Gezondheid alle pijlers

Gehoorbeschadiging?

03-06-2011 13:09 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond gezellig naar mijn stamkroeg geweest, heb daar normaal nooit last van harde muziek. Gisteren echter wel. De muziek stond zo hard dat het gewoon pijn deed. Heb het 2 uur vol gehouden en ben daarna naar huis gegaan. Toen ik thuis was had ik het gevoel dat ik een vissenkom om mijn hoofd had, zo hoorde ik alles. Verder een hele harde hoge piep in mijn oren. Meestal is dit de volgende dag wel weer weg, maar vandaag niet. Vooral aan een oor heb ik nog steeds het vissenkom gevoel en hoge piep. Trekt dit nog weg of zal dit zo blijven? Zijn er dingen die ik kan doen om 'genezing' te versnellen of iets dergelijks? Baal er echt ontzettend van.

De reden dat ik geen oordopjes of zoiets draag is omdat de oordopjes die ik zie in de winkels altijd zo'n felroze, groene of gele kleur hebben. Dus misschien heeft iemand ook nog tips waar je oordopjes in een normale kleur kan krijgen? Alvast bedankt!
Bij beter horen vragen om oordopjes in huidskleur. Wat jij nu hebt aan je oor kan je gehoor definitief beschadigt hebben.
Djeez, echt he, wat is nou belangrijker? Goed kunnen horen of dat iemand ziet dat je verstandig bent en oordopjes in hebt?

Ga naar een audicien en koop daar oordoppen die geschikt zijn voor het bezoeken van disco's/kroegen/concerten. Kosten 25 euro, ik heb ze van de week net gehaald. En ik heb doorzichtige met een groen dingetje er in.
Als de piep langer dan een uur blijft hangen is er al sprake van gehoorschade...

Genezing kan niet, trilhaartjes die kapot zijn groeien niet meer aan...

Vandaag nog oordoppen laten maken dus...
Pff, daar was ik dus al bang voor..

Ratteke, ik ben het volkomen met je eens. Normaal heb ik ook die lelijke knalgroene oordoppen in als ik weet dat ergens harde muziek is. Maar hier had ik het dus nog nooit gehad.

Maar dank voor de tips, ik ga opzoek naar een audicien!
Verstandig! Ik wilde dat ze er vroeger ook waren, dan had ik nu iets beter gehoord dan dat ik nu doe.
Ik heb net oordopjes besteld op de website van beter horen! Dus die moeten goed zijn lijkt me.. Jammer eigenlijk dat het nodig is, ze moeten die muziek niet zo belachelijk hard zetten!
Het beste kun je oordopjes op maat laten maken. Kosten iets meer, maar zitten het comfortabelst.
quote:Dahlia74 schreef op 03 juni 2011 @ 14:21:

Het beste kun je oordopjes op maat laten maken. Kosten iets meer, maar zitten het comfortabelst.Nou, iets meer... 130 euro vind ik niet 'iets' meer maar behoorlijk meer. Maar die zijn wel het allerbest en zitten (lijkt me) idd het prettigst.
Ik betaalde EUR 100,00. Ik heb dat er zeker voor over.
Dan toch maar roze oordopjes? Wat maakt dat nu uit? Blijkbaar had je liever een gehoorbeschadiging?? Als je het 5 minuten te hard vond, waarom dan niet meteen weggegaan???
Ik heb ook al zo'n 30 jaar constant een hoge piep in mijn beide oren, en heb moeite om mensen in een groter gezelschap te verstaan. Dit door een oetlul die een strijker in een kleine ruimte gooide waar ik liep... Niets aan te doen, herstel niet mogelijk, slechter horen wordt alleen maar erger.

Gebruik alsjeblieft gehoorbescherming in een lawaaiige omgeving, het is geen pretje (understatement) om de héle dag, vanaf het moment van wakker worden tot weer in slaap vallen, die herrie in je hoofd te hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En naar een stamkroeg waar de muziek zo hard staat dat het pijn doet aan je oren, dat wil je toch niet meer een leuk avondje uit noemen? Wat moeten de mensen die daar werken wel niet verduren, qua herrie?

Als ik naar de kroeg ga vind ik het gezellig om een beetje te kunnen kletsen, niet om te moeten schreeuwen om boven de muziek uit te komen.

Maarja, ik ben dan ook al een oud wijf.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Eigenlijk is het toch belachelijk dat de muziek zo hard wordt gedraaid dat we oordopjes moeten aanschaffen om gehoorschade te voorkomen. Waarom wordt de muziek niet gewoon zachter gezet?
Kan je elkaar dan nog verstaan met oordopjes in?
@Annie Ja, je hoort de muziek zachter maar op de een of andere manier versta je de mensen om je heen beter. Mooie uitvinding haha!

@Sugermiss, dat ben ik helemaal met je eens. Uitgaan is niet eens leuk met zulke harde muziek, praten is onmogelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven