Hengelo/Enschede

05-06-2011 13:33 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort samen (zonder kinderen) een paar nachtjes naar Hengelo.

We willen in Hengelo en Enschede gaan winkelen.

Wie heeft er nog leuke winkel- en eettips daar?

En zijn er nog leuke Duitse stadjes/dorpjes de moeite waard?

Bedankt.
Ja oldenzaal! Sorry daar kom ik vandaan. Idd leuke stad. Mooier dan enschede maar voor winkelen zou ik zelf toch wel naar enschede gaan, gewoon meer keus qwa winkels. Of misschien ben ik een beetje uitgewinkeld in oldenzaal kan natuurlijk ook.
Oldenzaal.

En Oldenzaal leuker met winkels dan Hengelo?

Enschede gaan we zeker heen, maar we slapen aan de buitenring van Hengelo.
quote:jennie2 schreef op 05 juni 2011 @ 15:04:

Oldenzaal.

En Oldenzaal leuker met winkels dan Hengelo?

Enschede gaan we zeker heen, maar we slapen aan de buitenring van Hengelo.

Oldenzaal is sowieso leuker dan Hengelo. Hengelo is best kaal vind ik, Oldenzaal is echt een knusse oude stad. Valt ook veel te zien, mooie gebouwen. Hengelo is wat dat betreft toch vrij sfeerloos vind ik.

Logeer je bij van der Valk? Dat zit tegenover Ikea, voor mensen die dat niet in de buurt hebben kan dat ook een leuke middag opleveren.
Ik krijg er een punthoofd van!
ja, daar zitten we. Hier in de buurt zit ook een Ikea, dus heel misschien wippen we daar even binnen.

Misschien toch naar Oldenzaal dan ipv Hengelo.

Alleen daar even naar het restaurant.

Oldenzaal ook koopavond op donderdag?
ja, daar zitten we. Hier in de buurt zit ook een Ikea, dus heel misschien wippen we daar even binnen.

Misschien toch naar Oldenzaal dan ipv Hengelo.

Alleen daar even naar het restaurant.

Oldenzaal ook koopavond op donderdag?
Bij mooi weer mag je de Oude Markt in Enschede niet missen! Een van de leukste terrassenpleinen (zeg ik heel objectief ) met veel (eet)cafeetjes. En ijssalon Van der Poel (kleinere variant van die in Hengelo, maar t ijs is hetzelfde) heeft onwaarschijnlijk lekker ijs.
Koopavond in Oldenzaal is op vrijdag
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Enschede heeft mijn voorkeur. Bekende winkelketens (heeft Hengelo ook wel, maar Enschede heeft een Bijenkorf). Van der Poel, helemaal eens dat je daar een ijsje moet gaan eten! Maar hoef je echt niet voor naar Hengelo! Want in Enschede zit ie ook! :-)

Eten: is al veel genoemd. Als je geen daghap wel maar net iets meer: *vul hier naam restaurant in als ik de naam weer weet*

Verdorie, kan er niet opkomen. Op de oude markt, achter de kerk, naast cafe de Beijaard.
Villa van Heek?
Ja inderdaad! Villa van Heek!

Heb er 2 keer gegeten en vond het prima!
de ijssalon die voor in de zaak van "Intenzo"zit, is van "van der poel", twee vliegen in een klap als je daar heen wilt....
Hm, ik krijg nu wel sterk de behoefte om op mn fiets te springen voor een bolletje witte toblerone ijs...
hmm lekker ijs dus! Dit gaat goedkomen zeg.

Vrijdag dus koopavond, handig.

Ik heb er nu al zin in!
In Hengelo kan je best gezellig winkelen hoor! Enschede is alleen wat groter. Bij de 2 wezen in Hengelo kan je heerlijk lunchen.
ik ga het gewoon ervaren, misschien zo

do enschede

vrij bad bentheim en oldenzaal

za hengelo

hihi
Goeie keuze van de dagen Jennie. En....alles is daar dichtbij hoor, je bent overal (E'de, Bad Bentheim etc) binnen 15/20 min.

De Ikea ligt schuin tegenover het Van der Valk hotel.

Mocht je nog fan zijn van tuincentra.......Borghuis in Deurningen (10 min van Van der Valk) is heel groot. En mega mega groot is Oosterik in Denekamp tegen de Duitse grens met Nordhorn. Die is echt supermegagroot en heeft mega mega veel frutsels en accesoires voor in huis (die je bij veel woonwinkels kan kopen maar dan veel goedkoper).

Ach weet je alles is zo dichtbij daar dat als je je verveelt in Hengelo dan rij je zo naar Enschede, vind je het daar niets meer aan dan rij je zo naar Oldenzaal en naar Duitsland etc.

Wat ook aan te raden is als je in Duitsland bent om daar naar de supermarkt of drogist te gaan. Veel produkten zijn in de Duitse drogist goedkoper dan in NL! En alchohol is ook goedkoper in Duitsland, dus daar kan je flessen inslaan.
Mochten jullie naar de film willen dan kan je naar de grote megabioscoop bij het Arke FC Twente Stadion. Daar hebben ze ook loveseats (kleine 2 zitsbankjes) tussen de gewone stoelen (maar die moet je wel van te voren reserveren).

Van der Valk ligt aan de snelweg dus je bent overal zo over de snelweg maar vergis je niet om binnendoor te gaan is net zo gezellig en helemaal niet veel langzamer hoor.
Ik zou Hengelo gewoon helemaal overslaan. Ook voor het eten.
In Enschede is de koopavond op donderdag, in Hengelo volgens mij op vrijdag (weet ik niet zeker).

Hoop iig dat jullie een top weekend hebben!
Ik vind hengelo juist leuk om zn zelfstandige winkels, vero moda en h
quote:chianti1280 schreef op zondag 05 juni 2011 17:50 Ik vind hengelo juist leuk om zn zelfstandige winkels, vero moda en h
Het gaat helaas niet goed.. :-s
Hengelo is ook op donderdag koopavond.

En zoveel zelfstandige winkels heeft Hengelo helemaal niet daar ben je wel met een uurtje uitgekeken, Enschede is vele malen beter om te shoppen daar kan je je wel een dagje vermaken.
Het enige wat ik leuk vind in Hengelo is de hele grote Broekhuis. Verder zit er niets wat in Enschede niet zit. In Oldenzaal heb je juist heel veel zelfstandigen, leuke boetiekjes voor zowel mannen-, vrouwen- als kinderkleding.

Koopavonden: Enschede en Hengelo op donderdag, Oldenzaal op vrijdag. Op zaterdag bij alledrie markt, waarbij het in Enschede erg druk is met Duitsers.
Ik krijg er een punthoofd van!
Broekhuis? Zegt me niets, is zeker een grote modezaak?

Ben al aan het aftellen hoor, heb er zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven