Scriptie-inlevertijd! Eindelijk!
donderdag 19 mei 2011 om 16:17
Ik moet het even kwijt.. ik heb eindelijk dat rotding, het onderzoek waar ik nachtenlang van heb wakker gelegen, dat me bloed, zweet en tranen ( ja letterlijk!) heeft gezorgd, EINDELIJK de deur uit is!
Nog nooit zo opgelucht geweest..En nu op naar het afstudeergesprek!
Zo, nog meer mensen die dat ding eindelijk in hebben kunnen leveren ?
Nog nooit zo opgelucht geweest..En nu op naar het afstudeergesprek!
Zo, nog meer mensen die dat ding eindelijk in hebben kunnen leveren ?
zondag 22 mei 2011 om 21:13
Het verschilt echt per school en misschien zelfs per opleiding! In principe had ik eerder moeten beginnen, maar omdat ik gewisseld ben van stage begin dit jaar moest ik dus ook op een nieuw onderwerp afstuderen. Studenten van een andere school die ook bij mij stage lopen zijn pas begin maart begonnen en moeten hem 1 juni inleveren en dan pas eind juni de presentaties. Al met al zijn de meeste diplomauitreikingen wel begin juli (de mijne de 6e) volgens mij dus dan kunnen we hier met z'n allen viritueel proosten!
Wanneer is jullie diplomering?
Wanneer is jullie diplomering?
zondag 22 mei 2011 om 21:17
Oh en diplomering is 30 juni.. Wel erg snel na de verdediging die ik een week ervoor heb. En dan moet er ook nog een eindgesprek over het slotportfolio gehoudeb worden! Maar daarna wel vakantie:) en hopelijk snel werken! Wat zijn jullie plannen? Werken? (deeltijd) doorstuderen? Ik ben studeren even zat dus ga eerst aan het werk en hoop daarna een master op te pakken-:)
maandag 23 mei 2011 om 22:28
zondag 29 mei 2011 om 11:28
Alles goed bij iedereen??
Morgen krijgen wij de feedback op de scriptie...spannend. Dan aanpassen en over 2 weken definitief inleveren. Echt de laatste loodjes.
En goed nieuws! Ik ben aangenomen bij dat bedrijf waar ik dat assessment moest doen. Naar aanleiding van het asessment gaf de psycholoog een positief advies en `s middags werd ik gebeld, ik ben aangenomen! Woew, zo blij. Het is echt mijn droombaan, en eigenlijk een te zware functie voor een jong-gediplomeerde maar ik ben het toch geworden! Ik ben echt in de gloria!!!!
Morgen krijgen wij de feedback op de scriptie...spannend. Dan aanpassen en over 2 weken definitief inleveren. Echt de laatste loodjes.
En goed nieuws! Ik ben aangenomen bij dat bedrijf waar ik dat assessment moest doen. Naar aanleiding van het asessment gaf de psycholoog een positief advies en `s middags werd ik gebeld, ik ben aangenomen! Woew, zo blij. Het is echt mijn droombaan, en eigenlijk een te zware functie voor een jong-gediplomeerde maar ik ben het toch geworden! Ik ben echt in de gloria!!!!
zondag 29 mei 2011 om 11:31
Ik had wat minder nieuws..Ze vonden alles goed, behalve enkele conclusies en aanbevelingen. Dus direct aangepast, morgenavond gesprek erover, woensdagavond nog een keer en dan maandag 6 juni definitief alles inleveren. Denk je dat alles zo goed is gegaan de laatste tijd, krijg je juist deze week dit te horen. Begeleiding van niets, concept was ook nauwelijks doorgelezen, dus ik was niet al te blij
Gelukkig alles nu aangepast, zoals ze het wilden, en hopelijk verloopt het gesprek morgenavond dan ook goed Ik was wel een erg goede student, dus afstuderen mocht ik wel
Gelukkig alles nu aangepast, zoals ze het wilden, en hopelijk verloopt het gesprek morgenavond dan ook goed Ik was wel een erg goede student, dus afstuderen mocht ik wel
maandag 30 mei 2011 om 19:19
Wat balen Chantilly! Dat het niet helemaal is zoals het had moeten zijn is iets wat nou eenmaal kan gebeuren, maar als het allemaal zo goed leek te gaan en je komt nu zo bedrogen uit dan is het echt dubbel zo kut! Was dit een soort conceptmoment en is 6 juni je definitieve inleverdatum? Of is dan een herkansing..? Watvoor Gesprek heb je vanavond precies (gehad)?
maandag 30 mei 2011 om 21:01
Ja echt balen Waldorf.. Mijn begeleider heeft twee avonden gepland om mijn aanpassingen te bespreken. Vandaag dus de eerste gehad! Gelukkig was ze nu een stuk positiever, dus morgen de laatste aanpassingen doen en dan woensdagavond nog een keer bespreken. Dit was de conceptversie. Maar is dus wel leidend als het gaat om afstuderen of niet. Gelukkig mag ik dat wel! 6 juni inleveren van de definitieve versie en dan weet ik zeker dat alles in orde is.
Alle stress dus voor niets!
Wannerr heb je je verdediging/presentatie dan waldorf?
maandag 30 mei 2011 om 22:16
quote:plops schreef op 19 mei 2011 @ 17:44:
Hahaha, ik ben inderdaad ook al mijn vrienden, kennissen en de hele familie aan het stalken met mailtjes!
Elke deelnemer is er inderdaad eentje, maar een steekproef heeft wel een bepaalde grootte nodig om er betrouwbare resultaten uit te kunnen halen. Als je die ondergrens niet haalt dan is je onderzoek gedoemd.
Bovenstaande moet één van de vreemdste steekproefconcepten zijn die ik ooit heb gezien. Ik zou je aanraden dringend een methodologieboek te lezen...
Hahaha, ik ben inderdaad ook al mijn vrienden, kennissen en de hele familie aan het stalken met mailtjes!
Elke deelnemer is er inderdaad eentje, maar een steekproef heeft wel een bepaalde grootte nodig om er betrouwbare resultaten uit te kunnen halen. Als je die ondergrens niet haalt dan is je onderzoek gedoemd.
Bovenstaande moet één van de vreemdste steekproefconcepten zijn die ik ooit heb gezien. Ik zou je aanraden dringend een methodologieboek te lezen...
maandag 30 mei 2011 om 22:45
quote:Chantilly21 schreef op 30 mei 2011 @ 21:01:
Ja echt balen Waldorf.. Mijn begeleider heeft twee avonden gepland om mijn aanpassingen te bespreken. Vandaag dus de eerste gehad! Gelukkig was ze nu een stuk positiever, dus morgen de laatste aanpassingen doen en dan woensdagavond nog een keer bespreken. Dit was de conceptversie. Maar is dus wel leidend als het gaat om afstuderen of niet. Gelukkig mag ik dat wel! 6 juni inleveren van de definitieve versie en dan weet ik zeker dat alles in orde is.
Fijn dat het nu weer wat positiever is! Nou, als je dan straks nog een gesprek hebt dan kun je bijna niet meer mis gaan 6 juni!
Ik heb mijn presentatie/verdediging volgende week dinsdag. En als dat ook voldoende is (wat ik gelukkig meteen te horen krijg) ben ik echt afgestudeerd!
Fijn dat het nu weer wat positiever is! Nou, als je dan straks nog een gesprek hebt dan kun je bijna niet meer mis gaan 6 juni!
Ik heb mijn presentatie/verdediging volgende week dinsdag. En als dat ook voldoende is (wat ik gelukkig meteen te horen krijg) ben ik echt afgestudeerd!
dinsdag 31 mei 2011 om 16:36
Inderdaad Waldorf, daar ga ik ook vanuit. Heb er nu een erg positief gevoel over. Morgen nog even afwachten en dan kan alles echt definitief ingeleverd worden!
Oeh, spannend! Nog een weekje-:) Dat is bij ons ook gelukkig zo..Dat je diretc hoort of je bent geslaagd of niet. Gelukkig hoor ik van heel veel medestudenten en docenten dat je al zo goed al afgestudeerd bent, wanneer je scriptie is goedgekeurd.
Succes!
Oeh, spannend! Nog een weekje-:) Dat is bij ons ook gelukkig zo..Dat je diretc hoort of je bent geslaagd of niet. Gelukkig hoor ik van heel veel medestudenten en docenten dat je al zo goed al afgestudeerd bent, wanneer je scriptie is goedgekeurd.
Succes!
dinsdag 31 mei 2011 om 16:40
Ja dat is ook wel zo. Je scriptiecijfer telt voor 90% mee en je presentatie voor 10%. Het moet wel beide minimaal een 5,5 zijn, maar als je scriptie al voldoende is dan moet je wel heel erg de fout ingaan met je presentatie wil je dat niet halen. En dan nog krijg je trouwens een herkansing. Maar het recht op een diploma is pas officieel als de presentatie ook gedaan is. dus dat doen we dan maar even..
Weet niet of je het al ergens vertelt hebt, maar wat zijn je plannen hierna?
dinsdag 31 mei 2011 om 21:04
quote:Waldorf114 schreef op 31 mei 2011 @ 16:40:
Ja dat is ook wel zo. Je scriptiecijfer telt voor 90% mee en je presentatie voor 10%. Het moet wel beide minimaal een 5,5 zijn, maar als je scriptie al voldoende is dan moet je wel heel erg de fout ingaan met je presentatie wil je dat niet halen. En dan nog krijg je trouwens een herkansing. Maar het recht op een diploma is pas officieel als de presentatie ook gedaan is. dus dat doen we dan maar even..
Ja precies. Gelukkig heb je al een dikke voldoende voor je scriptie, dus die presentatie gaat ook vast lukken!
Ik ga hopelijk zo snel mogelijk aan het werk. Ik ben druk aan het solliciteren, maar het wil nog niet echt vlotten. Ik doe op dit moment HBO Personeel & Arbeid, dus ik ga bij een personeelszakenteam werken of bij een uitzendbureau als intercedente. Ik wil graag een master in deeltijd gaan doen ( arbeidsrecht), maar hier moet je eerst een half jaar werkervaring voor op doen. Nog even afwachten dus!
En jij? Wat zijn jouw plannen?
Ja precies. Gelukkig heb je al een dikke voldoende voor je scriptie, dus die presentatie gaat ook vast lukken!
Ik ga hopelijk zo snel mogelijk aan het werk. Ik ben druk aan het solliciteren, maar het wil nog niet echt vlotten. Ik doe op dit moment HBO Personeel & Arbeid, dus ik ga bij een personeelszakenteam werken of bij een uitzendbureau als intercedente. Ik wil graag een master in deeltijd gaan doen ( arbeidsrecht), maar hier moet je eerst een half jaar werkervaring voor op doen. Nog even afwachten dus!
En jij? Wat zijn jouw plannen?
woensdag 1 juni 2011 om 16:21
Irritant hè, dat gesolliciteer! Pff ik heb nu echt een soort van post-afstudeerdip! Ik wil volgend jaar criminologie gaan studeren. Omdat het een numerus fixus is kom ik er dit jaar al niet meer voor in aanmerking. Vind ik eerlijk gezegd ook niet heel erg anders moet er nu weer van alles geregeld worden enzo. Tja en tot die tijd... Ben niet specifiek opzoek (meer) naar een baan binnen m'n vakgebied. Ik vind het allemaal net-niet. Vandaar ook de keuze voor een nieuwe studie. Uiteindelijk zou ik willen promoveren en les geven op de uni. Dat duurt nog heeeeel lang haha :p
Bij een uitzendbureau lijkt me wel interessant. Met jouw diploma kun je toch ook iets in de headhunters richting gaan doen? Lijkt me leuk, de juiste mensen zoeken voor (hoge) functies. En alles wat daarbij komt kijken natuurlijk. Zou ik me echt helemaal op kunnen storten!
Bij een uitzendbureau lijkt me wel interessant. Met jouw diploma kun je toch ook iets in de headhunters richting gaan doen? Lijkt me leuk, de juiste mensen zoeken voor (hoge) functies. En alles wat daarbij komt kijken natuurlijk. Zou ik me echt helemaal op kunnen storten!
woensdag 1 juni 2011 om 19:09
Heb mijn bachelorscriptie proberen in te leveren..... Dat kan niet, ik moet bij een bepaald persoon een scriptie-certificaat halen en dat moet op SPECIAAL papier (ze hebben me dat 4 keer verteld) geprint worden. Overbodig om te zeggen dat vandaag toen ik bij degene was, het SPECIAAL papier op was Geprint op gewoon printpapier, maar ze accepteren dat niet als officieel document.
Gek word ik ervan. Moet ik weer een afspraak maken en speciaal een uur rijden naar de uni, voor een SPECIAAL papier.
Gek word ik ervan. Moet ik weer een afspraak maken en speciaal een uur rijden naar de uni, voor een SPECIAAL papier.
woensdag 1 juni 2011 om 19:54
quote:_jessie_ schreef op 01 juni 2011 @ 19:09:
Heb mijn bachelorscriptie proberen in te leveren..... Dat kan niet, ik moet bij een bepaald persoon een scriptie-certificaat halen en dat moet op SPECIAAL papier (ze hebben me dat 4 keer verteld) geprint worden. Overbodig om te zeggen dat vandaag toen ik bij degene was, het SPECIAAL papier op was Geprint op gewoon printpapier, maar ze accepteren dat niet als officieel document.
Pff, dat is moeilijk om het moeilijk doen! Heeeel herkenbaar.
Ik heb gelukkig eindelijk code groen; dus afstuderen over 2 weekjes
Ja, klopt Waldorf, ik kan meerdere kanten op met mijn opleiding. Jammer genoeg werkt de markt op dit moment niet echt mee, maar daar komt hopelijk snel verandering in!
Ja dat is inderdaad lastig.. Een vriendin van mij start die master in september:) ben benieuwd! Ik wil ooit wel een master halen, maar ga me nu eerst richten op werk zoeken!
Pff, dat is moeilijk om het moeilijk doen! Heeeel herkenbaar.
Ik heb gelukkig eindelijk code groen; dus afstuderen over 2 weekjes
Ja, klopt Waldorf, ik kan meerdere kanten op met mijn opleiding. Jammer genoeg werkt de markt op dit moment niet echt mee, maar daar komt hopelijk snel verandering in!
Ja dat is inderdaad lastig.. Een vriendin van mij start die master in september:) ben benieuwd! Ik wil ooit wel een master halen, maar ga me nu eerst richten op werk zoeken!
maandag 6 juni 2011 om 21:32
Nog niet ingeleverd, want ik heb nu mijn speciale certificaat op speciaal papier, maar mis een handtekening van de drie mensen die moeten tekenen, degene die me beoordeeld heeft is nu met vakantie, maar ja op het speciale papier moet ook weer zijn handtekening........
GVD! ben dit bureaucratisch handtekening zooooooooooooooooooooo zat. Ik wil het gewoon afgerond hebben, mijn afstudeerverklaring hebben zodat ik verder kan.
Mijn vorige studie was hier zoveel soepeler in. Dit is echt belachelijk.
GVD! ben dit bureaucratisch handtekening zooooooooooooooooooooo zat. Ik wil het gewoon afgerond hebben, mijn afstudeerverklaring hebben zodat ik verder kan.
Mijn vorige studie was hier zoveel soepeler in. Dit is echt belachelijk.
maandag 6 juni 2011 om 23:31
Hahaha Jessie, wat een gedoe!!! Dat zal bijna nog vermoeiender zijn dan de hele scriptie schrijven! Wanneer is je deadline? Of hoe ziet de hele procedure er verder uit?
Morgen is voor mij de grote dag. Om 11 uur moet ik mijn scriptie presenteren/verdedigen en dan hoor ik of ik echt afgestudeerd ben. Spannend!!!
Morgen is voor mij de grote dag. Om 11 uur moet ik mijn scriptie presenteren/verdedigen en dan hoor ik of ik echt afgestudeerd ben. Spannend!!!
dinsdag 7 juni 2011 om 13:23
Wauw..Sorcha, dat klinkt ehm.. Complex! Ik lees hier meer over software schrijven.. Wat houdt dat precies in?
Ik kom net van mijn presentatie en die heb ik gehaald met een 9!!! Mijn afstudeercijfer is daarmee ook een 9!
En mijn beoordelaars willen mijn scriptie aandragen voor de scriptieprijs. Groot compliment haha. Maar het is wel allemaal heel veel in 1 keer. De euforie blijft ook nog uit
Ik kom net van mijn presentatie en die heb ik gehaald met een 9!!! Mijn afstudeercijfer is daarmee ook een 9!
En mijn beoordelaars willen mijn scriptie aandragen voor de scriptieprijs. Groot compliment haha. Maar het is wel allemaal heel veel in 1 keer. De euforie blijft ook nog uit