zwanger?

07-06-2011 15:26 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik heb een vraagje.

ik was maandag tot vrijdag ongesteld en had zondag seks met mijn vriend

ik had toen niet de pil, want die zou ik maandag pas weer innemen..

nu ben ik steeds misselijk, pijn me buik hoofdpijn en best wel moe..

we hebben het wel met condoom gedaan, maar daarvoor lag ik wel op hem zonder condoom en ook met aftrekken had die geen condoom..

kan ik zwanger zijn?

ben best wel bang namelijk
Met pil geen eisprong lees bijsluiter!
Later is nu
quote:dreamer schreef op 07 juni 2011 @ 15:57:

Met pil geen eisprong lees bijsluiter!

RTFM!

(read the fucking manual )
`Jullie hebben gelijk met al die reken-regeltjes, maar je hebt uitzonderingen. Ik ben al 42 jaar zo'n uitzondering die tijdens een menstruatie is verwekt........................... Toen bestonden die regeltjes misschien nog niet
ik ga even hardop denken..

Ik ben bijv. onregelmatig ongesteld van mezelf. onregelmatige eisprong dus ook. Maar door de pil word ik regelmatig ongesteld, maar dat zou dan kunnen samenlopen met mijn eisprong? (als ik een van de... zou zijn die nog wel eitjes laat rijpen e.d.)

(dus dan gaat het helemaal niet op)
quote:moeilijkenaam schreef op 07 juni 2011 @ 16:11:

ik ga even hardop denken..

Ik ben bijv. onregelmatig ongesteld van mezelf. onregelmatige eisprong dus ook. Maar door de pil word ik regelmatig ongesteld, maar dat zou dan kunnen samenlopen met mijn eisprong? (als ik een van de... zou zijn die nog wel eitjes laat rijpen e.d.)

(dus dan gaat het helemaal niet op)

ik hoop dat je jezelf nog snapt.....

dankzij de pil krijg je GEEN eisprong.

daarom werkt de pil ook zo goed als anticonceptiemethode.
quote:origineel schreef op 07 juni 2011 @ 16:04:

`Jullie hebben gelijk met al die reken-regeltjes, maar je hebt uitzonderingen. Ik ben al 42 jaar zo'n uitzondering die tijdens een menstruatie is verwekt........................... Toen bestonden die regeltjes misschien nog niet

dat zou dan heel goed een pseudo-menstruatie geweest kunnen zijn.

dat bestaat ook.

het kan zelfs zo zijn dat je dan al 2 weken eerder verwekt bent.

op het moment dat je moeder dan normaal ongesteld moest worden, had haar lichaam nog niet voldoende zwangerschapshormoon, waardoor er toch een bloeding kan optreden.

over het algemeen wel wat lichter dan een normale menstruatie.

wil je ook niet vergeten dat je moeder 42 jaar geleden misschien niet zo secuur haar menstruaties en eisprongen noteerde.

en dat een goed verhaal in de loop der tijd vaak kleine beetjes wordt aangepast, zodat het net wat spectaculairder is?
De pil remt de rijping van de eicel waardoor er over het algemeen geen eisprong ontstaat. Dat wil dus niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn. Bij correct gebruik van de pil is het vrijwel uitgesloten dat TO zwanger is geraakt.
http://www.bol.com/nl/p/n ... -mij/666765880/index.html

Bedroevend slecht wat ik hier lees van sommigen.
quote:danivo schreef op 07 juni 2011 @ 16:17:

[...]

dat zou dan heel goed een pseudo-menstruatie geweest kunnen zijn.

dat bestaat ook.

het kan zelfs zo zijn dat je dan al 2 weken eerder verwekt bent.

op het moment dat je moeder dan normaal ongesteld moest worden, had haar lichaam nog niet voldoende zwangerschapshormoon, waardoor er toch een bloeding kan optreden.

over het algemeen wel wat lichter dan een normale menstruatie.

wil je ook niet vergeten dat je moeder 42 jaar geleden misschien niet zo secuur haar menstruaties en eisprongen noteerde.

en dat een goed verhaal in de loop der tijd vaak kleine beetjes wordt aangepast, zodat het net wat spectaculairder is?Ach, eigenlijk maak ik maar een geintje hoor. Ik heb 5 jaar gedokterd om een kindje te krijgen dus ik weet alles van eisprongen e.d. Mijn moeder was echt ongesteld, want dat was toendertijd een "veilige" anticonceptie. Niet dus..... we weten tegenwoordig dat je ook tijdens je ongesteldheid zwanger kunt raken, zeker als je nog jong bent. Mijn moeder was 21 toen ze me kreeg, dus mega vruchtbaar
quote:dddandelion schreef op 07 juni 2011 @ 16:19:

De pil remt de rijping van de eicel waardoor er over het algemeen geen eisprong ontstaat. Dat wil dus niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn. Bij correct gebruik van de pil is het vrijwel uitgesloten dat TO zwanger is geraakt.

Zelfs bij incorrect gebruik is het vrijwel uitgesloten.

TO, je bent niet zwanger. Stop met piepen.
Aaaarrrrgggghhhh, niet gaan sexen als je niet weet hoe je lichaam en anti-conceptie werken!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ja, je bent zwanger. Van een tweeling.

En ik kan het weten, want me glazen bol is net weer terug van de reparateurt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Fame schreef op 07 juni 2011 @ 17:58:

Aaaarrrrgggghhhh, niet gaan sexen als je niet weet hoe je lichaam en anti-conceptie werken!

over het algemeen ben ik het hiermee eens, maar ik snap der geen hol meer van. Iedereen zegt net wat anders, net als dokters/apothekers.

zolang je weet dat je zonder AC grote kans op zwangerschap hebt is het goed toch. (ow en het is wel handig om te weten wanneer je extra bescherming moet hebben bijv.)
quote:dddandelion schreef op 07 juni 2011 @ 16:19:

De pil remt de rijping van de eicel waardoor er over het algemeen geen eisprong ontstaat. Dat wil dus niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn. Bij correct gebruik van de pil is het vrijwel uitgesloten dat TO zwanger is geraakt.en daarbij zorgen meeste pillen er voor, dat de baarmoederwand het eitje niet laat innestelen. Mocht er al een eitje bevrucht raken, kan het nergens terecht
quote:origineel schreef op 07 juni 2011 @ 16:43:

[...]

Ach, eigenlijk maak ik maar een geintje hoor. Ik heb 5 jaar gedokterd om een kindje te krijgen dus ik weet alles van eisprongen e.d. Mijn moeder was echt ongesteld, want dat was toendertijd een "veilige" anticonceptie. Niet dus..... we weten tegenwoordig dat je ook tijdens je ongesteldheid zwanger kunt raken, zeker als je nog jong bent. Mijn moeder was 21 toen ze me kreeg, dus mega vruchtbaar Kan wel, als je moeder een extreem korte cyclus had.
quote:klaverjas schreef op 07 juni 2011 @ 16:20:

http://www.bol.com/nl/p/n ... -mij/666765880/index.html

Bedroevend slecht wat ik hier lees van sommigen.Lazen onze kinderen zodra ze zelf lezen konden en daarvoor las ik ze eruit voor.
quote:moeilijkenaam schreef op 07 juni 2011 @ 18:12:

[...]

over het algemeen ben ik het hiermee eens, maar ik snap der geen hol meer van. Iedereen zegt net wat anders, net als dokters/apothekers.

zolang je weet dat je zonder AC grote kans op zwangerschap hebt is het goed toch. (ow en het is wel handig om te weten wanneer je extra bescherming moet hebben bijv.)

Nee hoor, het principe wat we hier vertellen klopt echt en zijn het met elkaar eens.

Er zijn alleen wat uitzonderingen, maar die zijn echt uitzonderlijk. Uitgaande van de normale situatie en normale cyclus klopt het 100%
hallo,

ik had een vraagje als je naakt op elkaar licht en je maakt neuk bewegingen op elkaar en er komt voorvocht op je clitoris kan het dan zo zijn dat het voorvocht dan in je vagina komt

alvast bedankt x
en je hebt geen voorbehoedsmiddelen gebruikt
Ik zag net een boek voor je, love14jes! Heel goed boek!
Weet je wat ik erg vind trouwens... Dit: Dé encyclopedie voor jongeren en dit: voorvocht propaganda. Dadelijk gaan die kids nog denken dat ze niet zwanger kunnen raken van voorvocht...
dat is zeker erg

want je kan zeker zwanger worden van voorvocht
maar kan het zo zijn chrissiy dat als voorvocht op je clitoris is gekomen in je vagina is gekomen
Kans lijkt me zeer klein. Mocht je zo onzeker blijven kun je altijd testen. Volgende keer met voorbehoedsmiddelen sexen is veel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven