Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Je vat het wel erg persoonlijk op... Want eigenlijk zat ik met Schuddebuik te dollen! Maar het is niet erg hoor, met een jetlag kan je een hoop goedpraten
SRI; welkom terug! Ja, saxen zijn duur en 1500 euro is nog heel weinig ook!

Lief; grapjas! Geld is overgemaakt! Balen van je buikwanddinges.... hoe weet je nou of dat het kan zijn?

Ik heb al een paar dagen last van mijn darmen... weet niet wat het is of waar het door komt, maar ik heb echt krampen zo'n 2 uur na het eten. Ga me afvragen of ik iets moet laten met eten?

Hoe lang duurt het voor je reactie hebt van de zorgverzekeraar of je nieuwe pomp aangevraagd mag worden? Ik heb 20 mei al met de dvk gebeld, de week erna kreeg ik al bericht van Accu-check, maar ik heb nog steeds geen neie pomp.

Oh en sufkut die ik ben... ik heb geen infuussets meer..... vandaag de laatste erin geschoten. Morgen even boeren bellen....

Nu even douchen en dan morgen weer fiks aan de slag na een heerlijke pinksterweekend met alleen maar lekker (uit) eten....
Ik meld me ook weer even. Ben net een paar uurtjes terug, was ook in Frankrijk net als Sri (ik dacht al: die 3 weken zijn omgevlogen zeg, maar las daarna dat je een week korter geweest bent ). Maar ik was niet net zoals Sri, lekker rustig op een berg op vakantie maar ik zat 3 dagen in een u allen welbekend pretpark.....

En na 3 dagen van heel veel lopen, veel wachten, weinig slapen, zo'n 900 km op en neer in de auto en 80.000 hypo's ben ik er wel weer klaar mee..... ik ga naar bed! (Maar even zonder gekheid: het waren wel 3 enorm gezellige dagen!!).
Teddeke, wat leuk dat je in Eurodisney geweest bent! Daar ben ik 11 jaar geleden ook geweest en ik vond het hartstikke leuk daar. Wel druk en nep en vreselijk commercieel, maar toch ook wel indrukwekkend. Beetje jeugdsentiment denk ik

Hoe vonden jullie het? Zaten jullie in een hotelkamer op het park zelf? En ben je ook in die achtbaan geweest? Die in het donker?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Ris, ik weet nog wel dat het bij mij ook akelig lang duurde voordat ik toestemming kreeg.

Ik bedenk me ineens dat ik eerst langs de oogarts moest want die moest toestemming geven, en ik moest opnieuw een uitgebreid bloedonderzoek (8 buisjes ofzo) voordat er überhaupt een aanvraag ingediend werd. Vanaf toen duurde het nog een ruime maand geloof ik. Tja, geduld is een schone zaak...
Hallo allemaal,

Beetje fijne dag gehad?

Hier nog steeds erg moe en af en toe misselijk. Hoe lang kunnen de eerste bijwerkingen duren?

Slaap nu ineens elke middag minimaal 2 uur

Suikers zijn goed maar ja, wil me ook goed voelen. Nog even geduld misschien.

(ik lees dat ik niet de enige ben die geduld moet opbrengen...)
SchuddeB; ik slaap nog regelmatig een middagje als het kan. ik kan me niet herninneren dat ik dat helemaal niet nodig had sinds de diagnose.

Ik heb gdvdmm weer een hypo... net al een bakkie sjips op, nu nog één? dietiste bezoek was een deceptie + 1,5 kg... dan kan er nog wel wwat bij he?
Ris, jammer dat je zwaarder bent geworden, maar je verdriet wegeten met een bakkie sjips mag best hoor! Hoewel ik denk dat een glaassie sap sneller werkt...
Hmm, ik heb net ook wat gesnaaid omdat ik niet op 5,0 de nacht in wil. Dan word ik om 3 uur weer wakker en voel me ellendig. We zien morgenochtend wel weer wat dat met mijn gewicht doet...

Wat dat slapen betreft: ik zou wel willen maar mag er van mezelf manlief niet aan toegeven. Merk wel dat ik met medicijnen en dieet veel minder moe ben dan zonder. Maar morgenochtend, voor het eerst in weken, een ochtendje voor mezelf!

Schuddebuikje: geduld opbrengen leer je wel. Alles duurt altijd veel langer dan je wil. Bij mij wel tenminste. Wachten tot de medicijnen aanslaan, wachten tot je weer naar de internist mag, altijd wachten.

Truste dames, slaap wel!
quote:pixel schreef op 15 juni 2011 @ 00:04:

Schuddebuikje: geduld opbrengen leer je wel. Alles duurt altijd veel langer dan je wil. Bij mij wel tenminste. Wachten tot de medicijnen aanslaan, wachten tot je weer naar de internist mag, altijd wachten. Daar heeft setter ook altijd zo'n moeite mee!
quote:lief_29 schreef op 15 juni 2011 @ 08:03:

[...]

Daar heeft setter ook altijd zo'n moeite mee!
Nou poe in-der-daaaad
Hoe toepasselijk, ik heb ook net weer de afspraak met mijn internist van juli verzet naar (voorlopig) november. Vroeg de assistente ook nog de reden van het verzetten, ik slikte "ik ben diabetesdwars" nog net in......
Wat heb je voor smoes gebruikt Teddeke?
Ben ik dan de enige die het wel leuk vind om naar de internist te gaan? Heerlijk de hele ochtend onderweg (eigen schuld; van plaatselijjk zkh naar academisch zkh), lang wachten op de internist, nog langer op de dvk, ondertussen mijn boeken lezen die ik heb meegebracht

Banennieuws; ik ben het niet geworden. Jammerdebammer, had het heel erg leuk gevonden, maar er is nog zat en als het niet dit jaar is, dan volgend jaar. In mijn 5 jarenplan (gemaakt voor de opleiding) staat dat ik binnen nu en 5 jaar als IB-er aan het werk ben. En dat gaat lukken hoor!

Doei!
Ris, ik ken je verhaal natuurlijk niet zo goed aangezien ik zomaar ben binnen komen vallen maar wel jammer voor je. Gelukkig klink je verder positief dus het gaat inderdaad vast goed komen

w.b mijn internist. We zijn beiden voor zo min mogelijk consulten in zh. Ik kan hier dichtbij bloed prikken en hij mailt me vaak dezelfde dag de uitslagen, ik krijg de labuitslagen allemaal. Verder laagdrempelig mailen bij vragen. Heel fijn.
@Setter, één of ander onduidelijk verhaal opgehangen over om en om bij dvk en internist en dat het dan beter in het "schema" past als ik in november kom ipv juli, zoiets.......

@Ris, wat ontzettend jammer dat je het niet geworden bent, maar ik weet het zeker: jouw tijd komt nog wel, je vindt op een gegeven moment de baan die helemaal bij je past
He wat jammer Ris, dat je het niet geworden bent. En je verheugde je er zo op! Ik vind wel dat je er erg positief mee omgaat, dat zou ik niet kunnen denk ik.....

Oh Buikje, had ik maar zo'n internist. Lekker prikken hier om de hoek (nou ja soort van om de hoek dan) en per mail de uitslagen krijgen. Geen gezeik van 'en nu nog even op de weegschaal mevrouw Setter' terwijl ik al tig keer heb aangegeven dat ik dat niet wil (klein jeugdtrauma, ik heb mezelf beloofd nóóóóóóóóóóóóóit meer op dat ding te hoeven tenzij het uiterst noodzakelijk is, bijv. voor een operatie), geen geëgotrip (schrijf ik dat goed?), geen eindeloze uren wachten op een internist die altijd uitloopt, geen geërgerde blikken als ik niet doe wat hij wil.... oh hemel wat een oneindige zaligheid lijkt me dat.

*zucht.....*
Hihi Teddeke, denk je dat ze je doorhad? Aan de andere kant: niemand kan jou dwingen om te gaan. Het is jouw leven, jouw lichaam, jouw ziekte. Punt uit.
Ik probeer de internist en de dvk altijd op dinsdagmiddag te plannen. Dat is onze vaste vergadermiddag namelijk.

Dus veel mensen hier worstelen ook met het gewicht? Sinds ik diabetes heb ben ik 15 kilo aangekomen. Ben altijd zo hongerig!

Nu anderhalve week aan de pomp. Wordt 's Ochtends nog wel wakker met 10-11. Maar dat is beter dan 17-24.

Wat smeren de andere pompgebruikers hier tegen de droge huid die je van de pleister krijgt?
Hihi slim om je ziekenhuisbezoeken op de dinsdagmiddag te plannen Vladi!

Sinds ik aan de insuline ben, ben ik 30 kilo aangekomen, erg fijn Ik had ook vreselijke honger toen, maar dat schijnt logisch te zijn en erbij te horen. Lang verhaal waar ik nu geen tijd voor heb maar wat je heel makkelijk via Google kunt vinden

Wat lastig dat je zo'n droge huid krijgt van die pleisters. Misschien dat je Sudocreme kunt proberen? Als ik ergens droge huid heb die jeukt dan smeer ik dat altijd. Helpt geweldig!

Ik had in het begin allergische reacties op die pleisters. Ik heb op een gegeven moment zelfs van die plastic 'pleisters' gebruikt. Zo'n flinterdun zelfklevend laagje nephuid, net als wat ze gebruiken bij operaties. Dat eerst op mijn huid aanbrengen en dan het infuus erin schieten. Dat hielp wel, totdat die plastic laagjes na 2 dagen loslieten. Toen heb ik maar doorgezet en gewoon weer de infuuspleister op mijn huid laten zitten en sudocreme gesmeerd op de randjes eromheen. Na een paar weken begon mijn huid eraan te wennen en inmiddels heb ik nergens meer last van, gelukkig.
Pffff, het zal het weer wel zijn, maar ik lijd al een paar dagen aan een humeur waarvoor ik zelf op de loop ga. Dit weer is al niet om vrolijk van te worden, mijn opdracht is nog steeds niet geaccordeerd en nu is het echtgenoot een paar dagen geleden ernstig in zijn rug geschoten (midden tijdens de verbouwing). Gelukkig hoeft hij zelf niet te stucen en te metselen en te schilderen, maar wel spullen halen voor de werklui, waarvoor ik hem dan heen en weer mag rijden, want autorijden gaat al helemaal niet. En omdat zijn humeur door de pijn nog slechter is dan het mijne, levert hij achter elkaar commentaar op mijn manier van autorijden. En als ik ergens niet tegen kan...

Ik heb hem vanmiddag bijna midden op de A12 uit de auto gezet

Zo, even een klaagverhaal kwijt, sorry hoor!

Ris, wat zonde van je baan!! Balen zeg, maar geef de moed niet op hoor!
Ow Sri, wat irritant is dat, mijn man kan daar ook wat van. Ik ben altijd het bokje de bob omdat ik niet drink en dan heeft hij nóg commentaar op hoe ik rij.

We komen net uit een verbouwing en het is veel geregel en veel aan je hoofd, dus veel succes, hoop dat de lucht snel wat klaart, letterlijk en figuurlijk.

Sporten/bewegen jullie veel? Ik hoor telkens dat dat erg belangrijk is bij diabetes, dus ik vroeg me dat af. Zelf doe ik aan spinning 3 x pw en soms een stevige wandeling.

Vladi; voel je je wel wat beter al? Of gaat dat zo snel niet?

Hier zijn de ergste bijwerkingen over, minder moe en misselijk, geen buikklachten. NU dus wachten op dinsdag, kijken of mijn nier het ook nog een beetje goed heeft.

Iedereen een heel fijn weekend
Buikje; way to go! Ik doe aan yoga, maar dat telt niet....

Verder fiets ik 2 keer in de week 4 keer heen en weer naar de school van mijn dochter. Vorig jaar heb ik heel even geprobeerd te hardlopen wat ik wel heel leuk vond, maar ik kreeg er zo'n pijn van in mijn voeten/rug/knietjes, dat ik daar maar weer mee gestopt ben.

Oh en ik kijk veel sport....

SRI; knuffel! balen van je man en dat hijdan ook nog commentaar levert op je rijstijl! Wat een lef!!!

Setter ik was van de week bij de dietiste.... vanaf januari niet meer geweest (leek veel langer hihi) en helaas ik zit weer op

mijn start gewicht .... 93 kg!!! AGHEHEHEHEHE!H!HSHAHAH het moet er af, maar hoe??????

Ik ga maar weer proberen niet te snoepen en geen worstenbroodjes/croissantjes/duitse bolletjes/ bartjes te eten bij de lunch.... poging zoveel.

Heb net een opdracht voor de opleiding afgemaakt. Hij moest vandaag ingeleverd worden. Ik ben vanmiddag begonnen, 2 uur gewerkt en toen de kids op bed lagen weer 2 uur en toen was het af.... Lijkt of het niks is die opleiding he?!

Nu maar hopen dat het goed is. Ach ja... zo niet dan heb ik de hele zomervakantie om 'm te verbeteren.

Morgen uitstapje met de collega's, altijd leuk! Alleen het weer wordt kut, met een hele grote K. En we hebben 2 buitenactiviteiten en geen alternatief. Dit verzin je toch ook niet op 18 juni?!

Doei!
Ach arme arme Srizus toch

En arme Sriman ook natuurlijk rugpijn is zo NIET fijn

Wat je humeur betreft: zou je in de overgang kunnen zijn?

(Niet slaan hoor, ik bedoel dit allerminst klierig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven