Mijn verhaal

07-06-2011 17:30 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb anderhalf jaar een relatie gehad met een meisje. Het liep super goed tot aan een maand of 4 geleden. Ik raakte verslaafd aan een spelletje op internet, en deed dat tot mijn stomme verbazing liever dan dat ik wilde dat zij langs kwam. Ik merkte dat ik haar minder aandacht gaf op die manier, haar niet meer welkom liet voelen bij me, en haar vertrouwen in mij liep zodoende een onherstelbare deuk op. Ze heeft dit me een paar keer verteld, dat ze de kleine dingen mist, dat ze me te weinig ziet, ze twijfelde en twijfelde. Ik zag het te laat, of misschien wel helemaal niet.

Nu heeft ze me 3 weken geleden verteld dat ze het beter vond als we uit elkaar gingen, dat sloeg als een bom bij mij in. Ik dacht dat het allemaal goed ging, dat we genegenheid voor elkaar hadden, en van elkaar hielden. Elke dag aan je relatie werken hoort erbij, hoorde ik later van iedereen.

Ze heeft zichzelf toen de tijd gegeven om te kijken of het gevoel voor mij nog terug kon komen, maar dat is niet gebeurt. Ze vertelde dat ze inmiddels iemand heeft ontmoet die ze wel leuk vind. Ze kent hem nog niet goed, maar ze wilt hem wel beter leren kennen. Komt erop neer dat ze niet met mij verder wilt, en het met die andere jongen wilt proberen.

Ze geeft wél aan dat ze vrienden wilt blijven, omdat ze mij wel bepaalde dingen wilt vertellen die ze aan niemand anders kwijt kan. Ik vraag mij echter af of ik dat wel aan kan, ik denk niet dat ik het aan kan om haar vrolijk te zien met een andere jongen, laat staan dat ik als 'een' vriend naast haar hoor te staan.

Het is mijn eerste relatie, ook de hare. Ik heb erg veel pijn, zij heeft de pijn de laatste maanden al verwerkt en is hier dus al doorheen gegaan. Maar ik weet dus niet hoe ik ermee om moet gaan, we sms'en toch nog dagelijks, en ze wilt mij dus wel behouden als iemand die ze kan vertrouwen. In de hoop dat het over een half jaartje of zo misschien weer wat wordt tussen ons, zou ik graag vrienden willen blijven, en er voor d'r willen zijn als ze me nodig heeft. Maar is het verstandig? Ik moet ook verder met mijn eigen leven, hoe moeilijk dat momenteel ook is.

Daarnaast een kleine vraag: Ik eet normaal best aardig veel, maar nu heb ik totaal geen honger. De afgelopen week is het me 1 keer gelukt om alles even 'opzij' te schuiven, en te dineren met mijn moeder. Sinds toen is dat niet meer gelukt, en vind ik het enorm moeilijk om te eten als je geen honger hebt.

Ik begin er stokmager van te worden, ben al 3 kilo kwijt. Het zal niet gezond zijn zo, dus hopelijk heeft iemand een tip hoe ik toch genoeg binnen kan krijgen.
Ik zou als eerste aangeven aan haar dat je geen "vrienden"met haar wil en kan zijn omdat je nog te veel gevoelens hebt. Zeg dat je de komende 3 maanden geen enkel contact wenst, omdat je die tijd nodig hebt om over gevoelens heen te komen. Als ze echt om je geeft zal ze dat moeten accepteren.

Uit hoop dat het weer goed komt in contact blijven is jezelf voor de gek houden, e dat levert doorgaans alleen maar pijnlijke confrontaties met de waarheid op. Als je geen contact hebt, zal het gevoel ook langzaam afnemen, en keert je eetlust wel weer terug.
Ah rot voor je. Snap dat het pijn doet dat ze zo snel weer een ander heeft. En nee dat je zoveel afvalt is nie goed, maar gebeurd wel vaak. Ik kom juist aan als mijn relaties over gaan, ga dan juist emotie eten.

Veel sterkte ermee!
Als zij zeker weet dat ze geen relatie meer met jou wil en jij denkt dat je alleen vriendschap (voorlopig) niet aan kunt dan zou ik het contact (al dan niet tijdelijk) verbreken.

Zij moet haar vertrouwensissues dan maar met haar nieuwe vriend of met een vriendin etc bespreken maar niet (meer) met jou.

Jij moet verder met je leven en dat lukt niet zoals je zelf zegt als zij nog steeds om je heen hangt terwijl ze iemand anders leuk vind.

Jammer voor haar maar zij heeft er voor gekozen om de relatie te beëindigen dus dan hoort dit er ook bij.

Wie weet kunnen jullie ooit nog weer vrienden zijn maar voorlopig dus even niet.
Daar ben ik het ook mee eens superstar, ik heb dat nu met mijn ex,af en toe nog contact over msn, maar ik trek het niet en hij ook niet. Je komt niet echt los van elkaar als je elkaar blijft spreken merk ik. Dus misschien slimmer om elkaar een tijdje niet te spreken, hoeveel pijn het ook doet.
Och arme, je eerste echte liefdesverdriet!

Het zuigt hè?

Maar, en dat is de zonnige kant, het gaat ook (ooit) weer over.

Hoe lullig het ook klinkt, ik denk dat je je kansen bij je ex verspeelt hebt.

Ingeruild worden voor een spelletje is natuurlijk ook ruk!

Maar gelukkig zie je dat zelf ook in nu.

Dat is dan zeg maar, de les die je eruit leert

Niet dat je daar nu wat mee opschiet natuurlijk, maar voor later is het wel handig.

Wat me dan weer niet handig lijkt, is contact houden

Zij heeft de tijd al gehad om afscheid van je te nemen als relatiemateriaal, jij hebt dat nog niet.

En eerlijk, ik geloof nooit zo in dat vrienden blijven na een relatie

Zeker niet als de één nog midden in een verwerkingsperiode zit.

Mijn advies zou dan ook zijn, afstand inbouwen, gewoon tegen haar zeggen dat je het contact niet trekt.

Dan kan je over een x aantal maanden altijd nog kijken of je vrienden wilt blijven..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als je vrienden met haar wilt blijven moet je dat alleen doen als je ook écht vrienden wilt blijven, en dus niet als je stiekem hoopt dat het weer goed komt tussen jullie. Die hoop moet je, al helemaal nu ze zo stelling is dat ze niks meer voor je voelt en een ander heeft, opzij zetten. Hoe moeilijk dit ook is.

Misschien is het verstandig om alles eerst even te laten bezinken en het te verwerken? Even de tijd voor jezelf te nemen en eventueel later op vriendschappelijke basis verder te gaan?

Wat betreft het eten, probeer het toch! Dat je afvalt is nog tot daar aan toe, maar het lijkt me ook niet helemaal goed voor je functioneren als je (bijna) niets eet..
Ik heb het er ook nog met een paar vrienden over gehad, die zeggen eigenlijk hetzelfde. Het klonk gisteravond (toen maakte ze het officieel uit) in principe wel aangenaam om er 'een vriend bij te hebben'. Maar ik begrijp alle reacties, laat het even drie maanden lopen. Gelukkig heb ik hele fijne vrienden, en een superfamilie die me steunt. Denk dat ik er wel doorheen kom, mits ik het contact momenteel even verbreek.

Zou ik haar kunnen zeggen dat ze me kan sms-en mits ze dat wilt? Ze heeft me altijd als haar beste vriend gezien, naast haar verliefdheid gevoel dus. Contact verbreken lijkt me redelijk, maar ik wil in principe wel laten weten dát ik er voor haar ben. Of is dat geen handig idee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven