De ultieme kletsmajoren

06-06-2011 20:18 2450 berichten
Alle reacties Link kopieren
... Hier gaan we verder met topic nummer 14,5

Pas geboren:

Babyboy, zoon van DD

Binnenkort verwacht:

Caatbaby, een jongetje september 2011

Luusbaby, een jongetje december 2011

En as we speak wordt er gewerkt aan een nieuwe mini versie van Laal

Link naar vorige topic:

Wij mogen nergens over praten ;-)
Haha, ik heb er ook meteen een beeld bij, TZ in chaotische toestand!

Pien, geeft niet hoor dat je het niet wist van dat cadeau. TZ had het gekocht en jij kon niet mee op kraamvisite. Maar het blijft grappig

Wat naar trouwens weer van Pienmini. Heb je het deze keer kunnen filmen? voor de schrik
Nee niet gefilmd. Doordat wij tegen hem begonnen te praten (niet al te zacht ) duurde het letterlijk maar een paar seconden. Het vervelendste was nog dat hij gewoon zo'n last had van zijn lijf. Misschien geeft het wel onwijze hoofdpijn ofzo. En het geeft bij ons gewoon onrust en zorgen.

Maar er is gewoon zo weinig dat we er aan kunnen doen. Filmen houden we wel steeds in gedachte overigens. Maar blijkt toch lastiger als het moment daar is. Ook omdat je in het begin nooit zeker weet of het nou zo'n wegtrekker is of niet.

voor je romantische avond TZ.

Sproet, jullie feestje klinkt inderdaad gezellig. Ik ga later deze zomer mijn verjaardag vieren dus dan is die taart ook wel een idee.

Wat leuk dat Sproetekind zoveel leuke nieuwe dingen heeft gekregen. Is de Ttruck van je vader nog meegekomen?
Voor Krieb: http://www.pepatino.be/catalog/index.ph ... rers_id=72
Goooooooooood morning! Mienman heeft me laten uitslapen, hoe heerlijk is dat? En ik ben zo blij dat ik vandaag lekker thuis ben met mijn gezinnetje. Waarom duurt niet elk weekend 3 dagen? (Hoewel mijn weekend 5 dagen duurt dit keer )
That's the spirit Mien, wat een sunshine op de ochtend.

Lief van Mienman. Wij hebben weer een kleinezus-dramanachtje gehad. Ik weet het meteen aan het etentje, als ze wat te lang in een vreemde volle ruimte zit, vooral voor bedtijd, kan ze dat allemaal niet verwerken ofzo en slaapt ze vreselijk onrustig. Misschien was het wel toeval, maar het is eerder voorgekomen, dus we durfden eigenlijk al amper met haar uit eten en dat is nu weer bevestigd. Jammer.
Wat vervelend TZ. Kleinezus is dus ook niet erg prikkelbestendig, hier ook zo'n exemplaar. Jammer dat een etentje zo'n negatieve invloed heeft op de nachtrust.

Ik ben al blij dat ik de ochtend heb overleefd. Ging het gisteren prima - vanmorgen na het ontbijt was het direct drama. We gingen de hond uitlaten en ze wierp zich krijsend op de grond, rende bij me weg etc. In de wagen (die ik uit een greppel moest vissen omdat ik 'm niet op de rem had gezet toen ik achter Bengelien aanholde) ging het al niet veel beter. Wat een ellende. Kon ik de eerst minuten heimelijk nog wel lachen om de dramatiek, na 45 minuten was ik het behoorlijk beu.

Na het hond uitlaten met een krijsend kind naar de kinderboerderij gefietst, daar trok ze een beetje bij. Vervolgens weer naar huis, lief op het hobbelpaard gezeten en half naar de Gruffalo gekeken (muis! muis! muis!) Ze ligt nu in bed en ik ga ook even plat. Kijken of we allebei met een beter been uit bed stappen straks. Mensenkinderen wat een dramaochtend....

Waarom wil ik in vredesnaam een 2e?? Zucht. Deze leeftijd botst nogal met mijn karakter geloof ik - ik heb hier geen geduld voor.
Het is hard werken met 2 kleine kinderen in je eentje, dat blijkt maar weer eens Hoe laat komt bengman weer thuis?

Zoen, heel herkenbaar hoor Wij zijn gisteravond ook uit eten geweest met kriebeltje. We gaan dan ten eerste vroeg (18.00) en we hebben daarna bij thuiskomst nog even buiten gespeeld met haar, om even te ontladen (tenminste, dat is de bedoeling ervan ) Anders is ze overprikkeld en kunnen we slapen echt wel vergeten. Dit was bovendien een kindvriendelijk restaurant, sjiek uit eten doen we echt niet voor ze dat zelf ook begrijpt en leuk vindt.

Lekker mien, uitslapen!

Zoen, vind het erg leuke schoenen!! Ga straks nog even goed op hun site kijken
Ach Beng, wat rot kan dat zijn als ze niet meewerkt. Dat kan zo op je zenuwen werken.

Het was een pannenkoekhuis en we gingen om half zes al, dus je zou denken dat het wel zou kunnen. Maar het wachten op het hoofdgerecht (de kinderen hadden hun eten toen al op) duurde vrij lang dus we gingen pas rond zeven uur weg en dan ligt ze er normaal al in. In de auto viel ze meteen in slaap en thuis heb ik haar dus ook meteen in bed gewipt. Misschien is even spelen om te ontladen hier ook wel een oplossing.

Wij hebben de gruffalo gemist maar ik heb het opgenomen.
He getsie wat een kinderdrama's bij jullie thuis.

Hier is het grote mensen drama. Hele fijne sfeer.

En dan heb ik de Gruffalo ook nog eens gemist. Weet ik het nog niet.

Ben maar aan het kokkerellen geslagen om iets om handen te hebben. Morgen laat thuis dus dan kunnen we dat eten. Pienman is nu even de deur uit voor zijn werk. En dit klinkt heel onaardig maar dat is maar even goed ook. Ook mannen kunnen heel gemeen doen.
Pientje
Thanks TZ. En ik moet gelijk weer huilen. Waar ik dan ook wel weer om moet lachen. Emo doos die ik ben.

Maar dat vrouwen ingewikkeld in elkaar zitten valt best mee vergeleken bij mannen. Vind ik.
Och liefie. Mannen zijn ook ingewikkeld (de mijne in elk geval ook, vind ik ) en nu en dan (bij jou meer nu dan dan) ook stom. Hoop dat Pienman gauw bij zinnen komt en weer heel lief doet (en stopt dingen op jou/de relatie te reflecteren die hij alleen zelf kan oplossen).
Jeempie TZ, jij verwoordt het precies goed. Ok ergens zal ik natuurlijk ook een aandeel hebben. Maar hij moet niet alles op mij afreageren. Ik geloof dat zijn knopje om lief te doen stuk is ofzo.

Heb de ochtend even beschreven op de groep.
voor het knopje. Bij grotezus ga ik als ze chagrijnig is soms onder haar oksel voelen/kietelen en vragen waar het knopje om blij te worden precies zit. Heeft lange tijd de buien als bij toverslag verdreven omdat ze dan moest lachen van het kietelen. Maar ik weet niet of dat bij Pienman ook gaat werken.

voor als hij zo terug komt en laat maar gewoon weten hoe verdrietig je ervan wordt dat hij zich op jou afreageert maar je niet laat helpen zijn probleem op te lossen of er over te praten.
voor Pien

Bengelien ligt al 2 uur plat, heerlijk. Ik lag te lezen en heb even mijn moeder gebeld om stoom af te blazen. Gelukkig had ze begrip (ze weet hoe het is zo'n driftkop - ik was zelf ook nogal koppig - hoewel ze ook heimelijk lacht omdat ik dit verdiend heb ) .

Bengman is net thuis gekomen, helemaal koud en nat. Hij gaat nu douchen en dan naar bed. Dan ga ik maar met Bengelien naar mijn moeder. En misschien als ze ongezellig doet laat ik haar achter en ga ik lekker naar huis !
Kreeg net een linkje van de fotograaf om online de foto's te bekijken van de fotoshoot van begin deze maand. Vind ze bijzonder teleurstellend. Dusdanig geshopt en gestileerd dat ik Bengelien er amper meer in herken - echt studiofoto's, Absoluut niet mooi. Er zitten slechts 1 of 2 tussen waar ik wel mijn eigen meiske in herken.Denk dat ik er niet 1 ga bestellen.
quote:tot_zoens schreef op 13 juni 2011 @ 13:30:

voor het knopje. Bij grotezus ga ik als ze chagrijnig is soms onder haar oksel voelen/kietelen en vragen waar het knopje om blij te worden precies zit. Heeft lange tijd de buien als bij toverslag verdreven omdat ze dan moest lachen van het kietelen. Maar ik weet niet of dat bij Pienman ook gaat werken.

voor als hij zo terug komt en laat maar gewoon weten hoe verdrietig je ervan wordt dat hij zich op jou afreageert maar je niet laat helpen zijn probleem op te lossen of er over te praten.

Briljant idee!!!

Hij is terug en ik kreeg een dikke knuffel en de opmerking dat het allemaal goed komt.
OH heerlijk stoom afblazen bij je moeder Beng. Kan zo opluchten.

Wel jammer van die foto's zeg.
Hoi hoi meisjes,

Zo, alles weer bijgelezen na een druk weekend en nu snel schrijven anders ben ik het weer vergeten. (zwangerschapsdementie is een feit!)

Ten eerste; wat een heerlijke bruiloftsverhalen. Zat helemaal mee te genieten hier. Heb ook de foto's gezien en Duft, wat zag je er schitterend uit. Stralende bruid en volgens mij was het feest helemaal top! Nu al weg volgens mij. Geniet van je huwelijksreis!

Beng; Moest even lachen om je kleine peuterpuber, want dat begint ze wel te worden volgens mij.

Heel herkenbaar hier. En het wordt ook steeds erger. Denk soms ook wel; was een tweede wel zo'n goed idee. Haha.. Nee, hoor, maar soms begin ik nu al bang te worden voor alle drukte.

Zie mezelf volgend jaar ook nog helemaal niet met het vliegtuig op vakantie gaan. Zag een aantal gezinnen met dus meerdere kinderen op de vliegvelden, maar dat gaat hem niet worden voor ons. Lekker met de eigen auto lijkt me beter.

VK: Jouw weekendje klinkt heerlijk relaxed. Leuk! Jammer dat het weer vandaag niet top is, maar misschien rijden jullie vanmiddag alweer naar huis.

Pien: Zal zo even op de groep lezen.

En toen was het even gedaan met mijn geheugen. Weet het echt niet meer. Oh ja; Laal; gefeliciteerd!!

Leuke verjaardag gehad??

Hier alles goed. Afgelopen zaterdag weer het nodige geshopt voor de zolder en alles van de babykamer kunnen verhuizen naar zolder. En natuurlijk weer de nodige spulletjes voor ons kleintje. Leuk shoppen is dat!

En... onze Phil & Teds duo is er! In Engeland besteld vorige week maandag en vrijdag geleverd. En het scheelt dan dus 250 euro met de prijs in Nederland incl. verzendkosten!!

En hij is mooi en handig en kan niet wachten tot de baby er ook in en we met 2 kids op stap kunnen.

Gisteren helaas 2 zieken hier. Caatboy was mega verkouden geworden en gewoon niet zo lekker en had dus Caatman aangestoken. Beetje onrustig dagje dus.

Vandaag was Caatman gelukkig weer opgeknapt en is weer druk verder met de babykamer. Glasvezelbehang moet eraf. Is van het soort met geweven motief en ik heb muurstickers, dus dat moet eraf. Gelukkig gaat het makkelijk. Hij kan het er zo aftrekken. Bij Caatboy's kamer vorig jaar ging het dus niet en dan duurt het zo lang!!

Zometeen verf halen en boodschappen doen met Caatboy. Kan ik de kasten boven op zolder weer herinrichten. Het schiet al op!
quote:Peanutje schreef op 13 juni 2011 @ 14:31:

[...]

Briljant idee!!!

Hij is terug en ik kreeg een dikke knuffel en de opmerking dat het allemaal goed komt.Oh gelukkig zeg. Fijn om te lezen.
voor pientje en haar emotionele ochtend... niet leuk als mannen zo doen, en jou met een rotgevoel achterlaten

Wel weer heel erg dat hij er vertrouwen in heeft dat het goed komt

Ons weekendje is heerlijk; locatie is hartstikke leuk, heerlijk in de bossen en lekker rustig. We doen leuke dingen, liggen 's morgens ietsje langer op bed en hebben echt quality time als gezinnetje Maar... kriebeltje is niet bepaald makkelijk deze dagen om de kleinste dingen huilen, niets willen/ niets alleen durven/ steeds opgetild worden... ik vermoed dat ze een beetje heimwee heeft, of dat ze in ieder geval niet op haar plek is. Waar ze thuis meteen op de glijbaan afrent wil ze er nu niet eens bij in de buurt komen, ze doet "bangig" en is erg vermoeiend voor ons. Ik begin te vrezen dat ze er niet van houdt om in een andere omgeving te zijn... dat zouden wij ontzettend moeilijk vinden, want wij zijn juist gek op reizen...

voor het kietelplekje onder de oksel van grotezus, die ga ik onthouden.
Hey Krieb!

Weet je, volgens mij zijn wij vorig jaar februari naar hetzelfde huisjespark geweest trouwens. Begint met een L?

Jullie hebben het lekker dus? Jammer dat Kriebeltje even niet lekker in haar vel zit. Ze lijkt wel wat op Caatboy. Die moet ook eerst even wennen en dan na een paar dagen gaat het wel. Wat deze vakantie hielp, was zoveel mogelijk dingen hetzelfde doen als thuis. Dus heb zijn vaste knuffels meegenomen, favo speelgoed en voorleesboekjes. Dat hielp wel, maar doe jij misschien ook al wel. Alhoewel dat voor zo'n weekendje weg misschien toch anders is.

Denk toch ook wel dat het een fase is trouwens. En we besteden er maar zo min mogelijk aandacht aan. Moeilijk is dat wel, maar ja. En we introduceren nu al nieuwe dingen. De nieuwe wandelwagen gaan we nu al als enkele gebruiken en zo heeft hij afgelopen weekend een dekbed op zijn bedje gekregen. Hele kleine dingen, maar dat dekbed was echt meteen een probleem. Moest af!!! NU!!!

Tja, geen aandacht aan gegeven en nu is hij gewend. Maar beter nu al, dan straks met zijn nieuwe broertje. Zal wel heel erg wennen zijn en als dan ineens alles anders is, is dat wel heel veel in 1 keer natuurlijk. Dus met kleine stapjes.

Maar nogmaals; ik denk echt wel dat het ook te maken heeft met het peutergedrag.
Hè gelukkig Pien! Was blijkbaar zo'n ochtend waarin hij behoefte had aan niemand om zich heen, waardoor hij de hele tijd lelijk liep te doen. Fijn dat even weg zijn hielp.

voor de moeders van alle peuterpubertjes. Wat een gedoe kan dat opleveren hè. Grotezus was bij tijden vooral dwars, bangig is ze nooit geweest (en ook niet/juist niet in een vreemde omgeving, ze leefde daar eerder van op), maar ik geloof dat kleinezus duidelijk anders is. Krieb, zelfs als het haar aard is om een beetje van slag te zijn als ze uit haar omgeving is, kun je dat wel een beetje trainen denk ik. Wat Laal een tijdje geleden al zei: als je het niet meer doet, verander je het nooit.Ik hoop dat Kriebeltje vanuit de buggy of vanaf jullie schouders wel geniet van alles wat ze ziet en meemaakt, en dat jullie het toch ook leuk hebben ondanks jullie arbeidsintensieve meisje.

Ik heb net in een aanval van het-huis-groeit-dicht-met-zooi-paniek enorm opgeruimd boven en ga nu even met grotezus fietsen. De andere helft van de familie (zij die op waren vannacht ) ligt te slapen.

Beng, wat jammer van die foto's!! Kun je er niet iets van zeggen? Als het vnl gephotoshopt is kan hij dat natuurlijk ook 'weghalen', misschien zijn de pure foto's wel naar je zin?

W.b. dat okselknopje: bij grotezus helpt het vaak om iets vreemds of onverwachts te zeggen, dus dan vroeg ik: waar is je knopje? En stopte ze al half met huilen om 'welk knopje?' te vragen. Dan voelde ik even op haar rug, in haar nek, enz, tot in haar oksel, en ik zei niks. Vroeg ze weer: welk knopje dan? Wat doe je nou? En als ik dan begon te kietelen en zei: je vrolijkheidsknopje, dan lach ze helemaal dubbel. Ik moet haar gewoon even van haar stuk brengen soms. (Ik smelt nu helemaal als ik denk aan hoe lief ze dan is en hoe haar bui dan volkomen verdwenen is. )
Ze lach dubbel Zoen?

Vind het wel echt een slim idee!

En het klopt ook wel wat jullie zeggen, ze geniet er vast van, maar uit dat op een andere manier dan ik zou willen Nee is bij haar ook echt nee, en ergens is het natuurlijk alleen maar goed dat zo zo duidelijk aangeeft wat ze wil/niet wil.

Dus bij jullie is de boven verdieping weer helemaal fris? Lekker hoor Hoe staat het met de verbouwing eigenlijk?

Caat, denk dat het heel goed is om caatboy al een beetje te laten wennen aan wat komen gaat. Er zijn ook hele leuke boekjes over broertjes en zusje krijgen.
Oh, en caat, wij zitten inderdaad in een L-park

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven