Rijles!!

30-03-2009 21:24 2967 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alle lessers verzamelen!

Op deze topic kunnen we ons ei kwijt over alles wat met (rij)lessen en theorie te maken heeft

Ik trap af met mijn ervaringen van vanmiddag.

Arrg wat was dat een hel!

De motor is wel 10 keer afgeslagen,stond zelfs midden op de weg stil.

Ik en de koppeling zijn nog geen goede vrienden

Gelukkig gaat het met theorie wel voortvarend

xx
Geslaagd! Het ging super goed! Ik ben zoooo blij, en opgelucht.. Het was ook heel rustig op de weg, dus dat scheelt natuurlijk.
Joehoe, Lotte, trenddoorbreker .

Het topic heeft weer een profirijder voortgebracht, gefeliciteerd!

Hoe ging het?

En kan je vandaag je rijbewijs al aanvragen? Hoe snel mag je rijden en heb je beschikking over een auto?

Feestze!
Lotte, gefeliciteerd!!! Goed zeg, echt super! ; )

Nu hoop ik natuurlijk dat we wat het slagen betreft ook gelijk opgaan =D (ik moet maandag..)

Had je bij het rijden nu geen moeite meer met vooruit kijken en besluitvaardigheid?
Ruza, wat is een rijtest? Is dat hetzelfde als Tussentijdse Toets? Kun je alvast slagen voor je speciale verrichtingen?

Ik ben geslaagd voor mijn theorie, en mag nu TT aanvragen! Jeej!
Ruza, het voelde vast niet goed, maar het was een enorm goede ervaring hoor. Zo'n test brengt zoveel spanning mee, en jij weet nu hoe je daarop reageert. De verrassing ben je bij een volgende keer alvast kwijt.

Verder was het niet de bedoeling dat je na afloop met een rijbewijs zou kunnen.

Je hebt gezien waar je nog aan moet werken, en je hebt weer gereden. Tijd om verder te leren. Kop op hoor!
Lotte, gefeliciteeeeeeeerd!!!

Missvixen, dat is een oefentoets. Zelfde principe als een TTT maar met een (voor jou onbekende) instructeur ipv examinator en je kunt er geen vrijstelling mee krijgen.

Jannejip, je hebt gelijk. Alleen is die gejaagdheid er ook als ik gewoon les heb en had ik die niet bij mijn 1e toets.
Ik denk eigenlijk dat iedereen richting het einde wat gejaagder wordt (uitzonderingen daargelaten, sommige mensen zijn gewoon van nature chill ), omdat het steeds dichterbij komt en je vaak zo graag je beste beentje voor wilt zetten en laten zien wat je kunt. Hierdoor leg je vaak (onbewust) zoveel druk op jezelf, fixeer je je op punten en vergeet je daardoor weer andere belangrijke dingen.

Ken het maar al te goed, zelfs nu heb ik dat nog een beetje, omdat ik zo graag al meteen een ervaren bestuurder wil uithangen
Dat wat Elastiek zei
Gefeliciteerd, Lotte!!

Ruza, wat vervelend voor je dat je TTT zo is gelopen! Succes de komende rijlessen. Je kunt het! En je examen ga je vast supergoed rijden.
quote:Ruza schreef op 02 juni 2011 @ 20:03:

Nja, rijtest dus...

begon lekker, en toen opeens was ik weer aan het haasten. Bijna een voetganger platgereden, bij een uitrit een auto COMPLEET over het hoofd gezien(en dat terwijl ik zo goed zat te kijken) bij de hellingproef(op de stijle helling bij de Ikea) sloeg de motor eerst 3x af, totdat ik maar besloot die proef met de handrem te doen en toen ging hij goed. Nja, al met al dus heel chaotisch gereden.

Maar: ik kon opeens achteruit in een vak parkeren!!! Wat instructeur en ik 100x geprobeerd hebben ging nu in 1 keer goed. Maar Ruza kon het natuurlijk niet helemaal goed en wou wegrijden zonder de versnelling weer op VOORuit te zetten...zucht.

Die avond even met instructeur gebeld..en we gaan op zoek naar een manier om die gejaagdheid die er blijkbaar onbewust is eruit te halen.

Ik neem aan dat dit niet een soortgelijke rijtest was als die ik heb gehad? Een medische rijtest..? Want normaalgesproken is een rijtest niet te vergelijken met een ttt, maar het is ook niet met een onbekende instructeur..

Groetjes!
Vandaag is de grote dag, word over een uurtje opgehaald!!!
Succes Rwoanne!!!
dankje ;)
heel veel succes!
Ik duim, rwoanne!
succes rwoanne!

@lisa, het is idd iets heel anders dan een medische rijtest
En en EN?
quote:vrrroemmm schreef op 01 juni 2011 @ 22:59:

Wat fijn, zo snel al een reactie! Twin, die zie ik weleens rijden. Misschien een stomme vraag, maar moet je dan altijd naar Hoograven toe voor de les of hebben ze ook andere instappunten?

En wat is de voornaamste reden dat je tevreden bent over deze rijschool?

Ik rij bij Bruinsma.

Voordeel: het is een grote rijschool, daardoor kun je heel snel een examen plannen en goed je lessen inplannen.Instructeurs heb ik tot nu toe eignelijk alleen maar goede ervaringen mee.

Wel moet je opletten: ik had gekozen voor een pakket met een snelle rijopleiding. Daardoor in eerste instnatie veel gelest in de week en daardoor heel snel opgegaan met achteraf gezien veel te weinig lessen. Dik gezakt () en daarna nog 2 keer opgegaan.

Nu ervoor gekozen om nog geen examen te plannen maar 1x per week een uurtje te rijden.

Ik zou je dus aanraden om een rijopleiding in stappen te doen!

Ik vind het overigens geen nadeel dat Bruinsma zo groot is. Er vaar het zelfs als prettig omdat je dan zo snel iets geregeld kan krijgen. Administratief klopte het bij mij tot nu toe ook altijd.
1 stomme fout op het eind, anders was ik geslaagd :(
Oohw wat flauw rwoanne, wat was de fout? En hoe voel je je?
Na de bocht was opeens de rijstrook vol, dus ik moest uitwijken naar een andere. Dat was op zich een goede keuze, zei die, maar ik vergat in de dode hoek te kijken, stom stom stom!!!

Als ik aan het begin al die fout zou hebben gemaakt, had de rest van het examen volgens hem ook niet zoveel zin meer gehad, het is dus echt een fout waar ze je op laten zakken...

Ik ben ervan overtuigd dat ik goed genoeg kan rijden, dus het is gewoon super jammer. Bij mijn eerste examen was het terecht dat ik zakte, maar nu was het gewoon zonde omdat ik wel klaar ben voor een rijbewijs..

:( :( :(
Wat ontzettend jammer, rwoanne. Wat een pech. Maar... wel weer een stapje verder naar dat rijbewijs. En wat die fout betreft, ik neem aan dat het op zich goed ging met van het van rijstrook veranderen... maar wacht maar es tot je echt iemand in je dode hoek hebt zitten en dan van rijstrook wil veranderen. Ik reed nog maar net en dat overkwam me eens. Ik schrok me dood. Ik keihard op de rem en het ging gelukkig goed. Ik kijk nu altijd heel goed, veel beter dan tijdens het lessen. En ik weet zeker dat jij nu ook niet meer vergeet om te kijken. Het is een nare en dure les, maar beter nu dan straks bovenop een ander zitten.

Ik had op mijn eerste examen een vrachtwagen die leuk door rood reed en ik daar niet goed op anticipeerde. Heeft ook wel indruk op me gemaakt. Het was ontzettend rot want ik was daardoor gezakt (en ik reed al niet al te briljant, moet ik toegeven) maar ik kijk nu wel steeds extra uit, ook al heb ik groen licht.

Gewoon zo snel mogelijk opnieuw aanvragen. Je ben er echt bijna.
bah Rowanne heel naar.. sterkte vandaag want wss voel je je goed kut nu!

@Bittermoon: jij schrijf't 'Gewoon zo snel mogelijk opnieuw aanvragen. Je ben er echt bijna'.. ik zou echt wel even overleggen met je instructeur of die van mening is dat je er écht bijna bent. Soms kun je beter eventjes rustig aandoen en dan een examen plannen.
Ik heb toch echt het idee dat rwoanne er bijna is hoor. Ik schrijf niet veel maar lees wel mee. Ik neem aan dat een examen niet aangevraagd wordt als de instructeur denkt dat ze het niet kan. Zeker niet als het om een her-examen gaat. Ik zou inderdaad meteen opnieuw aanvragen en in die paar weken die er tussen zitten nog een paar lessen nemen. Zo heb ik het althans gedaan (en volgens mij reed ik toch een stuk onzekerder dan rwoanne).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven