Lijf & Lijn alle pijlers

CAVEMAN Dieet

11-06-2011 00:57 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik hoorde laatste tijd veel over het ''caveman dieet''

Kent iemand dit? En zijn er ook vrouwen die dit volgen? Ik ben erg benieuwd!

Groetjes Sophie
Caveman dieet? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Word je voor 1000,-euro inschrijfgeld in een grot gestopt met een paar rauw knollen en Zwelgje voor de ingang om je tegen te houden als je honger hebt en je grot uit wilt?
het is veel simpeler, wikkel je in een berenvel en laat je neerknuppelen door je man, gegarandeerd dat je een tijdje geen zin hebt in chips. Verder 1 keer in de week rauw vlees en zelf je besjes zoeken
EHEC dieet is ook heel makkelijk en succes gegarandeerd. Het begint met veel kiemgroente, de rest gaat vanzelf
Vraag :

Moet ik nu helemaal als een holbewoner (jager/verzamelaar) zelf mijn vlees/vis vangen, groenten en fruit kweken/telen etc. ?

Antwoord :

Nee hoor, het is niet nodig om in een berenvel op jacht te gaan. Het vergt slechts wat aanpassingen op je boodschappenlijst. Je kunt nog steeds met de auto naar de supermarkt. Je kunt wel hele rijen met schappen vol voedingsmiddelen overslaan omdat je slechts geïnteresseerd bent in vlees, vis, eieren, groenten en fruit, noten en zaden.

Bovenstaande is één van de twee veelgestelde vragen die op de site van dit dieet staan. Op een of andere manier kan dat niet veel goeds betekenen....
de echte caveman werd trouwens niet ouder dan een jaar of 35, dus in dat opzicht kan je het wel vergelijken met het EHEC dieet
Hahahaha dat heb ik nog nooit gelezen alleen gehoord dat mensen er veel van af vielen! Iets in de zin van; terug naar voedsel dat je oma at. Dus geen liga's, chocolade pasta etc maar fruit noten zaden etc. Maar niemand dus ervaring haha?
Mijn oma at reuzel, veel vlees, roomboter etc. Dus succes ermee
orgaanvlees, yum yum
Lekker! Zult en bloedworst, water loopt me in de mond...
You know how I know? Because I reeaally think so!
Oke het word hier duidelijk dus niet serieus genomen! Never mind dan!
Ik had eens een soort van date met iemand die dat deed, hij at enkel vlees van paarden uit een natuurgebied (woonde hij toevallig dichtbij - let wel niet-wild vlees is verboden) en sla en andere groenten. Geen suiker, zout, brood, zuivel. Niet eens soja of kidneybonen.

Hij zat me belerend toe te spreken dat de sla op mijn brood geen zin had omdat de vitaminen toch in de bal van vezels terechtkwamen in mijn darmen...

Anyways, hij was wel mager, maar doe het niet, je wordt hautain en het is zo gehyped.
jee wat vond staatsbosbeheer ervan dat deze holenmensch steeds een hapje rauw vlees van een paard nam?
Je kunt dergelijk vlees gewoon via internet bestellen. Het is er ook van runderen.
quote:Sophie88 schreef op 11 juni 2011 @ 01:16:

Oke het word hier duidelijk dus niet serieus genomen! Never mind dan! Ik geloof dat vage diëten hier nooit serieus worden genomen, dus het is verder niet persoonlijk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Grappig. Ik eet de laatste tijd eigenlijk alleen vlees, vis, ei, groenten, fruit, noten, zaden, peulvruchten en granen. Biologisch (al schijnt dat met die bacterie van nu discutabel te zijn), en zo veel mogelijk onbewerkt. Zeker niet alles rauw. Wel alles zo vers mogelijk. Geen zout. Geen suiker en zuivel alleen van geit en schaap. Ik eet met mate, maar kom ruim aan de 1700 calorieën per dag.

Volg ik nou het caveman-dieet? Welnee, volgens mij volg ik gewoon mijn gezonde verstand en wat de natuur (en niet de fabriek) geeft.
quote:meds schreef op 11 juni 2011 @ 01:01:

het is veel simpeler, wikkel je in een berenvel en laat je neerknuppelen door je man, gegarandeerd dat je een tijdje geen zin hebt in chips. Verder 1 keer in de week rauw vlees en zelf je besjes zoeken

Rauw vlees en besjes? Ooooow het is gewoon Atkins?

Hegh geef die man toch eens wat credits, hij is bedenker van het no/lowcarb leven, niet southbeach/dr Frank of het caveman dieet.
Nee hoor er wordt vast Paleo bedoeld. Terug naar de mens als jager enzo. Maar dat verhaal rammelt ook aan alle kanten.
Och, ik eet al jaren zo. Voel me er heel goed en gezond bij. Af iemand anders daar op tegen is, vind ik niet zo interessant.
Ik denk niet dat het zo zeer gaat om wat er gegeten wordt Melpomene, maar meer de manier waarop het weer in de wereld gezet wordt. Het caveman dieet met begeleidende site is gewoon een lachertje.
De site heb ik nooit bekeken, Plops. Er zijn (helaas) talloze sites, waarop echt idiote dingen staan, soms zelfs sites met info die op zich niet altijd slecht is, maar die wordt dan zo achterlijk gebracht... Ik geef het zelf bij de eerste taal- of spelfout al op, want slecht taalgebruik irriteert me mateloos.
Haha, ik begrijp je helemaal! Als iemand niet de moeite neemt om een fatsoenlijke site in elkaar te draaien dan haak ik af.
vlees, vis, eieren, groenten en fruit, noten en zaden.

Wat eet je dan als ontbijt?? Ik heb brood een tijd geleden al opgegeven en heb het vervangen door smoothies of havermout (wel alles soja). En heel soms Brabants roggebrood. Wat zijn de alternatieven?
quote:meds schreef op 11 juni 2011 @ 01:50:jee wat vond staatsbosbeheer ervan dat deze holenmensch steeds een hapje rauw vlees van een paard nam?

Ha, het hoeft niet rauw want ze hadden toen in het paleolithicum ook al vuur. Ik weet zo even niet of het van staatsbosbeheer is dat gebied, misschien valt het onder lokaal beheer. Maar hij kocht dat (ingevroren) vlees gewoon, dat kan kennelijk... op zich niet vreemd, ik weet dat sommige boswachters ook vlees van zelfgevangen dieren eten, dus waarom niet verkopen.

Maar veel paleodieetvolgers zullen die mogelijkheid niet hebben en je hoort daarom 100% biologisch vlees (en vis) te kopen, en natuurlijk ook onbewerkte noten en groenten. Daardoor is het dieet niet bepaald goedkoop, ook omdat granen uit den boze zijn.

Hij zei dat hij gewoon fruit at 's ochtends en de rest van de dag vlees/vis met groenten (salades). Overigens mag rode wijn wel met mate.

Er zijn trouwens goede Engelstalige sites er over. Persoonlijk lijkt het me echter onwaarschijnlijk dat mensen vroeger zoveel vlees konden eten. Vaak genoeg kwam men met lege handen terug van de jacht, heb ik begrepen.
quote:Friia schreef op 12 juni 2011 @ 21:59:

[...]

Ha, het hoeft niet rauw want ze hadden toen in het paleolithicum ook al vuur. Ik weet zo even niet of het van staatsbosbeheer is dat gebied, misschien valt het onder lokaal beheer. Maar hij kocht dat (ingevroren) vlees gewoon, dat kan kennelijk... op zich niet vreemd, ik weet dat sommige boswachters ook vlees van zelfgevangen dieren eten, dus waarom niet verkopen.

Maar veel paleodieetvolgers zullen die mogelijkheid niet hebben en je hoort daarom 100% biologisch vlees (en vis) te kopen, en natuurlijk ook onbewerkte noten en groenten. Daardoor is het dieet niet bepaald goedkoop, ook omdat granen uit den boze zijn.

Hij zei dat hij gewoon fruit at 's ochtends en de rest van de dag vlees/vis met groenten (salades). Overigens mag rode wijn wel met mate.

Er zijn trouwens goede Engelstalige sites er over. Persoonlijk lijkt het me echter onwaarschijnlijk dat mensen vroeger zoveel vlees konden eten. Vaak genoeg kwam men met lege handen terug van de jacht, heb ik begrepen.Je hoeft ook niet letterlijk te eten zoals zij deden. Het gaat er meer om dat je de manier van ]spam] eten, op dezelfde manier doet als zij deden. Misschien hadden zij ook wel dagenlang geen eten, natuurlijk is dit niet optimaal voor ons lichaam. Het gaat er dus volgens mij meer om wat zij aten en dit zoveel mogelijk te kopiëren. Wanneer je een [spam] volgt ga je toch ook niet slapen wanneer het donker wordt en wordt je wakker wanneer het licht wordt? Dit wordt in deze tijd namelijk wel erg lastig;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven