camping vlakbij rome

10-06-2011 15:28 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
titel zegt het...

In de zomer zijn wij op vakantie in Italie en dan willen we ook 2/3 dagen in Rome doorbrengen. Ik heb alleen geen in om dat dus met de trein te doen.. vandaar dat ik dacht aan de optie om tentje extra mee te nemen en dan te gaan kamperen..

Ik denk dat ik google blind ben ofzo.. maar ik kan niets fatsoenlijks vinden.. Fatsoenlijk in de zin dat daar niet direct je tent leeggeroofd wordt en in de buurt van openbaar vervoer zodat we neit met de auto naar Rome hoeven..

Wie helpt me even op weg.. ben al veel te lang aan het zoeken en ik zoek vermoedelijk verkeer

google termen : camping rome gezin
2 jaar geleden stonden wij op een camping aan het Lago Bracciano, 45 minuten met de trein naar Rome en een prachtig meer in de buurt, ideaal!

Aan het meer zijn meerdere campings, gewoon even googlen.
Wij hebben op deze gestaan, was goed te doen naar Rome.

http://www.eurocampings.n ... zio/camping-tiber-104947/

Nog veel meer campings te vinden via die site trouwens.
Hallo,

In Ostia (aan zee) heb je leuke campings, dan kun je voor 1 euro met de trein naar het centrum van Rome.

http://www.romacampingcastelfusano.it/nl/index.htm
Hoihoi

Wij hebben een paar nachten op camping village roma gestaan. Je zou kunnen overwegen om in plaats van je tentje mee te nemen een paar nachten in een stacaravan te boeken.

Camping in enkele trefwoorden: schoon, goede pizzeria, lekker zwembad, schoolklassen (maar geen overlast gehad), harde bodem dus sterke haringen nodig, supermarkt aan overzijde weg en busstop naar centrum voor de deur.

Prima uitgangspunt voor een city trip!
nadeel van stacaravan is dat het vaak minimaal 4 of 7 nachten zijn.. wij willen maar 2 of 3 dagen MAX..
Kan hier ook per nacht want ze staan ook op booking, dit is de website vd camping zelf:

http://www.ecvacanze.it/nl/campingvillageroma

(ik forum mobiel dus je moet zelf even verder kijken, dat ondersteunt mijn telefoon niet)
maar 2 of 3 nachten????wat zonde!er is zoveel te zien.
Eens met Jusa. Al twee keer op deze camping geweest. Is een fijne camping en met de bus zit je zo in het centrum
quote:mikkie8 schreef op 10 juni 2011 @ 16:09:

maar 2 of 3 nachten????wat zonde!er is zoveel te zien.ik ben op vakantie in een ander deel van Italie en rome is een soort van extra uitje.. Alleen maar de hightlights en meer niet.. Ik doe mijn kinderen geen plezier met 2 weken rome
bedankt.. ik heb wat te googlen..
Ik heb jaren geleden op Camping Tiber gestaan, geen idee of die nog bestaat, maar destijds had die camping een busservice naar het dichtstbijzijnde metrostation, vanuit daar waren praktisch alle belangrijke toeristische trekpleisters prima met de metro te bereizen.
oke,dan begrijp ik dat ook weer,haha.

waar ga je dan eerst heen?vraagt zij nieuwsgierig...

in ieder geval veel plezier!
quote:timbang schreef op 10 juni 2011 @ 15:48:

Hallo,

In Ostia (aan zee) heb je leuke campings, dan kun je voor 1 euro met de trein naar het centrum van Rome.

http://www.romacampingcastelfusano.it/nl/index.htm

Sorry dat ik even tussendoor kom, maar ik zou omgeving Ostia juist niet aanbevelen. Er zijn veel zineugerkampen rond de campings en ieder jaar lees ik berichten in de -italiaanse- krant over overvallen/berovingen/geweld.

Lago di Bracciano hoor ik dan wel weer hele fijne berichten over (campings vlakbij meren ten noorde van Rome zijn aan te bevelen).
Camping Seven Hills, zo'n 25 min buiten Rome met de bus.

Je moet wel een stukje lopen naar de bushalte maar je stapt zo op het Vaticaanplein uit (als je de goede bus neemt..)

We hebben daar met een tentje gestaan en ons rot gelachen om de emoes die er los liepen op de camping. Het is inmiddels al jaaaren geleden maar als je hem googelt komt hij goed uit de bus bij Zoover.
Ik ben net als fdr80 op camping tiber (of was het tiber village?) gestaan, en ik was heel tevreden. Het was niet duur (wij hadden een stacaravan voor 9 dagen, voor 11 euro per nacht, niet echt geschikt voor 'het campingleven', want erg klein en ongezellig, maar wel ideaal voor ene paar nachten om alleen te slapen.

De rest van de camping met tenten en caravans zag er wel gewoon leuk en gezellig uit. Het sanitair was goed, de service ook, het eten was lekker en zelfs het ontbijt was ok.

In totaal duurt het ongeveer 40 minuten tot je in de stad bent, inderdaad gratis busservice naar stationnetje en dan nog even in de trein (soms wel erg druk en warm in de trein)

2-3 dagen is wel erg kort in Rome! Als het kan zou ik minstens 5 gaan!
camping fabulous. Ook leuk voor kinderen. Binnen een kwartier in oude centrum
Ik wilde ook Fabolous gaan zeggen, zit halverwege Rome en de kust, ideaal Is wel een grote camping, daar moet je van houden.
Rome is in de zomer verschrikkelijk warm. Alleen in Borghese (een schitterend park) is het nog uit te houden. De romeinen gaan zelf massaal weg in de zomermaanden naar de koelere heuvels. Ostea---muggen

Ik heb een mooie site over Rome gemaakt.

In Florence weet ik wel een paar goede campings. Het is daar behaaglijk in de zomer en veel kleiner. Rome is een wereldstad a la Parijs.
Lago di Bracciano is een aanrader om daar een camping te zoeken! Heerlijk afkoelen na een dagje stad. En smeer je in tegen de muggen ;)
@bellaroma ik heb daar weken achter elkaar gestaan en geen last gehad van wat jij zegt, is al wel 6 jaar geleden, misschien is het erger geworden of gebeurde het toen toevallig niet. Het is mij in ieder geval goed bevallen!
Wil je echt per se een camping? anders zijn hostels in het centrum ook wel aan te raden!
Kijk uit voor zakkenrollers in Rome! Echt een plaag daar, vooral in de ondergrondse.
Ik heb zelf jaren terug twee weken op camping I Pini gestaan in Fiano Romano. Was een topcamping! Het is wel een half uurtje voor je in het centrum van Rome zit. Eerst moet je een stukje rijden naar de ring. Bij Saxa Rubra (en de RAI) aan de ring kan je heel goedkoop parkeren en vanaf daar voor enkele euro's ook nog de hele dag onbeperkt met de metro rijden.

Wat ik prettig vond was dat de omgeving lekker rustig was en landelijk. Maar Rome en Bracciano waren dichtbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven