wat moet ik nou?

09-06-2011 10:23 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem en kom er zelf niet uit. Ik kwam het viva forum tegen op internet en dacht hier moet ik zijn.

Mijn verhaal.

Ik ben 3,5 jaar geleden een relatie aangegaan met een jongen uit Den haag. Ik kom zelf uit noord holland. Ik was toen al een hele tijd alleen met 3 kinderen waarvan de vader hem gesmeerd is toen de oudste 3 was. Ze zijn nu 12 en 10 (tweeling).

Ik was in de 7de hemel. Was eigenlijk niet meer opzoek, en ben bij me broer op bezoek en het was liefde op het eerste gezicht.

We waren zo verliefd op elkaar. Alleen had hij een probleem, hij was aan de drugs en drank. Maar dat liet mij niet uit de weg slaan. Ik was er van overtuigd dat ik hem eruit zou halen.

Toen we een tijd samen waren besloten we samen te wonen. Hij kwam bij mij omdat het voor mij een te grote stap was met 3 kinderen. Woon trouwens in een super wijk ook. Maar eigenlijk na een maand kreeg hij heel erg heimwee en mijn vader werd ziek. Hij was aan het werk dat ik hem belde om dat te zeggen. Toen zij hij doodleuk dat hij druk was. Ik was kapot. Zijn heimwee en mij teleurstelling eindigde erin dat hij terug ging. Ik kwam iemand anders tegen, een oude vriend die zijn moeder aan kanker was verloren. Ik voelde me fijn bij hem omdat hij heel erg begreep hoe ik me voelde. Uiteindelijk kregen we een relatie. Maar me ex bleef in mijn hoofd, ook belde hij nog regelmatig dat hij mij verschrikkelijk miste en dat den haag het eigenlijk toch niet was. Hij had zo een spijt. Toen ben ik weer overstag gegaan en heb hem terug genomen. Hij wist het zeker ik was het en mijn kinderen.

Toen we net weer samen waren overlijd helaas mijn vader. Ik heb daar heel veel moeite mee gehad en nog. Ik ben erg met mezelf in de knoop gekomen. Ik heb hem dit ook gezegt. Maar hij is heel moeilijk met gevoelens en heb al vaker gezegt dat hij daar hulp voor moet zoeken. Hij heeft gewoon een probleem daarin. Dat was ook waarom hij naar drank en drugs greep. Het was me overengens wel gelukt hem daarvan af te krijgen.

We hebben onze ups en downs gehad en een paar keer op punt gestaan uit elkaar te gaan omdat hij weer zijn stad miste. Ik geef het de schuld aan zijn geest omdat hij geen keuzes kan maken.

Nu ongeveer 12 weken geleden was ik zwanger. Ik heb natuurlijk al 3 kinderen maar hij geen 1. Ik had het niet verwacht maar hij was er erg blij mee. Ik alleen niet gezien de situatie, ik studeer en ga dit jaar afstuderen. Het wordt zwanger dan niet makkelijk een baan te vinden. Dus besloten we het weg te halen. Maar toen kreeg ik een miskraam. Heel heftig allemaal maar oke de baby was weg. Maar besloten dat als we een jaar verder zouden zijn dat we er dan voor zouden gaan. Oke dus dat.

Ongeveer 4 weken geleden krijgen we weer zo een ruzie en hij besluit ze spullen te pakken. Maar toen de auto was ingepakt moest hij huilen en ik en hebben we heel goed gepraat. We houden zoveel van elkaar we gaan er nu alles aan doen. Hulp zouden we zoeken en meer leuke dingen doen met elkaar en de kinderen, lekker op vakantie enzo.

Wat ik niet wist is dat zijn moeder de hele tijd gewoon op huizen heeft gereageerd in den haag. Hij zegt dat dat niet zo is, maar daar geloof ik niet in want wat gebeurt er....... Er komt een brief bij zijn moeder van de woningbouw voor een nieuwbouw woning. Je kan mij meer vertellen maar der staat een dikke wachtlijst en je moet reageren om in aanmerking te komen. En nu raden jullie het natuurlijk al. Hij neemt het huis en is deze week vertrokken heel erg plotseling dus.

Ik heb gewoon volgende week hele belangrijke tentamens. Mijn wereld is ingestort. Als ik die tentamens niet haal kan ik niet afstuderen. Ik ben 33 en in november 34 en raak ik mijn studiefinanciering kwijt en kan ik dus niet mijn studie afronden en kom ik dus met een schuld van 25000 euro te zitten.

Mijn kinderen zijn hun vader kwijt, mijn vader dus hun opa die ze elke dag zagen en nu dus iemand die zij echt zagen als papa.

Nu zag hij het helemaal zitten om de relatie voort te zetten maar dan op afstand. Maar dat wou ik niet. Maar ik voelde me zo verrot dat ik dacht nou waarom niet. Maar nu kreeg ik weer een berichtje dat hij daar waarschijnlijk een baan heeft en dat hij zich daar wel blij over voelt. Bij mij was dat alleen maar pijnlijk, omdat het me bewust maakte van het feit dat we niet meer samen zijn en dus niets meer op kunnen bouwen.

Ik heb er nu dus weer een punt achter gezet, omdat het gewoon pijn doet dat als hij zoveel van mij houd hij mij zo kan laten vallen nu ik hem zo hard nodig heb.

Ook zegt hij doodleuk als ik nog zwanger was was hij wel gebleven omdat hij hier dan wel wat heeft. Nu ben ik dus ook ziek van dat ik dat kindje ben kwijt geraakt omdat daar dus mijn toekomst aan hing.

Maar dat is natuurlijk niet normaal. Wat vinden jullie na dit hele lange verhaal te hebben gelezen. Wat moet ik hier nou mee. Hou verdorie nog verschrikkelijk veel van hem en het liefst zou ik willen dat hij nu terug kwam. Wat moet ik hier nou mee?

Een hele verdrietige vrouw
Serieus? Wat moet je hiermee?

Waarom wil je daar in godsnaam wat mee?

wat doe jij jezelf en je kinderen aan? Kappe met die man!
Eerst even een
Je zult emotioneel onafhankelijk moeten worden. Je stort je elke keer in hopeloze relaties met een redderscomplex. Blijf eens uit de buurt van kansloze kerels. Ga als de wiedeweerga aan de studie, haal die tentamens en wees een moeder voor je kinderen ipv je als een verliefde tiener te gedragen.
Sorry, maar hier ben jezelf verantwoordelijk voor, grow up and smell the coffee en maak je studie af en stop met zwelgen.

Het voelt heel naar allemaal, maar toch zou ik mij heel erg blij voelen als zo een lamzak mijn leven uit is.

Komt goed, ga verder leren aan je tentamen en bewijs dat jij het kan, alleen met je 3 kinderen, leef en geniet, dat is de beste wraak!
waar zit in godsnaam jouw verstand?!

ga je bezig houden met je kinderen ipv zo`n sukkel van een vent
Als hij zoveel van je houdt zou hij je dit allemaal nooit aandoen.

Hij komt op mij over als als een kille en zeer egoïstische klootzak. Jou toekomst hangt toch niet van hem af? Kom op zeg! Al je energie op je kinderen en studie richten, dat moet je doen.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Waarom hangt jouw levensgeluk af van het hebben van een relatie?

Je bent zoveel meer waard dan dat! En jouw kinderen ook!

Geef jezelf een schop onder je krent en stort je op die tentamens, die zijn nu echt het allerbelangrijkst.

Dat hij bij je zou zijn gebleven als het kind was gebleven is een rotopmerking en heus niet waar. Daar hangt jouw toekomst echt niet vanaf!
stom he ik weet ook dat het zo is, maar het is zo moeilijk zoiets los te laten. Heb gewoon te lang voor hem gezorgd. Ik ben altijd heel onafhankelijk geweest en wou nooit afhankelijk zijn van een man. Dat is me nu dus wel gebeurt.

Ik ben altijd sterke vrouw geweest. Heb toch als alleenstaande moeder een studie opgepakt en mbo diploma gehaald. Nu dus bezig met HBO.

toen ik examen deed voor mbo overleed me vader en wonder boven wonder heb ik het toch gehaald. Ik heb me vader gecremeerd en de dag daarna had ik diploma uitreiking.

En nu ga ik afstuderen en is weer me leven op ze kop.

Maar jullie hebben gelijk. Ik moet een moeder zijn voor mijn kinderen en vechten voor mijn toekomst. Gewoon de draad weer oppakken van voor dat ik hem tegen kwam.

Moest gewoon even me hartje luchten en als ik jullie dan hoor denk ik ja. Jullie hebben idd gelijk.

Heb het zelf gedaan. Ik heb het zo ver laten komen en dat is mijn eigen fout. Heb zo graag een vader gewild voor mijn kinderen en gewoon een gezin. Dat is voor veel mensen heel normaal maar ik heb dat dus niet gehad. Ik dacht dat ik het nu had maar was gewoon een illusie.

Ik ga mezelf bijelkaar rapen en heel hard leren voor die tentamens. Het zal mij ook weer een goed gevoel geven. En met het verlies van mijn vader heb ik het ook gered om mijn examen te halen.

Bedankt dames voor jullie heldere visie.
Wat ik vind? Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor deze ellende. Je lijkt het op te zoeken.

Je hebt drie kinderen, gedraag je volwassen. Hoe haal je het in je hoofd een verslaafde vent in huis te halen. Denk eens aan je kinderen.

Ga afstuderen en blijf uit de buurt van kansloze mannen. Wat moet je met ze?
quote:roquigeo schreef op 09 juni 2011 @ 10:40:

stom he ik weet ook dat het zo is, maar het is zo moeilijk zoiets los te laten. Heb gewoon te lang voor hem gezorgd. Ik ben altijd heel onafhankelijk geweest en wou nooit afhankelijk zijn van een man. Dat is me nu dus wel gebeurt.

Ik ben altijd sterke vrouw geweest. Heb toch als alleenstaande moeder een studie opgepakt en mbo diploma gehaald. Nu dus bezig met HBO.

toen ik examen deed voor mbo overleed me vader en wonder boven wonder heb ik het toch gehaald. Ik heb me vader gecremeerd en de dag daarna had ik diploma uitreiking.

En nu ga ik afstuderen en is weer me leven op ze kop.

Maar jullie hebben gelijk. Ik moet een moeder zijn voor mijn kinderen en vechten voor mijn toekomst. Gewoon de draad weer oppakken van voor dat ik hem tegen kwam.

Moest gewoon even me hartje luchten en als ik jullie dan hoor denk ik ja. Jullie hebben idd gelijk.

Heb het zelf gedaan. Ik heb het zo ver laten komen en dat is mijn eigen fout. Heb zo graag een vader gewild voor mijn kinderen en gewoon een gezin. Dat is voor veel mensen heel normaal maar ik heb dat dus niet gehad. Ik dacht dat ik het nu had maar was gewoon een illusie.

Ik ga mezelf bijelkaar rapen en heel hard leren voor die tentamens. Het zal mij ook weer een goed gevoel geven. En met het verlies van mijn vader heb ik het ook gered om mijn examen te halen.

Bedankt dames voor jullie heldere visie.Goed zo Vrouw en dan kom je hier gewoon om je hart te luchten en ondertussen doe je ht gewoon allemaal eventjes, zonder dat heerschap, heb je niet nodig zo een negatieve lading in je leven.
Pff wat een lange OP. Ik zou zeggen, verlaat die man en leef je eigen leven. probeer er boven op te komen. Ik snap niet wat je nog bij hem zoekt.
Ik zou je verdriet voor nu even wegstoppen en je vol op je tentamens storten. Open een topic op werk en studie om je te laten supporteren en kom hier terug als je tentamens achter de rug zijn. Die zijn voor nu het belangrijkste.
Ga in therapie!
ik gooi er nog maar eens een Run Forrest Run in.
Ik vind het al héél bijzonder dat jij je als moeder van drie kinderen inlaat met iemand die problemen heeft met alcohol en drugs.

Geweldig voorbeeld.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Aubrey schreef op 09 juni 2011 @ 10:32:

Je zult emotioneel onafhankelijk moeten worden. Je stort je elke keer in hopeloze relaties met een redderscomplex. Blijf eens uit de buurt van kansloze kerels. Ga als de wiedeweerga aan de studie, haal die tentamens en wees een moeder voor je kinderen ipv je als een verliefde tiener te gedragen.helemaal mee eens!
Wat is je belangrijkste motivatie om je studie af te ronden?
Je moet niet vergeten dat je ontzettend veel voor je kiezen hebt gehad.

Alleen je kinderen opvoeden, studie, het overlijden van je vader, een miskraam. Volgens mij ben je een ontzettende doorzetter!

En dat is hardstikke goed natuurlijk. Je bent zo goed bezig!

Ik kan het me ook voorstellen dat je het fijn zou vinden om steun te krijgen van een partner.

Maar helaas kan hij je die steun niet geven.

En wat doe jij met je doorzettingsvermogen?

Ervoor vechten om een goede relatie op te zetten. En maar doorgaan.

En de energie die het je kost zorgt ervoor dat je de dingen niet helemaal meer duidelijk ziet.

Neem even afstand van de situatie, verwerk de dingen die je hebt meegemaakt (evt. met hulp) en wees lief voor jezelf.

Als het je lukt stort je nog even op je studie, 1 ding tegelijk nu.

Pas als je de situatie hebt verwerkt en weer ruimte in je hoofd hebt geloof ik dat je de juiste keuzes maakt.

Op dit moment kun je hem er niet bij hebben en dat is nu ook niet nodig.

Sterkte!
wil even wat kwijt over de verslaving. Hier hebben mijn kinderen helemaal niets van meegekregen dit was namelijk aan de gang toen wij niet samen woonden. Hij is pas hier gekomen toen hij van die troep afwas wat denk je zelf. Ik heb een zwaarverslaafde broer en weet dus dondersgoed wat het is. En hij is er vanaf gekomen zelf dus met mijn hulp en drinkt geen druppel meer en gebruikt helemaal niets meer. Dat wou ik toch even kwijt.

Ik wou even mijn hart luchten op het forum maar dat ik dan word afgeschilderd als slechte moeder door sommige omdat ik verliefd ben geworden op iemand die dus problemen heeft. En het hele verslavings verhaal is de isseu niet. Want dat was al niet meer aan de orde. Dacht het op te schrijven omdat ik hem daar dus in heb gesteunt en ik even bevestiging wou hebben dat hij dan idd niet eerlijk is dat hij mij nu zo laat vallen.

Gelukkig dat sommige van jullie mij goede steun geven waar ik wat aan heb.

Ik ga me idd op mijn school storte. Had even nodig te horen dat het idd een goede beslissing is geweest helemaal te kappen.

Bedankt voor de lieve steun berichtjes, want gelukkig zijn die der ook.
Wat je nu moet doen? Hard gaan studeren zodat je je diploma haalt en zo je gezin kan onderhouden zonder een man nodig te hebben.

Kappen met je vriend en als er een nieuwe man op je pad komt met problemen hard wegrennen. Denk aan je kinderen! Gaan samenwonen met een man met een drugs en drankprobleem was echt onverantwoord. Wees blij dat hij weg is. Ga alleen voor mannen die hun eigen zaken goed op orde hebben.

Niet zwanger worden omdat zo'n man nog geen eigen kinderen heeft en dat zo sneu voor hem is. Ook niet zwanger worden om hem op die manier aan je te willen binden.
quote:roquigeo schreef op 09 juni 2011 @ 10:54:

wil even wat kwijt over de verslaving. Hier hebben mijn kinderen helemaal niets van meegekregen dit was namelijk aan de gang toen wij niet samen woonden. Hij is pas hier gekomen toen hij van die troep afwas wat denk je zelf. Ik heb een zwaarverslaafde broer en weet dus dondersgoed wat het is. En hij is er vanaf gekomen zelf dus met mijn hulp en drinkt geen druppel meer en gebruikt helemaal niets meer. Dat wou ik toch even kwijt.

Ik wou even mijn hart luchten op het forum maar dat ik dan word afgeschilderd als slechte moeder door sommige omdat ik verliefd ben geworden op iemand die dus problemen heeft. En het hele verslavings verhaal is de isseu niet. Want dat was al niet meer aan de orde. Dacht het op te schrijven omdat ik hem daar dus in heb gesteunt en ik even bevestiging wou hebben dat hij dan idd niet eerlijk is dat hij mij nu zo laat vallen.Gelukkig dat sommige van jullie mij goede steun geven waar ik wat aan heb.

Ik ga me idd op mijn school storte. Had even nodig te horen dat het idd een goede beslissing is geweest helemaal te kappen.

Bedankt voor de lieve steun berichtjes, want gelukkig zijn die der ook.

Wat jij voor je geliefde doet , moet je doen omdat jij dat wilt, niet omdat je er wat voor terug verwacht.

Daarnaast zou ik je aanraden toch bij jezelf te raden gaan waarom jij je aangetrokken voelt bij mannen die zo met je omgaan, waarom jij die toel laat in jouw leven en het leven van je kinderen.
Wat is dat toch met vrouwen dat ze denken dat ze een man kunnen veranderen, en dat als ze zich in allerlei rare bochten wringen en zelf maar aanpassen en veranderen dat het allemaal pais en vree word???

Tjikkie, maak je studie af!

Ga een goede baan zoeken!

Zorg verdorie voor je kinderen en geef ze een goede toekomst!

Bouw je eigen leven op!

And ditch the losert! Jeetje zeg geef jezelf een knal voor je kanis en kom uit je verdom hoekje, hij is het niet eens waard! Je kinderen en jij wel.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
je bent een hele sterkte vrouw, ga lekker je examen halen, vergeet die lamlul en denk aan jezelf en de kinderen, je hebt al zoveel voor je kiezen gehad! misschien dat je nog wel iemand tegen komt die er wel voor jou en je kinderen wilt zijn!

Een man die echt gek op je is die gaat echt wel in een andere plaats wonen hoor, zo groot is Nederland niet. Je bent al zo sterk, geef jezelf een schop onder je hol, vergeet die loser en denk aan je examen. je kan het, dat heb je al meerdere malen bewezen denk ik. Sterkte meissie
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik denk dat je al het verdriet dat je hebt om deze man even aan de kant moet proberen te zetten en keihard gaan studeren. Echt keihard.

Als het nu gaat om een verschil van 25.000 euro tussen wel en niet halen van de studie, moet je alles eraan doen om het te halen.

Huilen mag weer als je klaar bent. Tuurlijk zul je tussendoor ook af en toe moeten huilen, maar probeer nu niet te gaan zwelgen. Als je klaar bent met je tentamens ga je desnoods een week in je pyjama zitten, maar nu moet je door.

Kun je je kinderen ergens bij een oppas brengen oid, dat je zoveel mogelijk met je neus in de boeken kunt zitten?

Of oppas in huis terwijl jij studeert?

Hop, leren, het kan even niet anders.
Ps die dude is geen 25.000 studieschuld waard! Go get m tiger!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven