Daten.. en dan!

13-06-2011 13:56 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,

Sinds kort date ik met een leuke man.

We hebben in die tijd 4x afgesproken, waarbij de laatste keer een weekendje weg.. Daarnaast hebben we dagelijks sms-contact.

Maar hoe ga je naar een volgend stadium. Ik zou het prima vinden om nu al uit te spreken dat ik hem dus echt leuk vind en zo dus wat serieuzer te worden. Maar uit ervaring weet ik dat mannen dit ernstig afschrikt (meestal). Of blijken ze lang niet zo serieus als jou.

Toch ben ik wel benieuwd hoe jullie dat aanpakken? Gaan jullie gewoon mee in de flow en zien jullie wel hoe het verder gaat.

Of heb je na bv de 5e date wel zoiets van: hoe zit het?

Je kan denken als jullie elkaar zo vaak zien dan zit het vast wel goed. Maar ik ken ook verhalen die anders liepen.

Hoe gingen jullie van het stadium daten naar serieuze(re) relatie?

En wat vinden jullie: moet je dat uitspreken of lieten jullie het 'vanzelf' gaan..

Ben benieuwd!!

Lin.
Als je al een weekendje weg bent geweest samen, betekent dat volgens mij wel iets.

Je kunt toch zeggen dat je steeds meer voor hem gaat voelen en dat je je afvraagt of dat bij hem ook het geval is.

Maar vooral: GENIET
Allereerst; super dat je het zo leuk hebt met deze man!

Ik heb sinds kort een vriend en zat een beetje in dezelfde situatie. Behoorlijk vaak afgesproken en dagelijks contact, maar het hoge woord wilde er niet uit. Persoonlijk vind ik 4 keer afspreken een beetje kort om het een relatie of iets te noemen. Hoewel ik me wel kan voorstellen dat het voor jezelf al erg goed voelt.

Ik ga mee in wat Colalight zegt, geniet en laat merken of zeg hem dat je meer voor hem begint te voelen. Ik denk dat hij daar dan wel op zal reageren en anders kun je hem er na vragen.

Doe het gewoon rustig aan het komt vanzelf. Ik denk dat ik pas wat kreeg met mijn vriend na zo'n 12 á 13 dates.
Hoe is het op de vakantie dan gegaan?

Hebben jullie al gezoend?
Ik heb het na een aantal dates wel uitgesproken, tenminste voorzichtig gevraagd hoe hij het nou zag. Beetje geplaagd ook of ik nog mocht kussen met anderen enz, een beetje flauw maar oke:-P Stel hij ziet helemaal niks in een relatie en ik wel, dan wil ik er ook niet verder mee, want dan heb je allebei andere bedoelingen/verwachtingen en dat werkt ook niet.

Dus als jij ermee zit, moet je het gewoon vragen!
Tja, het is denk ik ook vooral een gevoel. Hebben jullie al naar elkaar uigesproken wat jullie van elkaar vinden? Dus niet of je een relatie wilt, maar of je elkaar leuk vindt? Dat zou een eerste stap kunnen zijn.....

Een weekendje samen weg zou voor mij wel een teken zijn, maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jouw date zit.

Misschien gewoon vragen hoe het ervoor staat?
He bedankt voor de snelle en goede reacties!

Het weekend was erg leuk en we hebben ook gezoend etc.

We praten ook over alles, maar niet echt concreet over wat we van elkaar vinden. Dus ananasx, ik snap precies wat je bedoelt met het 'hoge woord'.

Ja wel dat het leuk is etc en dat we elkaar weer snel zien.

En Rally, dat is precies waarom ik het wil weten. Als hij alleen maar leuk wil daten, en ik ben serieus(er) dan zit ik uiteindelijk met de ellende
quote:colalight schreef op 13 juni 2011 @ 14:03:

Je kunt toch zeggen dat je steeds meer voor hem gaat voelen en dat je je afvraagt of dat bij hem ook het geval is.

Maar vooral: GENIET

Ja dat is ook zo, alleen ik vind het dan gelijk zo serieus. Maar mannen zijn er wel vaak traag in, die komen er niet zo snel mee. Dus als ik het wil weten, zal ik het zelf moeten vragen idd..

Genieten zal ik zeker doen thnx
Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad TO!

Wat Colalight zegt ben ik het wel een beetje mee eens. Gewoon uitspreken wat je voelt en vragen of dat aan zijn kant ook zo is.

Heel goed van je dat je wilt weten hoe het zit om jezelf in de (nabije) toekomst ellende te besparen. Een weekend weg wil niet zeggen dat iemand serieuze plannen met iemand heeft.

Dus gewoon vragen TO. Ik hoop dat het aan zijn kant ook goed zit :-)
Dankje Aranea!

Maar je denkt dus niet dat het na 4 dates te vroeg is om daarover te beginnen?

Dat is dus een beetje mijn struikelblok.
En als je het wat 'luchtiger' maakt door gewoon iets te zeggen als: 'goh, ik vind jou eigenlijk wel heel leuk. Wat vind jij van mij?' oid.......
Ow dan zit het wel goed, als je weekend weg leuk was en jullie hebben gezoend.

Niet verder over druk maken, genieten en als je het zelf toch duidelijker wil heb, spreek je je uit.
Als je een weekend bent weggeweest dan is t wel duidelijk hoor

Mocht je t niet zo direct willen durven of vragen stel dan eens voor elkaars wederzijdse vrienden te ontmoeten, dat is toch een aardige indicatie?
Als je het je moet afvragen waar je staat lijkt me dat een antwoord op zich.
quote:sacdedos schreef op 13 juni 2011 @ 15:13:

Dankje Aranea!

Maar je denkt dus niet dat het na 4 dates te vroeg is om daarover te beginnen?

Dat is dus een beetje mijn struikelblok.

Nee hoor, maar je moet het wel een beetje subtiel aanpakken, zoiets als Ariadne voorstelde, een beetje luchtig dus. Zoals ik al zei, een weekend weg betekent nog niet dat iemand serieus is. Volgens mij is het daar nog te vroeg voor.

Maar als het bij hem ook goed zit, zal hij je daar heus een antwoord op geven. Misschien is hij wel opgelucht dat jíj er over begint. Misschien is hij zélf wel heel voorzichtig met dit soort dingen, weet jij veel.

Doet hij een beetje wazig, dan kan je voor jezelf altijd een conclusie trekken.

Succes TO!
quote:Aubrey schreef op 13 juni 2011 @ 16:12:

Als je het je moet afvragen waar je staat lijkt me dat een antwoord op zich.Ben ik niet helemaal met je eens. Misschien is TO heel onzeker en zijn de signalen en op zich wel (het weekendje weg bijv) maar durft TO hier niet op te vertrouwen. Bij mij werkt het in elk geval wel zo; al geeft iemand veel signalen, dan nog ben ik twijfelachtig of het wel écht echt zo is...... Ik vind je opmerking dus wat te kort door de bocht
quote:Ariadne83 schreef op 13 juni 2011 @ 16:17:

[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. Misschien is TO heel onzeker en zijn de signalen en op zich wel (het weekendje weg bijv) maar durft TO hier niet op te vertrouwen. Bij mij werkt het in elk geval wel zo; al geeft iemand veel signalen, dan nog ben ik twijfelachtig of het wel écht echt zo is...... Ik vind je opmerking dus wat te kort door de bochtben ik helemaal mee eens heb zelf ook al een aantal dates achter de rug maar ben oo vrij onzeker over wat het is terwijl er wel al een aantal dingen gebeurt zijn tijdens die dates
quote:Aubrey schreef op 13 juni 2011 @ 16:12:

Als je het je moet afvragen waar je staat lijkt me dat een antwoord op zich.

Welnee dat hoeft helemaal niet zo te zijn....

Niet iedereen is het type om meteen na paar dates te gaan uitspreken, waar je staat in de relatie.

En iemand die verliefd is al wat onzekerder over de gevoelens van de ander en om dat te interpreteren, dus logisch dat ze dit zich afvraagt.
Als een man weet wat hij wil zal hij dat echt wel duidelijk maken. Daar hoef je dan niet eens naar te vragen.
@ Aubrey: niet eens. Mannen zijn soms ook onzeker over wat de vrouwen willen.

TO: ik zal het vooral op een speelse manier vragen! Misschien een beetje plagerig of je nog andere mannen mag zoenen? Ik denk ook wel dat het vrij duidelijk is aangezien het weekendje e.d., maar dat kan dan best ook uitgesproken worden:-)
M'n laatste vier relaties waren binnen 6 weken heel duidelijk dat ze een toekomst wilden, zij begonnen over samenwonen. Ik had daar geen enkele aanleiding toe gegeven door naar iets te vragen of te vissen. Het kan aan het type man liggen, maar het lijkt me sterk dat ik over de afgelopen 25 jaar elke keer precies dezelfde types had. Integendeel.
TO heeft hij verder dan nog geen hints gegeven naast het zoenen? Heeft hij het nooit over de toekomst gehad?

Hebben jullie besproken wat jullie beide willen in een relatie?
We hebben het nooit over de toekomst gehad. Alleen in de zin van carriere/ambities etc. Niets op relatie-gebied oid.

Verder niet echt hints hoor, ik weet wel dat we elkaar leuk vinden oa omdat we elkaar elke keer graag weer snel willen zien etc kleine dingen, maar echt letterlijk is dat (nog) niet uitgesproken.

Ik ben zelf absoluut niet onzeker. Meestal loop ik juist te hard van stapel en kom ik redelijk dominant over. Ik wil hem juist niet afschrikken door na 4 dates al over een toekomst samen te beginnen. Maar het is toch wel prettig om te weten waar je staat vind ik zelf.
quote:Aubrey schreef op 13 juni 2011 @ 16:41:

M'n laatste vier relaties waren binnen 6 weken heel duidelijk dat ze een toekomst wilden, zij begonnen over samenwonen. Ik had daar geen enkele aanleiding toe gegeven door naar iets te vragen of te vissen. Het kan aan het type man liggen, maar het lijkt me sterk dat ik over de afgelopen 25 jaar elke keer precies dezelfde types had. Integendeel.

Het zou best kunnen zijn dat jij tegen dit soort mannen aan loopt of dat jij een bepaalde houding hebt waardoor mannen makkelijk zeggen wat ze voelen. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen. Je hebt het ook over een termijn van zes weken, volgens mij heeft TO het niet over zo'n dergelijk termijn gehad. Het zou best kunnen dat je redenatie voor jezelf klopt, maar jouw waarheid is niet perse "de waarheid". Ik vind het dan ook nogal kort door de bocht om te zeggen dat alle mannen zo zijn omdat de mannen waar jij mee om ging zo waren.

@ TO: ik was ook best onzeker over wat hij nou voor mij voelde. We wisten beiden dat we sterke gevoelens voor elkaar hadden maar het voelde nog niet juist om het al een relatie te noemen. We hebben het even in het midden gelaten en na een x aantal dates kwam het vanzelf. Dus geef het de tijd, maar blijf vooral dicht bij jezelf en je eigen gevoel. :-)
Ik pretendeer nergens dat dit DE waarheid is, ik heb mijn persoonlijke ervaringen gepost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven