Houden van 2 mannen

12-06-2011 18:02 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik ben getrouwd en we hebben een partnerruil/swing relatie met een ander getrouwd stel. Ze wonen dichtbij en onze kids zijn ook bevriend. Die hier nix van weten overigens. Mijn probleem is dus nu... ik ben verliefd geworden op de andere man en hou van hem! Heb wat huwelijksprobeempjes, daardoor trek ik nog meer naar de ander.. Maar hou nog wel van mijn eigen vent..als man..als vader van mijn kids.Weet wel dat niemand mij kan vertellen wat te doen, dat ik daar zelf uit moet komen, vraag alleen of anderen dit evt. ook hebben meegemaakt..en wat daaruit is gekomen..
quote:sweetness74 schreef op 12 juni 2011 @ 23:50:

We ruilen al even niet...is ook beter van niet...

Maar daardoor word mijn gevoel niet minder.

Tijd.

Gewoon tijd, zo heel moeilijk is het allemaal niet.

En eerlijk zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat swingen doen we langer dan die huwelijksprobleempjes er zijn...Weet ook dat dat niet samen gaat..maar til niet te zwaar aan die huwelijks problemen.. zit tussen dopje van de tandpasta en vreemdgaan in..daarkomen we wel uit! maar in mijn geval trek je dan op zo'n moment meer naar de ander..

Ik twijfel niet aan nr2 zijn woorden, daarvoor ken ik hem telang..

Zie ook wel in,na al de reactie's gelezen te hebben, dat ik een keuze moet maken.

stoppen met alles zal het beste zijn voor mijn huwelijk..

En het gaat zoals het gaat..
Dan is het nu opgelost?
Nou ja opgelost...door erover te praten ga je bepaalde dingen anders inzien. Weet ook dat als ik breek met nr2, het niet ineens rozengeur thuis is... moet ook hard aan gewerkt worden.. maar een ding is zeker... swingen voor mijn nooit meer...kan sex en liefde moeilijk apart zien...

Wel bedankt voor jullie reactie's
quote:sweetness74 schreef op 13 juni 2011 @ 10:31:

Nou ja opgelost...door erover te praten ga je bepaalde dingen anders inzien. Weet ook dat als ik breek met nr2, het niet ineens rozengeur thuis is... moet ook hard aan gewerkt worden.. maar een ding is zeker... swingen voor mijn nooit meer...kan sex en liefde moeilijk apart zien...

Wel bedankt voor jullie reactie's

Een forum kan heel verhelderend werken, dat is waar :-)

Eigenlijk is er al gebroken met Nr. 2 toch, doordat er al geen afspraken meer zijn geweest?

Nu nog even definitief een streep eronder zetten en dan kun je er weer voor gaan, toch?

Heel veel succes!!
Partnerruil/swingen is nooit een goed idee.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ben ik toch eigenlijk wel benieuwd...jij die als een blok voor de andere man gevallen is. Die andere man die ook helemaal voor jou in katzwijm ligt. Die andere vrouw die het warm in haar bloesje krijgt van jouw man...

nu ontbreekt alleen nog jouw man, die is ook helemaal dolletjes op die andere vrouw? Ja he?
Misschien kunnen jullie ook kinderen ruilen?
quote:a_nick_is_crini schreef op 04 september 2012 @ 20:51:

Partnerruil/swingen is nooit een goed idee.Onzin! Swingen kan een heerlijke toevoeging zijn mits je een stevige, eerlijke relatie hebt. De meeste vreemdgangers zijn echt geen swingers.
It's never too late start living!
quote:lila01 schreef op 12 juni 2011 @ 19:08:

Als je schrijft ook nog van je man te houden, ga voor hem dan, vecht voor jullie huwelijk!

Het was trouwens een erg slecht idee om de spanning buiten de deur te zoeken....Ja idd. Als je nog van je huidige man houdt begrijp ik de bron van twijfel ook niet. Dan komt het neer op respect voor hem en voor jullie relatie sorry..
quote:Nammma schreef op 12 juni 2011 @ 19:17:

Ik ben van een iets oudere generatie (58 jaar) en zo'n 20 jaar geleden (of misschien wel langer) had ik vriendenkring die aan partnerruil deed (net zoiets als swingen, maar dan andere naam). Ik heb heel wat huwelijken zien stranden hierdoor. Van ruilen komt huilen.

Jullie hadden beter samen naar een goede seksuoloog of relatietherapeute kunnen gaan...Eensch met Namma. Komt misschien ook omdat we een beetje leeftijdsgenoten zijn (ik 60+).
quote:leen65 schreef op 04 september 2012 @ 22:53:

[...]

Onzin! Swingen kan een heerlijke toevoeging zijn mits je een stevige, eerlijke relatie hebt. De meeste vreemdgangers zijn echt geen swingers.

Ik denk dat er uiteindelijk maar weinig relaties echt tegen bestand zijn. Ik vind het overigens belachelijk dat als je kleine kinderen hebt (zoals TO) dat je dan überhaupt het risico wat swingen met zich mee brengt bewust aan gaat.

Maar in deze lustmaatschappij denkt men alleen maar aan zijn eigen genot en moet alles maar kunnen
quote:mjdh schreef op 12 juni 2011 @ 22:18:

[...]

WAT!? Een ban? Alleen omdat ze er anders over denkt? Wat een idiote reactie. Maar ja, wat kun je ook verwachten van iemand die op haar zwager geilt...

Gelukkig zijn er nog mensen die het normaal vinden dat je je partner gewoon trouw blijft, of, als het niet goed zit, je er met hem/haar over praat. Als de koek op is bak je maar een nieuwe. Dat geneuk buiten de deur, ik word er niet goed van. En dan heb ik het nog niet eens over die arme kinderen. Ik vind het niet gek dat er een generatie jeugd opgroeit dat van god los is. Als je dat als voorbeeld krijgt van je ouders....

Maar ja, ik zal wel ouderwets zijn. Whatever...+10
quote:12 juni 2011]@ 22:18:

.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
He, ik zie nu pas dat het topic al ruim een jaar oud is.

En? Ben je nog bij je man, liefde uitgedoofd, zinnen weer op een rijtje gekregen, gestopt met swingen, met die ander getrouwd, verhuisd?

[...]

Onzin! Swingen kan een heerlijke toevoeging zijn mits je een stevige, eerlijke relatie hebt. De meeste vreemdgangers zijn echt geen swingers.

Ben ik het niet mee eens. In mijn Omgeving ken ik een paar stellen die ook aan het swingen zijn geslagen. En ik kan niet anders dan constateren dat het bij allemaal voortkomt uit het feit dat ze na een aantal jaren huwelijk het een beetje zijn kwijtgeraakt, en dat ze denken de leegte die is ontstaan kunnen opvullen door te gaan swingen.

Fout!! Bij de mensen die ik ken, is het dus 1 op 1 verkeerd gegaan. Er was er toch altijd eentje die verliefd werd.

Ook denk ik dat als je elkaar nog alles kan bieden, je niet gaat swingen. Maar dat is natuurlijk puur mijn persoonlijke mening.

En wat is dan de heerlijke toevoeging??
quote:sweetness74 schreef op 12 juni 2011 @ 23:40:

Manlief weet dat ik hem niet verlaat voor de ander..en vind het moeilijk dat ik gevoelens heb voor de ander..

Trouwens de andere vrouw in kwestie weet van mijn gevoelens.

Zij heeft weer gevoelens ( niet zo diep als de mijne ) voor mijn man... om het nog ingewikkelder te maken hihi

Weet dat mijn prioriteit bij mijn gezin ligt.

Las in een andere topic dat er meer vrouwen zijn die van twee mannen houden..maar dat schijnt moeilijk te begrijpen zijn voor veel mensen. Het is maar net wat je er mee doet!!Een grote rotzooi dus...

[...]

Eensch!!

Swingen is idd een heerlijke toevoeging!

Het enige is wel dat je het als aanvulling moet zien en niet als invulling van je seksleven.

Daarbij is een goede basis een vereiste, daarmee bedoel ik dat je niet moet gaan swingen omdat het niet lekker loopt, er problemen zijn, je elkaar niet meer aantrekkelijk vindt, in een sleur zit, niet jaloers bent, etc.

Ook stiekem met iemand afspreken of sms contact moet je gewoon eerlijk melden, geen geheimen voor elkaar.

Helaas zijn er idd erg veel stellen die swingen als een laatste strohalm zien, tja dan gaat het idd goed fout!

Ik zou never nooit iets achterhouden voor enjoyboy. We hebben het samen goed en genieten volop van deze aanvulling. Mede door de openheid over zaken trek je nog meer naar elkaar toe.

Maar goed het is en blijft een risico als je het ziet als "hulp" in je relatie. Dan ben je gewoon een Dombo!
Nu reageerde ik alleen op het onderdeel swingen, maar zal ook mijn gevoel vertellen over TO.

Op het moment dat zij kleine scheurtjes voelde in haar huwelijk, had zij direct een streep moeten zetten door het swingen. Je stevige basis is dan weg en dan is het 1+1......

Gewoon Dom dus!

Ik hoop dat ze voor d'r man heeft gekozen, dat moge duidelijk zijn.
Tsja, van ruilen komt huilen inderdaad!

Jullie hebben partnerruil gedaan? Maar waarom denken de mensen nooit verder na dan de neus lang is?

Het risico is er hé, dat je verliefd wordt op de ander.

Maar goed, je zult moeten uitzoeken of je met hem verder wil, en hoe is trouwens zijn huwelijk met die vrouw? Wil hij wel iets met jou? is hij wel verliefd op jou? En heeft de relatie ook echt kans van slagen?

Ik zelf zou zeggen blijf bij je eigen vent, ook voor de kids maar goed als je dat niet gelukkig maakt. Is dat ook geen optie natuurlijk

succes
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Uhm Wished....heb jij het wel helemaal gelezen en heb je door dat het een oude post is?
Sweetness aan alle moraliserende praatjes heb je volgens mij niets. Ken overigens genoeg stellen bij wie swingen goed werkt. Uitgangspunt is dan wel volledige openheid en eerlijkheid en het hebben van een goede stabiele relatie.

Als ik je verhaal hoor denk ik dat je je af moet vragen of je voor je man wilt knokken of niet. Als er aan de ene kant problemen zijn is het gras altijd groener aan de andere kant. Je problemen met je man kun je denk ik alleen maar onder ogen zien/ oplossen door te stoppen met dit swingcontact. Het staat je hoe dan ook in de weg om de problemen met je man onder ogen te zien, wat er ook uitkomt., juist door je verliefdheid. Tijdens verliefdheid zou je denk ik sowieso nooit een besluit moeten nemen mbt je man.

In hoeverre de problemen met je man (on)overkomelijk zijn weet je pas als je afstand neemt van de man op wie je verliefd bent.

Dat dat heel moeilijk is begrijp ik. Realiseer je wel dat je met het voortzetten van dit swingcontact een onherstelbare breuk met je man teweeg kunt brengen. Vraag je goed af of dat is wat je wilt.

Veel wijsheid en sterkte!
quote:sweetness74 schreef op 12 juni 2011 @ 18:37:

Hadden na 20 jaar samen iets nodig om het een beetje spannend te houden zeg maar..vorig jaar met toeval dit stel ontmoet..klikt ook buiten het bed heel goed..ik heb mijn man verteld over mijn gevoelens. heb het een beetje afgezwakt..niet heel eerliijk ...hij weet hier nog geen raad mee..wil stoppen.. maar ik niet..Als je partner wil stoppen, dan lijkt het me zéér logisch dat jullie daadwerkelijk stoppen! Ook verstandig voor je huwelijk!
Begrijp nooit zo goed waarom men denkt dat swingen het antwoord is op de problemen binnen het huwelijk of relatie. Men doet voorkomen alsof men het allemaal prima gescheiden kan houden maar daar geloof ik niet, als je toch een beetje van je man of vrouw houdt dan heb je er toch ontzettend veel moeite mee dan hij/zij met iemand anders ligt te fozen? Heb altijd het gevoel dat 1 van de 2 partners erin meegaat om de ander tevreden te stellen uit angst om verlaten te worden, volgens mij uit swingen niets positiefs voortgekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven