreven. Heb inmiddels alles gelezen
Niet veel meer toe te voegen.
Mijn vader zou morgen misschien komen klussen, was beetje vage afspraak. Ik dacht misschien belt ie nog. Had zelf geen zin om te bellen.
Ik heb t idee dat ie er niet zoveel plezier in heeft nu, in klussen. En dan heb ik eigenlijk liever iemand anders die het leuk vindt. Dat ik dingen in mijn huis heb die met enthousiasme in elkaar gezet zijn, niet met zuchten en steunen.
Toen ik verhuisde zat op een gegeven moment mijn broertje een bureau in elkaar te schroeven en mijn vader op een stoel ernaast, zich ermee te bemoeien. Nou toen t bureau af was mochten ze wel gaan van mij want dat werkt niet prettig natuurlijk.
Ze hadden toen al veel gesjouwd hoor, er was dus wel wat gebeurd. En mijn vader had door zijn werk teveel aan zijn hoofd en kon denk ik daardoor niet bedenken wat ie moest doen.
Maar als het morgen weer zo mooi weer is, heb ik eigenlijk geen zin om te klussen. Dus ik begin er maar niet over.
donderdag 2 juni 2011 om 23:42
Nope, vriend wil zelf geen stappen ondernemen. Zelfs met mij erover praten komt al te dichtbij. Hmmm... Weet niet zeker hoe goed vriend is in zijn werk. Denk dat hij het wel kan, al vind ik zijn instelling niet altijd goed. Hij heeft niet veel ambitie, al denk ik dat hij meer zou kunnen, als hij zou willen. Hij werkt al 10 jaar bij deze baas, maar door reorganisatie moet hele afdeling eruit. Werkzaamheden gaan naar het buitenland.
donderdag 2 juni 2011 om 23:47
donderdag 2 juni 2011 om 23:52
Moon daar kan ik me ook zo aan ergeren dat gezucht en gesteun. Dan doe ik het liever zelf. Ik zeg altijd tis graag of heulemoal niet.
Sanne lijkt me lastig als je vriend er niet over wil praten. Als je dan zo heel onzeker bent kan het eens opluchten om het uit te spreken. Hij kan het beter wel gaan aanpakken. Maar dat moet hij zelf willen natuurlijk
Sanne lijkt me lastig als je vriend er niet over wil praten. Als je dan zo heel onzeker bent kan het eens opluchten om het uit te spreken. Hij kan het beter wel gaan aanpakken. Maar dat moet hij zelf willen natuurlijk
donderdag 2 juni 2011 om 23:53
Hij kan absoluut niet tegen verandering. Weet hij zelf ook. Hebben daar samen wel een redelijke balans in gevonden. Spreek hem er ook gewoon op aan. Rondom zijn baan steekt hij beetje kop in het zand, al is het sociaal plan wel erg goed. Als hij het alleen op eigen kracht zou moeten doen, zou ik nu wel stressen.