Excel kenner in de zaal?
vrijdag 10 juni 2011 om 14:50
Vraagje, ik wil de eerste 3 kolommen in mijn excel bestand blokkeren. Hoe moet ik dit doen? Het lukt me wel om de eerste kolom te blokkeren, maar niet alle 3 de kolommen. Ik weet dat het via 'beeld' - 'blokkeren' - 'eerste kolom blokkeren' moet. Wie o wie kan mij helpen, zit er al een dik uur mee te klooien verdorie. Alvast bedankt!
vrijdag 10 juni 2011 om 14:56
ik heb een Engelse versie,
maar als je op cell D1 gaat staan, en dan 'view', 'freeze panes' clickt en dan 'freeze panes' aanklikt (dus NIET 'freeze top row'), dan worden de eerste 3 kolommen 'bevroren'.
zal bij jou dus denk ik 'beeld' 'blokkeren' 'blokkeer 'panes'??' zijn. en niet 'eerste kolom blokkeren'
zo ook als je bijv op D2 gaat staan, dan worden de eerste 3 kolommen en de eerste rij geblokkeerd. dus je moet je cursor in eerste instantie op de goede cell zetten.
maar als je op cell D1 gaat staan, en dan 'view', 'freeze panes' clickt en dan 'freeze panes' aanklikt (dus NIET 'freeze top row'), dan worden de eerste 3 kolommen 'bevroren'.
zal bij jou dus denk ik 'beeld' 'blokkeren' 'blokkeer 'panes'??' zijn. en niet 'eerste kolom blokkeren'
zo ook als je bijv op D2 gaat staan, dan worden de eerste 3 kolommen en de eerste rij geblokkeerd. dus je moet je cursor in eerste instantie op de goede cell zetten.
vrijdag 10 juni 2011 om 19:04
Ik "vertaal" AgnesCecilia's uitleg even:
- Ga op cel D1 staan;
- Klik op tab Beeld;
- Klik op uitklapknop Blokkeren;
- Klik op Titels blokkeren.
De kolommen links van de geselecteerde cel en de rijen boven deze cel worden bevroren bij het scrollen. De volgende handeling maakt dit ongedaan:
- Klik op tab Beeld;
- Klik op Titelblokkering opheffen.
- Ga op cel D1 staan;
- Klik op tab Beeld;
- Klik op Titels blokkeren.
De kolommen links van de geselecteerde cel en de rijen boven deze cel worden bevroren bij het scrollen. De volgende handeling maakt dit ongedaan:
- Klik op tab Beeld;
- Klik op Titelblokkering opheffen.
World of Warcraft: Legion