zussen grrr

13-06-2011 14:38 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik de OP (en wat meer) heb weggehaald. Niet echt netjes, daarvoor mijn excuses.Het is overigens geen gewoonte van mij, dit is voor het eerst dat ik iets weghaal. Ivm herkenbaarheid toch achteraf niet zo handig om mijn frustraties hier gisteren zo snel neer te zetten.
quote:lila01 schreef op 13 juni 2011 @ 14:44:

Dat ik vertel dat ik op dit moment in bed lig, omdat ik een slechte dag heb, maakte niet uit. Mijn man kon het toch doen?

Moet ik dan uitleggen dat mijn man vooral veel bij mij wil zijn nu?

Mijn eerste reactie is, ja, dat had je idd beter uit kunnen leggen ja.

Ze heeft duidelijk geen idee hoe erg je eraan toe bent, en ik ook niet, want andere topic niet gezien, dus ik zou ook zeggen, kan hij dat niet even doen dan?

Wat rot dat de communicatie zo loopt tussen jou en je zus, en dat jij je onbegrepen voelt. Bovenop het ziek en uitgeput zijn.

Ik ben niet de juiste om je advies te geven, want mijn band met mijn zusje is helemaal niet goed, en ik weet nooit hoe ik het aan moet pakken, ik ben ook regelmatig zo gekwetst door dingen die ze zegt, ook al bedoelt ze het totaal niet zo, we botsen gewoon enorm.

Maar ik weet hoe het kan voelen, zeker als het niet zo goed met je gaat.

daarom voor jou nog een dikke en een
quote:dammes3 schreef op 13 juni 2011 @ 14:53:

Eerlijk gezegd begrijp ik de reactie van jouw zus wel. Hoe moeilijk kan het zijn? Je man stapt even in de auto, haalt dat spul op en is weer thuis. Hoogstens een half uurtje weg? Kun je niet even alleen gelaten worden? Ziek zijn is erg maar de wereld gaat niet om jou draaien dus kom op, relativeer!

O.k., is ook een beetje mijn schuld, ik wilde graag mee, om ook even mijn kleine nichtje te zien. En dat lukte me dus steeds niet. Nu komen we erachter dat we toch echt een kenteken op dat ding moeten hebben, dus daar gaat mijn man morgen achteraan.

Bovendien heeft mijn man aangeboden om dan ook gelijk wat spullen voor zwager mee te nemen (soort tegenprestatie zeg maar). Maar het gaat haar erom dat het NU moet, want nu zijn ze thuis en de rest van de week werken. Overigens niet de hele week, maar dat was voor haar natuurlijk prettiger om het iets aan te dikken nu. Mijn man zijn haren gaan ook een beetje overeind staan als zij zegt wanneer, 'we hadden verwacht dat jullie nu zouden komen.'
edit
Maar waarom laat je je man dat ding dan niet ophalen en ga je een andere keer mee naar je nichtje kijken als je je wat beter voelt. Dan is het toch opgelost?
ik vind het wel een beetje gek dat het ineens NU moet. dat hadden jullie toch niet afgesproken of wel?

want het stond toch niet in de weg zei ze??

O en trouwens, vaak zijn mensen het hardst tegen hun partner en directe familieleden, dat helpt mij weleens te relativeren..
Is dit niet gewoon een heel groot geval van miscommunicatie Lila?
edit
quote:rogue_25 schreef op 13 juni 2011 @ 15:02:

Maar waarom laat je je man dat ding dan niet ophalen en ga je een andere keer mee naar je nichtje

kijken als je je wat beter voelt. Dan is het toch opgelost?

hey rogue25 (*zwaait even*) hoe gaat het met je?

weer ontopic: volgens mij moet er eerst een kenteken op de aanhanger voordat ze ' het' op kunnen halen, toch TO?
Wat voor dingen zegt ze dan lila?
quote:rogue_25 schreef op 13 juni 2011 @ 15:02:

Maar waarom laat je je man dat ding dan niet ophalen en ga je een andere keer mee naar je nichtje kijken als je je wat beter voelt. Dan is het toch opgelost?Doen we ook, alleen conflict is er al. En ik kreeg ook het verwijt dat ik te weinig tijd met nichtje doorbreng. Alsof ik daar zelf al niet genoeg verdriet over heb.
quote:lila01 schreef op 13 juni 2011 @ 15:03:

We hebben eigenlijk een hele goede, close band en daarom schrik ik af en toe als ik ineens zo'n emmer over me heen krijg. Ik merk het dan al dagen aan haar stemming en ja hoor, Boem, alle frustraties eruit. En ik kan zoiets moeilijk vergeten, want er worden echt rotdingen gezegd en ze haalt alles en iedereen erbij.Zou het misschien kunnen dat je zus er zelf ook een beetje doorheen zit? Of even een stressperiode heeft? Misschien dat ze daarom zo reageert, terwijl ze het niet echt meent.. (bij ons vaak het geval)
quote:galadriel schreef op 13 juni 2011 @ 14:58:

Tja, dan is er vast meer aan de hand.

Want waarom vorige week was het wel goed en nu niet,

Of had je vorige week beloofd om het nu op te halen?Nee, maar zij had een dag en tijd willen horen en het komt hun goed uit nu.
quote:noodles schreef op 13 juni 2011 @ 15:04:

[...]

hey rogue25 (*zwaait even*) hoe gaat het met je?

weer ontopic: volgens mij moet er eerst een kenteken op de aanhanger voordat ze ' het' op kunnen halen, toch TO?

Hoi noodles ( zwaait terug)

Wat lief dat je aan me denkt zeg. Vind ik echt heel lief.

Het gaat beter hoor, had afgelopen week een slechte week maar ben nu aardig opgekrabbeld. Heb aanstaande vrijdag een leuke date en kijk er naar uit. Hoe is het met jou?

En TO

Dat ze vind dat je te weinig tijd met je nichtje doorbrengt is idd een gemene opmerking. Dat zou mij ook raken.

Maar zoals ik al zei: is je topic op psyche aan haar laten lezen geen optie? misschien snapte ze je dan beter.
Je stelt je wel aan hoor. Je moet er gewoon even doorheen.

Mijn mening.
edit
quote:lila01 schreef op 13 juni 2011 @ 15:07:

[...]

Nee, maar zij had een dag en tijd willen horen en het komt hun goed uit nu.Dan moet er haast wel iets meer spelen, misschien hebben zij onderling net ruzie gehad of ligt je nichtje vandaag een beetje dwars o.i.d.
Klinkt als een echte zussenrelatie / zussenfrustratie

Zij wil dat ding weghebben, voor jullie is er al de mogelijkheid geweest om dat te regelen (aangezien je man redelijk flexibel is met werken), dat is nog niet gebeurd.

Op een of andere manier is zij vandaag gefrustreerd. Dan is dat ding dat in de weg ligt misschien de druppel. Het was haar goed uitgekomen als het vandaag opgehaald werd, en dat dat niet lukt van jullie kant wordt de frustratie op een onredelijke manier geuit.

Ik herken het wel, het aandikken, snel geïrriteerd zijn naar elkaar toe, vinden dat de ander een beetje meer begrip moet hebben voor jou. Juist bij mensen die dicht bij je staan, zoals je familie, laat je die lelijke kantjes van jezelf eerder zien. Zoals ik het lees is er van beide kanten even niet zoveel begrip voor elkaars situatie, en lukt het dus niet om op een redelijke manier te overleggen.

Ik zou zeggen: laat je boosheid / verdriet even zakken, probeer het, als je rustig bent, ook van haar kant te bekijken, wees de verstandigste en bel haar dan op om het van jouw kant toe te lichten, je begrip voor haar standpunt uit te spreken en een concrete afspraak te maken over wanneer ding wordt opgehaald.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:babsbed schreef op 13 juni 2011 @ 15:08:

Je stelt je wel aan hoor. Je moet er gewoon even doorheen.

Mijn mening.Ga jij even wandelen met je zwager babs, over aanstellen gesproken.
quote:rogue_25 schreef op 13 juni 2011 @ 15:07:

[...]

Hoi noodles ( zwaait terug)

Wat lief dat je aan me denkt zeg. Vind ik echt heel lief.

Het gaat beter hoor, had afgelopen week een slechte week maar ben nu aardig opgekrabbeld. Heb aanstaande vrijdag een leuke date en kijk er naar uit. Hoe is het met jou?

Fijn te horen dat het al beter met je gaat. Ik heb regelmatig aan je gedacht n.a.v. je topic, dus ik ben blij dat ik je hier even tref (ook al is het enorm offtopic, sorry TO)

Eeen date, wat leuk! Veel plezier alvast.

(en die slechte weken zullen er wel tussen zitten maar wat goed dat je alweer op gekrabbeld bent.

hier is alles heel goed.

En TO

Dat ze vind dat je te weinig tijd met je nichtje doorbrengt is idd een gemene opmerking. Dat zou mij ook raken.

Maar zoals ik al zei: is je topic op psyche aan haar laten lezen geen optie? misschien snapte ze je dan beter.ja ik vind het ook een gemene opmerking, het klinkt echt een beetje alsof ze op oorlogspad is/was. vandaar dat ik steeds denk dat er haast wel iets meer moet spelen bij haar...

Ik ga je topic ook even wat beter doorlezen
Maar waarom gaat je man dan niet even heen?
edit
ik vind helemaal niet dat je je aanstelt, echt niet!

Zussen weten elkaar vaak echt te raken, en zeker als het niet zo goed met je gaat kan dat hard aankomen.
mooie post akakia!
edit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven