Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat Norre de zus van Branca is (omdat ze zegt dat ze weet dat bevallingen niet te plannen zijn... en Branca is toch tegelijkertijd zwanger met haar zus?). En Branca heeft zich al een tijdje heel wijslijk niet laten zien....;-)

Later meer, moet nu weer weg...
Flauw van mij hè...

Jullie zitten er allemaal naast. Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg...
Hee Fleur! Gezellig dat je hier met de pomponnetjes komt zwaaien Ik kan ze straks vast hard genoeg gebruiken

Dextro jouw zus is het dus ook al niet. Nou dan blijven er maar een paar over...

LH1974, Babbelbaby, Branca, Cin74, Mirdespir en Petrol. Maar Linda is al bevallen dus daar hoeft niet meer voor op de tribune gezeten te worden. Dan zijn er dus nog maar 5 mogelijke zussen over
quote:Norre schreef op 17 januari 2008 @ 19:05:

Flauw van mij hè...

Jullie zitten er allemaal naast. Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg...Dan is het Babbelbaby denk ik.

Een half woord: "babbel"

dat is weer symoniem voor praten en dan kun je het verstaan.

Of heb ik nu te veel kronkels in mijn hoofd? Straks raken mijn hersenen nog in de knoop
Haha, mij kunnen jullie ook van het "Norre lijstje" afstrepen. Niet mijn zus!
Babbelbaby: lekker joh, dat je gewoon thuis mag bevallen, hele opluchting lijkt me!

Phoenix: dat k-kastje is niks bijzonders, maar is kastje van vroeger, dus vandaar dat ik het graag wilde gebruiken, maar door tig lagen verf (die er weer af moesten, maar wat ook niet geheel gelukt is), is het veel werk en wordt het ook niet eens mooi, maargoed, een hardloper ziet het niet zullen we maar zeggen... Heb er nu 3 lagen opzitten en nog dekt het niet goed. Nog 1 laag en dan vind ik het wel best. Dan moet de verflucht nog even uit de babykamer trekken (ben daar van alles aan het verfen) en dan volgende week maar eens de boel op z'n plek zetten. Alles is al wel gewassen enzo, dus komt wel goed.

En heb helemaal niet het gevoel (of zou het de hoop zijn??) dat de baby nu al geboren gaat worden.

Dokkie: klote van al die voorwee-en, maarja he, scheelt weer voor het echte werk, alleen, je wordt er zo moe van...

Anky: ik heb precies hetzelfde... moet nog even wat puin ruimen hier in huis enzo en dan even m'n hoofd leegmaken om me voor te bereiden op de baby. Echt zo'n gevoel van, jeetje, zijn die 9 maanden nu alweer bijna voorbij?? Ik moet zeggen dat ik door m'n verlof wel een beetje bij begin te trekken en al die ongemakken een stuk beter kan hebben. Ik wil echt nog even genieten van m'n verlof hoor. Ben ik soms de enige die het, op dit moment, niks uitmaakt als ze over de 40 weken gaat lopen?? Maarja, ik ben ook nog maar 36 en een paar dagen..Misschien piep ik over een paar weken wel anders...

Judat: fijn dat het gisteren een mooie dag was. Ook fijn denk ik dat je het achter de rug hebt zodat je je nu echt helemaal op de baby kan richten? Of voel je dat niet zo?

Heb je niet sowieso een wiegdekentje nodig voor de kinderwagen? Dan kun je even kijken hoe dat in het ledikantje past. Ik vond dat die wiegdekens best groot vielen en moest een hoop onder het matras proppen. Ach, en anders koop je er even een van de Hema (nu in de aanbieding), dan kijk je even hoe het valt en is het niks, dan kun je het zo weer terugbrengen en geld terugkrijgen (kan toch ook met dekentjes wel?).

Ukse: lekkere dag had je gister....:-( Hoe was je echo??

Hier verder weinig bijzonders te melden. Het schiet alleen af en toe wat in m'n rug/ bilspier, weetikveel, beetje irritant. Baby beweegt wel een stukje minder, lijkt echt minder ruimte te hebben. Verder een dramatisch dieptepunt op de wegescheel, voor het eerst erop gestaan deze zwangerschap, en helaas, weer 20 kilo aangekomen, terwijl ik het idee had minder vet te zijn dan bij dochter. Nouja, helaaaaaas, kan er nou niks meer aan doen... En kan me er dit keer ook niet meer zo druk om maken. Helaas duurde het vorige keer wel een jaar voordat het eraf was. Nouja, we zullen wel zien. Ik eet er momenteel geen hap minder om.

Iets anders, nog tips voor stevige voedingsbh's? Ik had vorige keer die van Anita, stervensduur, maar heb een jaar borstvoeding gegeven, dus ik wil dit keer ook gewoon goeie. Van Anita hadden ze wel met beugel, beviel ook wel.

Nog andere suggesties? Nouja, ik ga wel naar zo'n ouderwetse lingeriezaak en laat me wel even goed insnoeren....;-) Ik wil perse zwart (of een andere kleur op wit na), maar die heb je niet overal.
Ik gok op Mirdespir!
quote:dextro schreef op 17 januari 2008 @ 20:32:

maargoed, een hardloper ziet het niet zullen we maar zeggen...

Ja voedingsbh's. Daar ga ik nu ook nog wat duurdere van kopen hoor. Ik heb zowel van de hema als van Anita van die zwangerschapsbh's, maar die van Anita blijven echt veel mooier en zitten veel fijner. Ik heb maar 1 voedingsbh van Anita dus daar ga ik er ondanks de prijs ook echt een paar van bijhalen. Ik heb de vorige keer ook de borstvoeding ruim anderhalf jaar volgehouden dus dan mag het ook wel vind ik

Wel erg eigenlijk. Sinds de zwangerschap van Sjoerd zeg maar maart 2005 loop ik al met die te suffe bh's Echt ik weet niet eens hoe een Hunkemoller er van binnen uit ziet

Maar ja het is voor het goede doel he
quote:Phoenix schreef op 17 januari 2008 @ 19:15:

LH1974, Babbelbaby, Branca, Cin74, Mirdespir en Petrol. Maar Linda is al bevallen dus daar hoeft niet meer voor op de tribune gezeten te worden. Dan zijn er dus nog maar 5 mogelijke zussen over

Nou Branca is het niet volgens Norre zelf, Petrol valt af en Linda denk ik ook.

Dus Babbelbaby, Cin74 of Mirdespir kunnen jullie ons nu het verlossende woord bieden?

Of zit Norre gewoon de boel te stangen en is ze helemaal van niemand de zus??
Zal ik het nog langer spannend houden?

Nee, ook ik heb alleen broers......
ahahah you didn't say the magic word
Phoenix: hoe bevallen die van de Hema? Ik had wel een zwangerschapsbh van de hema, maar vond dat na verloop van tijd echt een lubberding. Dan toch maar liever een dure waar je echt een beetje steun aan hebt.

Nouja, volgende week maar eens op pad daarvoor....Ik had er van de vorige voedingstijd dus nog wel 2, maar die zijn na een jaar intensief gebruik echt wel een beetje op qua rek... (net als m'n borsten...;-))

Nou, genoeg gezever, ik ga proberen te slapen...
Ik hou van stangen, daar sta ik zelfs om bekend hier. Maar nu ben ik hartstikke serieus!
Ik neem even plaats op de tribune hoor. Ik was op 3 februari 2007 uitgerekend en beviel op 20 januari van een mooie zoon! Dames, sterkte met de laatste loodjes!
Ik heb wel een zusje maar Norre is het niet......dus het mysterie is nu bijna opgelost....
Opgelost dan! Volgens het lijstje blijft dan alleen Babbelbaby over, dus had je toch gelijk met je theorie San! Haha Norre, we zijn er uit Toch??

Over die voedingsbh's trouwens, wanneer koop je die dingen nou? Want je weet nu toch nog niet welke maat je moet? Tenminste, ik vind dat moeilijk. Heb normaal 70B/C. Nu 75C, maar blijft het dan 75C of moet ik nog groter verwachten? Durf het nu dus nog niet zo te kopen, zonde als ik ze straks al gelijk niet pas. Hoe doen jullie dat met de maat?
De echo was leuk. Pien lag en ligt goed. Al een mooi stukje ingedaald. Ze kan nog volop zwemmen in het vruchtwater. Zoonlief kreeg speciaal een foto mee om vandaag op school te laten zien en kreeg ook alle uitleg wat ze liet zien op de echo. Zoals het er nu uitziet komt Pien bij een zwangerschap van 40 weken tussen de 6 en 7 pond te wegen en 50 cm. Daar ben ik niet rouwig om want het kind moet er ook uit. De oudste woog 3250 bij 49 cm en de tweede 3500 bij 50 cm. Dat wordt toch maatje 50 mee naar het ziekenhuis nemen.

Voor de rest heb ik een deel van de nacht lekker geslapen tot dat de kat de bal op de overloop ontdekte en er mee ging voetballen. Met als gevolg dat dochterlief wakker werd en dacht dat het dag was.....

Het wordt bij ons een spannende week, mijn moeder heeft vandaag een scan die gaat bepalen wat er na volgende week vrijdag gaat gebeuren.

Dadelijk zoonlief van school halen en dan begint voor ons het weekend!!

Fijn weekend! Ik meld me maandag weer.
Hai!

Jemig wat spannend hier. Niet vanwege bevallingen (of stiekem wel iemand bezig...) maar vanwege Norre! Kun je niet maken met genoeg vrouwen bommetjevol zwangerschapshormonen hoor Norre!!!

Hier alles oké. Had even lichamelijk dipje, weer erg moe, maar lijk er weer bovenop te komen. Heb alles alvast in huis voor kraamweek, floradix en alle andere bende dus ben deze keer gewoon zo weer aan de betere hand! Uk doet het nog goed. Beweegt er nog flink op los en ook nog niet ingedaald of zo dus... Zal nog wel even duren. Verder is alles qua baby dus nu klaar, morgen klossen etc halen en dan alles omhoog.

Hoe zou het nu met Linda zijn? Geen idee hoe je haar hyves vindt eigenlijk... Ben ook erg benieuwd, maarz e komt vast zelfs weer een keer langs om met Nina te showen!!! Oh lees nu de hyvestip, zal even gaan zoeken...

Babbelbaby: hé wat fijn thuis bevallen! Goed nieuws! En uk ligt dus helemaal goed. Mooi hoor! Ik beval ook in de woonamer trouwens hoor, prima! Geeft me een fijn gevoel en niet al die drukte in onze slaapkamer. Dat lijkt me zo vol worden!

San: haha laatste zware loodjes, nou en of! Maar even volhouden nog... Dan volgend die eerste zware loodjes met nachtvoedingenen, onzekerheid en alle drukte. Maar ook dat heerlijke kleine lijfje... en alles wat erbij hoort! daar kijk ik echt enorm naar uit!

Anky: hoe is het afgelopen met nieuwe kdv? Viel het mee? En hoe is het met konijn?

Dokkie: jammer dat het nog niet doorgezet heeft. Ik had na het verliezen van mijn slijmprop na 24 uur mijn mannetje in mijn armen... Maar ja helaas: dat blijkt, behaalde resultaten in het verleden... Hoop voor jou ook dat het geen twee weken meer gaat duren...

Mirdespir: wat vervelend dat je dochtertje zo aan het spoken is. Waardeloos hèr, en die rust kun je net zo goed gebruiken!!!

Kaartjes: wij gaan hier bij een adressenlijst van 122 uit van 150. Haddenw e bij zoon ook en heb er nu nog paar over. Dat wilde ik ook graag dus prima. maar wat een kosten toch hè... Hoe duur is jullie kaartje? Die van ons 2.10 euro per stuk... Geen idee of het veel of weinig is, maar de totale rekening is best wat. Is wel voor ons ontworpen dan, door een bekende. Denk dat ze die kosten niet eens heeft gerekend. We geven haar nog een cadeaubon straks als alles klaar is...

Petrol: ha wat gek idd, jij nog aan het werk. Wanneer is je laatste dag? Ben jij ook degene die het langs doorwerkt? Redt je het nog?

Ukse: ha de 37 weken voorbij en al wat ingedaald! dat is mooi. Fijn dat de kids zo voorbeeldig waren , haha!Hmmm dat was gisteren wel anders dus. Pfff klinkt als een gezellig dagje :( Hier ook een dwarse peuterpuber die erg aan het uitproberen is, gezellig dan hè! Hé de echo was goed dus! Super! En spannend voor je moeder!!! Succes! meteen uitslag?

Dextro: pfff één laag verf dus nog. Tsja dan is het toch opok goed! Idd zelf zie ja tlijd nog van alles maar op een gegeven moment moet het ook maar goed genoeg zijn!

Fenne: heb je nog mooie foto's laten maken? Ben benieuwd! feestje klonk leuk trouwens!

Nellebelletje: hmmm Bob nog niet de oude dus en jij ook niet. Balen. Hopelijk knappen jullie snel op... En nog extra echo. Ben benieuwd of je die gaat halen... Wat is je eigen gevoel?

Voedingsbeha's? Tsja ik ben niet heel rijk bedeeld dus de welbekende Hema bh doet het bij mij prima. Deze week nog in aanbieding. Mijn oude zitten toch wat krap dus moet toch maar even nieuwe scoren... Haha Phoenix, hier hetzelfde hoor, ik blijf maar aan die oude vodjes vastzitten. Heb van 2 jaar geleden nog een bon van hunkemoller liggen. Van vriendinnetjes gekregen voor als ik klaar was met bv etc en weer wat leuks wilde. Ligt dus nu nog stof te happen...

Judat: fijnm dat de begrafenis achter de rug is en je er een goed gevoel aan hebt overgehouden. Fijn inderdaad, die drukte. Beetje laat maar ik zou ook voor ledikantmaat gaan hoor!

Lucybelle: meldplicht!!! Kom op! Gefeliciteerd met je 37 weken!
Fenne: tsja ze zeggen altijd later pas kopen omdat de maat kan veranderen, maar ja je wilt ze toch ook meteen gebruiken hè... Ik heb de eerste dagen ook alleen zo'n rekbaar hemd-beha aangehad, maar ja, heb ook niet heeeeel veeel. Zou wel groter kopen hoor, maar ja welke maar weet ik ook niet. Ik merk dat bij mijne nu vooral omvang krap is, cup lijkt nog prima ruim dus ik ga alleen voor grotere omvang. Maar ook omdat ik nog weet dat bij eerste mijn borsten niet giga werden. (alleen eerste dagen met stuwing, maar daar was geen beha tegen opgewassen! ;) )
Als ik toch gelijk blijk te hebben over de zus van Norre mag ik als eerstvolgende bevallen he? Dus dames, beentjes bij elkaar houden!

Beeb houdt zich vandaag vooralsnog tamelijk rustig. Fijn voor mijn ribben, kunnen die ook even bijkomen.

Vanochtend kon ik trouwens niet op het forum, maar gezien de tijdstippen waarop jullie hebben gepost lag het niet aan mijn internetverbinding.

Terwijl ik nu lekker hier bezig ben is manlief de ramen aan het zemen! Wat een schatje!

Bij de Hema waren de voedingsbeha's deze week in de aanbieding (zwarte en witte), ik heb er 2 gekocht. Ik heb er verder nog geen ervaring mee, dus weet eigenlijk niet of ze goed zijn of niet. Ik zie het wel...

Bridges, 2.10 euro voor een kaartje? Die van ons zit net onder een euro. We hadden er eerst ook een uitgezocht van bijna 2 euro, maar dat vond ik eigenlijk toch echt te duur. Het kaartje dat we als tweede hadden uitgezocht was dus gelukkig een stuk goedkoper.

Ukse, spannende dag / week voor jullie. Ik hoop op goed nieuws en wens jullie veel sterkte!

Iedereen alvast een fijn weekend!

Groetjes, san
Zo, zoonlief ligt lekker even te slapen dus even tijd voor mezelf!

Ik lees dat het Norre raadsel inmiddels opgelost is, alleen mag Babbelbaby het nog even bevestigen!

Over voedingsbh's; ik ben -toen ik bijna uitgeteld was- bij mijn favoriete lingeriezaak binnengestapt en zij hebben mij een goed passende BH aangemeten. (Ik kan helaas niets doen met HEMA dingen, draag 75H...(normaal 75D).

Ik heb er 2 van Anita en een van een ander merk -weet niet meer welk-, maar deze heeft zelfs kantjes en randjes. Ze zijn nu nog zo mooi dat ik ze weer kan dragen (toen een maand of 7 gedragen). Ben nogal een lingerie freak dus tussen de zwangerschappen door heb ik wel weer mooie lingerie aangeschaft. Maar loop nu ook alweer tijden in van die degelijke Anita zwangerschapsbh gevallen... bah! Maar ja, wel comfortabel.....

Bridges, inderdaad ik ben nog aan het werk, maar volgende week is mijn laatste week, dus aftellen geblazen. Op zich gaat het nog wel, 's middags krijg ik het zwaar, flinke dip na de lunch. Maar ach, ik houd het nog wel vol.

Vanacht sinds tijden weer eens goed geslapen. Zoonlief werd ook pas om half 9 wakker, dus ben heeeeeerlijk bijgetankt op dit moment!

Ga nog even wat rommelen in huis!

Petrol
Joehoe!

Ik meld me bij deze

Hoe graag ik ook wil dat onze knul komt, vandaag ff niet... Ben snotverkouden en krijg nauwelijks adem door m'n neus. Heb net vk gebeld en volgens haar mag ik Otrivin neusspray gebruiken. Jippie, ik ga meteen naar de drogist! Later meer!

En Norre, tijd voor de grote onthulling hoor!
Hoihoi!

Vannacht eindelijk weer eens goed geslapen zonder onrustige buik.

Onze dochter wordt vandaag 2 jaar, dus nu maar even niet, hoewel een zusje krijgen op je verjaardag natuurlijk best leuk is! Lisa had haar cadeautje al een paar dagen geleden gehad (of had ik dat nou al verteld?) Een grote bak Duplo inclusief poppetjes, auto's etc. (Lang leve Marktplaats) Groot succes! Evenals het zingen vanmorgen (Piepelepiep hoewa! En handjes in de lucht)

Op de creche in de verjaardagsstoel met een muts op werd ze er helemaal stil van. Ze gaat vandaag gewoon de hele dag, kan ik mooi boodschappen doen voor morgen.

Ook nieuwe (nou, andere) auto gehaald vanmorgen. Luxe, met airco, leren bekleding en electrische ramen! Kan tenminste met een 2e handse.

Matrasje ook opgehaald, evenals nieuwe rijbewijs (wat ze eerst kwijtgemaakt hadden maar gelukkig toch weer opgedoken is)

Nou nog even de BTW voor de zaak in orde maken en dan mag de baby echt komen...

Net op kraambezoek geweest (ging vorige keer niet door) baby van 1 week oud. Wat klein en lief toch weer! (Ruime 8-ponder dus eigenlijk best groot!) Kan me toch nog moeilijk voorstellen dat ik er ook weer zoiets uit ga gooien binnenkort.
*sluipt binnen en neemt naast fleur plaats op de tribune*

zet 'm op dames en in het bijzonder phoenix!

iris

(een van de augustus mama's)
Dokkie, gefeliciteerd met je dochter! 2 Jaar, een hele mijlpaal hoor!

Het Norre-raadsel was me even ontgaan, maar had bij voorbaat kunnen melden dat mijn zus nog geen ervaring heeft (is zwanger van de eerste). En Norre wel... Van Babbelbaby dus?

Ik ben weer een paar dagen beroerd geweest helaas, als dit zo doorgaat moet die kleine maar heel snel komen. Vanmiddag controle bij de verloskundige en instructies over wanneer bellen als ik weeen heb. Baby zit enorm laag, duwt continu op mijn blaas en op de zenuwen in mijn liezen. Ik loop inmiddels echt als een hoogzwangere vrouw, ziet er niet uit. Ik heb daarom ook besloten me te gaan gedragen als een hoogzwangere, stofzuig niet meer, doe zo min mogelijk, heb net zelfs op de bank gelegen terwijl schoonouders op visite waren. Ik zit m'n tijd wel uit!

Nu even 'druk' met op marktplaats een tijdelijke extra wandelwagen zoeken. De huidige wagen wordt weer omgebouwd tot kinderwagen, maar de komende maanden is zoonlief nog niet in staat om in het bos zelf mee te lopen en een buggy met kleine wieltjes in het bos werkt ook niet.

Sterkte allemaal!

Groetjes,

Branca
Pfff weer een heuse tribune... Wordt wel heel echt zo hè... Maar wel leuk hoor!

Branca, idd lekker hoogzwanger gedragen hoor! Doe ik inmiddels ook. Nu kan het nog dus neem het er even van! Vervelend dat je zo beroerd was, hopelijk snel wat beter en snel een baby!

Dokkie: gefeliciteerd met je dochter. Blijft bijzonder hèr. Vond het ook heel bijzonder om het mee te maken met dikke buik!

San: denk dat jij dus het eerste mag. Hier geen probleem hoor, denk dat je eerder andere "voordringers" krijgt!!!

Lucybelle: vervelend van de verkoudheid. Fijn dat je aan de otrivin mag, lucht vast op!

Petrol: hoeveel werk je nu nog? Lekker uitgeslapen, heerlijk joh!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven