Ongewenste gasten..

01-06-2011 10:14 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, wij gaan dus in juli trouwen en wij hebben de gastenlijst bewust klein gehouden. Om een idee te geven, we hebben 39 uitnodigingen de deur uit gedaan.

Een aantal ooms is niet uitgenodigd omdat we daar simpelweg niks mee hebben en al vond mijn moeder het jammer dat een aantal van haar broers er niet bij zou zijn heeft ze zich daar wel bij neergelegd.

Nou krijgen we vanochtend een mailtje van mijn zus (van oudsher een bijzonder moeilijk mens, maar ze is wel heul erg blij voor ons en ze is ook nog onze ceremoniemeester). Dat ze ons wilde verzoeken of haar schoonouders een uitnodiging zouden krijgen. Mn mond viel werkelijk open van verbazing.

We hebben alleen gasten uitgenodigd waar wij iets mee hebben, geen gasten die mijn of zijn ouders hebben uitgenodigd, geen ´moetjes´ en dan komt zij met: het is toch wel erg belangrijk voor je zwager dat zijn ouders jou in een mooie bruidsjurk zien naast jouw man. ehm.. waarom precies? Het zijn mensen die ik uitsluitend zie bij gelegenheden van mijn zus, bij mijn zus thuis. Bij gelegenheden van die mensen ben ik nog nooit geweest en mijn verloofde al helemaal niet. (daarnaast is de schoonvader van mijn zus een ´rare´ waar niemand het langer dan 5 min mee uithoudt..)

Dus.. hoe gaan we dit tactisch oplossen? Zij is wel ceremoniemeester en ruzie een maand voor de bruiloft is geen goed idee...
Zus heeft natuurlijk tegen schoonouders gezegd dat zij het wel even zou regelen. Dat heb je vaak met mensen die denken dat ze belangrijk zijn. Ik zou inderdaad kort en krachtig "nee" zeggen en er geen woord meer aan verspillen.
quote:norma_jeane schreef op 01 juni 2011 @ 10:17:

Het is jou bruiloft, dus jij bepaalt wat er gebeurt, ik vind dat je gelijk hebt door alleen de mensen uit te nodigen waar je wat me hebt. En ze heeft een verzoek gedaan om die schoonouders uit te nodigen, dus dan kan je ja of nee op antwoorden!Mee eens, en ik vind dit ook gelden voor andere feesten die georganiseerd worden (verjaardagsfeesten, bruiloften, of om welke redenen dan ook). Hij/zij die organiseert bepaalt wie welkom is, en wie uitgenodigd wordt.
World of Warcraft: Legion
Zo Phoebe en of ik nu heeel zeker weten mijn poot stijf ga houden als mijn dochter haar zin door wil drijven ;) Ik vind het echt heel jammer dat je ouders vaak maar toegaven want dat heeft haar vast geen goed gedaan.

Heel goed lijkt me dat je gewoon zegt dat ze niet uitgenodigd zijn of dat je het echt wil houden bij de gasten die nu komen. Eigenlijk was het dus meer een mededeling verpakt als een verzoekje van haar? Niet toegeven hoor! Jullie dag met alleen de mensen die jullie daar willen hebben.
Het Viva forum is papaja.
Zo, we hebben net ons diplomatieke (doch dringend) antwoord gemailed.. Ben benieuwd hoe ze gaat reageren.
Pffff lastig.

In eerste instantie ben ik geneigd om te roepen: "jouw dag, jouw wensen, dus lekker voelt bij stuk houden"..

Maar omdat ik zelf ook een 'moeilijk' zusje heb, kan ik me heel goed voorstellen dat je geen zin hebt in strijd met haar zo vlak voor de bruiloft, zeker aangezien ze ook nog ceremoniemeester is.

Ik zou voor jezelf nagaan wat waarschijnlijk het beste voor jullie uitpakt op de dag zelf. Denk je dat het echt voor een grote ruzie gaan zorgen tussen jou en je zus, dan zou ik misschien toch maar haar schoonouders uitnodigen (alleen voor de receptie of zoiets).

denk je dat je zus zich eroverheen kan zetten (of zelf op tijd in zal zien dat ze een beetje onredelijk bezig is) dan zou ik voet bij stuk houden..

Succes! En ik wens je hoe dan ok een prachige dag
o wat suf, ik ze net da je al een mail gestuurd hebt..

Hoe mosterd kun je zijn

Nou ja, de laatste zin van mijn vorige post blijft van toepassing!
Ik had ook nee gezegd, ik snap ook niet dat ze het vraagt. Je wil het klein houden, er zijn al mensen die familie van jou zijn die je niet hebt gevraagd, hoe komt ze dan in vredesnaam op het idee dat haar schoonouders, met wie jij feitelijk helemaal niets hebt, wel welkom zijn?

Als ze echt zo kinderachtig is om geen ceremoniemeester meer te zijn dan zou ik me daar niet druk om maken. Je zegt dat jullie vrijwel alles zelf regelen en dat zij vooral de dag zelf in goede banen moet leiden. De kans is groot dat alles vanzelf wel in goede banen komt. Een mokkende, pruilende ceremoniemeester maakt het in ieder geval niet beter. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd nog last-minute een vriendin vragen om een beetje onopvallend te zorgen dat het draaiboek wordt gevolgd, maar ik zou niet toegeven omdat zij ceremoniemeester is en vindt dat ze hier recht op heeft.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 02 juni 2011 @ 12:16:

Ik had ook nee gezegd, ik snap ook niet dat ze het vraagt. Je wil het klein houden, er zijn al mensen die familie van jou zijn die je niet hebt gevraagd, hoe komt ze dan in vredesnaam op het idee dat haar schoonouders, met wie jij feitelijk helemaal niets hebt, wel welkom zijn?

Dat snap ik dus ook niet. Er zijn een heleboel mensen die oprecht heel blij voor ons zijn en daar zijn we heel blij om. Maar als we al die mensen hadden uitgenodigd hadden we nog niet het intieme groepje gehad dat we zo graag willen. Als we nou 300 gasten hadden gehad, ok. (maar dan nog, ik erger me altijd dood aan haar schoonvader met zijn quasi interessante verhalen en non-grapjes. Dus om die nou voor onze bruiloft te vragen.. )

Thanks Noodles

Ik zal jullie laten weten wat haar antwoord is, als ze al een reply stuurt. Anders zie ik haar woensdag bij de eerste passing.....
en? heeft ze al antwoord gestuurd?
Nee... en ik zie haar morgen bij de eerste passing van mijn jurk. Ik hoop dat de discussie gewoon gesloten is met de mail die we hebben gestuurd en dat er geen ongemakkelijke situatie ontstaat. Wel het laatste waar ik zin in heb.

Ik had het nog aan mn moeder verteld (zij gaat ook mee morgen en ik dacht: als er dan iets van spanning is dan snapt mijn moeder er niks van en om nou de situatie uit te gaan leggen midden in die winkel ) en die zat er ook mee in haar maag. Ze zei uiteindelijk zelfs: zou je ze nou maar niet gewoon een uitnodiging sturen, als ze dat nou zo bijna smekend vraagt? Dat was dus geen optie en ik heb mn moeder weer eens erop gewezen dat dit typisch mijn zus is: een vraag stellen die geen vraag is... En dat ze dit gewoon niet had moeten vragen. Het is een bruiloft en je kan niet zomaar verzoekjes gaan indienen om mensen uit te nodigen (kan wel maar dan kan het antwoord dus ja of nee zijn). Mijn verloofde voelde zich er ook heel ongemakkelijk bij.

Dus ben benieuwd hoe het gaat morgen.
En, viel het mee?
Het viel mee Geen woord meer gerept over haar "verzoek" en ik denk dat dat ook zo blijft gelukkig.

Ik smste haar vanochtend dat ik niks meer van haar had gehoord en of ze nog kwam vanmiddag. 'tuurlijk!', smste ze terug en of ze foto's zou maken, want dat was misschien leuk voor later.

Nee, was heel leuk en de jurk was prachtig!
Kijk, dat is toch goed nieuws!!! Alvast een fijne dag! (ik begreep dat het deze maand al gaat gebeuren?)
Dank je! Over een dikke 3 weken is het zover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven