Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Aah, topic naar mijn hart!

Ben sinds kort aan de e-reader en heb nu gelezen;

Ahern, Cecilia - De plek van de verloren dingen

Fasol, Emma - Aangeraakt

Ahern is opzich wel leuk, geen gigantische aanrader

Fasol was ontzettend saai, wel verrassend einde..

Nu bezig in Haar naam was Sarah, eerste 100 bladzijden zijn al erg interessant maar lees net dat het einde tegenvalt, dus ben benieuwd..!
Net begonnen in Nanny slaat terug maar wat een raar warrig begin,net of je midden in een film valt ofzo.

Ik vond dat eerste deel toen heel leuk weet ik nog maar of dit ook wat wordt...
Ik heb trouwens een nieuwe boekenkast erbij moeten kopen

Mooie boeken wil ik zelf hebben en lees ik vaker dan 1 keer.

Heb hier Sacajawea nog liggen. Erg dik boek en het lukt me niet om er aan te beginnen. Kan iemand me vertellen of het de moeite waard is?
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord, Pruttel!

En een boekenkast, tsja, dat overweeg ik ook nog. Maar waar moet dat ding dan komen te staan?! Haha wat een dilemma's.
Ja, dat probleem met die boekenkast dat ken ik. Er komt er steeds een bij en hij lijkt steeds sneller vol te komen. Heb er inmiddels vier...(en een grote zolder gelukkig).

'Het negerboek' lijkt met leuk, ga ik zeker een keer lezen.

Las gister een erg positieve recensie in het FD over 'Tonio' van A F Th van der Heijden. Iemand al gelezen? Er staat hier onder de entertainment pijler ook een discussie gestart door iemand die zich af vroeg of ze de film 'komt een vrouw bij de dokter' wel aan zou kunnen, nu ze zelf moeder is. Ik vraag me ook af of ik wel aan 'Tonio' moet beginnen. Zoon van begin 20 die auto-ongeluk niet overleefd.. brr...
Vosje, ik ken het boek niet, dus aan mij heb je niks.

Pruttel, dat had ik dus ook met Haar naam was Sarah. Dat boek krijgt zulke goede kritieken en het is ook niet slecht. Maar ik heb echt wel betere en interessantere boeken over WO 2 gelezen.

Teigera, ik vind Mankell ook echt geweldig. Als je van Afrika houdt is Kennedy's Brain ook een echte aanrader.

Ik heb This body of death uit. Helaas, want Elizabeth George is zwaar favoriet bij mij. Wel ben ik teleurgesteld in mijn held Thomas Lynley, hij legt het aan met Isabel Ardery en ik vind haar NIET LEUK. Dus ik hoop dat in het volgende boek hun affaire over gaat.

Nu lees ik Harry Potter, The Order of the Phoenix. Heerlijke ontspanning.
quote:tonkje schreef op 03 juni 2011 @ 21:47:

[...]

Ik weet niet meer waar het vandaan komt, maar ik dacht altijd dat het een vervelend en seksistisch boek was.Tonkje, dat idee heb ik dus ook over dat boek. Heel raar.
@sasati: oh, Kennedy's brein ken ik nog niet van Mankell. Dank voor de tip! Ik heb nog wel van Mankell "Chronicler of the Winds" staan, maar nog niet in begonnen.

Inmiddels is De gifboom van Erin Kelly alweer uit. Vond het mooi, omdat je heel lang niet weet wie er precies vermoord is en waarom, daar kom je pas over de helft van het boek achter. Dat maakt het intrigerend en triggert je om door te lezen. De hoofdpersoon vond ik echter een beetje een irritante zeur, dat ergerde me soms. En aan t einde was het toch minder verrassend dan ik had gehoopt. Maar al met al niet slecht.

Dit weekend begonnen in After the quake van Murakami, een verhalenbundel. Eerste verhaal gelezen, was weer super. Ik dwing mezelf om niet het hele boekje in een keer te lezen, gewoon om er extra lang van te kunnen genieten.
Koude Lente van Lieneke Dijkzeul pakt me nog helemaal niet, terwijl ik toch al rond de 100 pagina's heb gelezen... ligt dat aan mij of aan het boek? Ik had best hoge verwachtingen ervan.
Iemand Zomerhuis met zwembad van Koch al gelezen? Vond hem super!

Nu op mijn lijstje:

Anna Drijver - Je blijft

Vonne vd Meer - De vrouw met de sleutel

David Baldacci - In het hart

Bernard Schlink - De voorlezer
Gisteravond De Weldoener uitgelezen. Fiorah, ben jij al verder?! Zoals jij al zei, het verhaal gaat niet erg vlot, maar het is toch wel erg mooi geschreven. Ik vond hem de moeite waard.
Zat nog te twijfelen om hier een apart topic voor aan te maken maar ik vraag het eerst hier maar eens...Heeft iemand tips voor fijne boeken om mee op vakantie te nemen? Niet al te zware kost, maar het hoeft ook niet het niveau Shopaholic te zijn . Gewoon boeken waar je een lekker vakantiegevoel van krijgt .
Lena:

Marion Pauw, Zondaarskind en Daglicht

Esther Verhoef, Rendezvous en Alles te verliezen

Henning Mankell, italiaanse schoenen

De geweldige thrillers van Sebastian Fitzek lezen ook lekker weg en zijn retespannend
quote:Boardgirl schreef op 09 juni 2011 @ 08:51:

Gisteravond De Weldoener uitgelezen. Fiorah, ben jij al verder?! Zoals jij al zei, het verhaal gaat niet erg vlot, maar het is toch wel erg mooi geschreven. Ik vond hem de moeite waard.Ik sta, studiegerelateerd, een beetje stil... dat wordt even niks met andere boeken lezen. Maar het is dus wel de moeite van het doorzetten waard?
@ Lena, Marian Keyes vind ik ook altijd heerlijk. Ondanks chicklit, toch ook wel leuk inhoudelijk. Emily Barr met Backpack is ook leuk!

@ Maris, Fitzek ken ik niet, is dat wat?!

@ Fiorah, mja ik vond het wel een mooi boek, maar lees nu wel weer even wat totaal anders (nooit zin om zelfde genres achter elkaar te lezen). Ben nu begonnen in 'Voordat ik dood ga'.
quote:ubuntuuu schreef op 03 juni 2011 @ 19:48:

@Elynn: heb Het negerboek gelezen en vond het prachtig (heb het volgens mij zelfs hier eens getipt, paar weken geleden) Ik kende uit mijn geschiedenisboek de plaatjes van de slavenschepen met heel veel 'poppetjes' erin getekend. Nu is dat voor mij echt gaan leven. En er werd voor mij bekend terrein in Afrika beschreven. Dat maakte het extra bijzonder...Dank voor je reactie. Goed om te horen dat je het prachtig vond. Mooi trouwens, dat je het gebied waar het verhaal zich deels afspeelt kent. Heb het nu erg druk, maar het boek gaat zeker op de nog-te-kopen-voor-de-vakantie-lijst.
Fitzek is super boardgirl! Psychologische thrillers met een clue die je nooit zelf had kunnen bedenken.

(pssst, haaaai noor ik ben het, mijn vorige nick begon met een R. Remember me? Van ons clubje paar jaar terug?? )
@ Maris, heb je een 'herleving'?! Ik ga Fitzek zeker eens proberen! Hoe is het met je?!
Een herleving, zoiets idd eigenlijk nooit helemaal weg geweest, alleen geen r. meer dus. Hoe is het met jou? Zwerft onze porec hier ook nog rond eigenlijk?

Sorry voor offtopic...

Ontopic: Koude Lente begint me al iets meer te boeien
Hier alles prima Maris! :-) Porec en Blub niet meer tegen gekomen. Nu zit ik zelf ook niet zoveel meer op Viva...
Ben bezig in Stand-in van Ernest van der Kwast. Vind dat hij een hele prettige schrijfstijl heeft. Mooie woordkeuze, goede sfeer neerzetten. Maar het verhaal is echt tergend saai. Weet nog niet of ik wel verder ga. Iemand Mama Tandoori van hem gelezen?
Vandaag heb ik een boek van Indridason gekocht. Niet het nieuwste, maar 1tje voor 5 euro bij de ik-mag-vast-de-naam-niet-noemen-maar-hij-zit-vaak-op-het-station-winkel.
Ik wil jullie allen hartelijk danken voor de vele titels die ik de komende 5 jaar ga lezen ;)

Heel erg fijn om recensies te lezen van mensen die blijkbaar houden waar ik ook van hou!

Dank jullie wel!

Misschien dan ook wel zo leuk als ik mee schrijf.

Ben net begonnen in De Oversteek van Justin Cronin.

Na veel lovende berichten erg benieuwd..
anoniem_87856 wijzigde dit bericht op 11-06-2011 17:31
Reden: Foutje, bedankt.
% gewijzigd
When in doubt, add glitter.
@Swhite - Zeker leuk als je meeschrijft! Ik ben benieuwd wat je van Cronin vind, ik ga 'm namelijk ook nog lezen (waarschijnlijk op vakantie).

Van wat voor soort boeken hou je?
Romain Sardou: "Verlos ons van het kwaad." En "Vergeef ons onze schulden". Historische misdaadliteratuur. Aanrader, ben het eens met de recensie: Beter dan Dan Brown
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven