Probleemkatje

13-06-2011 14:46 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Heeft iemand een tip voor mij wat betreft mijn kat?!

Hij heeft chronische niesziekte dus ruikt zo goed als niks en krabt mn nieuwe banken stuk

Sprays op mijn banken spuiten werkt dus niet en heb het hem geprobeerd af te leren mbv een plantenspuit, maar mn arme banken blijven zn speeltjes.

wanted: TIPS TIPS TIPS

groeten,

Desiree
@ meds

katten zijn in zekere mate ook af te richten zoals honden. Honden leren makkelijker en kunnen meer leren maar katten zijn zeker te trainen op dingen.

Daarnaast haal ik mn baan er niet bij dat ik zogenaamd ALLES zou weten over katten. Maar het is ook niet zo dat ik niks weet. Ik zeg eerlijk dat i kmeer van hondengedrag weet dan van katten (want daar heeft mijn interesse altijd meer gelegen) , maar nu ik zelf een kat heb probeer ik mij er dus in te verdiepen.

Ik heb niks tegen een plantenspuit gebruiken, ja hij vind het water vervelend maar nee hij is niet bang voor de plantenspuit want hij speelt er mee. Daarbuiten is hij ook niet bang voor water geworden want soms als ik de douchedeur niet goed dicht heb gedaan komt ie gewoon bij me onder de douche staan. Dus niks mis mee.

Maar goed ben jouw dramagedoe een beetje zat dus typ wat je wilt..ik reageer er niet meer op
@ soezie 81

hahaha verplaats jij je keuken even..je kat wil er toch echt perse zn route hebben ;)

Die tape heb ik geloof ik ooit bij de v&d of hema inderdaad gekocht. Gewoon zo'n rol. Is dun dubbelzijdig tape, bijna helemaal transparant. dus valt ook niet heel erg op.
geinteresseerd zijn in een waterstraal of onverwacht een plens water op je kop krijgen zijn twee verschillende dingen. Natuurlijk kan je een kat dingen leren, maar geheel onder zijn eigen condities, als hij geen zin heeft of jij bent niet thuis gaan gewoon de nageltjes in de bank. Als jij gelooft in de maakbare kat dan voorspel ik je een zeer teleurstellende carriere als kattenmoeder/ kattenpersoneel
quote:Soezie81 schreef op 13 juni 2011 @ 16:21:

[...]

Ik zie die tape op de bank ook niet echt als straffen. Is idd meer een negatieve associatie. Kun je dat ook zonder problemen op keukenkastjes plakken? Ik heb het zelfde probleem met mijn keuken namelijk... Al mijn kastdeurtjes zijn al naar de filistijnen. Overal de lak eraf gekrabt. Ik heb namelijk ook nog steeds geen idee wat voor fototape je bedoelt, zit dat gewoon op een rol en is dat te koop bij de hema (om maar wat te noemen...)?

Want een hele keuken verplaatsen omdat het op de route van mijn kat ligt is toch wat teveel van het goede...

Ja je kunt dat tape ook op de kastdeurtjes plakken of op het behang als ze daar aan krabben. Je kunt dan ook aliminiumfolie gebruiken of zelfs vuilniszakken, maar dit is iets handiger.

Een rol dubbelzijdig tape is overal te koop, maar uiteraard niet van die dikke bouwtape, want we willen de kat niet aan de kastjes vastplakken toch?
quote:dajorna schreef op 13 juni 2011 @ 16:17:

hij zit dagelijks op het balkon en verrassend genoeg krabten hij ook standaard op die hoek van de bank. Heb de krabpaal daar sinds gister staan dus dat is dan wss een goede keuze geweest haha. Ik heb idd een open keuken. Ik zal die krabpaal naast de andere bank zetten (bij deuropening naar gang) want daar staat ook zijn kattenbak. Misschien logischer idd.

Ben zo benieuwd of het allemaal effect gaat hebben, want mijn beestje mag echt krabben zoveel hij wil maar pleaseeee wel op de krabpalen hahaha

heb ze niet voor niets ;) en vind 7 krabpalen en een groot kleed toch een hoop krabmogelijkheden voor één kat ;)

Zal van de week eens zo'n kokos mat ook halen. Leg ik die voor de deur van het balkonZo te lezen staan je krabpalen dan goed, al kan hij er (als hij echt kritisch is) problemen mee hebben dat zijn kattenbak naast de krabpaal staat. Dat is even afwachten.
quote:dajorna schreef op 13 juni 2011 @ 16:23:

@ meds

katten zijn in zekere mate ook af te richten zoals honden. Honden leren makkelijker en kunnen meer leren maar katten zijn zeker te trainen op dingen.

Sterker nog, clickertraining werkt net zo goed voor honden als katten. Al heb je wel een kat met wat aanleg nodig (sommigen zijn er echt te stom voor).
quote:iris1969 schreef op 13 juni 2011 @ 16:32:

[...]

Ja je kunt dat tape ook op de kastdeurtjes plakken of op het behang als ze daar aan krabben. Je kunt dan ook aliminiumfolie gebruiken of zelfs vuilniszakken, maar dit is iets handiger.

Een rol dubbelzijdig tape is overal te koop, maar uiteraard niet van die dikke bouwtape, want we willen de kat niet aan de kastjes vastplakken toch?

Nou, zo nu en dan zou ik die van mij graag even vast willen plakken. Helaas vinden die van mij dubbelzijdig plakbad helemaal te gek om mee te spelen. Tot zover helpt bij mij de NEE vrij goed, maar met twee puberkatten verwacht ik niet dat alles heel blijft.

Folie vinden ze ook leuk, helaas. De krabpalen goed neerzetten hielp ook enorm hier. ( een bij balkon en een bij de hal/naast de stoel. Alleen de kleinste die krabt nog wel eens per ongeluk aan de stoel, maar gaat steeds beter nu.

Succes TO, ik denk dat je al een aardig eind bent nu.
quote:iris1969 schreef op 13 juni 2011 @ 16:32:

[...]

Een rol dubbelzijdig tape is overal te koop, maar uiteraard niet van die dikke bouwtape, want we willen de kat niet aan de kastjes vastplakken toch? Dan weet ik in het vervolg wel waar ik hem moet zoeken ... Ben hem regelmatig kwijt, meneer kruipt in alle kasten zodra ze ook maar een beetje open staan... Ik zie ook veel voordelen in zo'n 'lastige' kat: je leert opruimen (anders piest ie over mijn papier/post heen) je leert deuren achter je kont dicht doen (anders vreet ie mijn hobbyspul op), en je leert vooral heeeeeeeel vergevingsgezind zijn :P ... En verder zijn ze gewoon heel leuk!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Ik heb gemerkt dat mijn katten graag hun nagelszetten in alles wat in de "loop" staat.

Als ik zie dat ze weer overal aan krabbelen maak ik de krabpalen en slaapplekken extra aantrekkelijk door er valeriaandruppels op te gooien.

Stink als de hel (uurtje ofzo) maar helpt wel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat werkt inderdaad als een trein, maar haar kat kan helaas niet ruiken.
quote:iris1969 schreef op 13 juni 2011 @ 16:49:

Dat werkt inderdaad als een trein, maar haar kat kan helaas niet ruiken.

Helemaal niet?

Jeu, dat spul stinkt zo erg dat je er spontaan van gaat ruiken.
Iemand nog dubbelzijdig tape over voor mijn terror-poes?!

Ze bedacht vanochtend toen ik de deur uit ging naar m'n werk, dat het wel leuk was om naar buiten te sprinten en onder de auto's te gaan zitten.

Ik was een kwartier bezig om d'r te vangen, te laat op werk dus.

Maar verder is ze de liefste!
Oh ja ze vinden het ook erg lekker om op te likken.

Ik druppel helemaal bovenaan de krabplank, en die kleine hangt er helemaal in om het op te likken.
quote:Tickel schreef op 13 juni 2011 @ 16:47:

Ik heb gemerkt dat mijn katten graag hun nagelszetten in alles wat in de "loop" staat.

Als ik zie dat ze weer overal aan krabbelen maak ik de krabpalen en slaapplekken extra aantrekkelijk door er valeriaandruppels op te gooien.

Stink als de hel (uurtje ofzo) maar helpt wel.Ja was het maar zo'n feest dat dat bij de mijne kon :( een niet-ruikende kat is best lastig. Net zoals zijn speeltjes met catnip. De kat van de buren word helemaal wild als hij hier komt en de mijne vind het verre van interessant. Arm beestje weet niet wat hij mist
Tja dan toch maar de alufolie proberen.

Nu heb ik laatst ergens gelezen dat of een kat Catnip aantrekkelijk vindt, in zijn genen zit... Puur aangeboren dus, en een aanzienlijk deel van de kattenpopulatie vindt er dus ook niks aan. Van mijn katten vond maar 1 het helemaal geweldig...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
@ tickel

nee echt niet. Als poesje van 4/5 weken oud is hij heeeeeeeeeeeeeeeeel erg ziek geweest, bijna dood gegaan.

Hij was langs de weg gevonden, helemaal nat en halfdood. Toen is hij bij mn werk binnengebracht (dierenkliniek) en bleek dat hij zeer ernstige niesziekte had (vermoedelijk chlamydia) waardoor beiden ogen volledig dicht zaten en neus ook. alles zwaar ontstoken, zware longinfectie etc.

aangezien het een wild katje was wilde de dierenarts hem in laten slapen, maar ik had zo'n gevoel in mn onderbuik dat hij nog te redden was. Dus heb hem mee naar huis genomen en toen heeft hij 2 maanden lang aan 3 verschillende medicijnen gezeten. en wonder boven wonder is het een geweldige boef geworden. zie mijn profielfoto!

Enige wat hij heeft overgehouden eraan is blijvende schade aan binnenkant neus(waardoor hij niets ruikt) en beschadiging aan de traanbuizen,en dan in principe dus zijn chronische niesziekte. Niest vaak met snot (heel vies ;) )
Hier een langharig kat die tape helemaal geweldig vindt. Niets zielig, ze speelt ermee. Wel altijd onder toezicht. Plantenspuit, ideaal. 2 van mijn katten vinden het af en toe leuk om mijn andere kat te plagen. Hardhandig en maar doorgaan. Nu hoef ik alleen maar met de spuit te schudden en ze laten de andere kat met rust.

Daarintegen wordt nu een rieten stoel gesloopt door 1 van de katten. Hij weet dondergoed dat het niet mag maar ja, baldadigheid daar kan ik niets aan doen en heb de stoel afgeschreven.

Het blijven geweldige dieren
Als ik moet kiezen tussen vrede of gerechtigheid dan kies ik voor gerechtigheid.
quote:dajorna schreef op 13 juni 2011 @ 16:57:

@ tickel

nee echt niet. Als poesje van 4/5 weken oud is hij heeeeeeeeeeeeeeeeel erg ziek geweest, bijna dood gegaan.

Hij was langs de weg gevonden, helemaal nat en halfdood. Toen is hij bij mn werk binnengebracht (dierenkliniek) en bleek dat hij zeer ernstige niesziekte had (vermoedelijk chlamydia) waardoor beiden ogen volledig dicht zaten en neus ook. alles zwaar ontstoken, zware longinfectie etc.

aangezien het een wild katje was wilde de dierenarts hem in laten slapen, maar ik had zo'n gevoel in mn onderbuik dat hij nog te redden was. Dus heb hem mee naar huis genomen en toen heeft hij 2 maanden lang aan 3 verschillende medicijnen gezeten. en wonder boven wonder is het een geweldige boef geworden. zie mijn profielfoto!

Enige wat hij heeft overgehouden eraan is blijvende schade aan binnenkant neus(waardoor hij niets ruikt) en beschadiging aan de traanbuizen,en dan in principe dus zijn chronische niesziekte. Niest vaak met snot (heel vies ;) )Wat heerlijk dat je hem er doorheen hebt kunnen trekken. Is hij nu ook heel eenkennig helemaal op jou gericht? Dat vind ik altijd zo schattig.
quote:Soezie81 schreef op 13 juni 2011 @ 16:57:

Nu heb ik laatst ergens gelezen dat of een kat Catnip aantrekkelijk vindt, in zijn genen zit... Puur aangeboren dus, en een aanzienlijk deel van de kattenpopulatie vindt er dus ook niks aan. Van mijn katten vond maar 1 het helemaal geweldig...Mijn katten vinden het ook niets, maar sommige katten lijken wel helemaal verliefd.
@ iris

Ja hij is ontzettend eenkennig en heel menselijk. Als mensen hier komen zeggen ze altijd: ' die kat is totaal anders dan andere katten, wat grappig!'

Heeft veel menselijke trekjes en is een kroelkippetje. Hij slaapt altijd in zijn mandje op mijn bed, en sochtend standaard een half uur voordat mijn wekker gaat, dan gaat hij op mijn hoofd liggen en begint te kroelen. ik hoef eigenlijk nooit mijn wekker te zetten want hij voelt het aan ofzo (heel vreemd). als ik niet met hem knuffel sochtends is hij de hele dag beledigd en wil hij niks van me weten.
Schattig

Ik heb een ex-wilde zwerver die ook zo eenkennig is en die komt me ook altijd wekken door op mijn kussen te komen kroelen en hij probeert dan mijn haren te wassen. Sommigen mensen vinden dat vies, maar ik vind het een hele leuke manier van wakker worden.
haha ja dat wassen doet de mijne ook, maar dat is wel minder prettig want heb mijn haar vaak vast snachts. doet dus best pijn haha maar is lief bedoeld. Ik vind het ook heeeerlijk om wakker geknuffeld te worden. (misschien toch maar eens op zoek naar n vent ;)) hahaha
Hier ook een probleemkatje van dezelfde leeftijd..

Ze plast weer in huis..

Toen we haar net hadden plaste ze in huis, we hebben haar toen aangeleerd hoe ze op de bak moest (hoe de klep werkt enz.), en we hebben in die tijd verschillende soorten kattenbakvulling uitgeprobeerd tot het goed ging.

Het ging dus een tijdje goed, tot ze krols werd. Op de momenten dat ze krols was plaste ze weer in huis (bij de deur naar buiten toe), ook dit hebben we opgelost door haar te laten steriliseren.

Ook dit ging een tijd goed. Maar nu plast ze weer in huis, weer op dezelfde plek bij de deur. Het is ook nog eens een lastige plek om schoon te maken, omdat het matje er uit is gehaald en er nu dus alleen beton is.

Ik vermoed dat dit komt doordat we over zijn gestapt op goedkopere kattenbakvulling, omdat we de duurdere momenteel niet meer kunnen betalen. Maar aan de andere kant; ze poept wel op de bak en af en toe plast ze er ook op.

Het is heel lastig om haar te 'straffen' omdat ze het doet op momenten dat wij niet thuis zijn.

Het is een heel slim beestje, ze heeft zichzelf bijvoorbeeld aangeleerd hoe ze deuren open maakt en hoe ze de wc moet doorspoelen - wat ze erg leuk vindt (wij wat minder, als we de Vitensrekening krijgen).

Heeft iemand hier misschien ook wat tips voor? Aluminiumfolie hebben we al geprobeerd, maar dat vindt ze alleen maar leuk en interessant.

(Ik hoop niet dat het een probleem is dat ik dit hier plaats, mocht dit wel zo zijn dan haal ik het weer weg.)
@imaginary

Absoluut geen probleem! We zijn hier toch actief op bezig.

Ik wou idd aluminiumfolie voorstellen (zo heb ik mijn kat het afgeleerd) die vond dat een vreselijk geluid als hij erop stapte.

verder heb ik problemen gehad met de plaats van de kattenbak. hij accepteerde het op sommige plaatsen gewoon niet. En het stuk van de kattenbakvulling heb ik OOK problemen mee gehad. hij weigerde bij mij in eerste instantie om op grote korrels te gaan dus nam ik het fijnste van het fijnste grit. De prijs van de korrels maakt voor katten natuurlijk niet uit, dus ik zou zeggen....vergelijk zoiezo even alle grit met elkaar qua grootte korrels, geurtjes etc. Daar kan natuurlijk een stukje in zitten.

Maar goed ik weet er verder niet het fijne van hoor, is puur eigen ervaring met mn katje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven